Ce i-am făcut până acum:
- Am înlocuit rulmentul spate și plăcuțele de frână.
- Am schimbat toate lichidele și filtrele (mai puțin uleiul din cutia de viteze, urmează și el).
- Motorul consumă ulei, dar nu scoate tot timpul fumul asociat, așa ca i-am pus inițial ulei Motul 5w30. Pe care l-a consumat în cam 500km. Diagnosticul preliminar, înainte de a desface motorul a fost segmenții de ungere, aparent un defect destul de comun. Am încercat sa pun un ulei mai gros, ca soluție interimara, dar rezultatul e același.
- Am înlocuit bujiile (erau 4 bujii de trei tipuri diferite, vreo două Audi, una VW) cu Motorcraft.
- Am desfăcut galeria de admisie, pentru a o curata, ocazie cu care am eliminat clapetutele (aveau joc pronunțat iar unii suporți erau deja rupți), am înlocuit valva PCV și furtunul care o leagă de galerie, curățat clapeta de accelerație și senzorul MAP. Rezultatul s-a simțit imediat, motorul a început sa devina stabil la ralanti, crește foarte ușor în turații și răspunde în general mai bine.
- Am schimbat toate becurile, cu excepția celor cu Xenon.
- Am înlocuit ceasurile de bord cu unele de facelift (level 2), aduse la zi cu ROM 512.
- Am înlocuit volanul cu trei spițe cu unul cu patru spițe și Cruise control la care am recondiționat pielea. Tot atunci am înlocuit manșonul de la schimbătorul de viteze cu unul de facelift la care, de asemenea, am recondiționat pielea, la pachet cu volanul, nuca de la schimbătorul de viteze și manșonul de la frâna de mana.
- Plafoniera avea deja senzorii pentru alarmă, dar nu și lumini ambientale așa că a fost înlocuită cu modelul de top.
- Masca de la climatronic a fost înlocuită cu modelul oval, pentru facelift „asphalt grey” (prezent pe Trend sau ST), unitatea climatronic de facelift are aceeași culoare.
- Pentru că mi-a fost imposibil sa găsesc butoanele de ESP și încălzire in scaune gri închis și cu iluminare roșie le-am desfăcut și le-am schimbat LED-urile (si vreo două rezistențe, ca să ajungă cu lumina cat mai aproape de nuanța originală)
- Am înlocuit unitatea mașinii (un CD6000 de Fiesta, cred, care nu comunica deloc pe CAN), mai întâi cu un Sony dreptunghiular de pre-facelift, iar în cele din urmă cu un Sony oval, cu DAB. Cu surprindere am constatat o diferență foarte mare între calitatea sunetului la cele doua unități Sony, modelul cu DAB sună chiar foarte, foarte bine.
- Am adăugat un modul Bluetooth (mono, fără USB), maneta cu butonul „Voice” și microfon.
- Butoanele pentru deschiderea geamurilor au fost înlocuite cu modelul pentru facelift, cu iluminare roșie.
- Am înlocuit eleronul standard cu unul vopsit în nuanța mașinii, modelul Titanium.
- Torpedoul a fost înlocuit cu unul care este prevăzut cu deschiderea pentru răcire și cu ornamentul cromat.
- Am adăugat LED-uri cu lumina calda in soclurile pentru lumina de la picioare. Evident, acolo nu era nimic înainte.
- Oglinzile exterioare au fost înlocuite cu modelul facelift, cu pliere, iluminate și încălzire. Pentru moment plierea, semnalizare și iluminarea nu funcționează, dar le am in plan pentru viitor.
- Am adăugat o cheie de tip briceag, nou nouță.
- Capacele roților sunt cele de pe Mondeo, de la roțile de iarnă. Până dă zăpada trebuie să cumpăr un set pentru Mondeo, evident.
- Antena și suportul acesteia erau într-o stare foarte proastă, așa că au fost înlocuite.
- Am avut o idee foarte proastă atunci când am cumpărat de pe Aliexpress duzele de parbriz tip perdea și ornamentele cromate de la grilele de aerisire. Calitatea este proastă, pe măsura prețului. Urmează să le montez pe cele originale.
