Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

29 Apr 2011, 08:51

Ieri am examinat putin chiulasa si camerele de ardere.
Imagine
Se pare ca in cilindrul #1 a avut loc o petrecere nebuna:
Imagine
Eu banuiesc o distributie rupta pentru ca atunci cand am demontat ultima curea de distributie am gasit un dinte (?!) de la penultima curea. Probabil ca s-a rupt cureaua si a prins o supapa. Sau poate un electrod de bujie. Mai multe voi afla cand voi demonta supapele si pistonul (si il voi curata de calamina). Camasa cilindrului este oglinda, deci un segment rupt iese din discutie.
De asemenea, tind sa cred ca a chiulasei garnitura nu este originala ceea ce aduce si mai mult in prim plan ideea unei interventii anterioare asupra motorului.
Imagine
Ceilalti 3 par a fi in conditie buna:
ImagineImagineImagine

Need:
Imagine
Are cineva de imprumutat asa ceva?

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Mai 2011, 14:03

Cronologic:
*vineri: am ridicat de la Centrocar toate garniturile motorului (chiulasa, capac culbutori, baie de ulei, galerie admisie, galerie evacuare, pompa de ulei) simeringuri arbore cotit, simeringuri supape, distributie, piulite galere evacuare, pompa de apa
*sambata: am curatat blocul, chiulasa, baia de ulei, arborii cu came, tachetii
IMG_0391.JPG

IMG_0392.JPG

IMG_0394.JPG

IMG_0395.JPG

IMG_0396.JPG

IMG_0397.JPG

*duminica: am curatat pistoanele si am facut segmentii de ungere sa se miste din nou in canalele lor (erau blocati), am scos supapele din chiulasa, am curatat chiulasa, am slefuit supapele in scaune cu pasta speciala si am aruncat simeringurile de supape (vechi, arse si largi). Cam acesta a fost momentul final (momentul 0) al dezmembrarii masinii. De aici totul se numara in plus: am montat noile simeringuri de supape, am introdus supapele si implicit am reasamblat chiulasa.
IMG_0401.JPG

IMG_0402.JPG

IMG_0403.JPG

IMG_0405.JPG

IMG_0406.JPG

IMG_0408.JPG

IMG_0407.JPG

*astazi: am comandat toti cuzinetii, cei vechi prezentand mici semne de uzare.

Totodata, am slefuit usor cu pila pistonul "petrecaret":
IMG_0393.JPG


Ford Escort 130cp - 1700euro
Ford Escort 105cp - 500euro (pentru piese - la sfarsit voi vinde ce ramane)
WD40 - 7euro
3L Brigeciol - 15euro
Simeringuri si inele siguranta - 60 euro
Kit ambreiaj LuK - 45 euro
Amortizoare punte fata Motorcraft - 45 euro perechea
Garnituri traseu evacuare - 10 euro

Timp de lucru: ~ 55 ore

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Mai 2011, 14:52

Felicitari pentru acest proiect si f buna si metoda de prezentare a pasilor de restaurare. O sa urmaresc evolutia acestuia.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Mai 2011, 14:57

super
parca asist la o interventie chirurgicala explicata pe discovery (mai ales ca am fost un pic si "asistent")

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Mai 2011, 16:14

eeeeiii, mai ionut, mai... dac-ai sti tu ca dupa ce i-am aratat fiica-mi masinuta asta a zis ca vrea si ea una la fel.... :)
spor la trebi!

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Mai 2011, 16:19

Va iesi ceva frumos sunt sigur, scaunele acelea sunt super! spor la treaba si sa mai pui fotografii! =D>

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

04 Mai 2011, 11:10

ionutz,902833 scrie:Need:
Imagine
Are cineva de imprumutat asa ceva?
Cu placere :D

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

04 Mai 2011, 13:12

Da, Alexandru, multumesc mult. Esti un dulce.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

04 Mai 2011, 14:41

Si scula de la Alexandru ce face?

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

04 Mai 2011, 15:09

Este presa pentru arcurile supapelor. Cu ajutorul ei se scot supapele din chiulasa.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

05 Mai 2011, 23:26

Ionutz, nice model-ul si ce vrei sa faci cu el. Inseamna ca ai ceva banuti pusi deoparte, un Mondeo mai nou si acum un model mai vechi pentru restaurare, e bine ca merge treaba ;)

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 06:58

Din cauza lipsei de timp am intarziat putin cu update-urile, asa ca incerc sa revin la zi.

1) Am primit o transa imensa de piese de la Centrocar, (toate garniturile de la motor si cateva anexe): garnitura chiulasa, garnitura baie de ulei, garnitura capac chiulasa, garnitura termostat, garnitura pompa ulei, garnitura sorb, garnituri galerie admisie, garnitura galerie evacuare, piulite galerie evacuare, garnitura pompa de apa, pompa de apa, suruburi chiulasa (Goetze), simeringuri supape, simeringuri arbore cotit (fata si spate), O-ring-uri injectoare, set distributie, cuzineti lagare paliere si manetoane. Fiind foarte multe, nu prea le-am facut poze (eram prea grabit sa le montez)
IMG_0450.JPG

2) Cu ajutorul colegului DGAlexandru (caruia ii si multumesc din nou) am curatat injectoarele

3) Am terminat de curatat diverse componente ale motorului. Placile si suportii metalici i-am revopsit cu vopsea neagra tip Hammer.
IMG_0421.JPG
IMG_0422.JPG
IMG_0423.JPG
IMG_0424.JPG
IMG_0425.JPG
IMG_0426.JPG
IMG_0427.JPG
IMG_0428.JPG

IMG_0429.JPG
IMG_0430.JPG

4) Am inceput sa asamblez motorul (cred ca joia trecuta, cu incheiere duminica) si am reusit sa termin cu el. Asamblarea motorului a fost efectuata respectand specificatiile producatorului (ordinea montarii pieselor, ordinea strangerii si momentele de strangere ale suruburilor)
IMG_0431.JPG
IMG_0432.JPG
IMG_0433.JPG
IMG_0434.JPG
IMG_0435.JPG
IMG_0436.JPG
IMG_0438.JPG
IMG_0439.JPG
IMG_0440.JPG
IMG_0441.JPG
IMG_0442.JPG

Pauza de somn...
IMG_0443.JPG
IMG_0444.JPG
IMG_0445.JPG
IMG_0446.JPG
IMG_0447.JPG
IMG_0448.JPG
IMG_0449.JPG


Ford Escort 130cp - 1700euro
Ford Escort 105cp - 500euro (pentru piese - la sfarsit voi vinde ce ramane)
WD40 - 7euro
3L Brigeciol - 15euro
Simeringuri planetare si inele siguranta - 60 euro
Kit ambreiaj LuK - 45 euro
Amortizoare punte fata Motorcraft - 45 euro perechea
Garnituri traseu evacuare - 10 euro
Garnitura chiulasa, garnitura baie de ulei, garnitura capac chiulasa, garnitura termostat, garnitura pompa ulei, garnitura sorb, garnituri galerie admisie, garnitura galerie evacuare, piulite galerie evacuare, garnitura pompa de apa, pompa de apa, suruburi chiulasa (Goetze), simeringuri supape, simeringuri arbore cotit (fata si spate), O-ring-uri injectoare, set distributie, cuzineti lagare paliere si manetoane. - 400 euro

Timp de lucru: ~ 80 ore

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 07:53

Poate nu o termini in 2-3 saptamani b-(

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 09:30

Pai du-te si ajuta-l si tu sa termine... b-(

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 09:37

Cam complicat :D

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 10:30

Da intrebare
Inainte sa-l desfaci daca tot l-ai desfacut i-ai verificat compresia? Ca mi-ar parea rau sa ai probleme de compresie dupa atata munca....
Cu Stima

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

17 Mai 2011, 11:22

Nu am verificat-o. Sper sa fie ok, mai este putin si aflu.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

02 Iun 2011, 13:44

Nimic legat de caroserie?... :|
Sau "urmeaza" ?

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

02 Iun 2011, 13:51

Caroseria este aproape gata.
Etapele pe care le-am urmat sunt urmatoarele:
-decupat si peticit partile afectate: lonjeroane spate, praguri, pasaje aripi spate.
-spalare cu presiune cu solutie degresanta
-curatarea vechiului strat izolator (acolo unde era nevoie)
-curatare a petelor superficiale de rugina cu peria de sarma si bormasina
-"baie" cu Evipass -o solutie absolut minunata (nu ataca vopseaua, cauciucul etc), este un fel de feruginol-( baia a fost facuta cu ajutorul compresorului, prin toate gaurile/nervurile/spatiile, prin praguri si lonjeroane), urmata de pauza de 2 zile, timp in care sa actioneze solutia; Atentie: este o solutie destul de acida (nu face bine la ochi...), trebuie lucrat cu atentie; eu am folosit in permanenta ochelari si manusi de protectie.
-sters cu diluant zonele afectate de rugina;
-strat nou de grund;
-aplicat mastic pensulabil in zone cheie ale caroseriei;
-introdus grund in praguri si lonjeroane (tot cu ajutorul compresorului)
-strat nou izolator de Teroson Terotex Super 3000 (produs de Loctite)
Imagine

Urmeaza ca saptamana viitoare sa o trimit la vopsit dupa care sa ii refac stratul de ceara. Pentru asta, am ales tot un produs Loctite: Terotex HV400
Imagine


In afara de asta, am reconditionat rezervorul (curatat cu peria de sarma, aplicat Evipass, strat grund, strat vopsea)

De asemenea, am dat la sablat si vopsit electrostatic puntea fata, puntea spate, barele antiruliu si diverse alte repere metalice.
Before:
photo.JPG

Au iesit absolut fantastic, mai ceva ca iesite din fabrica (stratul de vopsea fiind mai gros si mai rezistent fata de cel subtire care vine aplicat din fabrica) pretul fiind de 400 de lei; am lucrat cu baietii de la http://reconditionari-jante.com/old/
Mai trebuie sa cumpar un grund special si o vopsea pentru arcuri (vopseaua normala nu este suficient de elastica pentru a rezista deformarilor arcului)

Trebuie doar sa descarc pozele. In seara asta sau maine seara le adaug.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Iun 2011, 07:21

Lucrarile finale la anexele motorului (alternator si electromotor) - ambele piese functionau, dar erau imbacsite cu lichid de servodirectie si praf:
IMG_0451.JPG
IMG_0452.JPG

IMG_0470.JPG
IMG_0471.JPG

Solutia Evipass (9lei/litru) si modul sau de actionare (pe unele suprafete a fost nevoie sa repet procedeul de aplicare de 2 ori, rugina fiind foarte groasa):
IMG_0472.JPG
IMG_0473.JPG
IMG_0477.JPG
IMG_0474.JPG
IMG_0483.JPG

Un strat de grund:
IMG_0505.JPG

Piesele sablate si vopsite electrostatic:
IMG_0484.JPG
IMG_0485.JPG
IMG_0486.JPG

Lucrari la caroserie:
IMG_0494.JPG
IMG_0495.JPG
IMG_0496.JPG
IMG_0497.JPG
IMG_0498.JPG
IMG_0499.JPG
IMG_0500.JPG
IMG_0501.JPG
IMG_0502.JPG
IMG_0503.JPG
IMG_0504.JPG
IMG_0506.JPG
IMG_0507.JPG
IMG_0508.JPG
IMG_0509.JPG

Rezervorul curatat de rugina, tratat cu Evipass, grunduit si vopsit:
IMG_0493.JPG


Si am mai primit ceva piese de la tov. Adispan: discuri frana spate Brembo, placute frana spate OE, placute frana fata Ferodo, sigurante etriere fata Ferodo, bielete antiruliu Lemforder, rulmenti axial amortizoare Sachs, bucse punte spate OE x2, bucse bara stabilizatoare spate OE x4, bucse bara stabilizatoare fata OE x2, discuri frana fata Brembo, curea accesorii OE: ~350 Euro

Am comandat amortizoare noi marca Boge (sunt pe gaz) fata + spate de pe ebay.co.uk: 110lire toate 4
22.jpg
23.jpg


Ford Escort 130cp - 1700euro
Ford Escort 105cp - 500euro (pentru piese - la sfarsit voi vinde ce ramane)
WD40 - 7euro
3L Brigeciol - 15euro
Simeringuri planetare si inele siguranta - 60 euro
Kit ambreiaj LuK - 45 euro
Amortizoare punte fata Motorcraft - 45 euro perechea
Garnituri traseu evacuare - 10 euro
Garnitura chiulasa, garnitura baie de ulei, garnitura capac chiulasa, garnitura termostat, garnitura pompa ulei, garnitura sorb, garnituri galerie admisie, garnitura galerie evacuare, piulite galerie evacuare, garnitura pompa de apa, pompa de apa, suruburi chiulasa (Goetze), simeringuri supape, simeringuri arbore cotit (fata si spate), O-ring-uri injectoare, set distributie, cuzineti lagare paliere si manetoane. - 400 euro
Discuri frana spate Brembo, placute frana spate OE, placute frana fata Ferodo, sigurante etriere fata Ferodo, bielete antiruliu Lemforder, rulmenti axiali amortizoare Sachs, bucse punte spate OE x2, bucse bara stabilizatoare spate OE x4, bucse bara stabilizatoare fata OE x2, discuri frana fata Brembo, curea accesorii OE. - 350 Euro
Amortizoare fata si spate Boge - 130 euro toate 4


Timp de lucru: ~ 110 ore

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Iun 2011, 08:00

foarte misto c faci u...masina f veche dar speciala...merita investita de bani timp si pasiune...abia ajt sa vad rezultatul final...bafta multa

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Iun 2011, 08:18

europeanparts.ro - partenerul dvs in restaurarea masinilor =))

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

03 Iun 2011, 15:22

garantat va iesi ceva grozav! spor! urmaresc in continuare subiectul si astept si eu rezultatul:)

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

07 Iun 2011, 12:40

Wow, asa tare te-a impresionat plimbarea in cabrioleta mea?? :) Ma bucur sa vad ca-ti merg toate din plin si ca nu te plictisesti. Scaunele bag seama ca is ca ale mele, sau ma insel?? Oricum bafta multa si spor la lucru!

Ma gandeam si eu sa-mi schimb capota vara asta (cu una nou nouta) si eventual sa dau la schimb rugina pe niste vopsea frumoasa :P. Dar sa vedem cum trec de examene (e una dintre conditiile finantarii sa-mi iau toate examenele sesiunea asta) :D. Distractie faina la ZCF si anul urmator sper sa se intalneasca ale noastre cabriolete la eveniment, poate dam o liniuta :D.

Numai bine si spor mult!

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

19 Iun 2011, 19:03

si daca reusesc sa o fac si eu pe a mea poate vin si eu:D....chiar asa as da o mana sa ma ajute si pe mn cnv 2 zile sa schimb motoru la masinuta mea.daca nu pana la urma ma apuc singur.poate imi da si mie colegu restaurator nr lui sa am pe cn suna in caz ca ma aflu la marginea prapastiei.oricum superb proiect si arata ca ai multa pasiune in tine...si cand "o sa cresc" vreau sa fiu ca tine :)) .bafta si daca ma poti ajuta macar cu un sfat apreciez enorm....ms :D

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

20 Iun 2011, 02:28

ceau ionutz am si eu o intrebare tipsu borla ce l ai avut pe mondeo era modelul semibord inclinat sau cel drept? vreau si eu sa mi comand si nu stiu care e ala ce l ai avut tu imi palce de mor cum arata! si inca o chestie is pe marimi tipsurile borla sau e o marime univerasala te intreb ca vreau sa mi comand exact modelu tau ce l ai aqvut merci

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

20 Iun 2011, 09:45

Salut. Cred era semibord inclinat. Este o singura marime.

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

20 Iun 2011, 21:59

merci mult

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

06 Iul 2011, 12:14

Din pacate nu prea am mai avut timp sa lucrez la masina. Ca noutati: am terminat podeaua, podeaua interioara si au ajuns amortizoarele. Urmeaza sa o pun pe roti in acest weekend si sa o trimit la vopsit.

Podeaua a fost curata cu peria din sarma (doar unde era nevoie), apoi aplicat grund, aplicata vopsea. La sfarsit am dat cu mastic pensulabil in zonele cheie (expuse lovitorilor pietrelor de pe carosabil) si ca strat final am aplicat Loctite Teroson Terotex 300. Aveti aici primul rand de poze, cu masticul pensulabil si aplicat si asteptand sa se usuce. A costat 80 Ron cutia. Am folosit aproximativ jumatate din cutie.
FiÅŸiere ataÅŸate
IMG_0530.JPG
IMG_0529.JPG
IMG_0528.JPG
IMG_0527.JPG
IMG_0526.JPG
IMG_0525.JPG
IMG_0524.JPG
IMG_0523.JPG
IMG_0522.JPG
IMG_0521.JPG
IMG_0520.JPG

Re: Ford Escort XR3i Cabrio - Proiect Restaurare

07 Iul 2011, 17:11

da-mi si mie nr tau ca am nevoie sa te intreb ceva.te rog f mult.sau sunama tu daca poti sau un beep k nu am acces la net prea mult acum.mam apucat sa schimb un motor la masina din semnatura si mam impiedicat de ceva.si am asi eu mare nevoire de un sfat o idee ceva. nr meu.ms ....
Răspunde