Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

25 Feb 2019, 19:13

Mașina aduna km. Între timp, am avut ceva pierderi de ulei pe la turbina. Acum am dat turbina la recondiționat, se va schimba tot miezul (așa cred ca se numește piesa din mijloc). De asemenea se vor schimba conductele de ulei, garniturile de la evacuare, uleiul și filtrul de ulei, pentru a face treaba ca la carte.

Pe lista scurta ar mai fi de schimbat plăcuțele de frâna spate, dar le voi mai lasă 2-3 luni, cred ca mai rezista.

Sper ca după ce fac aceste reparații sa ma pot bucura de mașina fără alte probleme.

Momentan am ajuns la ~106k km.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

15 Mar 2019, 19:03

Mașina a primit o turbina noua, deoarece galeria de evacuare era defecta și nu poate fi reparata sau găsită separat.

Acum merge bine, voi monitoriza nivelul uleiului in următoarea perioada.

Ultima problema momentan este la senzorul de înălțime spate stânga. Probabil cablajele e defect, voi verifica zilele următoare.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

22 Mar 2019, 20:10

Am rezolvat și cu senzorii de înălțime. Era un fir rupt.

Acum mașina merge perfect, fără nici o eroare in bord.
Imagine


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

23 Apr 2019, 21:16

Zilele astea am schimbat plăcuțele de frâna pe spate. Am pus originale Ford, luate de pe altgrad. Urmează și plăcuțele de pe fata sa fie schimbate după sărbători.

Mașina merge bine, ma bucur in fiecare dimineața când plec cu ea.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

24 Apr 2019, 13:07

IMG_2442.jpg


Au ajuns plăcuțele. Ma așteptam sa aibă și ele șuruburile de la etrier, la fel cum aveau și cele de pe spate.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

25 Apr 2019, 12:11

Salutare. Super masina sa o porti cu placere. Eu am luat kit complet de pe ebay.de (placute fata spate ca ale tale, discurile le am ok). pe fata mi-au venit cu lamele de ghidaj alea din otel si pe spate cu suruburi. Macar lamele daca iti veneau era ok.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

20 Iun 2019, 21:27

Mulțumesc pentru urări!

Între timp mașina a mai avut parte de o intervenție: a fost schimbat un capac de etanșare la cutia de viteze, deoarece pierdea ulei. Acum totul e funcțional, fără probleme.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

25 Iun 2019, 19:53

Dupa lunga perioada petrecuta in service, ia venit rândul pentru o spălare.

De asemenea i-am schimbat și plăcuțele de frâna pe fata, sa fim pregătiți pentru concediu.

Km actuali:109k


IMG_2968.jpg
IMG_2969.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
IMG_2967.jpg

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

16 Iul 2019, 20:45

Și eu am un un ecoboost de 2 litri. Din fericire nu am avut nici cea mai mica problema. Îți doresc sa nu mai facă nici o figura!
Mondeo mk3 TDDi de 115CP deținut de 15 ani încă rezista!!

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

17 Iul 2019, 12:14

Mulțumesc! Și eu sper la fel, sa nu mai am reparații costisitoare.

Și eu mai am un Mondeo mk3 2.0 tdci, din 2004, momentan are 276000 km și merge foarte bine, fără probleme la injectoare sau turbo.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

14 Noi 2019, 21:17

Am ajuns cu bine la 118k km. Urmeaza un schimb de ulei si filtre, saptamana viitoare.
Masina se comporta exemplar, silentioasa si puternica. Inca imi pune zambetul pe fata cand merg cu ea.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

21 Noi 2019, 11:46

Am facut zilele astea schimbul de ulei si filtre, la reprezentanta ford din Iasi. Cost total: 622 ron.
Masina merge la fel de bine dupa schimb, nu se simte ceva diferit (nici in bine, nici in rau :) ).

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

31 Mai 2020, 22:38

Mai stergem praful de pe aici. Am ajuns cu bine la 122xxx km. Toate bune, fara probleme.
Ma gandesc sa fac o curatare profesionala a interiorului. Sper sa gasesc vreun atelier bun in Iasi.
FiÅŸiere ataÅŸate
IMG_6076[544]1.JPG
WhatsApp Image 2020-05-31 at 20.24.32.jpeg

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

02 Iun 2020, 17:42

ma bucura cand citesc despre fiabilitatea lui 2.0 ecoboost, am si eu pe focus st. mi se pare motorul ideal din punct de vedere al cilindreei si puterii oferite. al meu va primi o turbina hibrid de la pumaspeed si va ajunge la 350 cp,

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

02 Iun 2020, 18:10

mihaibre scrie:ma bucura cand citesc despre fiabilitatea lui 2.0 ecoboost, am si eu pe focus st. mi se pare motorul ideal din punct de vedere al cilindreei si puterii oferite. al meu va primi o turbina hibrid de la pumaspeed si va ajunge la 350 cp,


Mi se pare total deplasat sa vorbești de fiabilitate din moment ce în 125k km mașina a avut motorul schimbat o data de la un piston distrus... Poate ne place Ford ca asta avem dar totuși... Fiabilitate înțeleg sa mergi măcar 200k km fără sa ai vreo problema... Nicidecum cu motor schimbat pana în 100k km. Părerea mea.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

22 Iun 2020, 15:12

Da, au cam dat-o in bara cu fiabilitatea motorului. Acum alimentez doar cu benzina 98/100 si sper sa nu am probleme pe viitor cu motorul.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

07 Oct 2020, 11:17

Continuam aventura cu forduletul.

Am ajus la ~127k km. Maine aveam programare la reprezentanta pentru revizie motor (ulei, filtre, bujii) + revizia la cutia de viteze, se fac 3 ani de la ultimul schimb si ~57k km.

Dar ... aseara cand dau sa ma pornesc de la serviciu, surpriza: masina a pornit, a mers un pic si gata, nu a mai vrut. S-a oprit brusc motorul. Dau sa o pornesc din nou, parca s-o ia, dar se opreste din nou.

Am citit codurile de eroare cu o interfata ELM:

===PCM DTC P0191:21-26===
Code: P0191 - FRP Sensor Range/Performance

Additional Fault Symptom:
- Signal Amplitude Less Than Minimum

Status:
- DTC Present at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame :
-LOAD: 0.00 % - Calculated Load Value
-ECT: 18 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 0 rev/min - Engine Revolutions Per Minute
-FUELSYS: error - Fuel System Status (Open/Closed Loop)
-SHRTFT1: 0.00 % - Short term fuel trim 1
-LONGFT1: 0.78 % - Long term fuel trim 1
-MAP: 100.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 0.0 km/h - Vehicle Speed
-SPARKADV: 0.00 ° - Spark Advance
-IAT: 17 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 0.00 g/sec - Mass Air Flow
-TP: 11.76 % - Throttle Position
-RUNTM: 0 sec - Time Since Engine Start
-FRP: 140.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EVAP_PCT: 0.00 % - Commanded Evaporative Purge
-FLI: 0.00 % - Fuel Level
-BARO: 100.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 12.16 Volt - Control Module Voltage
-LOAD_ABS: 0.00 % - Absolute Load Value
-TP_REL: 1.18 % - Relative Throttle Position
-AAT: 17 °C - Ambient Air Temperature
-TP_B: 11.76 % - Throttle Position Sensor 2
-APP_D: 8.24 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 7.45 % - Accelerator Pedal Position E
-TAC_PCT: 1.57 % - Commanded Throttle Actuator Control
-FF_INF: 0.00 % - Inferred Flex Fuel Percentage
-LONGFT12: 0.00 % - Long Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 2)
-APP_REL: 0.00 % - Accelerator Pedal Position Relative
===END PCM DTC P0191:21-26===

===PCM DTC P008A:21-EC===
Code: P008A - Low Pressure Fuel System Pressure - Too Low

Additional Fault Symptom:
- Signal Amplitude Less Than Minimum

Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is On for this DTC
- Test not complete

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame :
-LOAD: 37.65 % - Calculated Load Value
-ECT: 27 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 1262 rev/min - Engine Revolutions Per Minute
-FUELSYS: Open Loop - Fuel System Status (Open/Closed Loop)
-SHRTFT1: 0.00 % - Short term fuel trim 1
-LONGFT1: -2.34 % - Long term fuel trim 1
-MAP: 58.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 0.0 km/h - Vehicle Speed
-SPARKADV: -10.00 ° - Spark Advance
-IAT: 22 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 11.44 g/sec - Mass Air Flow
-TP: 16.47 % - Throttle Position
-RUNTM: 2 sec - Time Since Engine Start
-FRP: 8450.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EVAP_PCT: 0.00 % - Commanded Evaporative Purge
-FLI: 30.59 % - Fuel Level
-BARO: 100.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 14.87 Volt - Control Module Voltage
-LOAD_ABS: 45.49 % - Absolute Load Value
-EQRAT11_CMD: 14.890 :1 - Commanded Equivalence Ratio (Air to Fuel Mixture) Bank 1
-TP_REL: 5.88 % - Relative Throttle Position
-AAT: 22 °C - Ambient Air Temperature
-TP_B: 16.47 % - Throttle Position Sensor 2
-APP_D: 8.24 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 7.45 % - Accelerator Pedal Position E
-TAC_PCT: 7.84 % - Commanded Throttle Actuator Control
-FF_INF: 0.00 % - Inferred Flex Fuel Percentage
-LONGFT12: 0.00 % - Long Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 2)
-APP_REL: 0.00 % - Accelerator Pedal Position Relative
===END PCM DTC P008A:21-EC===

===PCM DTC P0A0F:68-2C===
Code: P0A0F - Engine Failed to Start

Additional Fault Symptom:
- Event Information

Status:
- DTC Maturing - Intermittent at Time of Request
- Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module

Freeze Frame :
-LOAD: 81.96 % - Calculated Load Value
-ECT: 45 °C - Engine coolant temperature
-RPM: 284 rev/min - Engine Revolutions Per Minute
-FUELSYS: Open Loop - Fuel System Status (Open/Closed Loop)
-SHRTFT1: 0.00 % - Short term fuel trim 1
-LONGFT1: 0.78 % - Long term fuel trim 1
-MAP: 92.0 kPa - Manifold absolute pressure sensor
-VSS: 0.0 km/h - Vehicle Speed
-SPARKADV: 20.00 ° - Spark Advance
-IAT: 24 °C - Intake Air Temperature
-MAF: 3.36 g/sec - Mass Air Flow
-TP: 14.12 % - Throttle Position
-RUNTM: 3 sec - Time Since Engine Start
-FRP: 170.0 kPa - Fuel Rail Pressure
-EVAP_PCT: 0.00 % - Commanded Evaporative Purge
-FLI: 30.98 % - Fuel Level
-BARO: 100.0 kPa - Barometric pressure
-VPWR: 10.91 Volt - Control Module Voltage
-LOAD_ABS: 61.18 % - Absolute Load Value
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Commanded Equivalence Ratio (Air to Fuel Mixture) Bank 1
-TP_REL: 3.53 % - Relative Throttle Position
-AAT: 23 °C - Ambient Air Temperature
-TP_B: 14.12 % - Throttle Position Sensor 2
-APP_D: 8.24 % - Accelerator Pedal Position D
-APP_E: 7.45 % - Accelerator Pedal Position E
-TAC_PCT: 4.71 % - Commanded Throttle Actuator Control
-FF_INF: 0.00 % - Inferred Flex Fuel Percentage
-LONGFT12: 0.00 % - Long Term Fuel Trim (Bank 1, Sensor 2)
-APP_REL: 0.00 % - Accelerator Pedal Position Relative
===END PCM DTC P0A0F:68-2C===



Azi am dus-o cu platforma la reprezentanta, sa vedem cu ce ma bucura: vreun senzor, pompa din rezervor sau cea de injectie. Sper sa fie vre-un senzor, ca pompele is cam scumpe.

Numai bine,
Andrei.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

07 Oct 2020, 11:19

Totusi eu cred ca e senzorul de vina, ca din ce am mai citi pe net, cel putin pompa din rezervor cand pica, intai mai da niste semne. La mine a picat brusc.
Daca era masina acasa, mai faceam eu niste verificari, dar asa, fiind in mijlocul drumului nu am mai stat si nu am vrut sa o duc cu platforma acasa si dupa aceea la service.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

08 Oct 2020, 10:57

Pompa din rezervor a cedat + cablajul trebuie schimbat, sunt topite mufele.
Cost total: pompa + cablaj + cateva garnituri + manopera = ~3500 RON.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

08 Oct 2020, 17:00

O "mare" bucurie ti-a facut. :) Spor la treaba, sa treci cu bine peste.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

09 Oct 2020, 21:54

Mulțumesc! Trec cu bine, doar ca pe lângă gaura financiară și disconfortul creat de lipsa mașinii, parca simt o dezamagire referitor la forduri.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

12 Oct 2020, 16:04

Cam devreme intr-adevar , dar astfel de bucurii pot apare oricand din pacate , si la rulaje/vechimi mai mici ...Bafta

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

13 Oct 2020, 12:07

Si cand te gandesti ca sunt o gramada de MK4 2.0 tdci cu peste 300.000km care nu au nicio treaba. La fel si la Focus MK3 sunt o gramada de 1.6 ecoboost cu probleme la motor. Parca lumea cauta banzinare ca sa fuga de "problemele" pe care un diesel le poate avea. Daca te uiti si la VAG e cam la fel situatia, cel putin dupa 2009 tdi-urile au fost mult mai fiabile decat tfsi (1.8 si 2.0). Pacat ca o dau in bara.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

14 Oct 2020, 20:30

Vineri sper sa fie gata.
S-au facut revizia la motor + bujii si revizia la cutia de viteze.
Vedem ce surprize imi mai pregateste forduletul. Uneori parca as vrea sa o vand, dar nu stiu ce alta masina as putea lua cu un pret rezonabil (10-15k) si sa imi ofere puterea si confortul pe care il ofera mondeo.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

14 Oct 2020, 21:22

Mondeo Mk5? :)

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

15 Oct 2020, 07:19

Poti sa-mi dai detalii legat de operatii/costuri legat de revizia la cutia de viteze?

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

15 Oct 2020, 14:08

@jeffe sincer nustiu daca urmatoarea va fi tot ford. Cel putin in cazul meu, prea multe au picat la acest numar de km.
Pe langa faptul ca sunt destul de scumpe piesele, si termenul de livrare este mare. Tocmai am primit info de la service ca nu au ajuns piesele si nu voi putea lua masina maine (vineri) si va trebui sa mai astept pana luni. Aproape 2 saptamani pentru o pompa.

@laurentiu, ~1100 ron costa uleiul, filtrul de ulei si manopera pentru revizia la cutie.

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

21 Oct 2020, 13:22

Azi am făcut plinul cu benzina și după ce am mers câteva zeci de metri a început sa miroase a benzina in mașina. Am mai mers un pic, și îmi face semn alt participant la trafic sa opresc. Curgea benzina din rezervor. Am observat ca curge doar cu motorul pornit. Am dus-o iar la reprezentanta cu platforma, au demontat rezervorul și aștept verdictul. Am văzut ca conducta care ieșea din pompa nu era prinsă bine. Sper sa nu fie nevoie de alte piese ca îmbătrânesc așteptând.
FiÅŸiere ataÅŸate
image.jpg

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

21 Oct 2020, 16:46

Verdictul final: a iesit conducta din pompa de combustibil. Conducta a fost, citez, "recuplata si sigurantata suplimentar pentru a preveni o alta eventuala decuplare". Nu stiu in ce consta sigurantarea suplimentara.

Eu cred ca mecanicul care a montat pompa nu a cuplat bine conducta, astfel nu imi explic (si nici de la service nu mi-au explicat) cum poate sa iasa conducta din pompa noua (mecanismul de siguranta face parte din ansamblul pompei de benzina).

Experienta neplacuta si potential periculoasa. Au curs ~30l de benzina din rezervor, peste teava de esapament.

De la reprezntanta mi-au dat banii cheltuiti pe platforma si benzina (aveam bonul de la benzinarie, unde alimentasem cu ~60l, si in rezervor mai era jumatate), dar atitudinea sefului de service a fost mult sub nivelul asteptarilor.

Ma asteptam cel putin sa-si ceara scuze pentru deranjul pe care mi l-au facut (am pierdut vreo 4 ore + o caruta de nervi).

Re: Ford Mondeo MK4 2.0 EcoBoost 240 CP

22 Oct 2020, 13:21

Cu siguranta cineva nu si-a facut treaba bine, altfel nu ar fi fost nevoie de " sigurantare suplimentara ".
Timp si bani pierduti, atitudine de rahat dar cel mai grav este ca puteai lua foc destul de usor de la cei 30 L pierduti...Foarte neplacut...
Răspunde