am mai purtat masina nitel prin Bucuresti - vreo 50 km, si ieri m-am dus la intilnirea fordistilor brasoveni de la care m-am intors azi
primii 10 litri de benzina pusi au fost de la PETROM, ca astia de la BDT pun putina benzina in rezervor cind ti-o livreaza, si-mi era frica sa nu ramin ca un bleg cu ea in drum, chiar de prima data; ulterior am alimentat de la OMV cu benzina aia a lor de 100 (am uitat cum se cheama - dintr-asta pune si taicamiu pe C5, ca e adusa din Austria, si mia zis ca la el sa vazut diferenta intre aia de 95 si asta de 100)
m-am jucat nitel cu botonul de reglare al farurilor pe inaltime, si am descoperit (cu mare uimire) ca la pozitia 4 bate mai in scurt decit in pozitia 0 ... io credeam ca e invers!!
se pare ca masinutei ii place sa schimbi vitezele undeva in plaja 2250-2750 pentru un mers lin dupa schimbarea lor (adica sa nu simti ca "da in nas")
pe piatra cubica mi s-a parut cam puternic zgomotul venit de la trenul de rulare; motorul nu se aude aproape deloc, in schimb un amic de-al meu, innebunit dupa masini, zice ca ii place cum se aude toba intermediara si cea finala, in mers (io nu prea am habar despre ce vorbeste, pentru ca nu am ascultat niciodata tobele astea cu mare atentie)
si deci asadar am plecat la BV; la pornirea "la rece" motorul a avut o turatie de 1100, si a fluctuat nitel in jurul acestei valori, pret de maxim 2 minute; la pornirea de la fintina Miorita - dupa 15 minute de mers de acasa si vreo 10 de stationare, motorul avea aprox 900 stabil; primele senzatii tari le-am trait pe serpentinele dintre Predeal si Timisul de Sus (sau de Jos, naiba stie care vine primul, poate ne spune cineva din BV exact cum sta treaba), pentru ca m-am inscris foarte vitejeste in curbe ... am zis in sinea mea "doar e lata, e grea, are suspensii independente, ABS, EBD, EBA, etc" - trebuie sa recunosc ca masina s-a comportat exemplar, spre deosebire de mine, pe care ma luase ameteala de la 2-3 S-uri luate una dupa alta; n-am simtit nici un derapaj, balans deloc, adica mi se pare ca am fost in siguranta, in contextul in care cred cu convingere ca aveam o viteza total neadecvata pentru curbele respective ... nu ma intrebati cit, ca nu m-am uitat la vitezometru, da' vedeam cum defileaza brazii prin fata mea
cind merg cu A/C pornit, chiar la viteza de ventilare 2, se vede (simte) imediat o scadere a puterii motorului ... norocul meu ca nu ma omor dupa aerul conditionat
la dus catre BV nu am sarit de 95 la ora, am incercat sa o tin sub 3000 RPM cit mia zis agentu' de la BDT; la intoarcere i-am dat nitel pina la 120, sa vad daca se simte/aude/vede/miroase ceva neplacut si ... nimic
am "testat" si senzorul de parcare montat pe ea - incepe sa ma avertizeze cam la 1,5m distanta fata de obiectul din spate, si intensitatea creste progresiv ... cind mi se parea ca are o frecventa de avertizare foarte inalta am oprit masina si mam dus sa vad cit e distanta exact: un picut mai mult decit lungimea antebratului cu palma deschisa
nu stiu exact cit a consumat pina acum ... nici nu am computer de bord, insa pe Buc-BV as putea spune fara o eroare prea mare ca a mincat un sfert de rezervor - am plecat cu 1/2 si am ajuns in BV cu 1/4 ... in fine, masuratoarea dupa acul indicator de la benzina nu e chiar cea mai buna, dar am zis sa scriu ca poate vreti sa stiti; am fost singur in masina (100kg), cu vreo 20 de CD-uri, 1 pachet de tigari, 1 bricheta, 1 tel mobil si o sacosa cu haine ~3-4kg, ca sa va faceti o idee asupra gradului de incarcare
cam asta e ... ma declar multumit, am 450 km si o sa va tin la curent cu intimplarile diavolului
bafta maxima tuturor
Adi