Salutare,
din lipsa de timp si de inspiratie, de mult nu am mai scris in topicul dedicat masinii mele si de atunci mai multe s-au intamplat...
In decembrie 2011 cand am fost sa verific putin masina pentru ca in ianuarie plecam iarasi afara, acolo am descoperit ca unul din furtunele de la racirea motorului se taia in tabla care apara alternatorul si chiar daca mai avea destula carne furtunul, am decis sa il schimb din motive de siguranta.
A 2-a problema a venit in martie 2012 cand era vremea schimbarii jantelor de iarna cu cele de vara si asa am constat ca una din sigurantele de la jantele Wolf se cam rotunjise in timp ce alta incepuse sa fie atacata de rugina.
Ce sa fac, ce sa fac ... am luat putin internetul si am citit despre jantele de Ford si Wolf, dar din pacate nu am gasit nici o informatie despre utilizarea piulitelor de la un tip de jante la altele
in consecinta, am luat telefonul si sunat la Wolf Racing din Germania si am cerut informatii, acolo am aflat ca sigurantele de Ford sunt mai dure si vor deforma gaurile din jantele Wolf, de aceea ar fi necesar sa iau sigurante originale Wolf...nu pot sti daca este doar marketing sau daca este cu adevarat asa, dar nu am riscat sa testez, asa ca le-am comandat si cumparat. Le-am primit pe 21.03.2012 si in zilele urmatoare am si schimbat jantele de iarna cu cele de vara... eram iarasi pe "picior mare"
A 3-a problema era legata de gumele pentru jantele de 19", gume cu care nu mai aveam voie sa circul in Germania si pe care trebuia sa le schimb... Am inceput sa caut, sa citesc pe internet la ADAC, Autobild, ReifenDirekt.de si pe alte website-uri recenzii despre cauciucuri si preturi. Cam o saptamana a durat lectura recenziilor si cautarea de locuri de unde sa pot cumpara cauciucuri de care aveam nevoie (235/35 R19).
http://www.sportauto.de/testbericht/som ... 37883.html (unul din website-uri de recenzii)
Imi formasem oarecum o idee despre cauciucuri si preturi si oscilam intre Hankook, Khumo, Nokia, Toyo si Vredestein, dar incet incet imi placeau recenziile de pe atunci pentru Nokian si faptul era la raport calitate pret pe locul 2 si per total pe un loc 5, foarte aproape de marcile premium sau chiar peste unele.
Dupa aceasta prima saptamana a inceput urmarirea ... am stat si verificat aproape zilnic preturile cauciucurilor in speranta unei oferte bune, iar in martie 2012 aceasta a aparut ...cu un min. 30 si max. 200 Euro mai ieftin pe toate 4 cauciucurile am achizitionat 4 Nokian Z G2 XL 91Y 235/35 R19.
Pe 23.03.2012 am primit cauciucurile, pe care le-am pus in beci la pastrare putin, pentru ca urma in foarte scurt timp sa plec spre casa si am zis ca le voi monta acasa in Romania.(deh bugetul)
In mai am venit si momentul sa plec si eu spre casa si cum ma pregateam eu asa de plecare, a trebuit sa fug in oras sa iau rezolv cu asigurarea de sanatate, am pornit motorul si mers incet cat era rece, ca de obicei, dar ceva nu era in regula ... nu se tura masina si mergea inecat. Mers putin cu ea si am incercat sa o accelerez, dar nimic ...nu era in apele ei, iar eu eram murat tot
trebuia sa plec in 2 zile si masina nu mergea in parametri. Am decis sa merg la Ford (eram la francezi) care era la 20 km fata de locul unde stateam eu... cu viteza a 2-a si 20-30 la ora am condus pana la Ford sa vad care e problema. La Ford imi zice ca "nu stim ce are, va putem programa pentru o diagnoza peste 2 saptamani", eram ceva de genu :-o pardon! Dupa ce am mai stat pe acolo, a zis tipul de la service ca se uita putin la ea, a luat cheia, pornit motorul sa plece cu ea in proba ... surpiza mergea ok, intoarce masina la capatul curtii iara nu mai mergea cum trebuie. Si incet incet a venit omul cu ea si a bagat-o direct in hala, opreste la elevator, pune mana pe o lampa si se uita la motor. Ghiciti care era problema!?
Problema era un colier de la furtunul care vine din intercooler si intra in evacuare, ruginise, se rupsese si iesise furtunul.A zis baiatul ca nu are cum sa ma rezolve pentru ca trebuie sa ma programeze pentru reparatie (abia peste 2 saptamani), eu iarasi ... "domne trebuie sa plec in 2 zile!!" moment in care cheama un mecanic si imi zice sa ma inteleg cu mecanicul... dupa 30 minute ieseam din hala cu furtunul prins cu un colier nou si cu masina care tragea iarasi de rupea pamantul, dar cu eroare in bord, aceea nu aveau cum sa o rezolve.
Din Franta am plecat si am mers foaaarte cuminte pana in Germania, ca sa nu raman in pana pe autostrada, la nemti aveam programare de pe o zi pe alta pentru diagnoza si stergere erori ... becul din bord era exact legata de problema cu furtunul, doar ca trebuia stearsa.(08.05.2012)
In 14.05.2012 ... masinuta a intrat la revizie completa si reumplere instalatie de climatizare la Tiriac Auto Brasov de unde a si fost iarasi verificata rezultand ca Jessie a mea era ca noua si pentru ca urmau sa vina gume noi pe masinuta, am decis sa ii reglez si directia (nu mai fusese facuta de mult) pentru a fi sigur ca nu vor fi probleme cu tocirea noilor cauciucuri ...chiar daca si inainte era in verde, a fost reglata exact cum ar veni din fabrica un Focus RS datorita suspensiei de la Wolf.
Tot pe 14 a primit Jessie si jantele de 19 cu noile cauciucuri. - montate la 126.000 km
Pe 19.05.2012 am plecat spre casa si cand am ajung in Germania ghiciti ce nu mai aveam ... clima(A/C).
Am programat masina la Ford si am aflat ca un furtun de la instalatia de racire s-a rupt si a curs tot lichidul de racire ... alti bani, alta distractie.
Pe 29.06.2012 am bagat si luat masina de la Ford. Aveam iarasi zabetul pana la urechi.
De atunci, ptiu sa nu o deochi, nu am mai avut nici o problemuta cu masinuta.
Ultima achizitie pentru Jessie a mai fost in 25.09.2012 un set nou de Nokian WR D3 205/55 R16 91H M+S - montate la 132.185 km
In ziua de azi masinuta este la 139488 km, merge fara probleme si imi pune un zambet pe buze de fiecare data cand o vad, o conduc si/sau o aud.
Voi pune niste poze cu Jessie zilele viitoare sa vedeti cum mai arata.