PACIENT: Ford Mondeo Mk3 din 2002 cu motor 2.0TDCi de 96kW, 2xxk km pe bord. Masina personala, mai exact.
SIMPTOME: la accelerare normala, peste 2000 rpm, trage ok si imediat taie motorul fara martori in bord, ramane pe la 1600-1800rpm maxim si degeaba se mai incearca accelerare ca trebuie tras pe dreapta. Se opreste motorul, se sta cateva minute, si porneste din nou ok. S-a curatat EGR, s-a si inhibat 2 zile, la fel. S-a mers mai bine de 1 saptamana cu maxim 2000 rpm, cu vitezele schimbate mai rau ca un incepator, dar de bine de rau a mers. Totul era sa nu treaca de 2000 rpm.
DOCTOR: Evo Car Services. Gugal it, merita! Sa vedem de ce i-am ales pe ei: in primul rand mi-au spus ca pretul reparatiilor va fi dat DUPA diagnoza! Ba mai mult, daca cumva in urma reparatiilor problema nu va fi rezolvata, atunci nu costa nimic. SF? Nu tocmai, nu am terminat! Miercuri 29.07 au venit la mine la servici sa ridice masina (!!!). Da, s-au deplasat 2 oameni cu o masina si au plecat cu 2 masini. SF? Nu. Si nu am terminat! In fiecare zi am avut feedback de la ei, telefonic sau in scris, despre starea masinii si a reparatiilor. Nu cerut de mine, ci pentru ca asa lucreaza ei! SF? Nu... Gata, nu mai zic asta cu SF, ati inteles-o
Au inceput cu o actiune pe care mi-o doream de cativa ani: au luat la mana TOATE furtunasele, furtunele, cablurile, mufele si ce va mai trece prin cap, de la motor si din zonele adiacente. O sa vedeti si in poze cum arata la final. S-a masurat tot, s-a verificat tot. S-a muncit si serile, si sambetele (au fost 2 pana azi 10.08). Se pare ca Baba a avut mai multe suferinte acumulate in timp si care au avut efect de domino. Un cosmar probabil pentru orice mecanic / electrician / reparator in general. Unii zic ca a durat mult. Eu zic ca nu. Are sens sa povestim cam cat ar fi durat la vreo reprezentanta? Sau cum s-ar fi desfasurat ostilitatile? Poate citesc si cei de acolo si iau notite despre cum se poate face o treaba elegant, ca in tarile cu apa calda!
DIAGNOSTIC si
TRATAMENT: multe probleme legate intre ele. Electrovalva presiune turbocompresor (unii o cunosc probabil si ca valva Pierburg de la turbo), furtune vacuum, furtun intercooler, geometria variabila la turbo blocata (demontat turbo, deblocat geometria, curatat tot turbo), refacut instalatia electrica la senzorul de la actuator, refacut fire si mufe care erau duse, verificat complet toata mufaraia si furtunaraia de la motor, care acum arata cum se vede in poze. Ca de expozitie. Posibil sa fi incurcat ceva termeni sau sa ii fi pocit, imi cer scuze, nu sunt de meserie mecanic. Dar intelegeti voi.
EXTERNARE: pacientul insanatosit a fost adus azi (10.08) inapoi la mine la servici (am spus, oare, ca lucrez undeva in camp aproape de Frumusani?!). Mi s-a parut mie ca vad pe geam venind pe sosea un Mondeo dar am zis nuuu, nu are cum sa fie Baba. Baba mea era murdara, ca o adevarata centurista... Oamenii de la Evo Car Services (gugal it, da?) s-au scuzat de intarziere dar a durat mai mult la spalatorie! Asa ca masina a venit spalata si lucind in soare. SF? Nu... Draci, am zis ca nu mai zic
Are sens sa va spun ce ranjet am avut pe fata cand am vazut cum trage? Nu exagerez dar cred ca in 8 ani de cand o am, Baba nu a tras asa de frumos ca acum! Pe biletul de externare am primit si indicatii pentru viitor: am „semnat” ca le voi spune tot ce mi se pare anormal, ciudat sau incorect in functionarea viitoare a masinii.
CONCLUZII: peste 2 saptamani trebuie sa fac ITP. Stiu deja la cine apelez. La fel pentru revizie. La fel pentru celelalte bube mai putin importante pe care incet-incet le vom pune impreuna pe picioare. Dragilor, uite ca se poate si altfel! SF? NU!
POZE: