Totul despre membri

Ford Focus ST mk 2.5

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 12 Sep 2016, 20:51

Da, o janta originala de ST este vreo 1100 lei bucata, gasisem mai demult pe undeva.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 30 Oct 2016, 22:03

O poza de toamna, dupa baie. Are si prezoane noi de ceva vreme. Mi s-a parut curios ca la vulcanizare le-au strans cu cheia direct, fara sa mai scoata capacelul de metal deasupra. De fapt nu stiu sigur daca se scoate, tipul de acolo a zis ca asa se strang. La Opel am capacel de plastic, il scot si dedesubt e prezonul...asa ma gandeam ca sunt si astea.

Acum cateva saptamani am avut placuta ocazia sa merg la servici la sediul din Brasov si am stat in Predeal. Deci serpentine si dimineata si seara :D/
A fost super distractie, masina vireaza si sta pe drum de parca e controlata cu puterea gandului. Chiar si cand erau 0 grade dimineata, cauciucurile de vara s-au comportat exemplar, in nici o clipa nu am avut senzatia de nesiguranta. I-ar trebui totusi un diferential dupa mine, e in plan, in limita posibilitatilor. La fel ca si o suspensie cu amortizoare Koni Sport (Yellow) si arcuri Eibach, combinatie care nu ar trebui sa o coboare decat f putin, si asa am atins cu bara fata bordurile de mai multe ori, cand am parcat oblic.
Franele imi plac f mult, setul de placute Yellowstuff si discuri EBC BSD pare reusit, nu am observat fading vreodata, feedbackul in pedala este foarte bun si masina iti da incredere ca se si opreste pe cat de repede accelereaza.
Mai am ceva goodies in plan, gen intercooler, filtru de aer sport, downpipe, pana la anul, cand imi doresc sa ajung cu ea la Nurburgring. Ah, plus antifonare usi si podea pt ca mi se pare foarte galagioasa comparativ cu Opelul si ma oboseste pe distante lungi (de la drum, motorul nu se aude la mers constant). Ar fi prins bine si un cruise control. Poate in viitor, o sa pun, cred ca se poate. Si sa folosesc satelitul de la radio-cd pentru control (asa am facut la Renault pe care l-am avut mai demult).
Fişiere ataşate
20161029_150920.jpg
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde alyn_acn » 30 Oct 2016, 23:44

poseidon06 scrie:...Mi s-a parut curios ca la vulcanizare le-au strans cu cheia direct, fara sa mai scoata capacelul de metal deasupra. De fapt nu stiu sigur daca se scoate, tipul de acolo a zis ca asa se strang...

Capacelul cromat nu se scoate! Doar ca uneori au prostul obicei sa pice de acolo, dar am inteles ca la modelele noi nu mai exista aceasta problema!
Cauta simplu pe Google : problema xyz/clubford
Regulament forum : ucp.php?mode=terms
Avatar utilizator
alyn_acn
 
Mesaje: 3865
Membru din: 17 Noi 2009, 18:48
Localitate: Mioveni-Pitesti
Maşina: Ford Mondeo Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFKxxxxx

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 31 Oct 2016, 10:38

Ah, am inteles :D Multumesc alyn_acn!
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 29 Mar 2017, 20:57

Salutari colegi forumisti! A venit primavara si cu ocazia asta, reinviem si topicul :)

Peste iarna masina a stat cuminte, nu prea am mers cu ea. Dar am strans ceva piese care au fost/urmeaza sa fie montate.
Intrucat sunt fan al tunerului Dreamscience din UK (dedicati Ford), am pandit ofertele lor de Craciun si am achizitionat prin ianuarie o evacuare completa turboback cu catalizator sport 200 cell, un kit de inductie conceput chiar de ei, ECU holder de Focus RS (urmand sa elimin cutia voluminoasa) si un intercooler semnat tot de Dreamscience, dar produs de Radtec dupa specificatiile lor. Mentionez ca sunt baieti extraordinari si pasionati, iar customer support-ul este la cel mai inalt nivel.

Poze mai jos:

20170213_140725.jpg
20170213_141547.jpg


Montajul evacuarii:
20170311_101453.jpg

Turbina arata bine, fara urme de ulei
20170311_112439.jpg

20170311_134307.jpg
20170311_142121.jpg
20170311_142143.jpg


Un filmulet cu evacuarea la ralanti dupa montaj: https://www.youtube.com/watch?v=qTHvG_HgdCA

Am gasit apoi pe net la vanzare un set de stopuri cu led in stare buna si le-am luat:
20170324_192550.jpg


A urmat apoi o curatare a clapetei de acceleratie si inlocuirea injectoarelor, momentan cu unele cu acelasi debit (cele de RS dau erori cu softul stock):
Clapeta before
20170325_110252.jpg

Clapeta after
20170325_124303.jpg


Multumesc pe aceasta cale baietilor de la Maddog Garage care au dat dovada de seriozitate si profesionalism la montaj si m-au suportat bagandu-mi nasul peste tot :D
Ultima oară modificat de poseidon06 pe 29 Mar 2017, 21:07, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 29 Mar 2017, 21:06

In viitorul apropiat o sa urmeze un kit de suspensie Bilstein B12 (amortizoarele Bilstein B8 le-am luat, iar arcurile Eibach le-am comandat si astept sa vina), flanse si rulmenti amortizoare fata, schimbat tot ce se prinde de cadrul suspensiei spate - bascule, brate, suruburi, bucsi, etc.

20170321_191202.jpg
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 30 Mar 2017, 15:46

De ce ai inlocuit injectoarele si cu ce, unele noi sau reconditionate?
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 30 Mar 2017, 21:30

De cand am luat masina, la ralanti, are un tremurat motorul, desi el merge rotund. Am zis initial ca sunt tampoanele, le-am schimbat, nu s-a rezolvat. Am inlocuit ambreiaj, volanta, nimic. Am schimbat bujii, am testat bobinele de inductie, la fel, nu s-a rezolvat. Am trecut pe urma la partea de injectie, am inlocuit toate injectoarele cu unele Bosch noi, identice cu cele originale. La fel. Avand in vedere ca pe langa tremuratul la ralanti, masina are si un "recul" cand pleci de pe loc (adica las ambreiajul da putin in nas si pe urma se urneste), imi e acum aproape clar ca problema vine ori de la unul din tampoane, ori de la suportul metalic al unuia din tampoane, cel de deasupra cutiei de viteze, care am inteles ca se poate rupe in timp. Deci asta o sa fie pasul urmator, verificarea tamponului de deasupra cutiei de viteze.
Daca nici de acolo nu e, o sa scot motorul de pe masina si il pun la loc piesa cu piesa pana gasesc problema, sau nu stiu :shock:
Altfel, cum ziceam, mers rotund, in sarcina trage brici, deci din internele motorului sigur nu e o buba.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 30 Mar 2017, 22:52

Injectoarele trebuia sa le lasi la urma, erau cea mai mare cheltuiala din ce ai mai mentionat (ambreiaj/volanta poate era nevoie si oricum nu strica daca tot pastrezi masina)
La Fiesta a fost vreo 1300 un injector, tu clar n'ai scapat mai ieftin
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 31 Mar 2017, 10:08

Whaaat? 1300 lei un injector? E diesel?

La benzina sunt mai ieftine injectoarele. Am luat Bosch, nu originale Ford, pt ca tot Bosch sunt pe masina. Au mers out of the box, sunt identice cu cele stock. O sa iau pe viitor o pompa de benzina de RS si ori injectoarele de 440cc de RS ori unele Bosch de 550 cc pentru pachetul de Stage 4 (350 de cai).
Mai mare chinuiala e sa demontezi totul ca sa le inlocuiesti, dar probabil data viitoare voi schimba si admisia cu una de la Auto Specialists sau Mountune.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 31 Mar 2017, 12:40

Da, pentru Fiesta 1.4 tdci, ala a fost pret de reprezentanta, dar mult mai ieftin oricum nu gaseam nici pe cont propriu.
350CP pe tractiune fata are rost? Adica merita investitita comparat cu plusul util pe care il aduce? RS'ul stiu totusi ca are alt setup al trenului de rulare pentru a folosi cei 300CP stock
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde Sharkky » 31 Mar 2017, 12:42

Daca nu ma inseala memoria, mai sunt cateva Focus-uri ST la noi cu 350+, fara nicio problema in ceea ce priveste tractiunea fata ...
Avatar utilizator
Sharkky
Gold Member
 
Mesaje: 799
Membru din: 07 Dec 2009, 12:02
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Mondeo 2.0 TDCi, 96kW, Panther Black

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 31 Mar 2017, 14:56

Ah, ok, da, pt diesel injectoarele sunt mai scumpe pt ca folosesc alta tehnologie. Astea de benzina cu injectie indirecta sunt niste spritzuitoare :)) Desi tin minte ca la vechea masina, un Renault Megane 1.9 dci costa cam 1000 lei unul.

Modificarile la masina le fac din pasiune, nu neaparat ca sa las cauciucul pe jos la semafor. Sigur, imi place si senzatia, dar pt senzatie sunt deja fericit cu 225 de cai. Feelingul pe care il ai cand iti vin piese noi si shiny si le montezi pe masina - priceless 8-} Cred ca poti sa zici ca sunt ca femeile acelea dependente de operatii estetice, chiar daca ele arata bine deja. Sper ca rezultatul final sa nu fie un Frankenstein :-O :))
Pentru more power o sa urmeze in viitor si un diferential fata. Dar vreau sa rezolv tremuratul mai intai ca mi se pare enervant si parca sunt lipite cu guma de mestecat motorul si transmisia de caroserie.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 31 Mar 2017, 19:15

Da, stiu cum e sa ai prieten curierul rapid :lol: si ai dreptate pe partea asta.
Eu sunt norocos (sau mai degraba nevasta?) ca la a mea e cutia slaba si am renuntat din start la upgrade'uri de putere.
In schimb, in locul tau, n'as putea sa tin pe dreapta masina pentru o iarna intreaga
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 31 Mar 2017, 23:04

Hahaha, exact, Andrei, prieten cu curierul sunt :))
Cutia se poate schimba, nu-i asa? :P Sigur se gaseste o cutie de STI pe undeva :-"
Dar sigur cutia e cu buba? Sau doar ambreiajul nu tine mai mult cuplu?

Nici mie nu prea imi place sa o trag pe dreapta toata iarna, dar avand in vedere ca masina in momentul asta, pentru mine, nu este la 100% sanatate, prefer sa o menajez cat pot si sa ma bucur de ea pe viitor cand va fi gata. Stiam de la inceput ca va fi un proiect de lunga durata. M-am gandit in mai multe randuri daca nu ar merita sa iau un Focus RS Mk2, dar nu as mai avea satisfactia lucrurilor marunte instalate in timp pe masina (poate suna stupid, dar asa simt, ca ST-ul meu e facut cu pasiune si din partea mea, nu doar din partea celor de la Ford care au dezvoltat modelul). Nu mai zic si de diferenta de bani, RS-urile pastrandu-si valoarea asemeni unei masini clasice.
Pe de alta parte, am un prieten in Germania care chiar vrea sa isi cumpare un Focus RS MK2, ne tot sfatuim, cauta oferte si variante si le discutam. Deci sper sa postez ceva poze pe viitor cu un RS alb sau albastru :)
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 01 Apr 2017, 10:56

Cutia de STI e cam brutala, nu prea merge de folosit zi de zi plus ca un schimb complet al transmisiei ajunge 6-7k.
RS'urile sunt altceva, dar si sar in ochi si unor neavizati. Asa, cu ST'ul poti trece neobservat mai usor, nu se "activeaza" toti racerii cand urmeaza sa'i depasesti
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 01 Apr 2017, 15:07

Da, adevarul e ca te duce destul de mult ca bani. Uitandu-ma acum fugitiv pe ebay uk, gasesti o cutie de STI in stare buna pe la 2-3000 lire, dar mai trebuie pus transport, kit de ambreiaj si volanta, montaj, ulei :(
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 01 Apr 2017, 19:46

Schimbul complet posibil sa implice si planetare/diferential. Apoi, cu cutie de STI, clar faci motorul, faci motorul trebuie frane adecvate de STI, franele Brembo nu intra sub niciunul din cele doua seturi de 17" pe care le am acum etc

Ma uitam de ST'uri ca al tau, putine la vanzare, uneori deloc. Singurul care e acum pe autovit e la pret sensibil mai mare decat cel platit de tine, deci nu se devalorizeaza in timp. Iar varianta cu facelift, cum ai tu, e cea mai reusita, mie'mi place mai mult la interior decat modelul actual
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 01 Apr 2017, 20:47

Ah, am inteles, sunt mai multe lucruri care trebuiesc schimbate, ok. Plus ca dupa ce ai unda verde la modificari o sa se scurga banutii pe acolo :P Iar rezultatul final, cum zici, s-ar putea sa nu mai fie un daily driver.

ST-uri MK2 am mai vazut la vanzare, era unul din Brasov, alb, cu soft la 260 de cai si diferential LSD. Undeva pe la 9200 euro, sub 100K km. Sunt curios in ce stare tehnica sunt cele de la noi, mai degraba as lua unul din Germania, in primul rand datorita combinatiei de drumuri romanesti, jante de 18" si suspensie sport.
Si mie imi place mult varianta asta de ST, mai mult decat ST-ul MK3 la exterior. La interior, plasticele sunt mai bune la MK3 parca, scaunele imi plac mai mult, se vede saltul de tehnologie. Dar pe dedesubt, masina este extrem de asemanatoare cu MK2-ul. Oricum arata identic daca te uiti pe elevator la MK2 si MK3. Iar motorul asta de Volvo este traznet dupa mine.
Daca te tenteaza si vrei sa iti iei unul nu ezita sa ma intrebi orice, daca pot sa te ajut, cu cea mai mare placere :)
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde styx1 » 01 Apr 2017, 23:55

Nu mai aruncati banii de pomana pe diferentiale LSD !
Nu poate un sofer obisnuit sa simta diferenta intre un diferential obisnuit si unul cu alunecare limitata, NICI MACAR PE PISTA !
Cumparati, mai bine, cauciucuri mai performante ! Fara rautate ! Un posesor de LSD - care-l si foloseste - schimba placutele de frina la 6-7 mii km, iar voi cred ca le schimbati dupa 30 de mii , am dreptate ? Nu vreti sa stiti cit consuma o masina al carei sofer are neaparata nevoie de LSD...
Altfel, totul e doar de sanchi ! La vitezele si acceleratiile unde e nevoie neaparat de LSD viata e nesigura !
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 02 Apr 2017, 11:29

styx1, imi pare rau, dar nu iti impartasesc parerea. Am condus o masina de 200 de cai cu motor 3.0 V6 aspirat, rupea aderenta si in treapta a treia (da, e drept, nu avea cauciucuri high performance). Daca nu ai avea LSD si suspensia fata desteapta la Focus-ul tau RS, nu ai putea sa o tii pe sosea in curbele stranse cu ESP-ul scos daca ai merge sportiv. Diferentialul iti asigura un plus de tractiune la viteze mici, pt ca la viteze mari nu este neaparat foarte util. ESP-ul de pe Focus ST este foarte intruziv, daca plec mai tare de pe loc, accelereaza incet si progresiv pt ca ESP-ul o tine in frau. Sper cu un LSD si cu mai multa putere sa se comporte altfel, adica la plecari si in curbele luate in treapta a doua sa nu mai am o dadaca atat de severa :D
Placutele de frana sport m-au tinut in general intre 12 si 20.000 km. Deci sunt obisnuit cu ideea ca daca mergi tare trebuie sa si opresti repede, la fel si cu consumul.
Un exemplu de ST cu LSD: https://www.youtube.com/watch?v=aFgd8xyeyY0
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 02 Apr 2017, 14:31

De tentat m'ar tenta un ST, dar abia apuc cu a mea sa fac 10k km anual, iar de bibelou e scump :D
Oricum, in .de una cu km putini sare de 13k
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 02 Apr 2017, 21:23

Te inteleg, Andrei, cand am luat-o am zis ca daca nu o sa am bani sa merg cu ea (am avut 2 credite o perioada, unul pt Opel, unul pt Ford), o sa fie cea mai scumpa combina audio - o tin in fata blocului si o pornesc sa o aud din cand in cand :))
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde styx1 » 03 Apr 2017, 21:05

poseidon06 scrie:styx1, imi pare rau, dar nu iti impartasesc parerea. Am condus o masina de 200 de cai cu motor 3.0 V6 aspirat, rupea aderenta si in treapta a treia (da, e drept, nu avea cauciucuri high performance). Daca nu ai avea LSD si suspensia fata desteapta la Focus-ul tau RS, nu ai putea sa o tii pe sosea in curbele stranse cu ESP-ul scos daca ai merge sportiv. Diferentialul iti asigura un plus de tractiune la viteze mici, pt ca la viteze mari nu este neaparat foarte util. ESP-ul de pe Focus ST este foarte intruziv, daca plec mai tare de pe loc, accelereaza incet si progresiv pt ca ESP-ul o tine in frau. Sper cu un LSD si cu mai multa putere sa se comporte altfel, adica la plecari si in curbele luate in treapta a doua sa nu mai am o dadaca atat de severa :D
Placutele de frana sport m-au tinut in general intre 12 si 20.000 km. Deci sunt obisnuit cu ideea ca daca mergi tare trebuie sa si opresti repede, la fel si cu consumul.
Un exemplu de ST cu LSD: https://www.youtube.com/watch?v=aFgd8xyeyY0


Rs-ul mk2 NU ARE LSD ! Are un diferential Quaife , care nu este un diferential cu alunecare limitata ! E doar un diferential care ajuta un pic , insa NU este un adevarat LSD !
Trebuie sa retii ca doar la iesirea din curbele luate ca la carte iti trebuie LSD. In restul curbei ori frinezi, ori masina e neutra din punct de vedere al acceleratiei.
Daca te afli printre cei care accelereaza in curbe pina in apex , vorbim doar sa facem zgomot !
Daca te gindesti ca-ti trebuie LSD pentru liniute, si nu la iesirea din curbele luate la limita, atunci vorbim degeaba.
Cum nu-mi imaginez ca este printre voi vre-un pilot care sa poata lua curbe la limita spun ca e absolut nefolositor pentru voi un LSD. Cel mult va va face sa intrati mai repede in peisaj ! Hai, fii realist ! Nu mai arunca banii de pomana ! Ia-ti cauciucuri !
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 03 Apr 2017, 21:26

styx1, cred ca tu te referi la "adevaratele" LSD-uri doar la cele "plate type" care se blocheaza (chiar si complet) indiferent daca actioneaza sau nu cuplu motor asupra lor. Din ce am citit despre diferentialele acelea, reduc din manevrabilitate in curbe, dar asigura tractiune chiar daca una din roti se invarte in gol (se face distributia catre roata cealalta).
Acelea au nevoie de mentenanta, sunt mai scumpe, nu ma tenteaza. Intrucat diferentialul ATB (automatic torque biasing) de la Quaife s-a dovedit eficient pe Focus RS, pe acela il vreau si eu, sau ma rog, o adaptare a lui pentru ST pt ca planetarele de ST si RS difera. Eu zic ca pentru tinta mea de 350 de cai o sa fie mai eficient decat diferentialul deschis prezent acum pe masina, asta urmaresc :)
Cauciucuri oricum am ceva high performance street use, nu vreau ceva mai mult (gen semi-slick-uri) pt ca nu vreau sa reduc din usurinta de a folosi masina in fiecare zi chiar si la temperaturi de 0-4 grade C. Posibil pe viitor sa ma orientez spre Michelin Pilot Super Sport cand se va uza setul actual de Hankook.
La tractiune contribuie si o suspensie buna sau diferite ranforsari ale puntii fata, dar iar nu vreau sa intervin foarte mult pt ca risc sa ajung cu o masina buna pe circuit si atat. Kit-ul Bilstein B12 si eventual o bara antiruliu de la Whiteline pe spate vor fi singurele upgrade-uri de suspensie in care voi investi.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde styx1 » 06 Apr 2017, 22:38

Cu toate protectiile anti torque steer RS-ul iti smulge volanul din mina daca mergi pe asfalt cu sleauri , sau denivelat. Asta cind avea 305 caluti si 440 nm.
Sa ai mare grija cu 350 de cai pe st pentru ca sasiul nu e facut pentru puteri asa de mari, inclusiv pus pe burta, cu unghiuri agresive la directie si cu amortizoare semiciclu reglabile.
Sasiul nu poate face transferul de mase rapid, asa cum vrei tu punind suspensii pro. Oricum trebuie sa umbli la frine pentru ca st-urile au frine proaste si pentru 200 cp ...2-3 frine tari si ai fadding. Mult mai buna si adaptata la masina de raliu este fiesta st, fiind foarte usoara. Eu le am pe toate 3.
Bestia - Focus RS mk2 2010 450 cp / 620 Nm
Sportiva - Focus ST mk3 2012 250 cp / 360 Nm (inca stoc, dar nu pentru mult timp)
Frumoasa - Volvo S60 D5 2008 230 cp / 520 Nm
Veverita - Fiesta ST 2015 180 cp / 290 Nm
Taurul - Kuga Titanium 2.0 2018 180 cp / 400 Nm
Avatar utilizator
styx1
 
Mesaje: 281
Membru din: 11 Oct 2010, 18:26
Maşina: 450 cai / 620 nm + 250 cai / 360 nm

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde andrei0241 » 06 Apr 2017, 23:12

Tu esti singurul care vorbeste de raliu ...
Avatar utilizator
andrei0241
1nsane Member
 
Mesaje: 2571
Membru din: 15 Apr 2009, 14:17
Localitate: Constanta
Maşina: Fiesta 2008 1.4 Tdci

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 07 Apr 2017, 11:22

@styx1, iti multumesc pt sfaturi, dar cred ca ai perceput putin gresit intentiile mele cu masina asta. Nu vreau sa o transform in masina de circuit. Pur si simplu investesc in ea din pasiune. Sunt piese disponibile pt upgrade-uri pe piata, ai de unde alege, prin urmare daca vrei, poti face masina sa fie "a ta". Cred ca asta ai facut si tu cu RS-ul, ca banuiesc ca nici tu nu il folosesti la raliuri. Si RS-ul are limitarile lui, in fond nu este o masina aproape complet diferita de Focusul standard ca RS-ul MK3.
Chestia cu sleaurile si denivarile nu e torque steer, chiar zilele trecute am vb cu un coleg de forum si imi spunea ca se numeste tramlining si se produce datorita latimii cauciucurilor si banuiala mea, si datorita dimensiunii jantelor (pt ca talonul cauciucului este mai ingust si mai rigid).
Kitul de suspensie Bilstein B12 nu este reglabil, este doar putin mai tare decat cel stock si coboara masina cu 2cm, mi-am dorit asta pt ca spatele este cam inalt oricum.
Te-as contrazice legat de transferul de mase, ST-ul are unul din cele mai rapide transferuri dintre toate masinile pe care le-am condus (comparand cu Opelul pana la WRX STI, BMW M3 si M5). Raspunde foarte rapid la comenzi, dar mi se pare ca intra in subvirare mai devreme decat Opelul spre exemplu. Aici sper sa castig din nou cu suspensia si diferentialul pentru ca motorul fiind greu, daca incepi sa accelerezi in curba devreme, botul masinii impinge in afara.
Franele le-am schimbat, nu am simtit fading pana acum cu EBC-urile oricum as fi condus masina. La 350 de cai probabil voi trece la un kit de la K-Sport de 356mm daca voi simti nevoia.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 07 Apr 2017, 19:44

O pornire la rece cu evacuarea Dreamscience si un fly-by:
https://www.youtube.com/watch?v=ApZwO_TvtgE
https://www.youtube.com/watch?v=amqE9lm4w2U

Sunetul este mai gros fata de evacuarea stock si nu mai pare atat de metalic. Imi place ca se aud pulsurile de evacuare daca stai chiar langa tzevi :D Ca si performanta nu simt schimbari prea mari cu softul standard, doar ca parca e mai elastic putin motorul si isi ia avant mai repede cand intra in sarcina turbina. In schimb a aparut un "drone" (sunet de frecventa joasa) intre 2000 si 3000 rpm, i-am intrebat pe cei de la Dreamscience si au spus ca e normal pana se mai depun particule pe rezonator. Sper sa se mai reduca in timp ca la drum lung cand accelerezi in plaja aceea te cam bubuie la urechi.
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

Re: Ford Focus ST mk 2.5

Mesajde poseidon06 » 10 Apr 2017, 20:04

Au venit si arcurile in sfarsit :D/ De abia astept dupa Paste sa mai montez din piese ca s-au strans ceva: intercooler, induction kit, RS ECU holder, amortizoare + arcuri, protectii amortizoare originale Ford, flanse + rulmenti amortizoare fata Ford, carenaje fata originale din dezmembrari (cele de pe masina sunt crapate).
Va trebui sa inlocuiesc arcul si bucsile de cauciuc de la etrierul de pe stanga spate deoarece are un mic joc si atinge in disc pe denivelari mici si dese.
Fişiere ataşate
20170410_191707-01.jpeg
Avatar utilizator
poseidon06
Incepator
 
Mesaje: 0
Membru din: 01 Noi 2014, 22:04
Localitate: Bucuresti
Maşina: 2011 Opel Astra J 2.0 CDTI AFL+FlexRide, 2008 Ford Focus ST Mk2.5

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 26 vizitatori

cron

Cine este conectat

În total sunt 26 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 26 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1283 pe 23 Apr 2024, 16:22

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 26 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login