Focus ST mk2
Am intrat în posesia mașinii prin septembrie 2017 și pot spune că am facut ceva investiții de atunci(senzori (MAP, MAF), boost controller, planetare, suporți motor și cutie, distribuție(Contitech), kit accesorii(Gates), bobine(Bosch) și bujii(Denso IKH22), bielete direcție, bielete antiruliu, brațe, capete de bară)
Din pacate, undeva prin primavara anului 2018, am "reușit" să supraîncalzesc motorul(am alergat un Golf 7 GTD și ulterior am dat direct în aglomerație), datorită modulului de la electroventilator care nu funcționa(nu știam) și de atunci, când temperatura ambientală este mai ridicată, temperatura apei tinde să crească peste 90°-din acest motiv, am început să strâng piese pentru a desface motorul și în același timp pentru a-l întări!(britanicii numesc procedura"block mod").
Upgradeuri:
-PRO hoses - traseul turbo;
-PRO hoses sistemul de racire(montate parțial);
-Big Brake Kit: etrieri Brembo 4 pistonașe, discuri 350mm și furtune frană cu inserții metalice Goodridge;
-Radiator extern AIRTEC(nemontat-îmi trebuie un termostat montat pe traseu, furtune AN 10 și un oil plate adaptor care urmează să fie montat pe baia de ulei!);
# kit garnitură chiulasă, block mod shims Dreamscience(neinstalate).
-Upgrade-uri la interior:
-Ceasuri bord Focus ST/RS mk2;
-Ceasuri suplimentare presiune turbo, temperatura si presiune ulei de Focus RS mk2;
-player si comanda clima de Focus 2 facelift.
Wish list(probabil 2020):
-Intercooler (probabil Airtec sau ProAlloy) ;
-Radiator apa (ProAlloy);
-Evacuare 3inch (76 mm) turbo-back(KMS Thunderstorm)-comandat downpipe Airtec 3.5 inch);
-plenum admisie(sper AnemboEngineering/PumaSpeed/Mountune);
-Admisie carbon(AutoSpecialists).
Grilele proiectoarelor precum și grila superioară și inferioară au fost vopsite înainte ca mașina să intre în posesia mea(big mistake)! Dupa ce m-am documentat puțin, am gasit o soluție care să curețe vopseaua și să nu afecteze plasticul deloc!-destul de mulțumitor rezultatul final)
Wish me luck!
P.S. voi edita aceasta descriere pe masură ce voi mai face câte ceva la mașină!
UPDATES:
#1 - 21.12.2019 - am schimbat furtunele din cauciuc cu cele siliconice PROhoses și din nefericire, după ce am reumplut sistemul de răcire(3l HEPU, 3l apă distilată) am găsit picaturi de lichid de răcire pe covorașul din dreapta!(am făcut un bypass și am anulat radiatorul-am cumparat alt calorifer și abia mâine 24.12.2019 voi avea timp să îl montez! Sper să reușesc!)
#2 Februarie 2020- am înlocuit intercoolerul standard și boost pipe-urile siliconice PROhoses cu intercoolerul AIRTEC stage 3 și boost pipe-uri cu diametru mărit! Tot în februarie am schimbat discurile și plăcuțele spate(TRW).
#3 Martie 2020 - am înlocuit turbocharger-ul cu unul similar, dar fără uzură și am renunțat la vechiul downpipe, al cărui racord flexibil era praf!Noul downpipe de 3,5 inch( 2,5 inch era cel din fabrica). Anterior acestor operațiuni, am înlocuit ECU standard, cu un ECU cu soft REVO STAGE 2( ar trebui sa duca la final masina la 320-340 cp)! Prima tură cu downpipe-ul schimbat, masina a facut presiune cam 1,3-1,4 bar și puterea se simțea cu adevărat!
Tot în martie am comandat la RacingNick un termostat de ulei MISHIMOTO,pentru care am platit în contul firmei un avans, urmand ca acesta să ajungă undeva la inceputul lunii aprilie!
Dupa 3 zile în noua configurație, ambreiajul a început să patineze în sarcină, în special in treptele 3, 4, 5 și 6! Am comandat un kit ambreiaj de Focus RS (am înțeles că ar ține 420 cp)! A venit kitul și parcă mă gândesc că ar fi păcat să nu cumpar și volanta de Focus RS.(19 aprilie data la care scriu și ambreiajul ține din nou, urmează totuși comanda volantei, încât să îmi iau o piatră de pe inimă).
# Aprilie - 12.04 am comandat 4 furtune armate cu inox AN10 MISHIMOTO(2x182 cm și 2x122 cm-posibil să îmi fi ajuns doar furtunele de 182 cm, dar aveam adaptorul de pe baia de ulei AIRTEC și radiatorul de ulei AIRTEC iar termostatul MISHIMOTO, așa că am decis ca toate cuplele să fie MISHIMOTO- fiecare furtun AN10 vine cu o cupla dreapta și una la 90°. Două cuple de 90° pe adaptor, două pe radiator și 4 cuple drepte pe termostat!). Cuplele vândute pe siteurile din tara sau cele cu care a venit kitul AIRTEc nu îmi inspiră încredere, cum nici furtunele din kit care ar fi fost armate(învelite cu material textil)
Comandate pe race-shop.ro, in doua zile furtunele au ajuns, iar termostatul MISHIMOTO comandat la RacingNick pe 16.03 îmi va fi livrat abia pe 22.04..când sper că voi putea demara instalarea pieselor.
15.04 uitându-ma pe marketplace, văd un set de jante 5x108 R18 8j O.Z. Racing Formula HLT(exact specificațiile jantelor de Focus ST mk2) pe care am vrut să îl iau și prin ianuarie 2020, dar nu m-am înțeles la bani cu tipul care le vindea! De data asta, eram hotarat, căci prețul scăzuse la cât îi propusesem în ianuarie!Ajuns la locul unde stabilisem cu el, am constatat cateva zgarieturi superficiale, dar am decis că merită să le iau! Pe 16.04 am comandat 4 pneuri HANKOOK Ventus Prime 3 la AutoSoft Băneasa, urmând ca pe 17 să le ridic și să le montez! Pe 17, din dorința de a avea jantele impecabile, le-am dus la Top Wheels Auto pentru îndreptare(4 buc), retușare zgârieturi(prin adaos de material, deși nu erau profunde si puteau fi remediate prin polișare) și revopsire în câmp electrostatic Gri Carbon! Culoarea se potriveste perfect cu capacele dectip "center lock" pe care am încercat pe cât posibil să le recondiționez în regie proprie!(găsiți un clip atașat în galerie).
Pe 17.04 am montat pneurile pe jante și am asistat la echilibrarea lor- Top Job by Top Wheels Auto!
#Revin cu update dupa ce voi monta kitul extern de racire cu aer a uleiului și înlocuirea uleiului cu MOTUL 5W30 și filtrului de ulei FoMoCo.
# 22 Aprilie 2020- După două zile de chin, am reușit să instalez radiatorul de ulei(AIRTEC), termostatul (MISHIMOTO), furtunele AN10(care au suferit modificări în ceea ce privește lungimea acestora! În vederea instalarii sistemului am golit sistemul cu lichid de racire, am golit uleiul din baie, am demontat racitorul de ulei și am montat adaptorul AIRTEC, unde am cuplat ulterior furtunele MISHIMOTO AN10.
UPDATE: 19.05 am comandat evacuarea cat-back KMS Thunderstorm
21.05 am decis sa iau si "decat" astfel incat tot sistemul de evacuare urmeaza sa fie nou(downpipe ul AIRTEC de 3.5 inch, decatalizatorul KMS de 3 inch si cat-back ul KMS Thunderstorm de 3 inch!)
Abia astept sa ajunga in tara si sa le montez! Revin cu video pe canalul meu de youtube(BADASSCARS)
Good news! 06.06.2020 - am intrat in posesia evacuarii de la KMS Motorsport! Urmeaza montajul!
Odata montată evacuarea, se schimbă radical mașina- așa ar fi trebuit să sune din prima zi în care a ieșit din fabrică!
Între timp, am avut neșansa să mi se uzeze prematur o placuță de frână și până mi-a venit comanda din Germania, cu un alt set de plăcuțe de frână, am constatat că placuța săpase foarte puțin în disc, motiv pentru care am luat de urgență doua discuri noi FoMoCo de RSmk3(350mm) și un set de plăcuțe frână(tot FoMoCo)- plăcuțele Delphi rămân acum de rezervă, pentru a evita repetarea unor asfel de situații pe viitor! Odată cu placuțele Delphi au ajuns și volanta cu masă dublă de Focus RS mk2 și șuruburile pentru volantă!
-
radu_andry90 - Member
- Mesaje: 284
- Membru din: 12 Noi 2010, 19:37
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Focus ST mk2 2.5T