frumos si dotat exemplar de focus, sa-l stapanesti sanatos si fara evenimente
in legatura cu:
-schimbatul vitezelor: incearca sa mentii tot timpul o turatie de peste 1500rpm (altfel vei merge subturat si nu face bine pe termen lung), pentru asta trebuie sa schimbi viteza la peste 2500rpm
-schimbatul distributiei: in manualul tehnic se spune ca acele curele de distributie se schimba la maxim 160.000mile (240.000km); eu am schimbat la 165.000km, ca sa scap de o grija. Sunt membrii pe forum care au schimbat si pe la 185.000km, deci pana la vara poti sta linistit.
-ulei: eu folosesc pe cel de la ford (BP) 5W30, n-am filtru de particule (DPF) deci nu stiu sa-ti zic daca difera uleiurile sau nu - nu m-a interesat acest aspect
-faruri automate: acestea presupun pozitie de auto pe blocul de lumini si senzor de lumina, pentru ca ele se aprind singure atunci cand se lasa seara sau treci printr-un tunel. Ce ai tu este o optiune care se activeaza din calculatorul masini, de obicei e by default in tarile unde este obligatorie folosirea si pe timp de zi (atat in afara cat si in oras) a fazei scurte.
-volan in 3 spite: acesta vine fara cruise control indiferent daca echiparea masinii este Ghia, Sport, Titanium, ST, etc.
-filtrul de motorina: il poti schimba singur, dar documenteaza-te bine inainte (gasesti pe forum). Ideea ar fi sa-l umpli cu motorina (cam 0.5L) inainte sa-l montezi, altfel risti sa patesti ca @mihaibre (recunosc si eu am patit-o, am crezut ca ajunge motorina existenta in filtrul vechi dar m-am inselat)
PS: eu cand am luat masina (tot SH) avea 135000km in 2ani si o luna de la prima inscriere in Franta, deci 150.000km in 3 ani e rezonabil si realist.
