Curiosi colegi avem

... trage 1.0 sau nu trage ? Nu poti sa fii altfel decat subiectiv .
Recomand tuturor un test-drive sa vada daca trage suficient pentru nevoile lor ! Din auzite ca trage/nu trage nu poti trage concluzii .
Eu zic asa :
1. Masina e noua ... incearca sa o menajezi macar 3.000-5.000km ! (recomandat sa nu sari prea des si prea mult de 3000-3500rpm , sa nu calci la blana acceleratia sau frana ...etc. , probabil cunosti deja foarte bine recomandarile de auto nou )
2. Motorul 1.0 125cp se comporta per total ca un 1.6 16v aspirat cu un plus la 1500-4000rpm si cu un minus la 4000-6500rpm (unde se simt acei cmc suplimentari + cei 4 cilindri + 16v la aspirate) .
Avand in vedere ca multi nu depasesc des 4000rpm vor avea impresia ca e mai rapid decat 1.6 16v , puterea in zona medie de turatii iti ofera o senzatie placuta , peste benzinar aspirat dar sub "smucitura" de diesel.
3. Motorul are cuplu maxim 170NM pe intervalul 1400-4500rpm ... plaja turatiei de overboost este uzual mai mica , probabil 1800-4000rpm la acest model ... cand esti la turatia de overboost si accelerezi foarte tare e posibil sa se activeze overboost pentru CEL MULT 15 sec , daca nu ai accelerat suficient de tare cat masina sa detecteze "nevoia de cuplu pentru sprint" ai doar 170NM.
4. Nu putem sa comparam cu exactitate "impresiile" , cum trage , cat de rapid e , cat de bun e pe urcare , cum se comporta in depasiri ... asta PENTRU CA fiecare percepe altfel demarajul , conteaza daca a avut 3.0 sau 1.4 inainte , conteaza daca merge la consum sau merge sportiv , conteaza daca pune 600kg pe masina si vrea sa urce pe transalpina conducand sportiv ...etc.
5. @grizzlee Masina ta are 109cp+240nm(260nm cu overboost) si este comparabila cu 1.0 125cp + 170nm (200nm overboost) DAR pe zona de munte, masina full sau la plecarea de pe loc 0-50kmh TDCI e o idee mai bun ... pe 50-120kmh sunt cam la fel si de la 130-140kmh incepe un avantaj pentru 1.0 125cp . Daca esti sportiv si nu te multumeste 1.6tdci 109cp atunci mergi pe 2.0 tdci sau 1.6 ecoB , unde chiar o sa simti un demaraj mai bun !
6. @andy Probabil dupa 1.4 80 cp esti multumit cu 1.0 125 ... dupa 1.6 150cp o sa para "puturos" ... dupa cum ziceam , e discutabil. Motorul face treaba buna si raspunde rapid doar ca are o cutie etajata destul de lung si asta o face sa traga liniar , fara sa dea impresia de forta sau "sa te dea pe spate" cu un super-demaraj (de moment , ca la diesel) ... avantajele lui sunt ca ruleaza silentios la rpm mic chiar si in regim de autostrada , trage decent chiar si de la 2000rpm si consuma 4,5 - 5 - 5,5% daca nu esti prea "sportiv". Per total e un motor decent si face treaba ok pentru un sofer linistit (cu mici scapari) ... pentru un sofer "sportiv" exista alte motoare mai puternice.