Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Focus 1.8 ZETEC 16v Futura [xenon, navi, clima]

14 Iul 2006, 03:42

Salutare.

Imi fac debutul pe acest forum deoarece de cateva zile sunt posesorul unui Focus 1.8 16v din 2003.
Nu e prima mea aventura cu Ford, am mai mers cateva mii bune de km cu fiecare dintre urmatoarele: Escort '93 1.3, Explorer '97 si '99 4.0L, Mondeo 2004 1.8, Focus 1.6 2001.

Dar iata noua achizitie:
Ford Focus Futura hatck - 5 usi
- Data fabricatiei: decembrie 2002 (prima inmatriculate 15.01.2003)
- Motor: 1.8 (1796cc) ZETEC-E 16v - Euro4
- Putere: 85kw/115cp la 5500rpm
- Cuplu: 160Nm la 4400rp
- Vmax: 198km/h
- Greutate: 1195kg
- Roti vara: 16" aliaj + Dunlop SP Sport 01 205/50R16
- Roti iarna: 14" tabla + Dunlop SP WinterSport M3 185/65R14
- Suspensie sport
- Xenon + spalare faruri
- Navigatie Blaupunkt TravelPilotDX (useless in RO) + radioCD cu comenzi pe(langa) volan + CD-changer cu 6 discuri [descoperit ulterior sub scaunul din dreapta :)) ]
- Climatizare automata
- Scaune incalzite
- Geamuri fata electrice
- Oglinizi electrice
- Control de tractiune (TCS) decuplabil
- car-kit Siemens
- altele...

A fost dragoste la prima vedere.
Am gasit-o intampaltor (navigand aiurea) pe mobile.de lunea trecuta. Mi s-a pus pata pe ea.
Marti am meditat asupra problemei.
Miercuri dimineata am re-meditat asupra problemei.
Am sunat la aeroport sa vad daca mai au bilete pt joi dimineata. Aveau, asa ca am inceput scot bani din banca. Pe la 6 seara i-am schimbat, la 8 fara 10 m-am dus la Banaeasa sa-mi iau bilet de avion. La 8 inchideau asa ca am fost ultimul client pe ziua respectiva.

Miercuri spre joi noaptea am accesat din nou bookmark-ul cu masina. Dar anuntul disparuse. Am intepenit. Nu o rezervasem (cu bani) ci doar a vorbit un amic din germania cu dealerul de ea. Am luat la rand toate Focusurile si pana la urma am gasit-o. Se schimbase linkul...

Joi dimineata la 7.20 am decolat spre Maastricht (NL), de acolo cu shuttle bus la Dusseldorf (DE), de acolo cu trenul la Krefeld (DE). La ora 13.30 eram la dealer. Cum sefu' de acolo a aparut pe la 15.30 am vizitat orasul. Apoi am probat masina si am dat un avans + am facut contract.
Vineri am facut actele si am plecat in nordul olandei. M-am invartit pe acolo pana a diua zi.
Sambata la 4 dupamasa am plecat de la Groningen (NL).
Duminica la 1 la pranz am intrat in RO.

Masina avea 132.000km cand am luat-o, are carte de service, au fost schimbate diverse pe ea si este in stare buna. Nu cred ca m-am tzepuit. Am verificat-o si i-am facut unghiul de fuga la un service in Olanda.
A costat 6681Eur+16%TVA german (pe care il voi recupera) =7750Eur. Initial pretul era de 8000Eur, dar mai mult de 250 nu a vrut sa lase dealerul.

ImagineImagineImagine

ImagineImagineImagine

ImagineImagineImagine

Orice idei, sfaturi sunt binevenite:
- Unde sa o repar / unde sa nu o repar.
- De unde sa iau piese / de unde sa nu iau piese.
- Unde se poate face diagnoza 3rd party (nu la reprezentanta).
- Ce service/mecanic are cel mai bun rating pe aici?
- Daca va trebui sa dau pe la reprezentanta, la care sa ma duc: RomCar/BDT/Collina.
- Ce are mari sanse sa se strice la varsta/km asta/astia.

Pana acum am observat 2 mici defecte:
- De exemplu spalatorul farului din stanga nu se retrage la locul lui dupa stropire ci ramane iesit din bara. Trebuie sa il imping la loc cu mana la prima oprire.
- Stergatoarele nu revin la pozitia normala daca dau de maneta in jos (pt 1-2 strergeri sau cate ar trebui sa faca) ci se opresc aiurea. Pe intermitent si pe celelalte doua viteze merg ok.
Primul lucru voi incerca sa-l repar singur, dar la al 2-lea habar nu am ce poate fi.

Merci mult.
Ultima oară modificat de Extremero pe 20 Dec 2006, 09:03, modificat de 3 ori în total.

WelCome....

14 Iul 2006, 09:16

Bine ai venit printre noi...
Frumoasa masina....sa o stapanesti sanatos... fara evenimente....
Service.... nu la reprezentante ..... foarte slabi... cel putin asa "circula" zvonurile pe aici.... si "e" si scumpi...
Cauta pe forum Laur....se pricepe si e cu mult mai ieftin...marturie stau multi care au reparat acolo!

Verifica: uleiul, filtrul ulei, filtrele toate - in Romania, se schimba de obicei la 10.000 km!
Verifica: lichide (frana, servo).....
Ai grija la ce motorina pui.... e un topic pe forum legat de ce motorina se foloseste ... cred ca prin sectiunea discutii libere...


Si a mea seamana mult cu a ta... fara xenon, clima automata, spalator faruri si jenti...sper sa nu fi omis ceva...
Drept sa-ti spun.... regret jentile.. in rest nu pot spune ca mi-as fi dorit altceva din cele ce imi lipsesc de la tine :icon_mrgreen:

Referitor la problema ta... e posibil sa ai un contact imperfect ... cauta pe la releu... oxid..... eventual schimba releul... nu e foarte scump.
La far... verifica cursa... sa nu se fi decalat si sa se blocheze mecanic....


BAFTA!!

Re: WelCome....

14 Iul 2006, 10:00

verga_Cip scrie:Ai grija la ce motorina pui....


mai bine zis ... ai grija sa nu pui motorina :)) ..ca masina e pe benzina :D

E f. misto ... sa ai parte de ea !

PS: si eu am xenon + spalatoare faruri ..si inca imi merg binisor ..dar la ala din dreapta parca stropeste putin mai slab.

Oricum spalatoarele nu prea is bune la nimic ... nu prea se vede efectul lor ..doar poate daca ai noroi de 1 cm pe faruri :)
..si consuma la greu lichid pt spalare (cel putin asa mi se pare mie).

14 Iul 2006, 10:45

Bine ai venit printre noi si sa o stapanesti sanatos
Te asteptam la intalniri (Vezi rubrica evenimente) si tare m-am distrat cu "Ai grija nu-i pune motorina try benzina :D:D:D:DD::D:D:D:D:D
Cu Stima

Re: WelCome....

14 Iul 2006, 11:26

inu scrie:
verga_Cip scrie:Ai grija la ce motorina pui....


mai bine zis ... ai grija sa nu pui motorina :)) ..ca masina e pe benzina :D



M-a indus in "oroare" 85 KW si 115 cai... ca a mea tot aceeasi putere o are!! :icon_mrgreen:


N-am citit atent :icon_redface: .. .ca m-au fermecat pozele ... si dotarile!!!


merci!

14 Iul 2006, 17:36

Frumoasa masina si sa o stapanesti sanatos. Pacat insa ca ai ales sa o iei din Olanda si spun asta din cauza climei de acolo. Se vede clar in poze efectul acesteia pe componentele metalice de la motor.

14 Iul 2006, 19:24

sehr nettes und sauberes Auto! Willkommen zum Forum! :icon_biggrin:

16 Iul 2006, 23:02

bine ai venit si sa-ti stapanesti bijuteria sanatos :D

21 Iul 2006, 21:31

Si a mea a dusa din olanda.....se vede influenta brizei marine pe suruburi in mod special....ai o masina jos cu palaria....sa o stapanesti sanatos fara incidente

02 Aug 2006, 14:56

Tie iti urca in sus stropitorile de far inainte de a stropi ? Ca am gasit un Focus cu xenon la care doar spritzuie iar la altul chiar se ridica putin duzele dupa care spritzuie. Si asta face pe prostul ca-i spritzuie bine pe far !

02 Aug 2006, 17:39

frumoasa masina...sa o stapanesti sanatos...intr-adevar, pacat ca ai luat-o din olanda, la pretul asta gaseai mondeo ghia 2003..eu am dat pe almeu 6800 fara tva@130 000km

04 Aug 2006, 01:53

Masina am luat-o dun Germania, de la Krefeld (la 30km NV de Dusseldorf).
Dupa ce am luat masina am dat o tura pana in Olanda la cineva. (probabil ca de aia s-a inteles ca as fi luat-o de acolo)

Posibil sa fi gasit si Mondeo la banii astia, dar eu am am preferat Focus. E mai pe stilul meu.
Imi place si Mondeo, dar preferam o masina mai mica.

Referitor la stropitorile de la faruri: Da, ies afara din bara cca 10 cm atunci cand stropesc. Cel din stanga are ceva ca nu mai intra la loc decat impins cu mana. Inca nu am apucat sa ma uit care-i cauza.

Intre timp am gasit in masina si o magazie (CD-changer) de 6 CD-uri sub scaunul din dreapta. :icon_biggrin:
Noroc ca mi-au cazut tigarile sub scaun ca altfel habar nu aveam. Dealerul nu mi-a zis si nu scria nici in anunt.

04 Aug 2006, 09:13

vad ca ai scris ca ai TCS decuplabil... ai un buton de decuplare ? Sigur nu e butonul de decuplare ESP ? Si eu am TCS dar fara decuplare.

04 Aug 2006, 09:23

Extremero scrie:Referitor la stropitorile de la faruri: Da, ies afara din bara cca 10 cm atunci cand stropesc. Cel din stanga are ceva ca nu mai intra la loc decat impins cu mana. Inca nu am apucat sa ma uit care-i cauza.


Iei un tub de WD-40 si restul se subintelege :icon_lol:

04 Aug 2006, 12:05

lbanias scrie:vad ca ai scris ca ai TCS decuplabil... ai un buton de decuplare ? Sigur nu e butonul de decuplare ESP ? Si eu am TCS dar fara decuplare.


Da.
Asa e semnul de pe buton [roata care arunca pietricele :icon_mrgreen: ] si becul care se aprinde in bord si asa scria si in carte.
Butonul e in drapta franei de mana, langa butonul de incalzire a scaunului din dreapta. Vezi in poza a 2-a in dreapta sus.

Din cate am vazut in carte, unele au ESP decuplabil si altele TCS.
Vezi mai jos:
Imagine
Imagine

nu la toate...

04 Aug 2006, 13:50

lbanias scrie:vad ca ai scris ca ai TCS decuplabil... ai un buton de decuplare ? Sigur nu e butonul de decuplare ESP ? Si eu am TCS dar fara decuplare.


Nici la mine nu e decuplabil manual.... TCS-ul. Se aprinde cand intra in functiune dar NU se decupleaza.. .si nici nu cred ca asa vrea.....


Bafta

22 Noi 2006, 22:07

O recomandare : mai goleste din antigel, pana ajungi la marcajul "max". Si la mine era cu mult peste si nu e bine deloc.

22 Noi 2006, 22:34

Am vazut zi eu ca e mai sus, dar intotdeauna am zis ca si maine e o zi :D .

In cei 18.000km pe care i-am facut cu ea din August pana acum, i-am schimbat placutele de frana pe spate (cand m-am dus la RAR) si i-am mai reparat o conducta de la servo pe unde pierdea lichid.
Dar cum masina a trecut in weekend de 150.000km, azi i-am facut o revizie. Prima de cand am luat-o.
Am schimbat asa:
- Curea distributie
- Rola intinzatoare distributie
- Rola ghidaj distributie
- Bujii
- Fise bujii - n-aveau nimic, dar am zis sa fie si alea noi
- Filtru aer
- Filtru ulei
- Filtru polen
- Filtru combustibil
- Curea transmisie
- Intinzator transmisie
- Rola ghidaj transmisie
- Ulei Mobil 1 5w50

I-am mai luat un set de placute de frana pe fara Ferodo, dar nu le-am pus ca inca sunt bune cele de pe masina.

Inca nu am avut ocazia sa o incing (service-ul e la 2 pasi de mine) dar in weekend intru in teste cu ea.
Din pacate mi-am pus deja rotile de iarna (185/65R14 fata de 205/50R16 alea de vara) => asa ca e cam barca. Sunt ceva mai mici => sare ceva mai bine, dar merge mai turata la viteze mai mari.

Pana acum am mers destul de potolit cu ea, n-am tercut de 180 decat in Gemania pe o distanta destul de scurta.
In rest am tinut-o in max 160-170 (150-160 croaziera) si rar am trecut de 5500rpm ca nu stiam in ce stare sunt curelele si celelalte consumabile.

Vedem de acum incolo ce stie.

09 Dec 2006, 01:48

Salut,
Cam cat te-a costat toata distractia de la revizie?
Poate poti sa dai preturile pe piese... sunt curios....
Mersi

marfa

09 Dec 2006, 02:32

MARFA masina.....sa o stapanesti sanatos!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Eu mai am si o trapa in plus insa modelul hatck e mult mai fain.
Uite-o si pe a mea.....sa stii ca zboara daca apesi pedala pana la fund......eu nu am avut unde sa apas pedala pana jos.......
Sa fii atent la volanta....eu chiar azi am schimbat-o.

09 Dec 2006, 08:51

@sorinmihai12

Ai schimbat volanta ? Unde ai schimbat-o in Iasi ..si cat a costat ?

Care erau simptomele ?

volant

09 Dec 2006, 13:15

la motorul TDCI fordul are volanta cu doua mase -mai exact sunt doua volante prinse intre ele cu elemente elastice -sper sa ma intelegi. in momentul in care elementele elastice se deterioreaza(destul de repede) volantele joaca liber una fata de alta intr-o oarecare masura atingandu-se si de aici un zgomot metalic ciudat (butoi cu conserve goale scuturat). 10,5 mil volanta + 2,5 manopera

09 Dec 2006, 13:18

sorin cati km aveai de ai schimbat volanta

re

09 Dec 2006, 13:19

cand mi-a adus masina avea 137 mii km si avea vreo doua simptome ca ar trebui inlocuita volanta insa dupa 3 mii km in RO a trebuit neaparat sa o schimb.

09 Dec 2006, 13:20

eu am 142 de mii dar nu am simitit inca semne de oboseal la ce sa fiu atent

re

09 Dec 2006, 13:23

sorin_cretu2004@yahoo.com
vb mai pe indelete daca vrei....
dupa sorin este _

14 Dec 2006, 00:28

Merci mult Sorin.
Am vazut Focusul tau, te invidiez pentru trapa aia :)


Azi am schimbat maciulia schimbatorului.
Pe cea noua am luat-o de la colegul ford_mazda. A costat 116RON (TVA inclus)

Nu e pt Focus 1 (ci pentru Fiesta/Fusion 11/2001 => /Focus C-MAX / Focus 2) => asa ca difera lungimea filetului cu care se insurubeaza pe tija, dar se poate monta. Trebuie lipit filetul ca sa nu se miste dreapta stanga.

Se monteaza in 3 minute.
- se declipseaza de jos "fusta" aia de piele.
- se desurubeaza maciulia veche
- se taie soricelul cu care e fixata fusta
- se pune alt soricel la maciulia noua
- se insurubeaza la loc
- se clipseaza inapoi fusta

Iata rezultatul:
Imagine

20 Dec 2006, 03:25

marfa masina, vad ca este cam full de full .. :D Mi s-a parut in poza ca ai nivelul de la lichiduld e la servo sub minim, poate nu am vazut eu bine, totusi verifica-l ca sa nu f**i caseta de directie :D Da-mi si mie nr. lui ford_mazda te rog ca e super tare maciulia de la schimbator. Numai bine, sanatate si sarbatori fericite!!!

20 Dec 2006, 09:01

Merci :)
S-a rezolvat cu lichidul de servo. Era un racord dus si curgea pe acolo. Am scapat ieftin, vreo 300RON fata de 2000 si ceva cat ar fi fost alta caseta + manopera.
In 21.000km cat am facut cu ea de asta vara alta problema nu a avut.

Pe ford_mazda il gasesti pe topicul ASTA sau da-i PM sau suna-l 0727056670.
Atentie, maciulia trebuie lipita cand o insurubezi ca nu se potriveste perfect pe Focus 1.

Asteptam cu nerabdare povestea masinii tale. E tare misto.
Sarbatori fericite si toate cele bune si tie.

28 Mar 2007, 00:51

Masina s-a ales azi cu stergatoare Bosch Aerotwin.
Imagine

I-am mai luat si un filtru K&N, dar inca zace in porbagaj, pana la urmatoarea revizie (peste vreo 2000km)
Răspunde