Povestea a inceput in joia dinaintea pastelui, joi 2 mai, cand am zis sa profit de vremea buna si sa ies la un gratar … zis si facut, am incarcat papica, masa, scaunele si gratarul + sacul de gunoi (obisnuinta de a gasi locul murdar si de a fi nevoit sa strang nu numai dupa mine, dar si dupa altii) si am pornit la drum.
Pe drum ba mergea A/C-ul, ba nu, dar am zis ca poate nu mai simt aerul din cauza caldurii soarelui, pana cand am ajuns si am parcat masina … cand … oprind clima si radio-ul am inceput sa aud un sunet metalic la mtor. Asa ca am lasat motorul pornit si am deschis capota sa localizez sunetul (avantajul key-free system, puteam folosi cheia cu motorul pornit
).
Sub capota … ei ce sa vezi, sunetul venea din zona curelei de accesorii/ distributie si se simtea un miros de cauciuc ars. In momentul acela va dati seama ca m-am murat tot si am sarit sa opresc motorul… eram deja la locul de gratar, asa ca am intins masa si au inceput in cap rugaciunile sa nu fi facut ciulama din motor.
Dupa 5 ore …
Am terminat gratarul, am incarcat masina si terminand ultima rugaciune am dat la cheie si a pornit
, desigur ca sunetul metalic era in continuare si ca nu mai aveam A/C, dar frumos si regulamentar am pornit acasa., unde am descarcat si parcat masina pana cand se termina vacanta de pasti si puteam sa o duc la service.
Marti, 7 mai :
~08.30 – am sunat la Tiriac Auto Brasov, povestit buba si am fost sfatuit sa folosesc servicul de asistenta oferit de Tiriac Auto. De indata ce am inchis cu Tiriac Auto Brasov, am format numarul de asistenta si am vorbit pentru platforma.
~11.30 – a venit platforma si am inceput sa o urc pe Jessie
(ma simteam groaznic, masinuta era murdara, prafuita si incet incet eram tras de troliul pe platforma) dupa care am pornit … vorba lui Viper, am mers cu consum 0 pana la Casa Auto
Am ajuns la service si un mecanic doar a pus urechea si a zis: “eh compresorul de clima, dar trebuie sa dam jos scutul sa verificam” … pe la 16.30 a fost sunat cu confirmarea … “am gasit problema, compresorul de clima e dus, hai sa vorbim”
Am luat masina mamei si am fugit la service si a urmat:
- Salut, hai aici sa iti arat unde e problema. Uite!, vezi!? Este ambreiajul ruginit si dus, flansa care tine rulmentrul si rulmentul.
- Ahaaa, si il puteti repara?
- Ahh, nu. Noi doar schimbam, dar iti vom da piesa sa cauti, poate ti-o repara cineva.
- OK, si (stand in picioare) cat este o piesa noua?
- Stai ca am aici foaia … ~3000 lei de la Hella sau 822 Euro + 159 Euro (garantia) original Ford
Moment in care am crezut ca raman fara picioare si falca
- Asa putin !?
- Cel mai bine iei piesa si vezi cum te descurci !?
Si asta am facut
A doua zi am inceput cautarile si mail-urile si spre surpinderea mea am aflat ca am prieten de familie care are service autorizat RAR care repara sisteme ce refrigerare de la masini.
Am mers la el, i-am aratat piesa si am primit verdict clar: “rulmentul si ambreiajul se pot cumpara, dar flansa nu se gaseste … trebuie sa il schimbi, sa cauti altul”
Am plecat de la el la Bobes (Brasovenii stiu) compresor SH de 1.6 TDCi – 150 Euro + 30 zile garantie si trebuiau inlocuite piesele defecte de pe compresorul meu cu cele de pe compresorul de 1.6 (difera prinderea si localizarea turului si returului). Si de la Bobes in Prejmer la dezmembrari, unde am gasit compresorul SH de la un C-Max 2.0 TDCi … 170 Euro si 30 zile garantie … cam picant, l-am rezervat si am plecat neavand banii.
Acasa am zis sa caut si sa vad cat ar fi un copresor nou sau reconditionat? Si spre surprinderea mea am gasit niste oferte foarte interesante de compresoare reconditionate care costau cu 200 lei in plus, dar care aveau garantii de 18 sau 24 de luni.
Luat, pus pe hartie si facut calcul … hm mhm hm iau SH si pica la vara = ies cu ~800 Lei paguba, hm mhm hm iau reconditionat pica la anu, pun cheia in brate la service si stau doar fara masina = investesc 200 Lei pentru linistea mea si a nervilor mei.
Oferta castigatoare a venit de la
danezu_dobrin care are site-ul
http://www.pieseautodiscount.ro si consta intr-un compressor de clima reconditionat, Teamec, cu prestul de 937 Lei si avand 24 de luni garantie.
Fiind pe net si stiind ca trebuie sa fac si revizia, am zis de ce nu iau si uleiul si si filtrele de pe net ca poate iese mai ieftin.
Aici a sarit
adispan cu o oferta foarte faina constand in 5+1 litri de ulei Formula Ford 5W-30, filtru de aer Bosch (made in Italy), filtru de motorina Bosch (made in Germany), filtru de polen cu carbon activ Bosch (made in Germany) si filtru de ulei Bosch (made in Germany) la un pret de 320 Lei.
Luni, 20 mai
Trezit la 07.40, incarcat toate piesele in masina si dus la service.
Pe la 12.00 primesc un telefon minune … “Nu e bun compresorul si surubul rupt din baia de ulei nu avem cum sa il scoatem.”, telefon care a declansat iarasi nebunia … suna la vanzator, spune-I ca e gresit compresorul, reincepi cautarile
La 16.00 cand am terminat cu facultatea m-am repezit la Ford, mi-au aratat buba si faptul ca la compressor nu se potrivesc turul si returul.
Pentru surub, baietii m-au sfatuit sa dau baia jos si sa o duc sa scoata altcineva surubul pentru ca exista pericolul sa imi sparga baia daca incearca sa faca ceva pe masina … si am zis sa facem asa, daca asa zic. Dar inainte sa plec am mai intrebat, dar nu mai exista vreo alta varianta si mi-au zis: “am putea s sudam o piulita pe ramasita aceea de surub si asa poate reusim sa scoatem bucata rupta de pe baia de ulei.” Iar eu i-am rugat sa incerce varianta aceasta si abia dupa sad ea baia jos, ca poate din toata problema asta poate am si eu putintel de noroc.
La 17.00 cand s-a terminat programul am mers acasa si m-am sudat putin de telefon (sunat si cerut oferte)
La 19.00 cand s-au inchis toate firmele, m-am dezlipit si eu de telefon.
Marti, 21 mai
Trezit, mers la facultate si pe la 10-11 primesc telefon, ai avut noroc, a iesit faza cu surubul fara sa trebuiasca sa dea baia de ulei jos. <:-p
De pe la 12.00 au inceput sa intre ofertele cu compresoarele … ce zici frate … de la 1600 Lei + garantie.
Pana am vorbit iarasi cu adispan si danezu_dobrin si surpriza… Adi avea un Valeo la 1310 Lei + 385 lei (garantia), dar danezu_dobrin avea tot Teamec (cel bun de data asta) la 15xx Lei + compresorul vechi (pe care il avea deja) si mi-a zis ca imi zice miercuri pretul cu discount.
Intre timp am aflat care era buba, ambele compresoare sunt pentru masina mea, dar unul licenta Sanden iar celalalt este pentru Visteon, iar mie imi trebuie Visteon. Cel de Sanden apare la toti ca piesa echivalenta si doar la verificare amanuntita se afla ca doar un tip de compressor e bun.
Miercuri, 22 mai
Am primit oferta de la danezu_dorbin, Teamec cu 1280 Lei, insemnand 343 Lei in plus, oferta pe care am acceptat-o, piesa urmand sa vina in 4-6 zile lucratoare.
Mult rabdare si cativa neuroni arsi pe parcurs …
Vineri, 31 mai
Am primit telefon de la dl. Popa … a primit compresorul si mi l-a trimis
Sambata, 01 iunie
07.45 – Suna ca nebunu ceasu pentru a ma trezi. Ma trezesc, sun la curier si ma vad cu el.
08.15 – Intru in posesia compresorului.
08.30 – Eram deja la Tiriac Auto Brasov, dar erau deja alte masini inaintea mea si deci abia luni va fi gata.
Luni, 03 iuni
Astazi (am scris ieri cuvantul), am primit telefon de la Tiriac Auto Brasov sa vin sa iau masinuta si sa aduc banii … ~900 Lei, care sunt defapt ~800 lei manopera si ~100 lei piese.
Am mers, verificat hartiile, platit (din pacate – suma mare / fericire – imi recuperez masinuta
), si plecat cu masina.
Sfarsit de poveste fericit.
Acum sa facem un sumar:
Ulei Formula Ford F 5w30 + Filtre Bosch de la
adispan … 320 Lei
Compresor clima Teamec de la
danezu_dobrin … 1280 Lei + 19 Lei
Revizie, manopera compressor si un test electric la Tiriac Auto Brasov … 900 Lei
Alergatura si telefoane … ~100 Lei
Total distractie: ~2620 Lei
Status masina acum:
139950 km, stare de functionare excelenta
Si pentru sfarsit pozele cu masinuta sanatoasa si stralucitoare iarasi in fata blocului.
Enjoy!