Totul despre membri

Ford & Ford

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Ford & Ford

Mesajde Ciprian Damboianu » 07 Mar 2005, 05:48

Salutare Fordisti!
Imi pare bine ca v-am gasit! Eu sint un “emigrant” de la dacia-club.ro. Pe acolo faceam nota discordanta cu cele doua Forduri ale mele.
Nu stiu cum se face dar pina acum am avut numai masini din familia Ford. Dupa ce am venit in Oregon, mi-am cumparat o Mazda 323 break din 1987 cu schimbator. Avea un motoras de 1,6l, bun pentru Europa, dar isi cam tragea sufletelul pe autostrazile de aici. Am schimbat-o cu un Ford Taurus (tot break) din 1993. Are un motor V6 3,0l 160CP, tractiune fata. Imi place fiindca are mult loc (cu scaunele jos + 2m loc in portbagaj), precum si 7 locuri (2 locuri in portbagaj ca la masinile Peugeot mai vechi). Consuma cam 10-12/100km. Dupa multe reparatii, inclusiv o transmisie automata noua, incerc sa il vind, dar slabe sperante – lumea fuge de ele din cauza ca se strica des + ca are 176,000 mile la bord. Stiti bancul: FORD=Fix Or Repair Daily (cirpeste si repara zilnic). In august am cumparat la licitatie inca un Ford din 1997, de la guvernul federal http://www.gsa.gov. Este o duba Ford Club Wagon E 150 (vindut si sub numele de Econoline) cu tractiune spate – 67,000mile la cumparare. Are un motor V8 4,6l 225CP. Exista si versiunile E 250(capacitate 2,5t) si E 350(3,5t) cu motoare V8 sau V10 la 5,6l, precum si un V8 turbo Diesel de 7,3l, inlocuit acum doi ani cu un 6,0l. Al meu are 8 locuri. Exista si versiuni cu 12 sau 15 locuri (acestea din urma au caroseria lungita in spate). Are loc si putere cit cuprinde, doar cu consumul sta cam rau ~16-17l/100km, iar rezervorul este enorm – 95litrii! Ca o nota sumbra, Fordul Econoline este considerat destul de instabil in versiunile de 12 si 15 locuri. Incarcat la capacitate, centrul de greutate este ridicat, si la schimbari bruste de directie pe autostrada risca sa se rastoarne. Au existat citeva accidente fatale acum citiva ani.Altfel sint multumit de el. Toate modelele Econoline sint cu cutie automata in 4 trepte. Al meu are overdrive, aircondition si cruise control (mentinerea vitezei constante).La vara vreau sa ii scot cele doua banchete, ii lipesc folie de aluminiu pe geamuri, arunc o saltea pneumatica in el si ma duc la Grand Canyon!
8)
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde FLICOFLEC » 07 Mar 2005, 08:21

Sa-l stapanesti sanatos!Dupa ce ajungi la Grand Canyon, sa nu ne uiti cu poze, sa se bucure si ochisorii nostri!! :P
Am avut ocazia sa iau un Ford Taurus anul trecut, era din 1992 parca, inmatriculat aici, faceam schimb cu Escortul meu de atunci.Sunt fiabile?Se pot trimite piese de acolo?Am un bun prieten in Colorado si m-ar putea alimenta cu piese;culmea e ca si el tot Ford are, Explorer din 1995.
Bafta si nu uita sa postezi la noi! :D
"...Un fleac!.....M-au ciuruit!..."
'...Nu credeam ca doare asa..."
"...Pistruiatule...da-i banii astia profesoarei de istorie...si spune-i sa ma ierte ca am uitat sa-i las pe noptiera..."
"...Andrei...ai patit ceva, Andrei?!?..."
FLICOFLEC
Incepator
 
Mesaje: 90
Membru din: 05 Mar 2005, 18:32
Localitate: BUCURESTI

Mesajde Ciprian Damboianu » 07 Mar 2005, 09:40

Am avut ocazia sa iau un Ford Taurus anul trecut, era din 1992 parca, inmatriculat aici, faceam schimb cu Escortul meu de atunci.Sunt fiabile?Se pot trimite piese de acolo?Am un bun prieten in Colorado si m-ar putea alimenta cu piese;culmea e ca si el tot Ford are, Explorer din 1995.
Bafta si nu uita sa postezi la noi! :D[/quote]

Din pacate, cum spuneam mai inainte, nu sint prea fiabile. Motorul e bun, doar ca se strica tot felul de maruntisuri, in special electronice. Toata masina e un intreg calculator! Toate modelele Taurus, indiferent de motorizare sint recunoscute pentru transmisiile proaste. Daca gasesti unul cu peste 70,000 mile la bord si inca cu transmisia originala, sa stii ca e pe duca. Altfel piesele sint relativ ieftine si usor de gasit. Pot sa iti dau lista cu tot ce am reparat la el de cind l-am luat, si cit a costat fiecare piesa.
Directia e superasistata, nu e pe gustul tuturor. Transmisia nu e fina, schimba cu un clantanit si o zmucitura intre vitezele 2 si 3. La fel si aerul conditionat isi cam pierde vlaga dupa o perioada. Motorul este lenes, desi are 3,0l capacitate, iar pentru Romania, cred ca consuma un pic cam mult. Pe mine ma costa $30 un plin la $2/galon. Nici sa nu te gindesti la liniute, curse sau alte asemenea! Altfel este o masina mare si confortabila, cam de dimensiunea unui Mercedes. Apropos, apare in multe filme americane. In filmul "Signs" cu Mel Gibson, este o versiune break ca al meu, numai albastru, al meu e verde!
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde elikratos » 07 Mar 2005, 09:53

Salutare Ciprian si foarte bun venit pe forumul nostru... este o onoare si o bucurie sa avem si "stranieri" printre noi, mai ales unii care pot gusta din Fordul american. :wink:
12.1992 Ford Sierra Saphire 2.0 EFI RWD (A/C | K&N | Kamei | Borla | RIAL | Simoni Racing | Alpine | Hertz) - DE VANZARE !!!

There's a Ford in your Future !
elikratos
The Tuning Monk
 
Mesaje: 397
Membru din: 16 Feb 2005, 15:26
Localitate: Bucuresti - Brasov

Mesajde BV75NOR » 07 Mar 2005, 13:54

Salut Ciprian...

Ah, de-ai stii tu cum te invidiez ca te bucuri de motoare V6 si V8...vorba unui cantec: "intrec adversarul cu V8 si iti spun..."Un plin 30$...mama ce viata...

Cu banii cu care aici iti iei un Focus Full option cu mot de 2.0 si 145 de cai la voi iti iei Mustang 2005...ce viata...

Tine-ne la curent cu ce mai e pe la voi...e super bine ca avem si membrii din USA...de la mama Fordului...

sincer sa fiu, ma mir ca nu ai un F150, Stiu ca la voi camionetele sunt manie nationala...nici nu ma mir, avand in vedere ce strazi aveti...
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov

$30 un plin

Mesajde Ciprian Damboianu » 07 Mar 2005, 21:02

Hallo BV75NOR,
Imi pare bine ca am gasit un brasovean, si eu de loc sint din Brasov. Sint Sagunist.
Deh, as fi vrut eu un F350 duallie (adica roti duble in spate) cu turbo diesel si cutie de viteze manuala in 6 trepte, dar pretul lor e pe la $45,000 noi! Cind l-am luat de la licitatie, erau multe camionete, si Ford si GMC, dar erau si multi cowboys care cumparau cite 2-3 odata! Asa ca am luat numai ce mi-am permis. Am dat cam $5000 pe duba de mai sus. Si acum ma oftic ca nu am luat un Ford Ranger camioneta din 1989 cu numai 12,000 mile la bord! Referitor la benzina, stiu ca nu prea am dreptul sa ma pling, dar pretul a inceput sa creasca de citiva ani. In 2000 cind am venit eu, tin minte ca galonul de regular (87) era pe la $1,45, de citeva ori am cumparat chiar la $1,30! Acum cu greu il mai gasesti pe la $1,65, deobicei sta pe la $1,85! Si culmea, prin 1990, galonul costa un dolar sau sub!
Din pacate motorina este foarte scumpa aici, pentru ca nu e cerere, acum costa $2,25 galonul! Multi cu camionete diesel sau Volkswagen TDI le trec pe biodiesel sau ulei vegetal - adica ulei folosit de la McDonalds si filtrat/rafinat un pic. Masina pute a cartofi prajiti sau mincare chinezeasca! Masina trebuie modificata in acest sens, e cam scump, dar merita.
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde Silviu.C » 07 Mar 2005, 23:31

Bine ai venit! Frumoase "americancele" tale.Sa le stapinesti sanatos! Apropo ,de la ce pret pleaca un Mustang si la cit se opreste?Merci
Silviu.C
Incepator
 
Mesaje: 26
Membru din: 02 Mar 2005, 19:54
Localitate: Buzau

Mesajde BV75NOR » 08 Mar 2005, 10:53

imi place de mor faza cu motorina la pret dublu fata de benzina...as pune-o pe toate forumurile de VW si altele unde sunt numai maniaci dizel sa le dau la cap cu ea....

aici e manie dizel...esti realizat numai daca ai passat tdi sau golf tdi...toti sunt turbati dupa tdi...marea masina sport, economica, silentioasa, puternica...bleah...daca zici ceva de benzina iti sar toti la jugulara nu alta...

eu sunt mesotist...daca nu e o coincidenta ciudata, oare am facut mate cu tatal tau in liceu ???
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov

Mesajde Silviu.C » 08 Mar 2005, 22:22

Asteapta putin bv 75 nor si ai sa vezi si la noi preturi la motorina de iti sta mintea in loc.Sa ne aducem aminte cit costa acum citiva ani motorina si la ce diferenta s-a ajuns acum :) Sa vedem atunci ce argumente o sa mai aduca impatimitii :D
Silviu.C
Incepator
 
Mesaje: 26
Membru din: 02 Mar 2005, 19:54
Localitate: Buzau

Mesajde Ciprian Damboianu » 09 Mar 2005, 01:23

$1 scrie:$2mi place de mor faza cu motorina la pret dublu fata de benzina...as pune-o pe toate forumurile de VW si altele unde sunt numai maniaci dizel sa le dau la cap cu ea....

aici e manie dizel...esti realizat numai daca ai passat tdi sau golf tdi...toti sunt turbati dupa tdi...marea masina sport, economica, silentioasa, puternica...bleah...daca zici ceva de benzina iti sar toti la jugulara nu alta...

eu sunt mesotist...daca nu e o coincidenta ciudata, oare am facut mate cu tatal tau in liceu ???


Cred ca e vorba de unchiul meu, Radu Damboianu, care printre altele m-a lasat corigent si pe mine la mate!

Ref la motorina, $2,25 e aici in Oregon, fiindca noi nu avem TVA. Aia din California platesc $2,65 galonul de motorina! Oregon, impreuna cu Alaska-singurul stat fara TVA sau impozit statal: precum si alte citeva state nu au TVA, fapt care "taie" vreo $1500 din pretul masinilor. :P
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde tonic » 09 Mar 2005, 09:14

[quote="BV75NOR"]aici e manie dizel...esti realizat numai daca ai passat tdi sau golf tdi...toti sunt turbati dupa tdi...marea masina sport, economica, silentioasa, puternica...bleah...daca zici ceva de benzina iti sar toti la jugulara nu alta...
/quote]

nici mie nu imi plac masinile diesel, sunt mai obositoare la drum lung (indiferent daca sunt Passat cu TDI rosii toate sau altceva).

Oricum din cate am auzit eu motoarele diesel de VW sunt cele mai inapoiate ca si conceptie fata de alte marci. de fapt se aude si cu urechea libera diferenta de zgomot la VW sau altceva chiar Renault, nu mai vorbesc de BMW.

Pe de alta parte nu cred ca trebuie sa fim asa categoric impotriva celor care au diesel, eu de exemplu i-am luat sotiei o skoda octavia diesel tocmai in ideea sa consume putin, sa ma coste mai putin intretinerea uzuala etc.
Ford Taunus L 1971
tonic
Ford Freak
 
Mesaje: 101
Membru din: 24 Feb 2005, 12:13
Localitate: Bucharest

Mesajde BV75NOR » 09 Mar 2005, 10:09

corect, e vorba de Radu...abia treceam la el...e super exigent...

bai ce viata sa nu ai TVA...acolo e de mine....
mi-as lua o camioneta F150 cu mot V8 si as merge numai cu geamu' deschis sa aud motorul...de vis...

@Silviu...deja s-a scumpit mult motorina...e aproape cat benzina...foarte bine...

apropo de placerea conducerii, am mers sambata din BV in Sighisoara si retur cu o Octavia 1.9 tdi de 130 cai...am vrut sa vad ce poate...e foarte obositoare daca vrei sa mergi sport...am schimbat vitezele de mi-au iesit ochii pe dealurile alea...plus ca e subviratoare rau...am tinut-o numai intre 2 si 3000 rpm cand functioneaza bine turbina si e obositoare rau...
e adevarat ca in treapta 6 are 2300 rpm si 150 km/h dar totusi...
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov

mod de operare

Mesajde Ciprian Damboianu » 13 Mar 2005, 00:41

Mai adaug aici doua poze ale dubei mele.
Cum spuneam, duba mea are cutie de viteze automata, cu schimbatorul la volan, iar frina de mina este de fapt de "picior" - pedala mica din stinga - intre scaunele din fata nu e nimic. Maneta din stinga volanului actioneaza semnalizatorul, stergatorul (in trei viteze), spalarea parbrizului si faza lunga. Undeva dedesubt, tot pe stinga este un buton care tras o data aprinde pozitia (semnalizatoarele portocalii) si tras pina la capat, aprinde faza scurta, iar daca il invirti spre dreapta stinge gradual lumina din bord. Nu stiu la ce iti trebuie, dar toate masinile americane se pare ca au asa ceva. Eu mi-am montat acele faruri suplimentare (55W fiecare - la limita legala) legate in paralel cu faza scurta. Farurile originale sint cam chioare! Altfel, echiparea este de baza, numai cu radio (12 posturi programabile), fara turometru, iar vitezometrul merge pina la 100mph (160km/h). Pe volan sint comenzile de la cruise control - in stinga, pornit-oprit, iar in dreapta, setarea vitezei. Functioneaza numai la viteze de peste 45mph (70km/h). Singurul lucru care nu imi place la duba este ca rezervorul nu se incuie. Pina acum nu mi-a pus nimeni zahar sau altceva in el si nici n-am fost jefuit de benzina :( , desi se mai intimpla!
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde BV75NOR » 14 Mar 2005, 10:23

ce ciudati sunt americanii: cruise control la echiparea e baza.... :!:

aer conditionat banuiesc ca ai, nu ???

geamuri electrice ?

reglaj scaune ?
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov

Mesajde Ciprian Damboianu » 16 Mar 2005, 23:29

$1 scrie:$2e ciudati sunt americanii: cruise control la echiparea e baza.... :!:

aer conditionat banuiesc ca ai, nu ???

geamuri electrice ?

reglaj scaune ?


Cred ca versiunea mea nu e chiar de baza. La modelul Cutaway, adica caroseria taiata dupa usile din fata, pentru a putea permite montarea unei caroserii pentru marfa, de obicei nu de catre Ford, nu exista cruise control. De obicei acestea sint modelele E350 si E450 cu roti duble in spate. Insa se pare ca Ford are un contract cu carosierul Grumman Olson pentru ca majoritatea modelelor comerciale sint echipate la reprezentanta Ford. Dar poti comanda si alta caroserie. (Grumman este in principal un producator de tancuri si alte echipamente militare). Mai exista tot pe baza lui E450 miniautobuze scolare cu 24 de locuri, carosate de Blue Bird sau Thomas. Al meu nu are geamuri electrice. Geamurile din mijloc - unul mare in stinga si doua mai mici in dreapta se deschid gen chepeng. Modelul meu are doua usi inegale ca dimensiuni, care se deschid gen garaj, la fel ca si cele din spate. Modelul cu usa glisanta si geam mare chepeng este cu $500 mai scump. Toate modelele au aer conditionat - al meu are posibilitatea de a fi actionat de catre sofer sau de catre pasageri. Poate fi reglat la temperaturi diferite fata/spate. Nu are reglaj electric al scaunelor. Fordul Taurus are in schimb reglaj electric al scaunului pentru sofer - toate modelele.
Ciprian Damboianu
Incepator
 
Mesaje: 43
Membru din: 07 Mar 2005, 00:51
Localitate: Portland, OR

Mesajde ray » 17 Mar 2005, 22:14

Sa intelegem ca ai blindaj de tanc in loc de tabla? :P
02 Puma 1.6 consuma: Imagine
Avatar utilizator
ray
Focusar
 
Mesaje: 403
Membru din: 24 Feb 2005, 18:56
Localitate: Bristol UK
Maşina: 02 Puma 1.6; 05 Mondeo 2.0TDCi

Mesajde BV75NOR » 21 Mar 2005, 11:19

ray, poti fii sigur ca tabla de pe Fordul lui Ciprian este de 1000 de ori mai solida decat coaja care o avem noi pe astea europene...vb serios...la Fiesta daca te impingi putin cu dosul in aripi, se indoaie...capota la fel...

la Buick-ul ala din 64 pe care il reconditionez de zor tabla e de 3 ori mai solida decat la Fiesta...pe bune...sa-ti zica si Elikratos, ca l-a vazut...

Ciprian: atat timp cat ai AC nu ai dureri de cap....desi cred ca nu exista masina in State fara asa ceva...
Drive Like a Devil, Feel Like a God !

2004 Ford Fiesta Ghia 1.4 16v
BV75NOR
Petrol Head
 
Mesaje: 562
Membru din: 01 Mar 2005, 14:07
Localitate: Bucuresti - Brasov


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 8 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 8 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 8 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login