Totul despre membri

Primul meu focus - de la Trend la Titanium

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 08 Oct 2018, 11:56

Am sperat ca o sa postez in maxim o saptamana de la ultimul update dar din pacate a trecut mai mult. Insa este si o parte pozitiva, am reusit sa fac ceva mai mult decat mi-am propus in prima faza. Am achizitionat pachetul de revizie (filtru carburant, filtru aer, filtru ulei,ulei si aditiv curatare injectoare).
IMAG2713.jpg

Prima chestie a fost sa incerc miraculosul Liqui Moly Motor Spülung, il puteti gasi aici: https://www.emag.ro/solutie-spalare-die ... DLS2V3BBM/
De ce? Mi se parea ca aveam un tacanit de injectoare, sunet destul de comun la 1.6tdci. Am plusat si am folosit 2 flacoane odata, alimentand masina direct cu solutie. Dupa consumarea solutiei am schimbat filtrul de motorina si am plimbat putin masina. Am constatat 2 chestii destul de interesante: Masina a mers pe solutie cam 1,5h iar pe masura ce mergea jegul din rampa de injectie se intorcea pe reutur in vasul cu solutie. Daca initial solutia era aproape incolora, spre sfarsit era mai inchisa decat motorina normala (vezi pozele atasate). Al doilea fapt interesant e ca si-a facut treaba, la final motorul fiind mult mai silentios si "linistit" + ca nu mai scoate fum la ture inalte (mai ales ca e si cu soft si inainte mai afuma putin).
IMAG2782.jpg
IMAG2781.jpg


Dupa acest success (zic eu) am decis sa ma apuc de ultimul mare proiect pe care il va vedea masina asta, anume schimbatul cablajului din compartimentul motor cu unu de focus 2 facelift titanium (cu toate mufele). Asta a insemnat automat si conversia de la abs la esp+tcs.
Ca de obicei, operatiunea a fost semi-horror si am ajuns acasa abia a doua zi dimineata, pe lumina.
Ii multumesc colegului Jeffe pentru ajutor, fara el nu m-as fi descurcat..
Cateva poze:
IMAG2786.jpg

IMAG2790.jpg

IMAG2789.jpg

Din pacate pozele sunt putine si nu foarte calitative, in mare parte datorita faptului ca era intuneric si noi eram ocupati si fara chef.
IMAG2796.jpg

Merge, se aprinde..e totul ok.
Ce a fost oarecum surprinzator, dupa ce am terminat de asamblat masina am constat ca totul functioneaza fara erori...cam ciudat pentru cat a fost de munca :))
Cu ocazia noului cablaj am primit si cateva functii noi, pe langa esp+tcs. Acum parbrizul incalzit functioneaza, spalatoarele de far si ele, senzorul de nivel lichid parbriz de asemenea. Mai am de adaugat ptc-ul si goarna de alarma si e totul terminat.
O chestie noua, pe cablajul de facelift am reusit sa pastrez functional butonul de esp off din bord. In cazul meu pinii erau in mufa pompei de frana dar se termianu dupa 5cm. Au trebuit prelungiti pana la mufa c111 pinii 5 si 10 si aia a fost tot.
Cateva poze cu toate butoanele prezente si functionale:
IMAG2797.jpg

IMAG2809.jpg

Cu ocazia schimbului de pompa, am facut si schimbul de lichid cu ATE Typ200 si brake bleed cu forscanul.
Acum daca am tot facut upgrade-uri pe partea de franare, am trecut de la discuri de 278 la Ate PowerDisc de 300mm cu placute ceramice.
IMAG2814.jpg

Franarea la viteza mare mi se pare mai eficienta acum, la viteza normala a ramas la fel de buna.
Overall, totul decurge conform planului.
Va urma
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde andrey_dumytrescu » 09 Oct 2018, 15:42

ai schimbat etrierii sau doar portetrierii pt discuri de 300?
Ford Focus II 1,6TDCI, panther black
year 2007
Avatar utilizator
andrey_dumytrescu
Member
 
Mesaje: 256
Membru din: 27 Sep 2007, 15:58
Localitate: Bucuresti

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 10 Oct 2018, 13:16

Salut,
Doar portetrierii si discurile. Etrierii, placutele si furtunele sunt identice.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 16 Oct 2018, 15:39

Mic update.

De la ultima spovedanie am iesit putin la plimbare pe autostrada si m-am intalnit cu AlinACN, caruia ii multumesc si "public" pentru ajutorul si piesele oferite! Super incantat ca am reusit sa ne vedem, dupa multe amanari.
IMAG2811.jpg


Intors in Capitala noastra draga, Focusica s-a ales cu o janta stramba multumite unei gropi de pe Splai. Putin cam dezamagit de intamplare, dar overall am scapat ok, cauciucul nu are nimic, nici suspensia nu a cedat..
IMAG2830.jpg

Destul de tapana tabla, nu ma asteptam. Am incercat sa ii dau cateva ciocane (mari) sa o aduc cat de cat la forma initiala, pana va ajunge la roluit) si nu prea s-a lasat indreptata..

Suparat, vineri i-am montat si ptc-ul, acum am caldurica..nu-mi mai fac griji ca se raceste afara :D
IMAG2834.jpg


Si cum masina este destul de dotata, echipare Titanium deja, era cazul sa ii pun si zorzoane
IMAG2793.jpg

IMAG2795.jpg


Am luat decizia finala, dupa indelungi consultari cu vopsitorul si cativa prieteni din domeniu..masina va fi vopsita in primavara, pana atunci cel mai probabil va fi aranjata putin "sa dea bine". In primavara va fi desfacuta bucati, curatata, vopsita si antifonata.

Cam atat pentru acum, trebuie sa mai retusez una alta, mici greierasi si piticei.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde bogdandr » 16 Oct 2018, 20:00

Frumoasa masina colegu si cu toate modificarile astea este wow.Parerea mea este ca ii mai lipesete doar o pereche frumoasa de jante de aliaj ca in rest este completa.O mica intrebare daca se poate:vreau sa fac si eu conversia la a mea de la tamburi la discuri pe spate si as vrea sa te intreb ce piese ai folosit si la cine ai mers?Poate face orice mecanic asta?Mersi frumos si bafta la modificat!
Avatar utilizator
bogdandr
Incepator
 
Mesaje: 11
Membru din: 06 Iul 2012, 19:03
Maşina: Ford

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 17 Oct 2018, 08:46

Multumesc de aprecieri!

Pentru conversia la tamburi ai nevoie de : discuri, placute, suporti etrieri, etrieri, furtune frana etrieri, cablu frana de mana (difera de la sedan/hatch la combi) si table de protectie discuri. In principiu poti face si acasa, doar ca e putin dificil sa schimbi cablul de frana de mana fara un canal cel putin. Inca o problema ar fi ca trebuie sa desfaci cele 4 suruburi de la rulment si sa il scoti pentru a putea da jos partea din spate a tambuburului si pentru a pune protectia de disc. Eu recomand sa iei suruburile noi. Pe mine toate piesele m-au costat ~350lei dar am avut noroc sa prind un facelift recent adus la dezmembrari cu toate piesele in stare impecabila (inclusiv discuri si placute >60% viata).

Este un upgrade care merita din plin, este mult mai eficienta franarea si masina mult mai stabila. Inainte se simtea ca forta de franare e pe fata si aveam impresia ca se ridica fundul si "pleaca" daca franam tare.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde bogdandr » 17 Oct 2018, 11:14

Mersi de info colegu! :) O sa incerc sa caut la dezmembrat piesele zilele astea si cred ca merg la un mecanic.Problema la mine e ca nu prea am frane pe spate,adica tamburii sunt tociti si am zis ca cel mai bine e sa fac upgrade direct la discuri.
Avatar utilizator
bogdandr
Incepator
 
Mesaje: 11
Membru din: 06 Iul 2012, 19:03
Maşina: Ford

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 05 Feb 2019, 11:06

Chiar daca au trecut vreo 4 luni de la ultimul update, foarte multe nu s-au schimbat inca. Din pacate cheful meu de a lucra masina e la fel de scazut ca temperatura de afara, daca temperatura e aproape de 0* prefer sa stau in casa la caldura :))
Iarna asta mi-a prins super bine incalzirea in parbriz, in combinatie cu ptc reuseam sa dezghet masina in timp record. Nici macar nu am racleta in masina. Ma simt ca in reclama de la ford cand ma uit din masina la vecini cum racaie la parbrize..priceless :))
IMAG2976.jpg

Din pacate nu toate au mers conform plaului, dupa ce am facut putin troubleshooting mi-am dat seama ca atunci cand am modificat cablajul de motor nu am masurat firele pe care le-am folosit pentru butonul de esp off, asa ca desi butonul este functional, ledul galben de "OFF" nu se aprinde si pe buton, cel mai probabil firul este intrerupt. Macar se aprinde in bord. De asemenea am schimbat din nou pompa de esp cu una in stare foarte buna, de facelift. Acum am si DDS functional, esp se poate activa si din ceasuri dar si din buton iar la franarea de urgenta se aprind avariile pana masina se pune din nou in miscare.
IMAG2975.jpg

Din pacate evacuarea a imbatranit si scotea niste zornaieli dubioase, mi-am dat seama cand am ridicat masina pe elevator ca sa aerisesc noua pompa de frana, asa ca a trebuit sa o bag in revizie.
IMAG3001.jpg

Rezultatul a fost cam asta:
https://www.youtube.com/watch?v=47bdcTKWcns
In afara de asta, masina merge zilnic, strange km, nu a facut probleme nici cand a fost ger.
Cateva poze cu ghetutele de iarna:
IMAG3010.jpg

IMAG3008.jpg

Alte poze intamplatoare:
IMAG2934.jpg

51020993_333585057250464_8343714888698298368_n.jpg

Momentan imi bat capul sa fac capacelele de la spalatoare sa se potriveasca, am un set de Cmax care mi se pare mult mai interesant ca model fata de cele stock de focus 2 dar se incapataneaza sa se potriveasca pe prinderi. Am mai cumparat un set pentru focus ST prefacelift, ce mi-am dorit de la inceput..dar parca nu le-as pune pana nu vopsesc complet masina + ca mai sunt si gri metalic..chiar nu simt nevoia sa mai pun o culoare pe masina.
IMAG3159.jpg

Pana una alta mai strangem piese si visam la primavara =P~
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 11 Apr 2019, 16:04

De cand a venit vremea calda am inceput sa mai misc si eu cate ceva, desi parca ma simt putin ruginit acum la iesirea din iarna. Am inceput prin a repara roata indoita asta toamna, am trimis-o la baietii de la TopWheels care au facut o treaba fantastica.
O sa adaug cateva poze cu janta proaspat reparata
IMAG3412.jpg

IMAG3431.jpg

Imediat ce am rezolvat cu roata, am cumaparat o supapa vacuumatica pentru wastegate-ul de la turbo deoarece aveam mici ezitari intre 2000-3000rpm si nu eram dispus sa o las sa imi strice bucuria de a avea rotile de vara pe masina
IMAG3423.jpg

Alaturi de supapa, am cumparat in UK un oil catch can dedicat pentru 1.6 tdci/hdi. Am decis ca trebuie sa merg pe ruta asta datoria cantitatii mari de vapori de ulei din admisie, ulei care murdarea senzorii, debimetrul, traseul de admisie si intercooler-ul + ca si masina era mai poluanta pentru ca ardea ulei.
Montajul a fost destul de simplu, desi nu atat de simplu pe cat mi-as fi dorit deoarce in instructiunile de montaj era prezentata un facelift care avea mult mai mult spatiu liber sub carcasa filtrului de aer. Am ales sa prin rezervorul de carcasa bateriei pentru ca era singurul loc usor accesibil.
Cateva poze cu jucaria si montajul:
IMAG3398.jpg

IMAG3433.jpg

IMAG3434.jpg

IMAG3437.jpg

IMAG3436.jpg

Am incercat sa curat cat de bine am putut furtunul dintre filtrul de aer si turbo, debimetrul,senzorul de temperatura si sezorul map. Din pacate nu am putut sa demontez si sa curat si intercoolerul deoarece cand l-am montat vara trecuta am reusit sa ii rup capul la un colier si inca nu am luat altul de schimb, acela se va mai desface doar taiat.
Am montat toate piesele si m-am plimbat cu masina, rezultatul este putin peste asteptari. Datorita supapei masina trage mult mai liniar iar de cand am montat si filtrul pot spune ca nu mai am deloc vapori de ulei in admisie, am scos un furtun dupa ~500km parcursi, am dat cu degetul pe el si era absolut uscat. Nu ma asteptam sa fie 100% filtrat. Nu stiu daca este doar o parere dar masina nu mai scoate fum deloc, indiferent cat de tare o turez.
Visul meu ar fi sa demontez toata admisia pentru o curatare mecanica, acum ca am eliminat sursele de mizerie (ulei si funingine).

Am testat niste leduri rosii pentru stopurile spate, dar nu m-am decis daca sa le pun sau nu, lumineaza putin mai tare si mai rosu decat cele de fabrica cu incandescenta, dar imi dau eroare si sta martorul de ceata semi-aprins.
IMAG3395.jpg

IMAG3397.jpg
Stanga led, drepata clasic
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde calin_czy » 11 Apr 2019, 19:47

Salutare! Ai facut o treaba buna cu micile upgrade-uri. Eu am inlocuit epuratorul cu unul nou original, si tot am "izvor" de ulei acolo. Mai bine luam catch tank-ul asta de banii aia (oricum o sa trebuiasca sa-l iau in curand).
As avea niste intrebari:
- am vazut in poze un egr blanking plate, ai anulat egr-ul si din soft?
- ce ai folosit pt curatarea senzorilor? (Ma intereseaza in special ce si cum ai facut sa cureti senzorul MAP, ca mie mi-a fost frica sa dau cu spray din abundenta pe/in el)
calin_czy
Incepator
 
Mesaje: 98
Membru din: 27 Apr 2015, 08:20
Localitate: Huedin
Maşina: Focus 2 1.6 tdci 80 kw
VIN: WF05XXGCD56B76197

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 11 Apr 2019, 19:57

Am anulat egr-ul fizic cu tablita apoi dupa vreo jumatate de an si din soft. Acum am mai luat o tablita sa o am (aia din poza). Senzorii i-am curatat cu spray de frane si putin aer. In maf am bagat cu un ac taiat (fara sa il apas pana la fund) si am lasat putin solutia in el apoi am scuturat pana a iesit solutia. O sa vezi ca iese ceva negreala la inceput, repeti pana iese curat.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 03 Sep 2019, 16:30

Au trecut cam multe luni de la ultimul update, dar am muncit din greu :(
Foarte multe chestii "vizibile" nu s-au intamplat la masina, au fost mai mult lucrari de mentananta si mici upgradeuri mai mult sau mai putin vizibile.
Primele schimbate au fost cauciucurile, din pacate cele vechi s-au pensionat anticipat, fiind din 2017. Au fost inlocuite cu niste Michelin Primacy 3 de varsta similara, ca sa pot trece vara. In primavara urmeaza sa schimb tot setul cu ceva mai mare.
IMG_20190710_121001.jpg

Urmatoarele pe lista au fost injectoarele, aveam mici pierderi de ulei pe langa ele inca de acum 2 ani. Mi-am facut curaj si le-am scos acasa, am scos prezoanele si le-am dat cu pasta pe filet, le-am strans la loc (putin prea tare, vor trebui schimbate) si am montat tolul la loc. S-a rezolvat totul in proportie de 90%, dar inca mai aveam ulei la cele dinspre cutie.
IMG_20190607_155622.jpg

IMG_20190607_155626.jpg

Problema s-a dovedit a fi de la epurator, nu mai clipsa bine furtunul vechi asa ca i-am schimbat clema cu una noua.
IMG_20190625_233647.jpg

Iar pentru ca motorul era foarte murdar, i-am tras o sapuneala zdravana cu Supermafrasol si furtunul fara presiune.
IMG_20190608_183401.jpg

Apoi am trecut putin la interior, unde am montat restul trim-urilor model titanium/carbon, mai exact rama de la butoane si scriumiera de facelift. Trebuie sa fac si nuca de la schimbator sa se aprinda, dintr-un motiv sau altul nu mi-am facut inca timp :|
Consola.jpg

Si cum aveam probleme cu ambreajul, care a inceput sa patineze a trebuit sa il schimb. Am profitat de ocazie si am upgradat la un disc batut in kevlar si placa de presiune modificata care, cel putin in teorie, ar trebui sa faca fata si la planurile mele viitoare. Daca tot era cutia data jos, am schimbat si semeringurile de la arbore (atat in fata cat si in spate). Am mai luat dar nu am apucat sa montez si semeringurile de la planetare, rulmentul de la planetara si rulmentii fata (cei din urma au fost schimbati intr-un final, dar ulterior schimbului de ambreaj)
69453114_3231681140183251_9050064823651401728_n.jpg

IMG_20190718_153410.jpg

IMG_20190604_152340.jpg

Toate piesele au fost noi, oem cu exceptia volantei (sachs) si a discului (custom)
IMG_20190718_153410.jpg

O cheltuiala destul de mare, care s-a soldat cu o frustrare la fel de mare. Volanta a inceput sa bata dupa nici 1000de km. Imi pare rau ca m-am lasat convins de cei de la piese auto si nu am comandat Luk (auzisem de anumite probleme cu sachs). Si mai rau imi pare ca n-am mers pe volanta cu masa simpla, si stateam pe viata fara griji. Cel mai probabil va urma alta cheltuiala cat de curand.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 03 Sep 2019, 17:03

A trebuit sa fac un dublu-post din cauza limitei de upload.

Dupa ambreaj, am continuat mentenanta cu schimbul lichidului de servo, bineinteles tot original. Am avut timp chiar si de o poza pseudo-artistica
IMG_20190715_231240.jpg

Am schimbat intercoolerul cu unul Pro Alloy stage 2, upgradat filtrul de aer la un K&N pentru cutia stock si franele pe spate pentru ca trebuiau neaparat schimbate (stateau pistonasele iesite foarte mult si riscam sa le stric).
Poza cu intercoolerul pentru model (am poza de comparatie old versus new dar nu pot sa o pun inca)
IMG_20190810_203848.jpg

MVIMG_20190823_111701.jpg

IMG_20190823_185251.jpg

IMG_20190808_140449.jpg

In prezent masina merge foarte bine.
O alta mare reusita a fost ca, anul acesta, sa particip in premiera la Zilele Club Ford. Din pacate masina nu a fost in forma maxima, asa ca a stat pitita mai prin spate dar promitem sa recuperam pana la anul.
Cateva poze:
IMG_20190706_110008.jpg

70230720_2538372722897052_7470856051001131008_n.jpg

WhatsApp Image 2019-07-02 at 21.03.25.jpeg

MVIMG_20190626_202000.jpg
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde jeffe » 03 Sep 2019, 17:19

Nici in poza asta nu ii sta rau:
Imagine
2016 Mondeo Titanium 2.0TDCi 180CP, Powershift, Deep Impact Blue
2016 Edge Titanium 2.0L TDCi 210CP, PowerShift, AWD, Magnetic
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2015 Ford Mustang 2.3 Ecoboost, AT, Race Red
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, Powershift, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
Mondeo Mk3 2007, Mondeo Mk4 2010, Mondeo Mk3 2001, Mondeo Mk4 2011, Kuga Mk1 2011, Kuga Mk2 2015, Kuga Mk2 2017, Galaxy Mk2 2011, Mondeo Mk5 2015,Focus Mk2 2006, Mondeo Mk4 2009, Kuga Mk1 2012
Avatar utilizator
jeffe
 
Mesaje: 4784
Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 03 Sep 2019, 17:25

E bine ca sunt mai multe poze, imi doresc sa raman doar cu ele cat de curand.
#performanceblue
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 25 Noi 2019, 16:50

***Later edit: Cei care au probeleme cu deschiderea imaginilor la rezolutia initiala pot da click dreapta pe imagine - open image in a new tab ***

Odata cu vremea rea a venit si timpul update-urilor, ca tot petrec mai mult timp in casa.
De la ultima spovedanie am schimbat volanul cu unul in stare buna, care avea atat pielea cat si ornamentele cromate in stare buna. Am inlocuit si airbagul pentru ca emblema incepuse sa se cojeasca.
IMG_20190822_205944.jpg

Am profitate de ultimele zile calduroase pentru a da bordul jos si a aranja cablurile in spatele lui. Cand am schimbat instalatiile de pe masina am inceput intai cu bordul ceea ce a fost o greseala destul de mare. Toate instalatiile se unesc sub bord iar cu el pe pozitie este foarte greu sa le rutezi cum trebuie sau sa le clipsezi pe pozitia initiala. Din cauza asta iarna trecuta aveam fel si fel de vibratii cand era masina rece. Anul asta se pare ca le-am rezolvat. Cu ocazia asta am upgradat instalatia electrica de bord cu una de facelift full options si am tras si firul de alarma intre usa si instalatia de plafon (aparent acest fir e pur optional). A trebuit sa mut si butonul de esp off.
Cred ca pentru prima data de cand am facut conversii/demontat-montat borduri nu am avut absolut nici cea mai mica eroare.
Bord1.jpg

Bord2.jpg


[quote="The29041993" at: 03 Sep 2019, 17:25]
#performanceblue[/quote]

Asa cum spuneam, acum mai bine de o luna, incepusem sa imi doresc foarte tare culoarea performance blue. Si pentru ca masina mea arata ca si cum fusese salvata de la remat, m-am gandit ca pot sa imbin utilul cu placutul. Sincer, momentul era asteptat inca de acum 6 ani, de cand am luat masina dar mereu mecanica si confortul au fost pe primul loc, nefiind omul care sa puna prea mare accent pe ce cred altii.
Drept urmare, acum 2 luni (23 sept) m-am apucat de cel mai mare si complicat proces pe care l-am facut pana acum: revopsirea integrala a masinii.

Am inceput prin a demonta masina, urmand ca dupa o baie sanatoasa sa evaluam problemele gasite. La cateva ma asteptam, dar majoritatea au venit sub forma de surprize neplacute, masina lasand impresia ca e destul de sanatoasa din afara.
Am demontat aripile, care in mod evident erau mancate in partea de jos, plasticele de sub praguri, interiorul complet, barile, carenajele si alte trim-uri.
Ma asteptam sa am probleme cu aripile fata, usa de la sofer si un punct inflorit din interior spre exterior la pragul stanga. Din pacate situatia era mai grava, asa cum reiese din pozele de mai jos:
Dezmembrare.jpg

Dezmembrare2.jpg

Asadar pragul din stanga era putred complet, cel din dreapta partial, podeaua prezenta rugina adanca in zona doapelor tehnologice, usa de la sofer se cerea schimbata, aripile la fel + mici probleme de tinichigerie. Am inceput prin a taia tot ce era ruginit, tratata tabla la zonele de imbinare, sudat metal nou peste, zinc primer, epoxy primer si kit unde era cazul.
Reparatie1.jpg

Reparatie2.jpg

Aripile au fost testate pe masina, dupa ce s-au facut ajustarile necesare pentru a pica "la line" au fost matuite si imbracate in 3 straturi de primer epoxy pentru protectie anticoroziva de durata :
Aripa1.jpg

Acelasi tratament l-au primit toate zonele cu puncte de rugina unde a trebuit sa se polizeze pana la metal.
deja in punctul acesta ma apropiam mai mult de o restarurare decat de o simpla revopsire.
Evident podeaua a fost curatata iar unde a fost nevoie s-au sudat petece, tabla a fost tratata, aplicat zinc, mastic, grund anticoroziv.
Podea1.jpg


Dupa o vizita pe la cateva standuri, am decis sa raman la planul initial, acela de a face o schimbare de culoare. Am trecut de la Navy Blue la Performance Blue. Mi-ar fi placut ceva mai excentric dar mi-am dorit sa raman la o varianta specifica anului si modelului fara o vizita la RAR
Vopsea1.jpg
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 25 Noi 2019, 18:10

Daca tot era masina desfacuta, am profitat de ocazie si am adaugat niste insonorizant pe plafon. Este format din 2 straturi, primul strat de CTK standard de 2.5mm grosime iar al doilea din CTK Temopofix de 8mm

Plafon.jpg

Apoi am adaugat in usi niste CTK standard de 2mm grosime iar pe podea CTK de 2.5mm grosime. Din pacate poza cu podeaua s-a pierdut :(

IMG_20191018_141523.jpg


La momentul acesta masina a fost vopsita piesa cu piesa, cu multa truda si migala:

IMG_20191114_100815.jpg

IMG_20191114_094520.jpg

IMG_20191114_092221.jpg

75552900_958193691222130_1924214991502704640_n.jpg


Cateva poze din timpul procesului de asamblare:

IMG_20191114_202227.jpg

MVIMG_20191115_131606.jpg

Asamblare1.jpg

MVIMG_20191122_174525.jpg


Una peste alta sunt super multumit de modul in care a iesit masina. Cu ocazia reconditionarii au fost adaugate/inlocuite urmatoarele piese, toate de origine:
- bara spate de facelift cu senzori de parcare oem
- luneta spate
- carenaje fata-spate
- aripi fata
- praguri metal
- praguri de ST
- scut motor
- scut bara
- capacele spalatoare faruri ST
- duze parbriz tip perdea incalzite
- farurile relacuite
- yala sofer cu doublelocking, de europa (fun fact, provine de pe un RS mk2)
- mocheta a fost data jos si spalata
- numere fata spate noi lipite cu dubluadeziv (cel de fata momentan, cel de spate urmeaza)
- radiatoarele au fost demontate si spalate
- schimbat uleiul si antigelul.
- suruburi, clipsuri, cleme...totul ca masina sa arate ca atunci cand era noua.
Am 1000 de poze, din pacate o sa ma rezum la doar cateva, limita de upload fiind de 10 poze per post
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde cezarmad » 25 Noi 2019, 20:40

Superba culoarea, arata foarte bine, felicitări.
cezarmad
Incepator
 
Mesaje: 87
Membru din: 04 Oct 2010, 09:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus mk 3,5 1,6tdci 95cp 2015

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 26 Noi 2019, 13:51

Multumesc de apreciere! :)
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde mihaibre » 28 Noi 2019, 14:19

felicitari Alex, asteptam asta de mult! abia astept sa o vad live :)
Power is nothing without control!
Actual car: FORD FOCUS ST 2.0 ECOBOOST
Ex car: FORD FOCUS ST 2.0 TDCI
Avatar utilizator
mihaibre
1nsane Member
 
Mesaje: 2609
Membru din: 30 Oct 2009, 23:24
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 2.0 ECOBOOST

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 28 Noi 2019, 14:35

Multumesc frumos maestre!

Ca tot ma intreaba lumea, si trebuie sa ma pregatesc....tu la cat timp ai vandut-o dupa ce ai vopsit-o? =))
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde mihaibre » 04 Dec 2019, 16:32

aproape doi ani. deci mai ai de asteptat :)))
Power is nothing without control!
Actual car: FORD FOCUS ST 2.0 ECOBOOST
Ex car: FORD FOCUS ST 2.0 TDCI
Avatar utilizator
mihaibre
1nsane Member
 
Mesaje: 2609
Membru din: 30 Oct 2009, 23:24
Localitate: BUCURESTI
Maşina: FORD FOCUS 2.0 ECOBOOST

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 11 Dec 2019, 16:07

@mihaibre: E bine, nu ma grabesc in mod deosebit. Momentan "merge asa". Vedem pe viitor.



Ca un mic update:

Am mai facut mici reparatii la masina, dupa ce am folosit-o cateva saptamani si am constatat unele probleme care ma deranjau.
Prima problema a fost ca mi-a zburat scutul de la bara, nou montat si prima data cand am avut unul de cand am luat masina. Am fost tare fericit sa folosesc unul aftermarket deoarece era putin mai moale si m-am gandit ca o sa reziste mai bine la socuri. Ei bine, a tinut pana am mers putin mai tare pe autostrada, fiind atat de moale incat s-a dat peste cap si atingea de asfalt. Din fericire nu a stricat nimic si a fost inlocuit a 2a zi cu unul oem (inca o dovada ca piticul meu cu piesele de origine e justificat). Am folosit si clipsuri+suruburi noi pt scutul de la motor, ca parca nu eram impacat cu modul in care statea. Acum totul e solid pe sub masina.
A doua mare problema era ca aveam o vibratie foarte puternica si nesuferita de cand am asamblat masina. Prima data am zis ca e fie din cauza suportului de poliuretan care s-a intarit de la frig, ori din cauza vreunei bucati de fier care s-a indoit pe dedesubt cat timp masina a fost ridicata pe capre.
Dupa ce am investigat problema am realizat ca intercoolerul nu mai statea pe pozitia originala de cand am schimbat suportul de radiatoare si lovea de armatura barii. L-am aranjat putin si acum e liniste si pace.
Am reusit sa fac putina ordine si in portbagaj, ocazie cu care am montat modulul pentru senzorii de parcare. L-am configurat si acum functioneaza perfect. Mi-ar fi placut sa fie putin mai puternic difuzorul dar daca dai muzica incet se e suficient.

Mi-am facut timp si sa "repar" lumina de la nuca schimbatorului, aparent in momentul in care am schimbat instalatia de bord cu cea de facelift si am tras firele pentru iluminarea schimbatorului am gresit pozitiile in mufa cotierei si practic nu aveam continuitate. S-a rezolvat in doar 5minute prin relocarea unui pin iar acum:
IMG_20191207_153101.jpg


Am adaugat si un mic detaliu in torpedo:
IMG_20191207_145739.jpg


Mai am nevoie de martorul luminos din bord pentru a putea spune ca am toate sloturile ocupate si functionale (culmea ca atunci cand am luat masina aveam doar butonul de dezaburire), martorul de airbag off il am comandat si livrat din vara. Inca e la prietenul care l-a ridicat pentru mine :))

Oglinda cu powerfolding de pe partea dreapta s-a ars la scurt timp dupa ce am inlocuit-o, prin primavara (da, e a doua stricata). Asa ca de suparare mi-am comandat 2 noi originale + sticle noi:
IMG_20191209_195203.jpg

MVIMG_20191209_195209.jpg


Daca tot aveam oglinzi noi, am zis sa pun si niste leduri pentru o lumina mai puternica.
MVIMG_20191209_210553.jpg


Cateva poze din prima saptamana dupa revopsire:

IMG_20191128_113430.jpg

IMG_20191127_224507.jpg
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 26 Feb 2020, 12:48

Nou update de primvara :))

Nu s-au lucrat foarte multe, momentan salvam bugetul pentru primavara. Au fost facute mici chestii de intretinere, curatenie etc. De exmplu a trebuit sa scot iar nuca iluminata si sa ii inlocuiesc cablajul pentru ca cineva nu l-a prins la locul lui si s-a agatat in schimbator. Prin ianuarie m-am trezit ca nu mai vad sa bag in viteza :))
Singura chestie notabila a fost ca am reusit sa completez kit-ul de airbag off, lucru dorit de foarte mult timp. Capacul ala blank imi statea pe creier, mai ales ca era ultimul...ULTIMUL capac blank din masina :))
IMG_20200202_172405.jpg

IMG_20190606_023802.jpg
Stickerul a fost cam 10% din transportul lui din UK... Switch-ul a ajuns la AlinACN, era de focus 3 si nu incapea in gaura.

Airbag OFF.jpg


Cred ca tot in premiera de cand am schimbat culoarea, am reusit sa particip la intalnirea luna ClubFord care a avut loc la Ford BDT Virtutii cu ocazia Open Days de lansare Ford Puma. Am profitat de ocazie si am facut niste poze, un test-drive cu noua Puma Hybrid si am mai salivat pe langa diverse modele noi.
IMG_20200223_104620.jpg
Am ajuns printre primii

IMG_20200223_110907.jpg

IMG_20200223_120801.jpg

IMG_20200223_110753.jpg

IMG_20200223_105300.jpg


M-am jucat putin cu cadrele aici. Oricum, super dragut eventul. Le multumesc si cu ocazia asta pentru gazduire!
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde Lucian Catalin » 19 Mar 2020, 09:41

Felicitari Alex pentru masina si munca depusa la ea, ne vedem anul acesta la Zilele Club Ford =D>
Avatar utilizator
Lucian Catalin
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 11 Iul 2018, 14:52
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 22 Mar 2020, 17:47

Salut,
Daca se mai fac ne vedem cu drag!

Una peste alta, a venit momentul sa prezint update-ul lunii Martie:
Am reuzit sa achizitionez si ultima piesa de puzzle asa ca upgrade-ul de frane a intrat in linie dreapta. Focusica a primit Ate PowerDisc si placute ceramice, pompa de frana upgrade, servo frana, conducte de frana upgrade, modul de esp, furtune metalice Hell Performence si etrieri de ST vopsiti electrostatic toxic green. Operatiunea a fost oarecum migaloasa si de lunga durata, atat ca achizitie piese cat si ca montaj efectiv, dar s-a finalizat cu success. Cateva poze:
IMG_20190808_184631.jpg

IMG_20190810_162702.jpg
Diferenta intre intercoolerul vechi si cel nou.

frane.jpg
Montaj etrieri spate + furtune metalice

IMG_20200306_170655.jpg
Upgrade conducte pompa de frana - esp (old vs new)

IMG_20200317_190942.jpg

IMG_20200306_210809.jpg
Suntem plini de frane.

Daca tot am fost pe sub masina, am schimbat si bieletele spate cu o pereche oem + verificat scuturi termice si eventale batai.

Si cum franele cele noi trebuiau expuse spre a fi admirate, dar si pentru ca simteam ca venise momentul sa fac pasul decisiv, Focusica a mai primit si un set nou de botosei.
IMG_20200318_091351.jpg

IMG_20200317_220630.jpg

IMG_20200317_220608.jpg

IMG_20200318_212724.jpg


Este vorba despre un set de jane EvoCorse Sanremo 18 cu specificatii ford (pcd 5x108, 18", 8j, et48, cb 63.4) folosite in general pentru raliurile pe asfalt, deci desi sunt foarte usoare (10kg fara cauciuc) sunt si foarte solide.

Proiectul masinii a ajuns cam la 90%, fiind aproape gata. Din pacate, in contextul actual pare putin probabil ca urmatarele upgrade-uri sa aiba loc inainte de inceperea verii dar ramanem optimisti in timp ce stam in casa (hastag) :))
Mai avem de rezolvat o problema cu niste melci nazdravani, ramane de vazut ce se intampla cu ei.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde UNHleaSHD » 22 Mar 2020, 17:49

Foarte impresionant! Pot intreba de ce ai ales ATE ceramic? Și etrierele nu sunt cele de pe Mondeo?
UNHleaSHD
Ford Freak
 
Mesaje: 135
Membru din: 23 Ian 2016, 08:06
Maşina: Ford

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 22 Mar 2020, 18:04

Salut,
Etrierii spate nu sunt cele de pe mondeo, sunt de focus mk2 originali.
Am vrut Ate Ceramic pentru ca imi place farte mult cum franeaza masina, in special cand franele sunt calde. Am dat peste ele din intamplare cand am facut upgrade-ul de la 278 la 300 pe fata si a fost asa...dragoste la prima franare. Am mers cam o saptamana cu discuri de ST originale cu placute originale si nu mi-a placut + ca aveam atat jantele cat si etrierii negrii de la praful de frana (alt avantaj al placutelor ceramice, nu lasa praf negru) deci...decizia a fost clara. Eu personal le recomand oricui, mai ales celor care merg mai tare.
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

Re: Primul meu focus

Mesajde Le9 » 21 Apr 2020, 13:56

Salut! Ce arcuri ai pe masina, ca mi se pare mie sau chiar e mai joasa decat standarad? Si in combinatie cu ce amortizoare? Astept si eu pentru a mea sa vina un set de HR care o coboara cu 40mm dar toti zic ca in combinatie cu amortizoare KYB dupa niste km incep sa bata (ce fel de bataie, nu stiu)..
Mersi!
https://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=125658 - Ford Focus 2005 MK2 1.6TDCI Moondust Silver cu mici imbunatatiri
https://forum.clubford.ro/viewtopic.php?f=15&t=127344 - Ford Kuga 2018 MK2.5 1.5 EcoBoost Ruby Red ST-Line

Renault Megane IV Estate 1.5dCi 110 EDC6 Noir Etoile
Avatar utilizator
Le9
Ford Freak
 
Mesaje: 175
Membru din: 25 Mai 2019, 13:57
Maşina: Ford Focus MK2 1.6TDCi, 90cp, 2005, Moondust Silver --- Ford Kuga MK2 1.5 Ecoboost, 150cp, Ruby Red

Re: Primul meu focus

Mesajde The29041993 » 21 Apr 2020, 15:25

Salut,
Am amortizoare kyb fata - spate + fanse si rulmenti oem Ford fata - spate iar arcurile sunt Eibach Prokit pe fata si oem ST spate (pentru spate am comparat cu Eibach si cum erau la fel nu le-am mai schimbat).

Amortizoarele KYB sunt cam cele mai dure amortizoare "stock" si merg bine in combinatie cu arcuri sport. H&R coboara mai mult putin decat Eibach si cred ca sunt si o idee mai dure dar tot pe amortizoare KYB as merge cu ambele variante de arcuri. Altceva nu prea ai ce sa pui la banii aia. Ai oricand alternative mai scumpe (Koni, Bilstein b8) dar pentru o masina de strada, fara pretentii clar nu merita.. De batai nu am auzit nimic, poate cauzele sa fi fost de la flanse (unde eu nu as face economie).
Proiectul meu - ALX
viewtopic.php?f=15&t=100837
Avatar utilizator
The29041993
1nsane Member
 
Mesaje: 2402
Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
Localitate: Sector 3
Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
VIN: WF04XXWPD46A03182

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 12 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 12 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 12 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login