Totul despre membri

Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Iun 2020, 21:37

Salutare tuturor!

Tot timpul m-am întrebat ce curbă de putere și cuplu are mașina mea, mai ales că o simțeam destul de "plată" în partea de sus a turometrului.

Așa că zis și făcut, am vorbit cu băieții de la AMC Motorsport din Brașov și am suit-o repede repede pe dyno (aveau 30 de minute libere).

Am mers cu benzină standard în ultima vreme (că deh, bani puțini) iar azi dimineață fiind pe roșu am băgat ceva premium de la SOCAR.

În drum spre test, mi-a venit mie ideea să o "alerg", să îi consum benzina standard. Zis și făcut, am alergat focoasa pe centură de i-au piuit pistoanele :))

M-am dus cu ea la test, dogorea tare compartimentul motor, și să nu uit, mâine am programare să fac revizia și să schimb uleiul, afară 31°C... Deci nu erau condiții ideale de test.

Sincer mă gândeam că o să iasă curba aia de putere ca șarpele, vai de mama ei =))

Fără alte comentarii de prisos, vă las aici graficul:

Screenshot_20200610_221547.jpg


Când l-am văzut, am rămas surprins. Am urcat pe Predeal de fericire, noroc cu Waze că rămâneam de două ori fără carnet :D

Povestea lungă zisă scurt, am ajuns din nou în SOCAR cu marea autonomie de 0 km 8-}

Screenshot_20200610_223410.jpg


... și i-am făcut un plin de premium:

Screenshot_20200610_223442.jpg


Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 12 Iun 2020, 09:39

Salutare tuturor,

Am mai efectuat o revizie și am ajuns în total la 65.350 km.

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde laurentiu7 » 12 Iun 2020, 12:47

Salutare
Ar fi fost util un test after/before in ziua resoftarii.
1.Diferenta intre shaft si wheel power, ca urmare pierderile de putere in transmisie, cum sunt calculate pe dyno ?
2. Ce se intampla la RPM sub 2500 ?

L.E. Bine ca am vazut mesajul de mai jos, ma pregateam sa-ti dau reminder, sa nu uiti, mâine ai programare la revizie :)
1. MK2 Focus 2.0 TDCI 136 HP Ghia, Hydronic Heater. FF2_Black_Panther
2. MK3.5 Focus 1.5 Ecoboost 150 HP Titanium, 6F35 Auto Gearbox.
.........................................
Stergatoare Ford Focus 3
viewtopic.php?f=213&t=130794
laurentiu7
Gold Member
 
Mesaje: 969
Membru din: 15 Dec 2007, 22:57
Localitate: Bucuresti

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 12 Iun 2020, 16:08

Salut Laurențiu,

Așa e, la momentul respectiv nu au avut posibilitatea ei să mă ajute cu dyno așa că na. Și eu mi-am dorit la momentul ăla :(

Din ce am văzut eu, când pleacă mașina "la drum", tamburii standului învârt roțile mașinii cu o anumită turație care apoi crește progresiv iar operatorul dyno confirmă pozițiile turometrului mașinii cu o telecomandă. Mă gândesc că diferența dintre mersul standului dinamometric "liber" și frânarea ce apare din cauza motorului când e în viteză e înregistrată ca pierderi.

Apoi urmează partea propriu zisă unde standul dinamometric învârte roțile mașinii la echivalentul a 2500 rpm în treapta cea mai apropiată de rata transmiterii 1:1 (de obicei 4) iar operatorul apasă la podea accelerația.

La mine testul nu e neapărat concludent dacă voiam să aflu câți cai are. Normal se fac 3 ture, eu am făcut doar 1 (prima iese prost, a doua cel mai bine iar a 3a puțin sub a doua ca rezultate).

Nu te duci cu motorul fierbinte (eu am mers ceva kilometri cu pedala la podea să consum ce benzină standard mai aveam prin rezervor chiar înainte să mă duc la ei). Toate astea se văd în grafic, puterea la roată are graficul tremurat, e vina mea că am încins motorul tare. Am făcut și ceva filme / poze, când am vreme poate le urc pe YouTube.

Pe mine m-a interesat curba de cuplu, care surprinzător a ieșit foarte bine :)

Când am făcut revizia a doua zi (adică ieri), mecanicul a verificat mașina și se comportă exemplar. Nu are defecte de niciun fel, îmi era frică de suspensie sincer că am dat tare în mașină pe circuit dar se pare că toate componentele sunt în parametri. :D

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 12 Iun 2020, 21:35

Super grafic. Imi place cum arata mai ales ca asa poate fi si al meu. La mine s-a simtit oribil cu benzina de 95. S-a plafonat ca un diesel pe la 5000, mai ca luam limp. Situatia s-a schimbat cu 99. O sa trec la 100 sa vad cum e si cu aia
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 13 Iun 2020, 09:44

Salut Andrei! Un mic secret tot de la băieții de acolo, nu prea ies două mașini la fel. Ai softat-o? Dacă da și ești curios de ce poate mașina (eu clar aș fi), un test dyno e până în 300 de lei oriunde l-ai face :)

În fine, cât eram pe acolo mai povesteam ce mașini sunt faine de stage 1 oamenii spuneau că fordul are prostul obicei să aibă puteri mult diferite pe același motor și toate cert sub cifra de marketing. Îmi ziceau de un Ford Mustang cu 2.3 ecoboost la 270 de cai (în loc de 317), cu soft de abia a ajuns pe la 325 parcă... Focus ca al meu cu 155-160 CP (din fabrică cică 182), și tot așa.

Numai bine!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 13 Iun 2020, 11:22

Salutare!
Din pacate nu prea am avut timp de dyno si cred ca nici ei. Pe mine ma intereseaza mai mult ce sint eu decat ce e pe hartie, si chiar se simte diferența. M-am abtinut mult sa ii dau tare pe pe drumul de intoarcere din cauza uleiului care mai are vreo 4% viața. Ii fac revizia in curand si o sa crononetrez niste reprize.
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 13 Iun 2020, 11:36

Nu există așa ceva, dacă le spui ce vrei, se face programare cu timp suficient :)

Când ți-ai făcut softul? L-ai făcut la AMC?
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 13 Iun 2020, 11:56

Stiu ce zici. Eu am platit dinainte fara dyno. Am zis sa prind promotia lor -500 lei si ca dyno il pot face la fata locului dar nu a mai fost timp. Tot la AMC am fost,
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 13 Iun 2020, 13:34

Pfuuu și n-ai zis nimic :)) Când l-ai făcut?

Știu de la ei că și-au schimbat providerul de softuri, nu cred c-o fi mare diferență între ele oricum. Când faci un 0-100-200 să îmi spui și mie ce-a ieșit!

Drumuri bune!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde A n d r e i » 13 Iun 2020, 15:01

Covidu asta mi-a dat planurile peste cap. Pana la urma a fost totul ok, cu alta ocazie voi sta mai mult.
Avatar utilizator
A n d r e i
Member
 
Mesaje: 259
Membru din: 11 Ian 2017, 15:30
Localitate: Buzau
Maşina: Ford

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 14 Iul 2020, 19:39

Salutare tuturor!

La aproape 68.000km, masina se comporta la fel ca in prima zi. Am profitat de vremea faina din ultima perioada si am alergat-o putin :) Am facut si cateva filmari din care am ales cateva extrasuri si le-am urcat pe youtube. Sper sa va placa si voua la fel de mult pe cat mi-a placut si mie :D

https://www.youtube.com/watch?v=pfjXj5edpjY

Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 15 Aug 2020, 08:32

Salutare tuturor!

Anul asta mi-a dat toate planurile peste cap, inclusiv planurile de concediu. Eu am vrut o calatorie cu masina in tara, consoarta a vrut la mare... ca sa impacam si capra si varza, am mers cateva zile in Bulgaria la mare (Nisipurile de Aur), apoi ne-am deplasat putin prin tara pe traseul Brasov - Transrarau - Vatra Dornei - Colibita - Moisei - Brasov, in total 2.264 km strabatuti in aproximativ 2 saptamani B-)

Pe drum spre Vatra Dornei am depasit un biciclist. Verificand oglinda cand intram inapoi pe banda mea, am vazut ca biciclistul imi facea semn sa opresc. Am crezut ca are nevoie omul de ceva, asa ca am oprit sa vad cu ce pot sa il ajut. Cand ajunge omul langa masina, surpriza placuta! Era Andrei de pe forum :) Na ca tot ne-am intalnit, cu toata teama de COVID-19 :))

IMG_20200811_125957.jpg


Impresii de pe drum: cred ca Moisei e locatia perfecta pentru a vizita zona Maramuresului pentru ca e amplasata intre Viseu de Sus si Borsa (Mocanita e in Viseu de Sus, cascada Cailor si lacul Stiol sunt in Borsa), drumul e bun si poti ajunge repede la Sighetu Marmatiei pentru atractiile turistice de acolo. Daca va place sa vizitati si manastiri, recomand manastirea de la Barsana. Drumul este bun doar daca mergeti dinspre Sighetu Marmatiei (recomand sa mergeti pe aici chiar daca ocoliti, altfel va rupeti masinile).

Referitor la masinuta, Focusica s-a comportat exemplar pe drum deci nimic de reprosat. Am facut pana prin Maramures datorita drumurilor mai putin optime, s-a rezolvat la fata locului. Imi place foarte mult cum se conduce, dar la un drum atat de lung masina mi-a reamintit care ii sunt limitele, si din nou simt nevoia de o masina mai mare (portbagajul e foarte mic) cu o motorizare mai puternica (pe masura dimensiunilor) si fara cutie manuala (am prins diverse cozi si ore de varf si am amestecat la tocanita de m-am plictisiiiiiit) =)) Mi se pare masina perfecta daca conduci singur pentru a te putea bucura pe deplin de tot ce iti poate oferi.

Pe tronsonul Brasov - Nisipurile de Aur (autostrazi + vama + Bulgaria, doua persoane plus bagajele aferente) am reusit sa obtin un consum de 6.6l/100km cu o viteza medie de 75 km/h :-/

IMG_20200809_220415.jpg
IMG_20200809_220429.jpg
IMG_20200809_220442.jpg


Dupa excursia si prin tara (DN + DJ,3 persoane plus bagaje), consumul a crescut la 6.7l/100km iar viteza medie a scazut la 59 km/h :|

IMG_20200814_181828.jpg
IMG_20200814_181850.jpg
IMG_20200814_181836.jpg


Las si cateva poze din calatorie :D

tuzla.jpg
colibita.jpg
mocanita.jpg


Ca si drumuri de condus macar o data in viata, am fost foarte impresionat de DN17B (Poiana Largului - Vatra Dornei), drumul e o minunatie pe malurile Bistritei, DN17 (Vatra Dornei - Bistrita) prin Pasul Tihuta are niste peisaje deosebite si nu in ultimul rand DN15A (Bistrita - Reghin) cu podgoriile de la marginea drumului... Minunat. Neaparat daca sunteti pe DN15A sa opriti la Casa de Vinuri Zaig (Teaca, jud. Bistrita-Nasaud), un producator local de vinuri care va va incanta cu niste licori bahice de invidiat. N-am avut intentia sa cumpar (atat de) mult vin, dar cand am vazut si mai ales gustat ce aveau acolo (am avut 2 "somelieri" in masina 8-} )... pfuuuu... Nebunie :"> Au site (nu las link sa nu credeti ca le fac reclama) si pagina de Facebook, unde ii puteti gasi repede la o cautare pe Google. Vand vin si online, deci recomand cu incredere sa-i cautati si sa incercati o sticla de vin de la ei :-"

Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 10 Noi 2020, 22:05

Salutare tuturor!

N-am mai scris de mult pe aici așa că hai să mai aduc un update. Ieri am efectuat o nouă revizie și am adunat undeva la 77.700 km până acum.

Săptămâna viitoare urmează o nouă vizită la service pentru înlocuirea parbrizului și vopsirea capotei și a barei față. Am făcut un duș cu pietricele în spatele unui camion și na, bine că am casco :)

Pentru că 2020 e un an așa cum e, am cam abandonat toate planurile importante, nimic nu a mers cum trebuie anul ăsta.

Am avut și o întâlnire cu vestitul Covid-19, urâtă treabă. Dar nu vreau să îmi poluez topicul cu asta :))

Așa că în încheiere voi lăsa o poză cu mașina, imediat după băiță și încălțarea cu cizmulițele :D

IMG_20201110_215309_11_1_1.jpg


Numai bine tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 11 Noi 2020, 20:32

Salutare tuturor!

Dacă tot mă duc la service săptămâna viitoare, un concetățean mi-a dat de lucru suplimentar. Bineînțeles că a plecat fără să lase niciun semn, nimic. M-am pricopsit cu oglinda dreapta ruptă... Noroc de casco :))

IMG_20201111_181732_1.jpg


Între timp am reușit să fotografiez frumoasa cifră de 77.777 km din bord :D

IMG_20201111_161106_1.jpg


Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 16 Noi 2020, 21:02

Salutare tuturor!

Așa înainte de reparație, am mai meșterit puțin mașina pe partea de admisie (am eliminat filtrul sport și am pus unul de hârtie în loc) și mi-am cumpărat un tester OBD II să văd dacă are ceva erori.

Pentru o verificare de rutină cu tester, la reprezentanță mă taxau 150 de lei + TVA, probabil asta e taxa de fraier. Faza tare este că pe tester am dat 80 de lei cu tot cu transport, luat de pe eMag. Aplicația costă și ea 25 de lei (Car Scanner) deci nu se merită să plătești banii ăia la Ford.

Buuun... Aplicația are și funcție de logging, și fiind foarte curios, am vrut să văd cum se comportă mașina în mers.

Am mers și încet și tare, parametrii au ieșit toți ok. Mi-a plăcut că măsoară estimativ și puterea motorului în sarcină, pe baza parametrilor măsurați (ceea ce e și fain de măsurat, pentru că nu mă interesează puterea mașinii pe dyno sau în laboratoare ci cum se comportă pe stradă până la urmă).

Surprinzător faptul că în mare parte, la condus relativ sprinten și depășiri fără pedală la podea am folosit maxim 50 CP. Prin oraș (Brașov, trafic de sâmbătă), media e mai jos, undeva la 30 CP.

Dacă sunteți careva din Brașov sau în trecere prin Brașov, vă pot ajuta cu o scanare :)

Fără alte comentarii de prisos, vă las aici o poză cu ce a ieșit:

Screenshot_20201116_185822.jpg


Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 29 Noi 2020, 22:40

Salutare tuturor!

Am preluat mașina de la service, noroc de casco pentru că toată distracția a ajuns pe la 11.000 de lei :-O (parbriz, oglindă și geam lateral pasager înlocuite și două elemente vopsite).

Am tras o plimbare prin țară, 1.000 km prin zona Moldovei și am ajuns la 80.000 km parcurși cu mașina B-)

IMG_20201128_175514_1.jpg


Ca părere despre mașină după cei 80.000 km și aproape 3 ani: motorizarea e potentă, nu am probleme cu ea pe partea asta. Trage ca nebuna și o ajută greutatea mică :D Pot să mă bazez pe ea când depășesc din scurt sau depășesc câte două tiruri simultan.

Trebuie să recunosc că am mai și greșit, încercând manevre de genul ăsta și de fiecare dată îmi cer scuze când fac prostii. Totuși e corect să spun că m-a scos puterea motorului din mai multe situații înguste unde nu m-am înțeles cu colegii din trafic.

Ca și chestie așa de fun: am un vecin cu un Golf 5 GTI, tot ne distrăm ca niște copii când ne întâlnim pe centura Brașovului :))

Dintre alea mai rele, ce am observat este că ambreiajul a început să scârțâie la plecările de pe loc mai des. Nu alunecă sau altceva, doar scârțâie. Când o să fie aproape de expirarea garanției, voi merge la reprezentanță cu acel recall, să vedem dacă îmi înlocuiesc ambreiajul.

La 4-5°C afară cu apa semi caldă (între 60-75°C) am observat că scârțâie ușor cureaua de accesorii când mașina este la ralanti. A ajuns la service, cei de acolo au constatat că este o problemă cu alternatorul, ambele vor fi înlocuite pe garanție.

Referitor la suspensie, am început să mi se pară cam moale pentru stilul meu de condus. Inițial am presupus că sunt făcute praf amortizoarele din cauza drumurilor noastre, că am mers de două ori la circuit doar anul ăsta și din cauza arcurilor Eibach care nu le mai permit să lucreze pe toată cursa.

Am făcut un test de amortizare când era mașina la verificări cu scârțâiala de care am pomenit anterior iar rezultatul se situează între 86-91% eficiență, cu tot abuzul la care le-am supus, deci nu sunt uzate până la înlocuire (se înlocuiesc la 60%). Toate ca toate dar tot mi se par prea moi așa că intenționez să le înlocuiesc cu Bilstein B8 deși mai au multă viață în ele, să vedem cum mă ajută bugetul în prima parte a anului viitor.

Las mai jos câteva poze cu lucrarea pe partea de tinichigerie efectuată de cei de la Auto Novex:

IMG_20201120_155552_1.jpg


IMG_20201120_155607_1.jpg


Numai bine tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 20 Dec 2020, 00:51

Salutare tuturor!

S-a rezolvat problema cu scârțâitul din zona accesoriilor prin înlocuirea alternatorului și a curelei de accesorii, dar cum o boală nu vine singură, keyless entry a început să dea rateuri. Altă programare pe săptămâna viitoare pentru "constatări". În general nimeni nu constată nimic până nu intri mai tare în ei. Revin cu postare după ce primesc un răspuns din partea Ford.

Numai bine tuturor!

P.S.: au inaugurat ăștia 6 km de autostradă prin zona Brașov, și am profitat de ocazie să o "testez" pe Focusica :)) Las link cu ce a ieșit :D
https://youtu.be/KrJS2o3zzHA
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde ford21cdc » 21 Dec 2020, 09:53

Uau, felicitari! Merge super! Incă vreo 80-100 km/h și decolai de pe „aeroportul” din Brașov. :)) :))
Avatar utilizator
ford21cdc
Incepator
 
Mesaje: 51
Membru din: 12 Feb 2018, 09:59
Maşina: Ford Focus

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 24 Dec 2020, 01:01

E ușor agregatul, zburam și așa :)) Cui îi mai trebuie Red Bull la viteza aia? =))

Ne-au miruit guvernanții, avem autostradă avem și aeroport B-)

Numai bine și sărbători fericite!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde sandu_daniel » 24 Dec 2020, 08:32

Acum in sfârșit îți încarcă bine alternatorul.



Super jucăria. Felicitari.
Avatar utilizator
sandu_daniel
Member
 
Mesaje: 498
Membru din: 17 Feb 2009, 21:59
Localitate: Udine
Maşina: FORD MONDEO MK3 MK4 MK5 Vignale
VIN: WF0WXXGBBW2P13626

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 14 Ian 2021, 12:09

Mulțumesc!

Între timp continuă epopeea / telenovela cu keyless. După două vizite inutile în service (domne când vii aici cu ea nu face / nu dă erori pe tester), a treia vizită a fost cu noroc.

Din categoria "așa face toate": Nu se mai încuia mașina neam. Descuiatul mergea uneori. Bun... No, au văzut oamenii defectul, răspunsul de milioane. N-avem ce face, nu dă eroare pe tester =))

Când am auzit asta am... Reacționat calm și cu multă răbdare :)) Le-am explicat oamenilor că așa ceva nu se poate, am filmat defectul și într-un fel sau altul voi ajunge la capătul poveștii.

Într-un final s-au decis că vor schimba toate mânerele ușilor... Nu știu ce să spun. Oamenii nu îmi inspiră încredere.

Când ajung la finalul poveștii o să scriu aici care-i concluzia.
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde dorinelis » 20 Ian 2021, 11:24

Daca nici ulei nu stiu sa puna cum trebuie astia de la reprezentante...tu vrei sa-ti rezolve probleme fara eroare pe tester? :))
Avatar utilizator
dorinelis
Gold Member
 
Mesaje: 792
Membru din: 23 Iun 2015, 11:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Focus Mk3 Facelift, 1.5 EB 150 cp Moondust Silver

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 12 Feb 2021, 00:02

Da... Din nefericire așa e. Greu când nu se pricep specialiștii, dar alții n-ai :((

În fine, continuarea / sfârșitul telenovelei cu keyless.

Am programat mașina pentru schimbul mânerelor față, și am primit un Ford Puma cu motorul de 1L de 125 CP să-mi țină de urât pentru faptul că mi-au "arestat" mașina o zi în service pentru două mânere...

Așa că o să folosesc ocazia asta să fac și un mini review al mașinii :D

Imagine

Imagine

Ce mi-a plăcut la ea este că din punct de vedere al gadgeturilor era "up to date". Dashboard digital, felina de te întâmpină la urcare arată chiar mișto, scaunele sunt confortabile, cel puțin așa au părut în cei aproximativ 200 Km pe care i-am făcut azi cu ea.

Imagine

Pe partea de dotări demne de menționat mașina avea senzori de parcare spate, încălzire în scaunele față și volan, parbriz încălzit, recunoașterea semnelor de circulație. Bordul arată foarte bine, se vede că au pus accent pe design.

Imagine

Acum la părțile mai puțin reușite. Tot ce înseamnă digital din mașină are un ușor delay, cam ca un telefon chinezesc la 500 de lei. O fază tare a fost atunci când am schimbat banda mai din scurt iar la vreo 2 secunde după manevră a apărut un mesaj roșu și mare pe dash cu un țiuit enervant și un mesaj cu "imminent collision". M-am agitat puțin crezând neștiind ce se întâmplă, că mă asigurasem, instantaneu m-am uitat în oglinzi și dreapta stânga, nimic. Am bănuit de ce a făcut așa, am repetat manevra și același rezultat. Alerta venea cu întârziere, la fel pentru orice răspuns de la tableta de infotainment sau ecranul de bord.

Plasticele păreau ieftine tare, iar modurile de condus erau frecție. Spre exemplu, în modul sport apăsarea pedalei de accelerație la 30% avea același efect precum apăsarea pedalei de accelerație în modul normal la 70%. Faza e că în modul sport de la 60% încolo apăsai pedala degeaba, deja aveai tot ce putea oferi motorul :))

Deci modurile scurtează sau lungesc răspunsul pedalei de accelerație, te minte frumos și cam atât :-??

Pe scurt este un mini SUV cu garda înaltă față de mașinile cu care sunt eu obișnuit, are tendința să se încline agresiv în curbe destul de banale, deci nu vrei să te grăbești cu ea pe serpentine. În schimb este confortabilă și destul de prietenoasă cu denivelările.

Portbagajul e micuț, iar locurile din spate sunt doar 2, nu foarte spațioase. Dacă șoferul și pasagerul își împing scaunele mai mult, Puma devine neîncăpătoare pentru potențiali pasageri pe bancheta din spate.

Pe seară, am predat cheile felinei și mi-am preluat Focusica :x

Ca și concluzie, Puma este un gadget fain, dar eșuează la ce face o mașină... Mașină. Nu e deloc "entertaining" la condus, cel puțin pentru mine. Pune accentul pe confort și atât, iar din punctul ăsta de vedere recunosc, mă aștept la ceva mai multe din partea unei mașini. Altfel, pot să iau autobuzul...

Numai bine tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde ford21cdc » 15 Feb 2021, 15:18

Intersanta prezentarea facuta la Puma, dar cred totusi ca analizam mere cu pere. Puma era cu motor de 1.0 125 CP, iar la tine e 1.5 si ceva tuning in el. Asa ca d.p.d.v. al raspunsului la pedala nu cred ca e corecta comparatia. O sa zici ca de aceea am parerea asta fiindca am Puma si ma simt atins cumva. Nu, doar ca mi se pare corect sa comparam masini din acelasi segment, pentru a avea o imagine obiectiva asupra performantelor sau a dotarilor.
Avatar utilizator
ford21cdc
Incepator
 
Mesaje: 51
Membru din: 12 Feb 2018, 09:59
Maşina: Ford Focus

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 16 Feb 2021, 11:36

Salut!

Sa stii ca n-am facut nicio comparatie intre Puma si altceva, ar fi fost o prostie sa fac asta. Nu stiu cum de ai ajuns la aceasta concluzie, sigur n-ai citit ce-am scris acolo pana la capat :)

Deci, la chestiunea cu pedala si modurile de condus incerc sa fiu mai clar. Eu cand conduc, folosesc toata cursa pedalei iar modurile de condus de pe Puma sunt in cel mai bun caz un placebo. Incerc sa fac mai jos o reprezentare mai usor de inteles, valorile sunt scrise aiurea dar sper ca va fi mai clar ce mesaj doresc sa transmit.

Mod condus normal:
Pedala acceleratie apasata 10% - Putere oferita de motor 10%
Pedala acceleratie apasata 50% - Putere oferita de motor 50%
Pedala acceleratie apasata 100% - Putere oferita de motor 100%

Mod condus sport:
Pedala acceleratie apasata 10% - Putere oferita de motor 10%
Pedala acceleratie apasata 20% - Putere oferita de motor 40%
Pedala acceleratie apasata 40% - Putere oferita de motor 75%
Pedala acceleratie apasata 50% - Putere oferita de motor 100%
Pedala acceleratie apasata 70% - Putere oferita de motor 100%
Pedala acceleratie apasata 100% - Putere oferita de motor 100%


In cazul modului sport, pentru ca eu oricum folosesc toata cursa pedalei la masina, mi s-a parut aiurea sa nu se mai intample nimic de la jumatatea cursei pedalei de acceleratie incolo. Dupa parerea mea, asta e o minciuna nevinovata impachetata frumos pentru oamenii care apasa pe pedala de acceleratie ca pe oua. :(

Suspensia mi s-a parut exagerat de moale, in sensul ca masina se simtea ca un autobuz de la Menarini. Super confortabila si prietenoasa cu gaurile ce au rasarit prin carosabil dupa trecerea primei zapezi dar in acelasi timp as fi vrut sa nu trebuiasca sa iau orice sens giratoriu cu 20-25 kmph indiferent de situatie. :shock: Daca mergeam mai repede simteam disconfort, daca mergeam incet ca sa evit disconfortul dat de inclinatia masinii ma enervam ca mai aveam putin si stateam pe loc. 8-}

Nu vreau sa generalizez, poate avea masina pe care am folosit-o eu ceva, dar mi s-a parut ciudat cum toate ecranele din masina reactionau cu intarziere. Mi-a dat senzatia de telefon ieftin chinezesc care are intarzieri de 1-2 secunde fix atunci cand vrei sa faci repede o poza. :-/

Toate astea ma duc cu gandul la o singura concluzie, ca masina esueaza in scopul principal - de a fi masina. Au pus tot felul de tehnologie pe ea care nu merge asa cum ar trebui, suspensie prea moale pentru gustul meu si minciuna aia cu modurile de condus mai mult ma enerveaza decat ma ajuta. :-?? Tot ce mi-as fi dorit de la o masina de genul asta este un radio care sa nu aiba nevoie de o secunda sa schimbe frecventa, modul sport sa fie calibrat altfel gen sa am ceva putere si daca apas pedala mai mult de 50%, nu sa imi livreze tot ce poate pana acolo si atat si in mod cert o suspensie ceva mai tare. La o adica un Touareg are suspensia mai bine compusa decat Puma, si ala-i ditamai camionu'... :|

Na, acum stii cum e. Nu sunt eu marele specialist auto care face review-uri perfecte si pe intelesul tuturor, ii las onoarea asta lui Buhnici, sau care se mai ocupa de astfel de lucruri. Doar mi-am exprimat parerea neavizata despre cum m-am inteles eu cu masina primita de test cat a mea a fost in service.

Toate cele bune!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde sandu_daniel » 16 Feb 2021, 19:51

Puma e o mașina destinată folosiri 100% in oraș. Mică, confortabila și sa încapă cumpărăturile in ea. Sa nu mai zic de folosință casa-servici-casa.
Avatar utilizator
sandu_daniel
Member
 
Mesaje: 498
Membru din: 17 Feb 2009, 21:59
Localitate: Udine
Maşina: FORD MONDEO MK3 MK4 MK5 Vignale
VIN: WF0WXXGBBW2P13626

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 17 Feb 2021, 14:33

Nu zic nu, așa o fi. O să fiu puțin naționalist și voi spune că sper să aibă succes maxim peste tot în lume, mai ales că e construită aici la noi în România!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde sandu_daniel » 17 Feb 2021, 20:29

nu stiu cum se vinde in tara dar in italia e o nebunie. pline strazile de ele.
Avatar utilizator
sandu_daniel
Member
 
Mesaje: 498
Membru din: 17 Feb 2009, 21:59
Localitate: Udine
Maşina: FORD MONDEO MK3 MK4 MK5 Vignale
VIN: WF0WXXGBBW2P13626

Re: Focus 1.5 EcoBoost - jurnal de bord

Mesajde CostiCosti123 » 12 Mar 2021, 19:35

Salutare tuturor!

Am ajuns la 91.500 km și am mai făcut o revizie, împreună cu primul ITP.

Urmează să fac niște investiții în mașină, trebuie schimbate frânele față (plăcuțe și discuri), bujiile și iau în considerare înlocuirea preventivă a amortizoarelor deoarece nu mai sunt mulțumit de ele.

Drumuri sigure tuturor!
CostiCosti123
Incepator
 
Mesaje: 10
Membru din: 22 Ian 2018, 14:39
Localitate: Brașov
Maşina: Ford Focus
VIN: WF05XXGCC5HD44736

AnteriorUrmătorul

Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 4 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 4 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 4 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login