Am mai citit prin topicul de “baterie focus 3” ca sa fiu pregatit si sa vad alte experiente atunci cand bateria va incepe sa dea semne de batranete si weekendul asta, cu ocazia schimbarii rotilor, am zis sa arunc o privire si la baterie (totusi este acumulatorul original si a facut 9,5 ani):
-peste noapte (~15h), am deblocat masina, am ridicat capota si am verificat bateria -> 11.95V;
-cu motorul pornit -> 14.48-14.49V;
-cam dupa 1h de stationare, a ajuns la 12.28V;
Am verificat acumulatorul cu o diagnoza universala si mi-a aratat ca starea estimata a bateriei este de 57% (iar tensiunea pe care o citea atunci era de 11.72V, dar nu mi-am dat seama sa verific si cu voltmetrul).
Ce am observat:
-start-stopul nu a mai intrat de cateva luni, am sperat ca drumul mai lung din postarea anterioara va ajuta putin;
-martorii de ulei si check engine parca se sting cu un delay de aproximativ o secunda dupa ce pornesc motorul, lucru pe care nu il observasem inainte cand bateria era sanatoasa si start-stopul intra.
O sa ma interesez sa vad ce acumulator este potrivit pentru masina, cu aceleasi specificatii si tip, iar pe langa asta, ma voi interesa si de ce fel de combinatie de butoane va accesa resetarea BMS-ului (auzisem de doua, diferite, dar nu le tin minte si as vrea sa le notez si sa vad care este potrivita pentru Fiesta, in cazul in care nu difera de Focus si Mondeo).
Daca aveti ceva idei si sugestii referitoare la postarea aceasta, mi-ar placea sa le lasati aici. Spor!
- Fişiere ataşate
-
- Tensiune incarcare
-
- Tensiune la 1h de stationare dupa pornire
-
- Estimare incarcare acumulator