Re: Primul meu focus
Prima chestie a fost sa incerc miraculosul Liqui Moly Motor Spülung, il puteti gasi aici: https://www.emag.ro/solutie-spalare-die ... DLS2V3BBM/
De ce? Mi se parea ca aveam un tacanit de injectoare, sunet destul de comun la 1.6tdci. Am plusat si am folosit 2 flacoane odata, alimentand masina direct cu solutie. Dupa consumarea solutiei am schimbat filtrul de motorina si am plimbat putin masina. Am constatat 2 chestii destul de interesante: Masina a mers pe solutie cam 1,5h iar pe masura ce mergea jegul din rampa de injectie se intorcea pe reutur in vasul cu solutie. Daca initial solutia era aproape incolora, spre sfarsit era mai inchisa decat motorina normala (vezi pozele atasate). Al doilea fapt interesant e ca si-a facut treaba, la final motorul fiind mult mai silentios si "linistit" + ca nu mai scoate fum la ture inalte (mai ales ca e si cu soft si inainte mai afuma putin).
Dupa acest success (zic eu) am decis sa ma apuc de ultimul mare proiect pe care il va vedea masina asta, anume schimbatul cablajului din compartimentul motor cu unu de focus 2 facelift titanium (cu toate mufele). Asta a insemnat automat si conversia de la abs la esp+tcs.
Ca de obicei, operatiunea a fost semi-horror si am ajuns acasa abia a doua zi dimineata, pe lumina.
Ii multumesc colegului Jeffe pentru ajutor, fara el nu m-as fi descurcat..
Cateva poze:
Din pacate pozele sunt putine si nu foarte calitative, in mare parte datorita faptului ca era intuneric si noi eram ocupati si fara chef.
Merge, se aprinde..e totul ok.
Ce a fost oarecum surprinzator, dupa ce am terminat de asamblat masina am constat ca totul functioneaza fara erori...cam ciudat pentru cat a fost de munca
Cu ocazia noului cablaj am primit si cateva functii noi, pe langa esp+tcs. Acum parbrizul incalzit functioneaza, spalatoarele de far si ele, senzorul de nivel lichid parbriz de asemenea. Mai am de adaugat ptc-ul si goarna de alarma si e totul terminat.
O chestie noua, pe cablajul de facelift am reusit sa pastrez functional butonul de esp off din bord. In cazul meu pinii erau in mufa pompei de frana dar se termianu dupa 5cm. Au trebuit prelungiti pana la mufa c111 pinii 5 si 10 si aia a fost tot.
Cateva poze cu toate butoanele prezente si functionale:
Cu ocazia schimbului de pompa, am facut si schimbul de lichid cu ATE Typ200 si brake bleed cu forscanul.
Acum daca am tot facut upgrade-uri pe partea de franare, am trecut de la discuri de 278 la Ate PowerDisc de 300mm cu placute ceramice.
Franarea la viteza mare mi se pare mai eficienta acum, la viteza normala a ramas la fel de buna.
Overall, totul decurge conform planului.
Va urma
-
The29041993 - 1nsane Member
- Mesaje: 2402
- Membru din: 12 Sep 2013, 00:20
- Localitate: Sector 3
- Maşina: Ford Focus II Sedan 1.6 tdci 90cp (stg 2 ~195cp)
- VIN: WF04XXWPD46A03182