Ford Focus ST mk 2.5
O sa fac si eu un topic dedicat noii jucarii achizitionate in decembrie 2014. Este Focus-ul ST din acest anunt: viewtopic.php?f=108&t=96928
Nu am reusit inca sa ii fac niste poze, dar cine e curios, le poate vedea pe cele de acolo. La fel si dotarile.
Este o masina OK, care necesita putina atentie, nu este chiar in starea in care as fi tinut-o eu (imi place ca masinile sa fie cat mai aproape de "showroom condition", indiferent de cati km au). Dar overall, are potential si este intr-o conditie bunicica. Are istoric complet (o chestie extrem de importanta la o masina de genul asta), iar in istoric am gasit foarte putine probleme, lucru care nu poate decat sa ma bucure. In plus, ma bucur foarte mult ca nu a fost abuzata (decat de drumurile din Bucuresti care si-au lasat impactul asupra jentilor si bucsilor). Adica masina am luat-o incaltata cu anvelopele de vara originale (DOT 2008), tocite aproape 3/4. Iar cele de iarna, la fel, tocite cam 1/2. Ca sa intelegeti, cu masina cealalta, un Opel Astra 2.0 CDTI care e daily driver, in 45.000 km am uzuri putin mai mari. Pe langa asta, discurile sunt originale si fata si spate, iar bordura de pe margine e mica pentru 68.000 km. E de inteles, avand in vedere ca a fost condusa de cineva cu varsta apropiata de a tatalui meu. Ah, si a avut parte doar de ulei Mobil 1 si Castrol, alt lucru bun.
Revenind, mi-am propus sa o aduc la nivelul 0 (cat mai aproape de perfectiune ) in cateva luni.
Dupa mine, lista e asa:
- schimbat frane fata +spate
- cauciucuri noi - Hankook ventus v12 evo2 k120
- revizie completa, desi are ulei si filtru schimbate de ~1000 km (as vrea sa incerc ulei Valvoline 0W40 sau Motul X-Max 0W40, ultimul e aprobat pentru Focus RS)
- schimbat distributie si accesorii (masina are 68.400 km)
- inlocuit bucsi pe fata, flanse si rulmenti amortizoare, bielete si cred ca un tampon pentru ca la ralanti tremura putin
- schimbat lichid servodirectie (pompa scoate un tiuit ca aici: https://www.youtube.com/watch?v=rEicjbmRH70)
- curatat profesional interior
- revopsit jante
- folie geamuri spate si luneta (mi se pare indispensabila de cand am la Opel)
La capitolul upgrade-uri, in functie de buget, am in plan pe termen lung bujii Denso Iridium, intercooler si radiator de apa. Poate si o evacuare, turbo back, volanta + ambreiaj de RS si in cele din urma, soft Mountune 260 (asta cu semnul intrebarii).
Daca stau sa ma gandesc mai bine, am inceput deja cu upgrade-urile pentru ca i-am comandat un set de discuri fata + spate EBC Blade Sport si placute Yellowstuff in toate colturile. Astea ard rau la buzunar, dar sper sa merite (placutele trebuie oricum schimbate, la fel ca si discurile spate pentru ca masina a stat mult timp cu frana de mana trasa si acum arata aproape ca astea: http://www.myturbodiesel.com/images/a4/brake2.jpg).
I-am mai cumparat intre timp si o baterie Varta Silver de 74ah si 750A pentru ca bateria originala m-a lasat in drum chiar cand eram la RAR.
Sunt super pasionat de masini, consider ca fiecare are un soi de "personalitate" proprie (dat fiind faptul ca nu sunt 2 care sa mearga sau sa arate identic) si sper sa o pot tine cat mai mult, sa o ingrijesc, iar ea sa ma fereasca de belele si ispite
-
poseidon06 - Incepator
- Mesaje: 0
- Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5