Promisesem sa povestesc despre cum am revolvat problemele care aparusera cu husa si senzorii de parcare, dar nu am mai avut timp.
Ei uite ca am reusit sa imi fac acum timp sa scriu despre asta :
- Husa + rama de la schimbator : Am cautat de mi-au iesit ochii din cap pe net, dar nimic pentru 2.0 TDCi, in consecinta a trebui sa comand originala de la Ford … ~32 Euro
- Cu senzorii a fost alta distractie … Asa cum am spus mai sus, m-am apucat sa desfac senzorii si sa scriu codurile inscrise pe ei :
Producator: SWF Germany
687.896 RB1
687.939 3
SS17.11.05
1 687.922A
1x43-15K859 AC 602.743 03
22/11/05 9
In urma cautarii pe forum si pe net a tuturor codurilor am descoperit ca adevaratul cod al piesei este defapt “1x43-15859 AC”. Pornind de aici numai pretul mai statea intre mine si rezolvarea problemei … zis si facut … am luat la mana tot forumul si oriunde gaseam pe cineva care videa senzori ca ai mei, luam legatura sa aflu pretul. In afara de forum am luat mai tot internetul la purecat dupa senzori, pornind de la ebay international, la alibaba sau chiar site-uri in China, numai numai gasesc ceva sub 80-100 Euro/bucata, dar nu am gasit.
Ei si uite cautand eu in fiecare zi, am avut noroc cu ebay.de unde un Jaguar X-Type 2,5 V6 "vroia sa doneze" 2 senzori de parcare, aveau codul de piesa asemanator cu codul meu, el avea 1X43-15K859-AB, iar eu aveam 1X43-15K859-AC … “Mai sa fie, mai sa fie … oare sunt senzorii la fel sau nu?”, il sun pe om si il intreb de piesa, ii trimit poze cu piesa mea, imi trimite si el poze cu piesa lui si dupa un dute-vino de 3-4 zile … ii fac seara o oferta de 33.50 Euro ambii senzori cu transport cu tot.
Dupa 12 ore primesc mail, oferta acceptata, plateste pe ebay si noi iti trimitem produsele.
Pe la sfarsitul lui noiembrie, inceputul lui decembrie … au venit senzori...
Nu cred ca am apucat sa semnez cum trebuie ca deja eram sub masina sa ii montez, schimb eu senzorii de pe dreapta si hai sa facem testul … contact, introdus in marsarier si … un piuit lung imi ridica parul pe spinare … Nu sunt buni senzori? Este stricat altceva? Ce s-a intamplat!?
Imi dau virtual doua palme sa ma linistesc si ma bag iar sub masina, prin metoda eliminari am remontat toti senzorii vechi si am presuspus ca senzorii veniti sunt buni, am inceput sa inlocuiesc 2 cate 2 alt senzori si sa fac testul sus mentionat … supriza mi-a fost sa aflu ca defapt senzorii stricati erau pe partea stanga (Vedere din spate ->
o –
o – o – o) si ca defapt unul nu mergea si dadea eroare, iar altul nu mergea, dar nu dadea eroare.
Nu cred ca puteti sa va imaginati ce bucuros sunt de cand am reparat sistemul si in momentul in care introduc in marsarier, nu se aude nimic pana cand ma apropii de ceva, este ceva de genul “enjoy the silence”
Dupa atatea dureri de cap cu rama de la schimbator si cu senzorii, in decembriea venit Mosu’ si cu un set de covoare de cauciuc cu perete de 4 cm pentru masinuta, deoarece ploua destul de des si ma temeam sa nu fac lac in interior. In plus, cand se urca lumea in masina nu isi bat picioarele cum fac eu si nu am intotdeauna timp si nici nu este vreme intotdeauna pentru a face curat in masina.
Costul: 50 Euro
Investitie care merita 100%
Ianuarie … dupa multa ploaie, hop un weekend ok si uscat, o ocazie buna sa curat masina.
Am inceput si facut tot interiorul si pentru ca mai era lumina am decis sa fac si portbagajul…
Acolo ma astepta inca o surpiza … niste mucegai sub cartonul care acoperea roata de rezerva si niste picaturi pe langa. Prima idee a fost ca datorita ultimelor 2 saptamani de ploaie, este normal sa se fi facut niste condens si ca o golire a portbagajului/ aerisire va rezolva problema. Am golit portbagajul si peste noapte a plouat … surpiza de a doua zi nu a fost deloc placuta… m-am trezit cu apa in portbagaj! Am inceput sa desfac si restul portbagajului, mocheta laterala, si sa verific cat era proaspata balta de unde vine apa …
In momentul in care am dat mocheta la o parte si am gasit niste urme de apa pe la gurile de aerisire pe fiecare parte a portbagajului, dar spre norocul meu nimic in plus. Neputand rezolva singur problema, am mers la reprezentanta Ford unde le-am spus ce s-a intamplat si ce am gasit … raspunsul … “Aaaa, da am mai intalnit de mai multe ori, se rezolva foarte repede, nici o problema. Dureaza aproape o ora.”
Am facut programare si spre suprinderea mea, m-au lasat sa stau langa mecanic in timp de repara si asa mi-a explicat pas cu pas ce face si de ce face:
- A desfacut putin bara si a scos acea gura de ventilatie. Mi-a aratat garnitura plina de mucegai si ce de aceea imi curge in portbagaj, a curatat garnitura cu o solutie (nu mai stiu sigur) dupa aceea a aplicat un fel de gel negru care lipea si etansa (nici aici nu mai stiu ce era)
- Pe langa gurile de aerisire am discutat ce alte locuri mai sunt pe unde ar putea sa patrunda apa si raspunsul a fost stopurile … l-am rugat sa le etanseizeze si pe acelea … defacut stopurile si a pus gel si la imbinari si pe unde mai putea sa intre apa.
Ce s-a lipit la service pe interior puteti vedea in poza de mai jos.
Toata distractia cu apa din portbagaj … ~100 Euro, dar acum stiu ca dorm linistit.
Una peste alta cam acestea au fost ultimele mele probleme mai mari sau mai mici cu Jessie.
Pana la urmatoarea istorisire ... drum bun si cat mai multi km fara probleme.