Totul despre membri

Ford Escape Hibrid (2005)

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Ford Escape Hibrid (2005)

Mesajde jeffe » 04 Noi 2022, 13:06

Pentru ca aveam nevoie de o masina de teren am cautat ceva crossover in clasa lui Kuga. Ma gandeam la un Maverick, cochetam chiar si cu ideea de Explorer din prima generatie da' aveam deja pe unul printre noi care isi iroseste tineretile cu vreo cateva exemplare asa ca Maverick sa fie. Stiam ca Radu avea unul la un moment dat, motorul e clasicul Duratec-HE, asa ca m-am pus pe cautat Maverick.

Dupa scurt timp am observat unul la Brasov, pretul OK doar ca era verde. Pff. "Orice culoare, daca e abastru" mi-am zis. Dar acest Maverick din 2005 este, de fapt, Ford Escape. Hibrid. Nu mi-a venit sa cred asa ca am inceput sa ma documentez: da, intr-adevar Ford a fabricat Escape in varianta hibrida inca din 2005. O masina de mare succes, bazata pe Mazda Tribute, cu electronica Ford si sistemul hibrid foarte robust, a fost folosita inclusiv ca taxi in New York, San Francisco si alte orase mari din America. Dupa un pic de documentare am aflat ca sunt considerate foarte robuste, multe depasind 640.000 km. Asa ca am mers la Brasov si am cumparat-o.

La fata locului masina se prezenta foarte OK pentru anii ei. Bateria prezenta un optimist 87%, avea ceva mici erori (celebrul P1000 si o problema la un actuator de clima), tabla destul de OK (ondulata in cateva locuri de la gheata cazuta de pe casa), suspect de lipsita de rugina - si aici m-am bazat pe un expert. Partea din fata fusese lovita la un moment dat si reparata mediocru. Fostul proprietar avea un service micut si mi-a povestit ca i-a facut ceva reparatii minore (sonde lambda, placute de frana, schimb de ulei). Am batut palma, am achitat cei 2500 euro si am plecat cu masina acasa.
Pe drum m-a uimit tinuta de drum foarte buna pentru un crossover din 2005. Confortabila, absoarbe denivelarile mai bine decat stiam eu la Maverick, consum decent dar le-si-na-ta in special la depasiri pe drumuri nationale.

Acasa m-am pus pe treaba:
- actuatorul de clima defect era cel pentru clima sistemului hibrid pentru ca pasagerii beneficiaza de AC manual. L-am inlocuit, a fost foarte ieftin si inca mai suspectez ca puteam monta un motoras de Mondeo Mk3
- anvelopele aratau foarte bine, dar erau fabricate prin 2014 asa ca le-am inlocuit rapid. Iarna nu e de joaca pe coclaurile pe unde mergem noi.
- clapeta de acceleratie fusese sparta la un moment dat si reparata (prost) cu super-glue. Asa ca am inlocuit-o cu una de Focus Mk2 2.0 benzina care s-a potrivit perfect.
- pompa de apa suplimentara pentru incalzirea habitaclului era defecta asa ca am inlocuit-o si pe ea, la pachet cu pompa de apa a sistemului hibrid pentru care Ford a lansat o rechemare.
- interiorul de piele gri era OK, dar scaunele nu erau incalzite asa ca am gasit un interior din piele negru, cu scaune incalzite, de Maverick. L-am reconditionat si montat pe masina, dupa ceva adaptari pe zona de airbag-uri. Daca tot am trecut pe la MS Tapiserie pentru reconditionarea pielii scaunelor am profitat de ocazie si am reconditionat volanul si mansonul franei de mana.
- BCM-ul avea un defect ciudat, asa ca l-am inlocuit mai intai cu unul de Europa si in cele din urma cu unul original.
- ceasurile de bord aveau fundalul alb, cam invechit. Am gasit in America modelul montat pe Mercury Mariner (varianta spre premium a lui Escape), m-a ajutat DGAlexandru cu programarea si am schimbat drastic aspectul interiorului.
- am schimbat toate consumabilele: discuri, ulei, filtre, lichide. Vasul de antigel era crapat asa ca l-am inlocuit si pe el. Aici am avut un pic de furca pentru ca o parte din piese se potrivesc direct de pe Maverick, dar altele sunt disponibile numai in America fiind specifice modelului Hibrid. Noroc cu rockauto.com care livreaza rapid si ieftin.
- navigatia masinii avea un sunet foarte bun, dar era invechita. Asa ca am inlocuit-o cu un Sync3 prelevat de pe o Kuga si am adaugat un microfon de Focus Mk3. Acum Escape-ul are CarPlay si lumini ambientale multicolore controlate din ecranul Sync-ului. Am reusit sa integrez si subwoofer-ul original al masinii dar am adaugat si o camera de marsarier.

Dupa un timp am remarcat cu uimire ca imi place masina asta asa ca a cam devenit masina mea preferata de oras. E foarte potrivita pentru oras, dar foarte greoaie in afara. In oras obtine un consum foarte OK (7.5 litri la 100km) pentru un 2.3 benzina aspirat, cutie automata si AWD. E placuta, moale, comoda si foarte lina. Cutia automata este eCVT-ul folosit cam pe toate platformele pe care le-a vandut Ford pana in prezent si practic nu are trepte de viteze ceea ce ii da un caracter deosebit masinii. Are particularitatile ei cu care te inveti foarte repede si daca o folosesti asa cum a fost gandita este foarte OK.

Toate bune si frumoase pana cand, intr-o depasire, motorul meu s-a gandit ca un piston are nevoie de ceva aer suplimentar pe care l-a obtinut foarte rapid spargand blocul motor in doua locuri. Am cumparat un motor de Maverick 2.3 manual care s-a potrivit cu mici diferente (pistoane si axa cu came de admisie). Evident, era un motor vechi (2002) asa ca toate componentele interne au fost inspectate, curatate, bibilite si inlocuite unde a fost cazul. A rezultat un motor nou-nout care (surprinzator) functioneaza mult mai silentios decat cel original.

In prima zi:
IMG_4330.jpeg
2016 Mondeo Titanium 2.0TDCi 180CP, Powershift, Deep Impact Blue
2016 Edge Titanium 2.0L TDCi 210CP, PowerShift, AWD, Magnetic
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2015 Ford Mustang 2.3 Ecoboost, AT, Race Red
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, Powershift, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
Mondeo Mk3 2007, Mondeo Mk4 2010, Mondeo Mk3 2001, Mondeo Mk4 2011, Kuga Mk1 2011, Kuga Mk2 2015, Kuga Mk2 2017, Galaxy Mk2 2011, Mondeo Mk5 2015,Focus Mk2 2006, Mondeo Mk4 2009, Kuga Mk1 2012
Avatar utilizator
jeffe
 
Mesaje: 4784
Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX

Re: Ford Escape Hibrid (2005)

Mesajde jeffe » 04 Noi 2022, 13:12

Navigatia originala afisa informatiile specifice pentru sistemul hibrid
nav.jpg


Sync3 si ceasurile de bord pentru Mercury Mariner
IMG_4487.JPG


Fanta care se observa pe geamul din spate este admisia de aer pentru sistemul de climatizare a bateriei de tractiune
IMG_4348D.JPG
2016 Mondeo Titanium 2.0TDCi 180CP, Powershift, Deep Impact Blue
2016 Edge Titanium 2.0L TDCi 210CP, PowerShift, AWD, Magnetic
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2015 Ford Mustang 2.3 Ecoboost, AT, Race Red
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, Powershift, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
Mondeo Mk3 2007, Mondeo Mk4 2010, Mondeo Mk3 2001, Mondeo Mk4 2011, Kuga Mk1 2011, Kuga Mk2 2015, Kuga Mk2 2017, Galaxy Mk2 2011, Mondeo Mk5 2015,Focus Mk2 2006, Mondeo Mk4 2009, Kuga Mk1 2012
Avatar utilizator
jeffe
 
Mesaje: 4784
Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX

Re: Ford Escape Hibrid (2005)

Mesajde jeffe » 04 Noi 2022, 15:22

Dotarile originale

  • culoare Light Tundra
  • 2.3 benzina aspirat, ciclu Atkinson, 133CP, Duratec-HE
  • motor electric 22CP, bateria 1.8kWh
  • cutie de viteze eCVT (dezvoltata de Ford si fabricata de Aisin. Similara cu Toyota, dar diferita.)
  • AWD
  • cruise control
  • aer conditionat manual
  • lumini de zi
  • navigatie VNR-9000 cu 6CD-uri
  • sistem audio cu 6 difuzoare premium + subwoofer
  • invertor 110V
  • geamuri fumurii
  • hayon cu deschidere fractionata
  • inchidere centralizata
  • geamuri electrice
  • sistem ISOFIX
  • airbag-uri cortina
  • ABS cu franare regenerativa
  • jante aliaj 16''

Data fabricatiei: 02-02-2005, Kansas City
2016 Mondeo Titanium 2.0TDCi 180CP, Powershift, Deep Impact Blue
2016 Edge Titanium 2.0L TDCi 210CP, PowerShift, AWD, Magnetic
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2015 Ford Mustang 2.3 Ecoboost, AT, Race Red
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, Powershift, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
Mondeo Mk3 2007, Mondeo Mk4 2010, Mondeo Mk3 2001, Mondeo Mk4 2011, Kuga Mk1 2011, Kuga Mk2 2015, Kuga Mk2 2017, Galaxy Mk2 2011, Mondeo Mk5 2015,Focus Mk2 2006, Mondeo Mk4 2009, Kuga Mk1 2012
Avatar utilizator
jeffe
 
Mesaje: 4784
Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX

Re: Ford Escape Hibrid (2005)

Mesajde Artanis94 » 04 Noi 2022, 16:19

=D> Foarte tare, se vede ca masina a ajuns pe mainile cui trebuie.
Totusi, cum arata acea tableta Sync3 pe un bord gandit in 2005... :)) ma face sa ma gandesc ca ar sta bine si pe al meu Mondeo o asemenea navigatie.

Sa te bucuri de ea si spor la treaba!
Mondeo MK4 2.0i 145CP - viewtopic.php?f=15&t=128404
Avatar utilizator
Artanis94
1nsane Member
 
Mesaje: 1056
Membru din: 22 Mai 2019, 14:48
Localitate: Iasi
Maşina: Mondeo MK4 2.0i Duratec 145CP

Re: Ford Escape Hibrid (2005)

Mesajde jeffe » 04 Noi 2022, 17:26

Multumesc!
Daca te referi la asta viewtopic.php?f=15&t=130515#p1743158 , atunci sa stii ca da, se poate
2016 Mondeo Titanium 2.0TDCi 180CP, Powershift, Deep Impact Blue
2016 Edge Titanium 2.0L TDCi 210CP, PowerShift, AWD, Magnetic
2008 Focus Cabriolet Titanium 2.0 Duratec-HE 145CP, MT, Acqua Blue
2015 Ford Mustang 2.3 Ecoboost, AT, Race Red
2014 Ford Mondeo Titanium 2.0 Ecoboost 240CP, Powershift, Blazer Blue
2012 Ford Mondeo Trend 2.0 TDCi 163CP, MT, Lunar Sky
2005 Ford Escape Hybrid 2.3 AT, AWD, Light Tundra
2011 Ford Focus Trend 1.6 TDCi 115CP, MT, Moondust Silver
Mondeo Mk3 2007, Mondeo Mk4 2010, Mondeo Mk3 2001, Mondeo Mk4 2011, Kuga Mk1 2011, Kuga Mk2 2015, Kuga Mk2 2017, Galaxy Mk2 2011, Mondeo Mk5 2015,Focus Mk2 2006, Mondeo Mk4 2009, Kuga Mk1 2012
Avatar utilizator
jeffe
 
Mesaje: 4784
Membru din: 28 Iul 2009, 15:26
Localitate: Bucuresti
Maşina: Mondeo Mk5 2016, 2.0 TDCi 150CP, Titanium
VIN: WF0EXXWPCEFTXXXXX


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 16 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 16 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 1197 pe 04 Aug 2014, 15:23

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 16 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login