'05 ST150
Dupa cum spune si titlul e vorba de o Fiesta ST anul 2005. E in posesia mea de la inceputul anului, destul timp cat sa ma obisnuiesc cu ea. Masina e versiunea fara face-lift, fabricata in ultima luna din 2005. A fost cumparata din Germania, cand a intrat in posesia mea masina avea in jur de 64.000 km. Momentan am ajuns pe la 71000 km si sunt destul de multumit de ea. Masina nu mai e chiar noua asa ca are si plusuri si minusuri.
Incep cu partea pozitiva:
* motorul de 2 litrii e destul de flexibil, se tureaza foarte usor. Nu sunt "power -junkie", imi sunt suficienti cei 150 cai si 190 NM, pentru drumuri in afara depasiri si mers normal imi sunt exact cat trebuie, iar pentru placerea mea si drumuri virajate sunt destul de multumit.
* consumul este decent la mers normal, iar atunci cand se merge tare, nu mai conteaza . In oras consumul este chiar foarte bun pentru capacitatea motorului.
* directia foarte buna si destul de precisa, iar ceea ce imi place mie destul de mult e ca asistarea nu e foarte puternica.
* sasiu destul de agil iar stabilitatea foarte buna.
* personalizare model ST puternica, tot felul de embleme si accesorii. Mi-ar fi placut de la modelul face-lift iesirea Aux si conectarea bluetooth, dar ma descurc si fara ele pana la urma .
* scaunele destul de bune si s-au pastrat destul de bine in cei 4 ani, sustinere laterala suficienta
Partiile negative :
* cutia de viteze nu e chiar punctul forte. Marche-a-rier ul nu are sincron ceea ce nu e chiar placut tot timpul, masina trebuie oprita pe loc pentru actionare si cu destula atentie, dupa cum recomanda si producatorul in manual. Treptele sunt destul de scurte, ceea ce e un avantaj la acceleratii, un dezavantaj la consum - mai ales in afara => la mers legal pe autostrada treapta a 5-a 130 km/h = 4000 rpm.
* franele sunt bune , dar era loc de mai bine.
* un mare dezavantaj lipsa suspensie independeta pe spate.
Pe langa revizia care i-am facut-o la achizitie, am schimbat si mai in plan de schimbat din fluidele masinii.
Masina a venit cu jantele orginale ST de 17'' la care i-am pus 4 cauciucuri noi Toyo T1-R 205/40/17 de care sunt foarte multumit, in special pe ud, ploaie torentiala, etc. Talonul cauciucului e destul de mic, necesita ceva atentie pe drumurile patriei, dar pana acum nu am avut incidente.
Ca si modificari masina urmatoarele:
* suspensie KW variant 1 inox line reglabila pe inaltime. Amortizoarele sunt la jumatea reglajului (filetului) si sunt aproape la cativa milimetrii de cauciuc, pe denivelari puternice ating in contraripi. Pe drumuri curate si fara denivelari suspensia e exceptionala si ma uimeste stabilitea masinii (putin subviratoare) dar permite viteze mari pe viraje. Pe drumuri denivelate de obicei merg mai incet si e ok. Dezavantajul il constituie lipsa suspensiei independente pe spate + combinata cu amortizoarele tari si transmiterea in caroserie a denivelarilor. E dificil pe drumuri proaste cu 4 oameni in masina.
* toba finala Sebring, nu foarte zgomotoasa, e destul de ok asa.
* am schimbat la 70.000 km bujiile cu unele NGK Laser Iridium (pe care Ford le si foloseste standard pentru motorul acesta) cumparate de la reprezentanta din Sibiu cu un pret mai bun decat la un distribuitor NGK. Cu ocazia asta am observat imbatranirea fiselor , iar una la desfacere s-a si crapat izolatia asa ca am comandat un set de Fise de la Magnecor de 8mm cu conductor mai gros si izolatie siliconica.
Masina e destul de buna si relativ fiabila pana acum, iar pana acum sunt foarte multumit de ea.
O zi buna tuturor
-
radex - Incepator
- Mesaje: 82
- Membru din: 14 Apr 2007, 14:12
- Localitate: Sibiu
- Maşina: Fiesta ST