de adipelcz » 27 Iun 2019, 17:10
Am trecut de 75.000, si din pacate problemele tehnice si-au facut aparitia, in mod deloc surprinzator, dupa 2 ani. Am garantia extinsa care acopera pana la 140.000 km sau 7 ani, dar tot e enervant ca am de facut drumuri prin service. O sa le pun mai jos:
- Au reusit la service sa rezolve 2 greieri: la reglajul pe inaltime a centurii din fata au pus ceva vaselina intre 2 piese de metal care culiseaza una pe alta si nu mai fac galagie, iar intre protectia de plastic ce acopera camerele video si senzorii dintre retrovizoare si parbriz au bagat ceva spuma si nu mai zornaie cand merg pe piatra cubica.
- Am schimbat nu stiu ce piesa pe la compresorul de AC pe baza unui recall pentru ca exista riscul sa cada in mers (asta e ok, in fond e un recall)
- Cand mergeam cu 180-190 pe autostrada, mi-a aparut in bord ceva eroare pe la motor (un simbol cu o cheie) si dupa asta masina accelera f. greu. Am mers cu mare stress pana acasa pe prima banda, cu 80-90 la ora, insa destul de rau, pentru ca efectiv acceleram de la 60-70 la 80-90 in timp de 10-20 secunde. Dupa ce-am pornit masina din nou s-a dus eroarea si a mers normal. La service au gasit in log ca ceva valva/senzor pe nu stiu unde era defecta, si se manifesta asa la viteze mari. Au schimbat-o, de atunci n-au mai fost probleme. O trec la probleme grave, ca e ceva ce tine de siguranta.
- Sotia a ramas incuiata pe dinafara, cu ambele chei in masina. Avea ambele chei in poseta (eu plecasem undeva pt cateva zile si i-am lasat si cheia mea), a deschis usa din spate sa puna poseta acolo, si dupa ce-a inchis usa spate, cand sa o deschida pe a soferului, masina era incuiata. Dupa asta, masina se incuia ca proasta singura cand deschideam usa spate (nu mereu, ci uneori, fara vro legatura cu ceva). A fost ceva defect de soft, ca a disparut dupa ce s-a facut un update la modulul de comanda pt toate geamurile, portbagaj, si alte accesorii. Au venit cu ceva pernute si alte prostii, au cracanat usa cat sa bage un bat lung si au apasat butonul de descuiere din interior.
- Motivul pentru care s-a facut update la acel modul de s-a rezolvat si cu incuierile random a fost ca odata cand am vrut sa folosesc carligul de remorcare electric...era mort complet. butonul nu se aprindea, nu bipaia, carligul nu iesea. La service au zis ca intra intr-un fel de "deep sleep" daca nu-i folosit ceva vreme, dar ca update-ul de soft ar trebui sa rezolve, ca nu mai intra in acel sleep dupa update.
Multiple probleme cu climatizarea:
- ventilatorul de la climatizare a inceput sa suiere a rulment defect pe la 70.000 km. A fost schimbat pe garantie. Asta dupa 2-3 drumuri acolo ca ei nu auzeau nimic in neregula. E drept, suiera doar putin, dar suficient cat sa fie enervant.
- instalatia de climatizare PUTE. Nu miroase putin, pute de-a dreptul a sosete murdare scaldate in otet in care a fost spalat un sobolan mort. Si asta se intampla chiar si dupa o asa-zisa igienizare a instalatiei pe care am dat 30 euro. Nu are efect, e un defect de design, fabricatie samd. Sfatul lor e sa inchid AC-ul inainte de destinatie cu 5 minute. Nu functioneaza nimic, pe forumuri prin Germania e plin de oameni care se plang de aceeasi problema, astia din service nu-s in stare sa rezolve. La unii s-au schimbat instalatiile de AC, dar fara rezultate notabile, si asta cu demontarea intregului bord + armatura de sub el. E ceva inacceptabil, am avut destui ani masini cu AC si manual si automat, asa ceva n-am vazut. Chiar am luat un Ford Ka vechi de 10 ani temporar si la ala nu miroase nimic la AC. La asta miroase de zici ca a stat intr-o pestera uda 20 de ani.
Dupa ce a stat masina in fata casei 4-5 zile fara sa merg cu ea, bateria era moarta. Am pornit-o cu curent de la cealalta masina, am mers mai bine de juma de ora sa se incarce. Am oprit la un magazin sa iau ceva, si cand sa pornesc din nou...nimic. Am chemat asistenta sa o pornesc din nou. Au schimbat-o si pe asta pe garantie, cica avea un scurtcircuit intern.
Cam de la 70.000 km se beleste pielea de pe volan. Dar asa putin, ci efectiv se exfoliaza intregi zone de pe el, de zici ca-i ceva spuna acoperita cu piele de grosime 0.1 mm, care incepe sa-si ia la revedere de la volan. Din nou ceva inacceptabil, dar ei zic ca asta nu e acoperit de garantia extinsa, ca e uzura. Uzura uzura, dar la un Focus de 7 ani si 140.000 km, pielea de pe volan era doar mai lucioasa, nu s-a descompus. Din nou, problema cunoscuta la Ford Mondeo V, S-Max II, etc. Singura lor solutie e inlocuirea volanului, care costa vro 600 euro. Initial au propus ca acopera ei 50% din costuri. Le-am zis ca mie nu-mi convine sa platesc 50% din volanul care are incalzire, butoane, padele si ce naiba o mai avea, in conditiile in care doar pielea e stricata. Au mai dat un 20%, deci ma costa ceva sub 200 inlocuirea. Am zis c-o fac si pe asta, ca na, costa la fel si un kit de inlocuit pielea sau pe la alte ateliere, plus ca inseamna demontat de volan si nu vreau sa zica astia ca pierd garantia aia extinsa ca s-a umblat la volan de catre mine sau altcineva. Oricum, e o mare dezamagire calitatea unor materiale in masina asta, care incep efectiv sa se descompuna.
De exemplu, am platit pentru scaunele alea cu piele premium, perforata, ventilate, etc. Pielea aia e doar pe unde stai si pe spatar. Lateralele scaunelor sunt o musama ordinara.
Apropo de climatizare, ca ma plangeam mai demult ca nu exista posibilitatea sa reglez fluxul de aer independent pe gurile alea carora le lipseste acea rotita cu care poti da mai incet sau inchide complet o aerisire, fara sa-i schimbi directia. Am avut la schimb un Fiesta d-asta nou weekend-ul trecut, ca beleaua cu bateria s-a intamplat intr-o joi, am ajuns la service vineri si nu aveau loc sa se uite la ea, asa ca a ramas acolo peste weekend. Ei bine, pana si amarata aia de Fiesta avea acele rotite. E bine ca pe S-Max, pe care dai 45.000 Euro in varianta spre full, nu exista.
E o masina utila, cu multe dotari, care imi place ca si idee, dar e ultimul Ford pe care-l mai cumpar, nou sau SH. Si din pacate, dar o tine tot asa cu probleme de fiabilitate, o sa ma despart de el mai repede decat planuiam, pentru ca ideea mea e sa iau o masina noua, care sa nu-mi faca probleme de fiabilitate si care sa ma tina pe la usa service-urilor.