Desii sunt membru din 2008 nu mi-am prezentat niciodata masina.
Ma numesc Ionut si am 29 ani, sunt din Bucuresti si am o pasiune Mondeo 3.
Prin 2005 am mers impreuna cu un cumnat la mare iar acesta avea un ford mondeo sedan din 2001.
Eu avand la vremea aceea o dacie 1400,am ramas asa surprins si atras de aceasta masina, spatioasa, confort si multe altele.
De atunci am zis ca daca se va ivii sa iau alta masina va fii un ford mondeo.
Intamplarea face ca in 2007 am putut sa fac rost de bani, m-ai exact 7500 euro si am gasit sa cumpar un ford mondeo combi din 2001 pe benzina,motor de 1,8 cu 92.000 km.
Dotarile au fost simple, ac manual, abs, 2 geamuri electric,nu mai zic de cele normale pe care le stiti fiecare.
Inca de cand am cumparat-o in prima iarna cand aparea stelutele de avertizare inghet aparea si cea de la airbag.
Nu ma pricepeam la masini cand am cumparat-o iar cu timpul am descoperit multe la aceasta masina, ca este lovita pe dreapta din fata pana in spate, ca rotile de aliaj erau toate indreptate, ca bratele cu fuzeta spate au fost retezate si sudate, ca suportul de prindere de la o bascula fusese indoit un pic,iar de acolo se regleaza geometria, radiatorul de la AC putin curbat si ca defapt masina era dotata cu proiectoare teoretic dar practic nu le avea insa comutatorul era si cate or mai fii fost dar nu mi le aduc aminte.
Precizez ca motorul a fost brici de la inceput,nu fum, trage si papa ulei in limita precizata de producator,circa 1 l la un schimb de 10 000km.
Usor usor am prins drag si pasiune de masina si imi place sa surubaresc la ea, sa desfac, sa curat sa repar iar ca si bube avute de la inceput am rezolvat aproape tot, m-ai exact
-
cand aparea stelutele de avertizare inghet aparea si cea de la airbag tot ma macina gandul si am zis sa desfac ceasurile ca o fii un scurt ceva,asa am desfacut si indentificat ca cineva din cauza ca ii aparea eroare la sistemul airbag atunci cand punea contactul s-a gandit sa
piteasca acest lucru si sa desprinda acest led de la airbag, sa traga 2 lite subtiri si sa se lege de cele de la semnalizare inghet, astfel atunci cand pui contactul se aprind toate si se sting ca si cum totul functiona.
L-am cunoscut in perioada aceea pe DGAlexandru care m-a ajutat cu testerul, iar apoi am fost impreuna prin Curtea de Arges(parca aici) sa cumpar centura protectionata plus ce isi cumpara el la vreamea acea.
-
bratele cu fuzeta spate au fost retezate si sudate nu prea vedeam multe combi si nu aveam ce sa analizez ca sa imi dau seama exact asa sunt ele din fabrica facute, insa banuiam mereu ca nu este ok pentru ca taietura nu era dreapta si nu erau uniforme in ambele parti.
Ocazional am ajuns prin dezmebrari si am vazut mai multe combi si m-am uitat la punte,fuzeta spate, erau intacte frumos si fara alte deformari.
Atunci mi-am dat seama ca nu e ok si am cumparat o punte completa de la un mondeo din 2005, era pe alese,de la care vroiam pe aia o luam.
--i-am montat cu ajutorul lu DG Alexandru
climatronic, l-am rugat sa imi lase firele asa doar inadite ca sa studiez si eu o leaca si sa fac un tutorial cine vrea sa isi puna sa isi faca singur.
-am studiat mai bine traseul alimentari proiectoarelor si am gasit mufa izolata cu scoci de hartie
de fostul proprietar
.
I-am achizitionat cablu alimentare original, iar NEAMTZU25 mi-a facut o danatie de 2 proiectoare rotunde.
Multi ani am investit bani in mecanica,amortizoare fata spate,bielete antiruliu,rulmenti la greu pe fata vreo 4-5 perechi m-ai toate marcile si preturile,plus cele enumerate mai sus si altele.
Printre picaturi am cumparat un set de jante noi pe 17 spider, insa nu am fost prea incantat de cum arata pe masina, asa ca am vandut ambele seturi de jante de magneziu pe 16 si 17 si am cumparat un set nou de jante de 18 care imi plac mult cum se vad pe masina.
La 123 000 km m-a lasat ambreajul, a inceput sa patineze discul prin a 3-ea, deja masina se tura si viteza venea dupa cateva secunde bune din spate:)
Ultimele schimburi actuale de piese noi au fost,fuzeta noua completa stanga,bieleta caseta directie si burdufe,capete de bara,
bieleta antiruliu.
Inbunatatiri aduse: (nu insir ce piese am shimbat ca ma ia capul)
-proiectoare
-oglinzi electrice,incalzite, cu lumina sub ele (functioneaza la deschiderea usilor/dezarmare)
-climatronic
-scaun pasager cu reglaj electric pe inaltime ca cel de la sofer
-lumini intre pentru pasageri din spate (functioneaza la deschiderea usilor/dezarmare)
-lumini la picioare fata
-lumini suplimentare portbagaj pe laterale (functioneaza ca cel actual de portbagaj)
-computer de bord
-acuator de 2004-2005,mai exact am rezolvat problema inchiderii
-fete usi cu insertie mahon
Ce inbunatatiri urmeaza sa ii fac:
-schimb etrieri spate de 2005 (detin piesele insa nu prea am avut timp)
-schimb furtune frana spate noi (detin piesele insa nu prea am avut timp)
-schimb lichid frana (detin piesele insa nu prea am avut timp)
-schimb amortizoare fata si flanse (detin piesele insa nu am arcurile )
-schimb arcuri fata/spate sport (no money no funny)
-kit ST 220
-usi fata/spate mai ok decat actualele si fara bandouri
-in final vopsire integrala albastru ST sau gri sobolan.
Recent am desfacut stergatoarele si le-am vopsit in negru lucios,am scos vreo jumatate de galetusa de pamant si frunze etc din zgeabul ala de la filtru de polen, am luat asamblu ala motoras stergator si l-am facut bucati si l-am curatat/gresat,insa vreamea mi-a pus un pic frana si nu am apucat sa le si pun la loc,plus ca carcasa de la filtru de polen trebuie sa o fixez cu silicon intre ea si caroserie,buretele acela sa macinat de mult.
Fiecare isi doreste sa faca multe insa din lipsa banilor ne blocam si inaintam cu greu.
Ee am reusit sa strang niste mici resurse iar si intamplator am gasit sa cumpar bara fata ST,cheala si bara spate ST cu dubla evacuare,completa.
M-ai am de cativa ani si eleronul de ST pentru haion.
Ori maine ori luni cel tarziu trebuie sa ajunga din Prahova.
- FiÅŸiere ataÅŸate
-
-
-
-
-
-
-
-
-