Nu am prea avut ce mai face la masina asa ca m-am lungit putin de la ultima postare.
O sa incerc sa fac un update cat mai exact din punct de vedere cronologic:
Inca de cand vremea s-a incalzit, prin luna aprilie, mi-am dat seama ca aerul conditionat mergea dar nu mereu, mai exact aveam rece doar cand voia domnul`. Am cam ignorat problema pentru ca, la fel cum a aparut a si disparut, urmand o perioada de doua luni cu aer conditionat rece ca gheata. Insa, intr-o seara cand ma plimbam pe la Brasov, am oprit masina cu AC iar peste 10min am pornit-o fara, si asa a ramas. Am facut niste masuratori, am dedus ca problema poate fi doar de la ambreajul compresorului asa ca am comandat kit-ul. Am dus masina la service, unde baietii mi-au montat noua piesa, piesa care s-a intamplat sa nu fie 100% la fel asa ca am ramas si fara curea de accesorii si cu o eroare stranie in bord. Putin suparat, am cumparat un compresor complet, l-am montat pe masina, am incarcat instalatia, totul bun si frumos, aerul rece dar eroarea inca in bord. Si nu doar ca era eroarea, una care nu aparea si la diagnoza dar masina era si in limp mode asa ca nu prea puteam merge cu ea. Am verificat tot ce putea fi atins ce cureaua rupta, totul frumos si normal. Dupa aproximatic o saptamana de cautari si diagnoze, am gasit ca problema era, de fapt, cauzata de bujiile incandescente. Pur si simplu in momentul in care s-a rupt cureaua a decis si ultima bujie care functiona sa se pensioneze. Asta asa, ca fun fact cand vine vorba de coincidente.
Interesant este ca desi erau in motor de cel putin 170.000 km (nu imi amintesc daca erau originale sau nu dar eu sigur nu le-am schimbat) au iesit relativ fara prea multa lupta. Un set de bujii mai tarziu, masina functiona ca noua.
Daca tot eram cu masina in service, am zis ca pot profita de ocazie asa ca m-am apucat si am schimbat absolut tot ce era cauciuc pe puntea fata: Pivoti, bielete antiruliu, bucse bara antiruliu, bielete directie, capete de bara, bucsi cadru motor. Evident am crutat bucsile Hardrace de la bascule sau flansele de amortizoare (schimbate nu cu foarte mult timp in urma). Bucsile de la cadrul motor au fost schimbate cu o versiune imbunatatita, disponibila pe Volvo, practic s-au inlocuit niste bucsi din plastic dur cu unele care contin si cauciuc (se zice ca amelioreaza sunetul de rulare dar parca n-am sesizat diferente notabile asa ca nu stiu. Fratii rusi sunt cei care au dezvoltat reteta)
Totul a mers relativ usor, mai putin la pivoti, care erau nituiti. A urmat o geometrie 3D si totul a revenit la normal.
Cum era saptaman dinainte de ZCF2021, am tras o spalare sanatoasa motorului si i-am redat stralucirea de odinioara, doar nu puteam sa ma prezint cu masina murdara si prafuita. De data aceasta am inlocuit Supermafrasol cu ProX engine cleaner.
Asta a fost cam ultima interventie asupra masinii, urmand cateva roadtripuri si , in general, multi kilometrii facuti.
O poza de la Sinaia, de dupa ZCF, alaturi de ITZ
Cateva poze din roatrip-ul de vara
Si o poza cu probabil una din cele mai asteptate Forduri de anul acesta, Mustang Mach-E, facuta in roadtripul din toamna:
Una peste alta, de la ultimul update cred ca am facut peste 20.000km, masina merge si se comporta foarte bine, se pare ca reuseste sa ramana fiabila in ciuda cresterii de putere.
Cu parere de rau incep sa ma gandesc ca drumurile noastre trebuie sa se desparta in viitorul apropiat in urma achizitionarii unui alt project car. Sa zicem ca e aceeasi Marie cu un piston in plus.