Focus Pocus Preparatus!!!
Ma bucur sa ma alatur posesorilor de Ford. De curand sunt fericitul si mandrul posesor al unui Ford Focus Facelift Trend hatchback

Masinuta este luata din stoc, nu pe comanda, cu banii jos, iar pe langa dotarile standard, dotarile se prezinta cam asa:
-motorul pe benzina, 1.6 Ti-VCT, 115 CP
-aer conditionat automat cu reglare separata stanga/dreapta
-pachet fumatori
-ESP
-pachet parbriz 8 (include parbriz incalzit, faruri de ceata, oglinda retrovizoare interioara heliomata, senzor de ploaie, spalator parbriz cu jet de apa incalzita)
-senzori de parcare (spate)
-airbag-uri perdea
-geamuri spate + luneta fumurii
-roata de rezerva de dimensiuni reduse
-pachet SPORT: scaune fata sport, scaun sofer cu reglaj lombar, faruri cu geam tenta inchisa, jante aliaj 16", suspensia sport, eleron in culoarea caroseriei, volan in 3 spite imbracat in piele, consola centrala cu cotiera culisanta, covorase fata (disponibil cu tapiteria Tic Toc Generic Silver sau Tic Toc Generic Red)
-culoare Frozen White
-cauciucuri Michelin 205/55 R16
+ de la dealer, NECO Motors din Bacau, am primit moca trusa medicala, stingatorul, 2 triunghiuri, o trusa cu becuri de rezerva, numerele provizorii(ulterior mi-am mai dat un set moca pentru ca nu venisera actele), covorase de cauciuc fata si spate(pe langa cele de mocheta de pe fata care au fost la pachetul sport) , palnia pentru benzina, o borseta Ford, si nu am mai platit acel 1% din pretul masinii catre BNR care se cerea.
PRET TOTAL cu TVA: 16556 EUR
Pana acum am facut cu ea putin peste 3000 km, intr-o luna de cand o am. Consum extra urban 7l (dupa un drum dus-intors Piatra Neamt - Timisoara imi arata consum mediu 7,3l), consum urban 10l (dupa 500 km numai in Constanta, la ore de varf, condus mai sportiv, consum calculat plin pe plin, si a coinsic cu computerul de bord). Motorul e ok, dar daca masina e incarcata (4 persoane si bagaje), in rampe abia se taraie cu a doua...asta e. In carte scrie viteza maxima 190 km/h, eu i-am dat max 170 km/h in treapta a 5-a,la 5000 rpm.
Sa incep mai intai cu lucrurile mai putin placute:
-prima impresie neplacuta, a fost cu motorul care trage greu in deal, cum v-am spus mai sus, daca masina e incarcata.la drum drept n-am cuvinte, fuge bine. Si ea vrea, si eu ii dau!

-cutia de viteze: inca din prima zi, in treapta a 3-a si marsarier, intra greu, si acum mai imi face asa in special marsarierul (dau de vreo 4-5 ori pana intra ca lumea). ori nu stiu eu s-o conduc, ori are ceva cutia. am fost la verificarea de 2500 si mi-au spus ca totul e ok, dar se va tine sub observatie. Daca ati patit si voi asa cum ati rezolvat problema?
-cotiera aluneca destul de usor in spate, si trebuie trasa periodic, puteau sa-i puna o piedica

-avand parbriz incalzit, firicelele ce incalzesc parbrizul sunt destul de deranjante la vizibilitate, daca soarele bate sub un anumit unghi
-geamurile laterale fata, daca ploua, nu se sterg bine cand dai geamul jos, se intinde mai mult apa, si nu prea vezi in oglinzi
-plasticul de pe usi e cam slabut calitativ, cam ca logan
-nasol ca la inchiderea masinii, nu se blocheaza si capacul de la rezervor, un cunoscator al sistemului de alimentare Ford poate fura benzina fara nici o problema
-nu-mi place ca nu are capac si scut la motor
-buzunarele de pe portierele fata sunt cam mici, iar cele de pe spate inexistente, acele "gauri" de pe marginea banchetei sunt pentru depozitarea....prafului
-tetierele din spate au 2 pozitii, jos, lipite de bancheta si sus, lipite de plafon, daca sunt ridicate nu mai vezi nimic in spate, nu au decat un singur shantz pe barele respective, dar cred ca un flex poate adauga mai multe

-nu poti vedea nivelul lichidului de spalare pentru parbriz, iti dai seama ca nu mai ai lichid dupa ce scrijelesti un pic parbrizul

-suspensia sport chiar e sport adica rigida, simt gropile pana in varful capului, si chiar am avut dureri de spate in zona lombara de cateva ori
-tetierele fata au forma ciudata, si nu ajungi sa stai cu capul pe ele, doar la impact iti sustin capul.
Dupa atatea lucruri neplacute, merita si laudata aceasta masina:
-stabilitate excelenta, chiar si la viteze mari
-ESP-ul no comment, o singura data am reusit sa plec de la semafor cu scartait, avand ESP-ul activat, dar dupa o secunda mi-a taiat bucuria

-imi plac ceasurile si bordul, precum si scaunele care au o sustinere laterala foarte buna fiind sport, suportul lombar si reglajul pe inaltime sunt foarte utile
-tapiteria sport e mult mai misto decat cea standard, acele dungi albastre sau rosii sau....
-imi plac farurile, stopurile, geamurile fumurii si eleronul care e putin diferit de cel standard, depasind luneta si fiind vopsit in culoarea caroseriei, insa as fi vrut celalalt tip de jante, cele in Y,dar la pachetul sport sunt doar acestea. Vrea cineva sa faca un schimb?
-senzorii de parcare sunt utili, insa sunt doar sonori, nu au si acel afisaj ce arata cat de aproape esti de obiect, acestia, pe masura ce te apropii "tipa" mai repede
-portbagajul, desi mic la prima vedere, este chiar spatios, daca mai rabatezi si bancheta ai spatiu suficient
-senzorul de ploaie este util, daca iti place sa fii comod, insa e ciudat cu frecventa, stergatoarele cand o iau prea repede cand prea incet
-oglizile laterale sunt mari, dar apreciezi mai greu distanta, pana te obisnuiesti
-un mare plus este mufa auxiliara din torpedou, precum si torpedoul destul de adanc, incape un format A4
-sistemul audio este destul de bun, desi se simte o diferenta de bass intre fata si spate, iar comenzile de pe volan sunt foarte utile
-sistemul de alimentare foarte ingenios, chiar e o placere sa alimentezi...daca ai bani

-am avut norocul sa am trase cablele si mufa pentru becurile la picioare...am cumparat doua becuri portocalii(rosii vroiam, dar n-am gasit; stie cineva unde gasesc?) si le-am pus, iar acum am lumina la picioare cand deschid portiera.
In viitor as vrea sa-mi pun aparatori de noroi, geamuri fumurii si pe fata, scut la motor, sa-mi schimb jantele (nu vrea nimeni schimb cu cele in Y?),un esapament sport, sa-mi pun stopuri cu leduri sau sa vopsesc geamul stopului cu spray negru, si poate angel eyes (cand vor aparea). La interior nu prea ai ce sa ii faci, decat sa-i pui navigatia aia de 500 si ceva de euro.......dreams.

Intrebari:
1. Cat cantareste masina? 1300 sau 1500 kg?
2. Nu vrea nimeni sa faca schimb sau sa vanda jante in Y?
Sper ca nu v-am plictisit cu atatea detalii. Astept parerile voastre!
Am pus primul set de poze, vor urma si altele.
Numai bine!


Locul I "Balls in tyres" - Zilele Club Ford 2013

Locul II "Wheelchair Rally Championship" - Zilele Club Ford 2013
Locul II "Curierul" - Zilele Club Ford 2013
-
serjulica2000 - Incepator
- Mesaje: 46
- Membru din: 07 Feb 2009, 00:41
- Localitate: Constanta
- Maşina: Ford Focus Facelift, 2009, 1.6 Ti-VCT, 115 CP, Trend Sport
- VIN: WF0PXXWPDP8L50155