de Florin21 » 11 Aug 2016, 11:56
Exista un ditamai topicul pe forum in cadrul sectiunii de Focus Mk1 cu aceea fluctuatie la relanti... dar eu as zice sa ai rabdare pana ce vezi inlocuita distributia, pompa de apa, uleiul si filtrele... si, este posibil sa dispara problema sau cel putin sa se mai diminueze putin...
Daca problema va persista... iti recomand pentru inceput sa incepi cu o curatare a clapetei de acceleratie si senzorului de pe ea, a senzorilor CKP, CMP, MAF sau T-Map dupa caz, si a mufelor aferente lor... si... nu stiu exact cum este la tine la motorul de 1.8... iti pot raspunde cu certitudine in cazul acesta, colegii posesori de Focus Mk1, 1.8 benzina... daca exista la motorul tau furtunul de recirculare gaze arse carter si valva PCV este bine sa verifici integritatea lor si sa cureti sau sa inlocuiesti dupa caz valva respectiva...
Daca tot ajungi in serivice si ai masina pe elevator... iti recomand sa profiti si sa verifici tu personal, sau impreuna cu perosonalul calificat din acel service urmatoarele aspecte:
- verifica bujiile si vezi cum sunt... la fel si fisele de la bujii...
- verifica incarcarea alternatorului
- inlocuieste lichidul de servodirectie, ai nevoie de 1 litru, se inlocuieste la fiecare 2 ani de zile indiferent de numarul de kilometri parcursi
- inlocuieste lichidul de frana, intra 0.5 litri in instalatie dar indicat este sa cumperi 1 litru, ca sa fii sigur ca il inlocuiesti complet, pe tot, concomitent cu aerisirea ambreiajului care foloseste acelasi lichid ca si sistemul de franare. La fel ca si in cazul ichidului de servodirectie... lichidul de frana se inlocuieste la fiecare 2 ani de zile indiferent de numarul de kilometri parcursi. Pun pariu ca multi iti vor zice ca nu se schimba, doar se completeaza... dar in manualul Haynes de reparatii si intretinere special conceput pentru service-uri scrie cu totul altceva, exact cum am zis eu mai sus.
- daca tot inlocuiesti pompa de apa... iti recomand sa verifici si termostatul pentru ca tot umbli acolo si schimbi antigelul... ca sa nu mai fi nevoit sa mai umbli inca o data la iarna, daca te trezesti ca nu se incalzeste cum trebuie motorul sau nu baga caldura in habitaclu...
- verifica nivelul uleiului in cutia de viteze si completeaza dupa caz
- verifica placutele de frana si discurile de frana ca sa vezi cat sunt de uzate
- verifica eventualele pierderi de lichide atat la nivlul motorului cat si al amortizoarelor fapt ce ar indica ca respectivul amortizor a curs si te va lasa intr-un timp relativ scurt..
- invarte cu mana de roti si fi atent la zgomote ca un huruit ceea ce indica o posibila viitoare schimbare de rulmenti
- verifica daca si pe unde este afectata de rugina si ia in calcul cat mai urgent tratarea si indepartarea ruginii din zonele afectate.
Toate cele enumerate mai sus sunt bine sa le verifici si sa tii cont de ele, atat pentru siguranta ta, a celorlalti care vor circula cu tine in masina cat si pentru aparitia pe viitor a unor probleme cu costurile finaciare ce decurg de aici...