de zvony » 03 Iun 2010, 11:40
Va resalut!
Cum in acesta luna s eimplineste aproape un an de cand am masina, ar fi cazul sa fac o retrospectiva a ceea ce s-a intamplat / schimbat in ultimul an. Intai cateva cuvinte despre masina: in continuare se prezinta fara probleme semnificative, pot spune si eu ca m-am obisnuit cu ea si, sper, reusesc sa folosesc peste 50% din potentialul ei (nu ma refer la numai la acceleratie pentru ca aia e usor de apasat pana la capat, ci la totalul performantelor: frane, reprize, stabilitate). Evenimente neplacute, din fericire, nu am avut pana acum si nici nu planuiesc sa am.
Asa cum spuneam, m-am obisnuit cu masina si este in continuare o sursa nelimitata de bucurie, de fericire. A fost o placere sa vin cu ea la Brasov, la ZCF 2010, dar si sa ma intorc la Bucuresti pe Babarunca - Cheia. Dar mai bine sa nu o mai lungesc si sa trec la subiect, la ce s-a schimbat.
1. Arcuri Eibach: p. 200e - ef.: stabilitate crescuta (+ aspect placut fiind cu 1.5cm mai jos decat suspensia originala).
2. Discuri de frana Zimmerman: p. 130e - ef.: discurile originale erau ovalizate, asa ca am scapat de o trepidatie a volanului; aspect placut: sunt perforate; eficienta la franare a crescut, dar aici cred ca e gratie punctului urmator.
3. Placute de frana Ferodo DS2500: p. 190e - ef.: franele s-au schimbat total, in bine, distantele de franare sunt mult mai scurte, iar in momentul in care se incalzesc le creste eficienta.
4. Jante + anvelope iarna: p. 1200lei + 1000lei - ef.: pot sa merg si iarna cu masina; jantele sunt pe 16", Anzio, iar anvelopele 205/55, desigur tot 16", Maragoni; le-am folosit toata iarna si sunt foarte multumit de ele.
5. Jante albe: p. 2500lei + 350lei vopsitul - ef.: evident, efect pur estetic; am reusti, in timp, sa "compun" un set de jante originale pe care apoi le-am vopsit albe. Am si un set argintii, dar momentan imi plac mai mult cele albe.
6. Dungi albe ST: p.60lei - ef.: estetic; multumita lui Octav, am facut rost de designul pentru dungi, iar apoi la o firma din Pitesti le-am creeat si "montat"; din ce am inteles de la BDT, masina ar fi avut la inceput dungile, dar cu timpul le-a "pierdut"; eu m-am decis sa le pun pe masina dupa ce am montat si jantele albe: parca se completeaza reciproc.
7. Faruri xenon: p. 575lei + 400lei - ef.: vad noaptea; vedeam si cu farurile originale, dar din pacate le-am montat un xenon aftermarket care se aprindea numai cand avea el chef (cel de pe stanga) si devenise enervant; cu ajutorul lui Darian am gasit un set de faruri originale cu xenon in UK (500lei), iar cu ajutorul lui Maddog le-am adus in tara (75lei); le-am pus doua becuri noi, Osram, de care sutn foarte multumit.
8. Bujii Focus RS: p. 250lei - ef.: se vede mai tarziu; era vremea sa schimb bujiile si, sfatuit tot de Darian, am optat pentru cele de RS; Centrocar (Adispan) a fost cel de unde le-am procurat, iar montajul l-am efectuat singur.
Un total aproximativ: 8.500lei.
Cam atat imi aduc aminte acum, ba chiar am incercat sa pastrez ordinea cronologica. Pentru mai multe detalii, atasez si poze.
Bafta!
- Fişiere ataşate
-
- O poza facuta ieri, pe langa masina. Sa nu credeti tot ce vedeti.
-
- Actualele discuri de frana. Cel de jos este cel original.
-
- Aici sunt jantele albe, dungile albe si, teoretic, arcurile. Ar trebui sa se vada masina mai jos.
-
- Noile faruri cu xenon. Celelalte nu aveau nici lupa.
-
- Sub capacul cu Duratec ST sunt bujiile. Toate 5.