Salut,
O sa explic in mare ce am facut. Planuiam sa detaliez mai mult pe topicul de casete dar nu am avut timp.
Am tot cautat pe la rusi, ei faceau ceva piulita la strung si se chinuiau sa modifice "furca" existenta pe masina. Apucasem sa fac piulita insa nu eram prea increzator in sansele de reusita, mai ales ca "furca" sau mai bine zis..bucsa prezenta uzura. Se poate vedea o "roseala" identica cu ce aveam eu in poza asta:
Din ce am inteles problema e cauzata de faptul ca din fabrica nu folosesc prea multa vaselina in zona de contact intre bucsa si ax asa ca in timp, preponderent la masinile folosite urban, apare o uzura sporita si implicit un joc.
Eu am dat comanda de cele doua piese, am demontat cadrul motor si l-am coborat ca sa am acces, am scos piulita veche (care e de plastic si nu se poate refolosi, scos bucsa veche, bagat vaselina din belsug, bucsa noua, piulita noua si aia a fost.
Baietii din rusia zic ca punctul G de strangere e undeva intre disparitia bataii la miscarea volanului si miscarea libera a volanului. Daca stangi prea putin nu va disparea complet bataia, daca strangi prea mult incepe volanul sa mearga greu. Problema la metoda de montaj folosita de mine e ca e super greu sa faci ajustari fine dat fiind ca atat cadrul motor cat si caseta de directie atarna liber si trebuie sa montezi totul ca sa poti verifica miscarea.
Batsaia de care zic eu este cam asa:
https://www.youtube.com/watch?v=ychmhtJTf0Y, la mine se auzea din zona pedalelor cand trageam energic de volan stanga - dreapta. Inca nu am facut ultimele reglaje, bataia e inca prezenta cu motorul oprit dar a disparut cand motorul e pornit. De asemenea a disparut si zgomotul facut in mers dar tot as mai strange piulita juma de tura. Sa vedem cand am timp.
Cod finis bucsa: 6317116 (original ford)
Cod finis surub: 6772170 (original ford)
Cod finis arc: 3707496 (provenienta necunoscuta)
Eu nu am reusit sa gasesc arcul dupa cod, posibil sa nu fie de ford, asa ca l-am refolosit pe al meu. Era in stare buna.
Link-uri utile de la rusi, recomand google chrome si functia de "translate this page to english"
- Metoda de montaj folosita de mine, mai multe poze etc pot fi vazute aici:
https://www.drive2.com/c/458563694943583394/- Metoda de montaj pe care as recomanda-o in special pentru a fi mai usor de reglat:
https://www.drive2.ru/l/7861611/In cazul in care se comanda piulita folosita de mine, e nevoie de un cap de crichet, de 19 si ceva modificari pentru a putea fi strans cu cadrul pe masina in vederea reglajului.
Ceva asemanator poate fi vazut aici:
https://www.drive2.ru/l/7827700/Din pacate consider ca inca nu e un topic tutorial complet, sau nu l-am gasit eu. Daca mai ai nevoie de detalii, cu mare drag!
Spor la treaba!