Re: Focus 2.0 sTDCI - Unknown Orange !

Astazi vreau sa va povestesc ceva frumos. Zic eu. Sambata 02.04.2016 ma suna un amic, Adi Sotingeanu, pilot la nationale sa vin ca tre sa colanteze Subaru si sa il ajut daca pot. Cum sa nu, zic. Ajung la el la garaj, Dragos, un superprofesionist din Craiova era deja acolo si se pun pe degresat masina pentru colantare. Tin sa mentionez ca masina era decolantata de anul trecut asa ca se pare trebuia spalata, si nu in garaj ci la o spalatorie. Asadar, ne suim in Subaru si hai la o spalatorie. O iau cu Forduletul inainte pac pac ajungem la spalatorie, spalam masina sa nu mai fie lipici de la colantul vechi si ne intoarcem la garaj. La intoarcere, Adi, de dorul curselor de anul trecut ii da omoru' Imprezei care mergea pe BioEthanol si dispare in zare. 350 cp de cai dopati. Nu sunt multi dar nici putini, dar .... cum putea sa traga masina.... cum se aude un Boxer .... teava goala OMG. Atunci asa.... ca din senin, ma loveste grav ideea de un benzinar, un benzinar care sa fie.... sa zicem de 2.5.... sa fie Turbo..... si portocaliu.... wtf, vreau ST, dar acum... acum acum acum. Nu intelegeam ce dracu m-a luat asa din senin. Ok, asa ca sunam niste prieteni care stiau niste prieteni care aveau niste 1.8T

OPERATIUNEA ST
---------------------------
Il sun pe baiat, omu statea pe Calea ******, parchez la o farmacie in fata si imi zice de la etaj sa ma duc in spate sa ii vad masina. Dau coltul ... blocului fireste, si vad ST-ul. Era noapte dar fara modestie am ochi la Focusuri, doar mi-a mancat viata cazanu' meu. De la 100 m vad ca e ceva ciudat. Teava stanga era spre interior. Ciudat... este evacuarea stock... da zice baiatul, luand postura necunoscatorului. Din experienta va zic, cei mai mari samsari din lume, fac pe nestiutorii, pe prostii... nu stiu boss, asa am luat masina... pai si motoru de e pe scaunul soferului .... asa am luat masina bosss.... s-o fi jucat asta micu aseara prin masina, jur boss..... lonjeroanele astea in zig zag.... a dat ala de a spalat motoru mai mult .... nustiu nustiu cred ca nustiu.... . Asta e stilu... asa facea si asta micu. Doar ca..... bitch please !!! Sa ne revenim.... ne uitam la evacuarea stanga... cam naspa.... aia dreapta era bine. Apoi observam si bara spate, opaa, nu era in culoarea masinii. Nici eleronul. WTF. Da, recunosc, era noapte si la lumina artificiala nu vezi bine dar asta a fost ora. Deci... bara spate alta culoare, eleron alta culoare... facem un 360 de grade si vad ca si bara fata este alta culoare. Erau cei drept scoase bine la linie, culoarea era asemanatoare dar nu era de fabrica sa zicem... Cum dracu sa lovesti masina fata/spate/eleron. Aflam noi.... Mutulica al nostru se crucea de ce afla.... si imi da cea mai tare replica. Fraaam, nu stii ca plasticul nu iese la linie cu tabla. #baejtinebun. Daca iti arat plastic+fibra+tabla la Fordul meu lasi 1000 E acum ? Hai ma boss si cu tine acu.... Sa revenim.... ridic capota si da sa ma faulteze grila cu ford care se tinea de forta gravitationala ca altceva nu mai mi-am dat seama sa o tina acolo. Asta ce mai e tata il intreb. E rupta clema boss. Aaaa e clema aia, de nu o mai ai, e clemaless noua tehnologie si dau sa ma uit la lonjeroane. Erau drepte, ceea ce ma face sa cred ca nu a fost trosnita grav doar bara inlocuita. Hmmmm... Fie si asa. Nu mai zic ca faurile erau polishate si lacuite si s-a dus dracu tot lacu ala erau exfoliate grav, jantele erau in cel mai cumplit fel al existentei lor. Nici daca mergea la arat cu ST si tot nu le facea asa. In fine... treaca si asta.... Nu stii nimic boss de toate astea, este ? Asa ai luat masina no ? Exact boss. Biness, hai sa dam o tura. Hai zice el plin de entuziastm, ca ma convinge pe partea de goneta. Porneste asta al meu masina si imi pica capu (scuzati cacofonia). CE FACI BA NENE BAAAA, mergem pe condens ???? 45 km range mai avea. Da sa porneasca motorul si fac misto de el... NUUUU nu il porniiii hai sa il impingem, esti tampit vre sa se faca zero instant. Omu nu se prinde si mai mai ca vrea sa isi dea centura jos, il linistesc si ii zic sa ii dea. Ei bine, cand a auzit rumanu de cuvantul dat s-a luminat la fata. Scoate masina din parculet si o luam pe bulivard birjar. Facem 10 metri si imi crapa capu din nou. JMAAAM Check Engine se aprinde mai ca iti tre ochelari sa te uiti in bord. Ma uit la el, ma uit la drum si il intreb sincer...... Fram... mai are rost ? Chiar vrei sa ma pui la impins. Omu mirat se uita la mine si imi zice cu cea mai mare sinceritate...... hai toata lumea sa ghiceasca..... ASA.... Stiu (il intrerup)... Asa ai luat masina, no? Da boss, nu stiu eu chestii dastea, masina trage de rupe. Da boss, trage sa se duca dracu de tot, asta trage, trage a remat. Ii zic ... bai pretenas.... manca-t-as grila aia de sta sa cada.... daca imi zici ca ai luat masina si cu range-ul asta de 45 km sa mor de nu iti dau cat vrei pe ea, fara sa ma uit la bani. Rade... a paguba.
Plecam..... Omu, acu era la butoane si sa ma impresioneze maxim, sa imi arate cum merg aproape 225 cp frumosi ii da reprize tari dar scurte. Nu comentez modul de a conduce al lui ca este problema fix... a lui si ajungem la benzinarie. Face omul full-ul si ii zic de mult asteptatul DA-TE ASA. Ma asez la volan, bag diagnoza in OBD si pana plateste baiatul descarcam erorile. Fix 3. Fix alea care nu trebuie. Senzor presiune rampa, sonda lambda si pompa de benzina. CE AI FACUT BA NENE BAAAA. Vine omu si plecam. Masina avea ambreiajul moale rau, ceea ce inseamna ca se pregatea de un concediu sau cel mai destept cedeaza primul, in cazul nostru ambreiajul. Trecem si peste asta si prindem viteza. Masina avea toba sparta pentru ca intrau noxe in masina si se auzea un fasait. Una peste alta masina tragea, dar nu cum trebuie. Prin definitie un ST stock trage de sus, din punctul meu de vedere mult prea sus fata de dieselul meu care pleaca de jos, in fine, cand pleaca... pleaca dar de constientizat este ca trage de sus. Unul stock... ma refer. Asta tragea cam de jos... intrerupea pe la 4000 rmp si mai urca pana sus dar ma deranja intreruperea. Vreau sa il intreb daca are soft dar ma linistesc si imi dau seama ca defapt nici nu ma intereseaza raspunsul lui, indiferent care ar fi el. Acum... teoretic sunt doua variante identificate de mine. 1) Masina are soft si trage mai de jos daaar este o problema de nu il mentine constant (vezi senzorii) 2) Masina nu are soft, dar turbina incarca mai de jos pentru ca nu face corelarea din cauza senzorilor a amestecului aer benzina. De ce zic asta ?? Pentru ca presiunea este de 1.7 bari de la 2500 rmp, ceea ce imi pare exagerat de mult, chiar foarte mult. Ajungem in parcare, si ma uit la consumul minunat de 24% si la chitul de pe aripa spate proaspat cazut. Asa ca nu am fost foarte incantat de seteu, prefer portocala mea oricand.
Plec ofticat mai mult de saraca masina, pe scurt mai dau niste telefoane si imi gasesc un A3 1.8T, al unui prieten caruia ii zic sa il pastreze si saptamana care vine il vad si daca imi place... il iau. Asa ca pot spune ca o sa trec pe VAG desi am incercat din tot sufletul sa raman fidel marcii Ford, chiar am incercat... dar No way Jose, asa cazan nu era de luat.
Pam pam.
-
db50rin - Incepator
- Mesaje: 61
- Membru din: 13 Apr 2008, 10:30
- Maşina: Ford Focus Mk II