Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Mi-am luat Ford...

20 Apr 2006, 12:48

Salut.
Am intrat si eu in acest club odata cu achizitia unui Ford Focus...lucru care s-a intamplat ieri...
Ce pot sa spun.. extraordinar..frumos, spatios, tinuta de drum fenomenala....
Cateva cuvinte despre el: Focus Turnier Finesse 1.8 TDCI 85 KW, 2003, gri metalizat (poze am sa postez in zilele urmatoare..daca e cineva interesat sa le vada), "comandat" printr-o cunostinta si adus din Gemania Sambata trecuta. KM: 127.000, pret: 8850 EURO (pret final, inclusiv taxe si inmatriculare). Acum nu am numar.. ca ieri a expirat si astept de la politie certificatul (numerele le am deja rezervate de la vechea masina SOLENZA).
In zilele viitoare voi incepe sa traduc din cartea masinii si din manualul masinii cateva din cele mai importante lucruri de pe acolo. Un lucru este cert: la prima vedere (cu trimitere la cateva topicuri din forum) nu scrie nimic de numarul de KM la care se schimba cureaua de distributie.
Am primit cateva sfaturi, va rog sa ma ajutati si voi...stau in dubii:
1. Sa schimb uleiul.
2. Sa schimb distributia.
Aici am de spus ca masina are revizia facuta la 121.000, am stick lipit pe masina si pe carte, cartonas la motor cu revizia facuta.. unde s-a schimbat uleiul si filtrele si inca ceva la .. partea din fata: "bremskloetze vorn" (sper sa nu fi scris prostii) care in traducerea tehnica ar insemna blocul de frana fata (poate placute??)
Asadar, ce sa fac??? sa schimb sa nu uleiul si distributia??
Ma bate gandul sa pun DURA LUBE! Aici pot spune ca am ceva experienta: Am avut pana cum 2 Solenze (una inca o mai am) la care, la fiecare din ele, la schimbul de 10.000 am pus Dura Lube. La prima chiar am vazut o MARE deosebire: zgomot redus, CONSUM mai mic (am reusit pe un drum de 440 km 5,67% - in carte scria minim 5,6 %), pornirile la rece foarte usoare (acum cateva luni in Bacau au fost -23 grade - porniri fara probleme. La ultima, diferentele nu mai sunt atat de evidente. Sau poate nu-mi dau eu seama, facand o comparatie cu prima si asteptand prea mult sa se intample...Apropos de frig, la una din porniri, lichidul de racire era gelatina.. am verificat.. si dupa ce am pornit, la cateva minute s-a "lichidizat"). Deci...pun sau nu pun Dura Lube?? Mai are cineva asemenea experiente??

Multe salutari,
Ciprian

20 Apr 2006, 23:09

am citit pe alt forum ca in state s-a interzis dura lube deoarece in timp ataca partile de aluminiu ale motorului...cauta si tu pe google daca chiar vrei sa ii pui dura lube! sa o conduci cu placere si sa ai cat mai putine evenimente neplacute cu ea, cat despre curea eu stiu ca la tdci nu exista, transmisia fiind pe lant..asa e la mine mondeo tdci...uleiul poti sa il mai tii putin si il schimbi dupa..cand faci 130mii.bafta

21 Apr 2006, 00:02

Uleiul schimbal cu mana ta ca sa fii sigur
Distributia trebe doar o inspectie mai atenta atat
La aditiv itzi recomand Slick50 pt ca e recomandat de Ford si pt ca avem reducere :D
Eu mi-am pus e un fel de Duralube numai ca nu e Duralube :D

..merci mult de sfaturi...

21 Apr 2006, 10:35

Am decis sa merg pe o schimbare de ulei si de filtre (inca nu stiu daca toate).. in urmatoarele saptamani. Cat despre DuraLube, nehotararea mea continua. Asta si pentru ca experienta mea cu Dura Lube, care se intinde pe vreo 7-8 mii km cu 2 masini diferite.. NOI.. amandoua avand in jur de un an cand am pus duralube, este una fericita.
http://www.network54.com/Forum/51772/me ... ible+stuff - asta cred ca e un link spre un topic foarte important... sper sa-i ajute si pe altii in alegerea si folosirea aditivilor. Probabil ca am sa pun in motor pret de cateva minute-ore, eventual cativa km.... sa ruleze cu el.. apoi am sa fac schimbul. Am inteles ca are si proprietati de curatire al motorului! In ccea ce priveste uleiul, am sa incerc un Mobil 1 ful syntetic.. ceva de genul 5W-30 .. conform specificatiilor cartii masinii. Dar pana atunci mai dureaza cateva saptamani.. asa ca daca aveti ceva de adaugat.. de criticat.. VA ROG sa o faceti. Merci
Ciprian

21 Apr 2006, 11:20

ia in considerare si uleiul Aral cu inscriptia pe eticheta "F" 5w-30 , care e conceput pentru motoarele Ford.Cred ca e pe acolo la pret ca si Mobil.La filtre, cel de ulei il schimbi oricum odata cu uleiul, la cel de aer uita-te si tu cum arata, daca e curat inca, nu cred ca trebuie neaparat sa il schimbi.Iar filtrul de motorina, in locul tau as pune unul nou, sa fii linistit, mai ales ca la noi nu cred ca e la fel de "pura" motorina ca si in alte tari.

CUREA DISTRIBUTIE

26 Apr 2006, 16:39

Am cautat si gasit cateva informatii referitoare la cureaua de distributie... din manualul FORD SERVICE. Iata descoperirile:
pag. 15 - pe la mijlocul ei...
Nockenwellen-Zahnriemen erneuern (Nockenwellen - (Nockenwelle - ax cu came) - al axului cu came; Zahnriemen - curea dintzata; traducere mai libera - cureaua dintzata de la axul cu came - daca vreti cureaua de distributie; erneuern - innoire, inlocuire;)
- Galaxy 1.9l tdi - 60.000km sau 5 ani
- Zetec-E, Zetec-SE 1.7l VCT, Endura-DI, Duratorq-TDCI (numai Focus), Duratec-RS la 160.000 km sau 10 ani.
- Duratorq-TDCI la 240.000km sau 10 ani (numai Fiesta si Fusion)
- Transit 2.5l Diesel la 80.000 km sau 5 ani.
Cu speranta ca am raspuns multora referitor la cureaua de distributie...si cu rugamintea de a verifica in cartea tehnica a masinii dvs. inainte de a lua o decizie si sub rezerva ca NU sunt specialist in asa ceva... multa bafta!
Ciprian

cateva poza...

09 Mai 2006, 13:41

le-am luat cu mobilul ca inca n-am pus mana pe digital... :icon_biggrin:

si bordul focusului meu...

10 Mai 2006, 14:14

inca o poza...

Ford Focus TDCI

10 Mai 2006, 19:34

Felicitari pentru nnoua ta masina!
Cred ca ai luat-o cu un pret foarte bun, comparand cu ce am luat eu; eu am dat pe un frate geaman al masinii tale (cu singura diferanta ca are 74 KW puterea motorului) 6200 euro in Germania (recuperand 1000 euro TVA-ul din Germania) si am mai platit 1600 euro taxele, 4 milioane RAR, 3 milioane inscrierea si RCA-ul; a mea este facuta in luna sept 2003, avea 122.000km cand am luat-o, seamana leit cu a ta, este foarte bine intretinuta, pare noua si sunt foarte multumit de ea; am adus-o in martie 2006 ; nu am facut nimic la ea si as vrea sa ii schimb uleiul si filtrele; iti multumesc pentru ca ai deslusit frazele in germana care fac referire la cureaua de distributie si ni le-ai comunicat si noua (esti mare!)
Te rog sa ne comunici cum ai rezolvat cu schimbul de ulei, ce marca de ulei ai pus, cat a costat.
Ai facut asigurare CASCO, sau ai garaj?
S-auzim de bine!

10 Mai 2006, 23:34

sa-l stapanesti sanatos, multi kilometri fara incidente :)

mii de multumiri... la fel si voua...

11 Mai 2006, 09:32

Merci mult zuza... la fel si tie.. imi place culoarea foarte mult!
Acum, referitor la ce m-a intrebat Virgiliu..
Despre ulei sunt multe de spus. Au fost, sunt si vor mai fi...
Uleiul specificat pe motor (are un stick lipit) care a fost utilizat la ultima schimbare e ARAL! Aral 5w-30 cu specificatia F.
Am vrut sa pun Mobil insa am decis sa NU schimb tipul de ulei folosit! Si atunci am pus tot Aral. Aseara am facut schimbul. Am intrebat mecanicul daca trebuia schimbat si mi-a spus fara ezitare ca da!
am luat 6 l ulei Aral - 36 lei litrul, filtrul Mahle 35 lei! Am vrut sa pun motorcraft, nu-l aveau pe stoc si era 49 lei! in plus e chiar bun! sa fii atent la granulatia filtrului... pe mahle scria 420 ... (unitate de masura nu stiu care!) iar pe bosch, cel mai des folosite e 400. Schimbul l-am facut la particular, la recomandarea unu bun prieten. 30 lei manopera!
Durata = 1,2 ore
Am verificat si uleiul in cutie.. era destul .. adica era pana la semn.
Casco.. tot ieri... 722 euro pe an la Allianz, cu 20 % fransisa de furt total, 2 % furt partial, 20 % avarii totale!
Fara fransize era mult tare.. in plus.. nu e mare deosebire la fransize, asta daca nu accepti fransize la avarii partiale... ca alea le platesti!
Nu am garaj, o tin in fata blocului!
In ceea ce priveste pretul.. a mea a facut in jur de 6000 acolo!
Nu avea Tuv si a trebuit facut..
vama la fel..
insa RAR 2,6 milioane, inmatriculare 300 mii+ 300mii acte. numerele le aveam! :icon_biggrin:
rca.. am platit pe juma de an!
cam asta e!
Foarte important.. aseara m-am bagat sub masina, dupa ce avea scutul dat jos...
Nu curge nimic, nu e ruginit, nu sunt probleme!

multa bafta si fara evenimente.

11 Mai 2006, 11:25

Apropo de Casco, mi se pare cam mult.
La mine a fost 711 EUR/an fara francize (leasing-ul mi-a impus asta). Masina este un FF2 nou (1.6/109 CP), de peste 17.000 EUR

CASCO

11 Mai 2006, 11:30

Procentele sunt diferite la masina noua! la Allianz, pentru compratie, 5,9 % full, adica fara fransize!
La second hand, undeva in jur de 6,8 - 7,0 %. De aici diferenta! NU cunosc motivatia acestor procente si de ce sunt diferite...

Bafta

11 Mai 2006, 11:34

Foarte probabil. Dar cu siguranta nu ti-au facut asigurarea pentru 17.000 EUR!!!!
Iar fransizele trag si ele in jos pretul...

calcul..

11 Mai 2006, 11:36

pai uite un scurt calcul..
20141 euro de noua... (daca as fi cumparat-o de noua)
70% uzura la 3 ani = 14100 euro!
5,12 % la 14100 euro= 722 euro!
da, si fransizele trag casco in jos.

11 Mai 2006, 11:42

Felicitari pentru achizitie, se vede ca ai gasit un Finesse cu extra optiuni, pentru ca in mod normal nu ai computer de bord, cd RDS6000 si nici 4 geamuri electrice !

11 Mai 2006, 11:43

OK,
nu stiu de ce ma furase peisajul si ma gandeam la pretul platit de tine... De aici mi s-a parut mult.
S-o stapanesti sanatos!
Răspunde