Ford Focus MKII 1.8 TDCi sau aka The rat
Salutare. Dupa un timp petrecut pe forum, cititnd diverse subiecte legate de Ford, am decis ca ar fi timpul sa ma si prezint. Masina este un FF2 de 1.8 TDCi din 2005 gri sobolan, de aici vine si numele. Prima masina a fost un Suzuki Ignis, care din cauza unui evenment nu prea fericit, a devenit nefolositoare. Am avut un accident cu el, si fata a suferit niste pagube serioase si pana cand o voi reface am avut nevoie de o masina. Asa am inceput sa caut alte modele. Ce mi-am dorit de la noua masina: motorizare diesel fata de benzina, confort mai mare, un spatiu decent. Daca ma intreaba cineva de ce am ales Ford? Sincer, nu stiu, dar cumva mi-a placut mai mult decat celelalte marci si modele. Deci a urmat cautarile, bugetul fiind maxim 4000 de euro cu tot cu transcrierea masinii, asa ca am decis sa caut prin Germania, si am dat peste un anunt din Monchengladback, unde omul cerea 2500 de euro pe masina fiind inclus in pret si un set de jenti de aluminiu cu cauciucuri de vara pe ele, jentile fiind original de Ford, pe lanaga cele de tabla cu cauciucuri de iarna cu care a fost incaltat masina. Singurul lucru care nu mi-a placut era ca nu avea numere si TUV-ul facut. Sincer nu stiam daca sa-l cumpar sau sa las balta, dar mi-a placut culoarea la nebunie si faptul ca era inclus un set de roti, am decis sa-l iau. Am cazut de comun acord ca trimit pe cineva in germania sa se uite la masina si daca ii bun, facem afacerea. Dupa 2 zile ma suna omul respectiv ca masina se comporta binisor, avand mai mult niste probleme estetice, niste zgarieturi de suprafata in anumite locuri dar care se iese cu un polish dar din punct de vedere mecanic ii destul de bun, chiar daca avea 217735 km pe bord. Ok, am decis sa-l ia. Treaba asta m-a usurfat la buzunar cu 2500 euro pe masina si inca 400 de euro pe trailer. Dupa 3 zile primesc masina, ma duc sa-l inspectez personal si chiar ca numai probleme estetice a avut si ala minore. Bun, primul lucru: numere rosii si putin combustibil sa-l pot duce acasa si pe sursul saptamanii la mecanic de niste mentenanta.
Ca si nivel de dotare nu prea stiu ce echipare este. Cateva poze:
Ce am facut la masina:
- schimbat cureaua de distributie si rola de tensiune (kit) si filtrul de motorina
- schimbat uleiul de motor si filtrul de ulei (Agip 5W-40)
- schimbat filtrul de aer si filtrul de polen (filtrul de polen ii un chin de schimbat)
- schimbat un bec de semnalizare fata (cel care a fost inauntru sa decojit vopseaua portocalie)
- schimbat uleiul de servodirectie
- cumparat niste presuri de cauciuc interior si tavita de portbagaj (se aseaza dupa forma masinii)
- montat becuri pentru iluminatul zonei de la picioare (dupa ce am citi aici pe forum ca ar exista posibilitatea, am verificat si eu, si dupa ce am cumparat 2 becuri si l-am instalat, functioneaza)
Ce vreau sa fac la masina:
- sa-l pun pe tester pentru o verificarea calculatorului de bord
- dus la mecanic pentru verificare bucsi, telescoape, capete de bara pe scurt o verificare amanuntita
- reglat directia
- 4 cauciucuri de vara (215/55 R16) Michelin
- un CD-Player original Ford (eu am casetofon )
- verificat bujii
- reincarcat AC-ul (Clima)
- sa schimb stergatoarele, astea sunt cam uzate
- schimbat discurile de frana si placutele de frana
- cel mai important, verificat cutie de viteza pentru ca la pornire si in relantiu se aude o bataie care daca apas ambreiajul dispare sau nu se aude asa de tare, cica s-ar putea sa fie rulmentul de presiune sau volanta
- schimbat ambreiajul (ii cam pe duca)
- sa pun oglinzi incalzite
Ca si nivel de dotare nu prea stiu ce echipare este. Cateva poze:
Ce am facut la masina:
- schimbat cureaua de distributie si rola de tensiune (kit) si filtrul de motorina
- schimbat uleiul de motor si filtrul de ulei (Agip 5W-40)
- schimbat filtrul de aer si filtrul de polen (filtrul de polen ii un chin de schimbat)
- schimbat un bec de semnalizare fata (cel care a fost inauntru sa decojit vopseaua portocalie)
- schimbat uleiul de servodirectie
- cumparat niste presuri de cauciuc interior si tavita de portbagaj (se aseaza dupa forma masinii)
- montat becuri pentru iluminatul zonei de la picioare (dupa ce am citi aici pe forum ca ar exista posibilitatea, am verificat si eu, si dupa ce am cumparat 2 becuri si l-am instalat, functioneaza)
Ce vreau sa fac la masina:
- sa-l pun pe tester pentru o verificarea calculatorului de bord
- dus la mecanic pentru verificare bucsi, telescoape, capete de bara pe scurt o verificare amanuntita
- reglat directia
- 4 cauciucuri de vara (215/55 R16) Michelin
- un CD-Player original Ford (eu am casetofon )
- verificat bujii
- reincarcat AC-ul (Clima)
- sa schimb stergatoarele, astea sunt cam uzate
- schimbat discurile de frana si placutele de frana
- cel mai important, verificat cutie de viteza pentru ca la pornire si in relantiu se aude o bataie care daca apas ambreiajul dispare sau nu se aude asa de tare, cica s-ar putea sa fie rulmentul de presiune sau volanta
- schimbat ambreiajul (ii cam pe duca)
- sa pun oglinzi incalzite
-
szabytasnadi - Incepator
- Mesaje: 6
- Membru din: 26 Noi 2014, 18:18
- Localitate: Zalau
- Maşina: Ford Focus 1.8 TDCi
- VIN: WF0WXXGCDW5A49321