Cu ocazia aniversarii de 1 an de la ultimul mesaj din acest topic am hotarat sa mai scriu una-alta.
Masina a ajuns aproape de stadiul final al proiectului. Ca sa urmez modelul clasic de project car in care au fost investiti multi bani ar trebui sa o vand, nu?
Am trecut la roti de 18" pentru vara. Jante Team Dynamics Pro Race 1.2 si anvelope Kumho Ecsta SPT 225/40 r18 model pe care l-am avut si la rotile de 17". Jantele mi-au placut foarte mult de cand le-am vazut puse pe fosta masina a lui mihaibre.
Pentru iarna au ramas jantele de 17" OE Ford cu un set nou de anvelope Nokian WR D4.
Sistemul de franare a fost inlocuit cu unul de la un 2.0 TDCi. Discuri 300mm fata si 280mm spate, placute OE Ford (desi initial ma uitam la unele mai "sportive"), furtune si conducte noi. Etrierii au fost vopsiti intr-o culoarea amestecata intre portocaliu - maro.
Am inlocuit hayon-ul cu unul de Focus 2 facelift pentru ca are linii mult mai placute decat al celui de prefacelift.
Acum tot spatele masinii provine de la facelift. Hayon, eleron ST, stopuri LED, bara ST cu lampile clare pe ambele parti.
Daca tot sunt ambele clare am pus inca un soclu in lampa de pe stanga (langa cel de ceata) ca sa am lumina la marsarier pe ambele parti. N-am vrut sa renunt la becul de ceata.
Evacuarea dubla se tine bine desi toba finala a avut o mica problema in sensul ca la o sudara a aparut o mica fisura insa baietii de la Pilot Auto au fost foarte primitori si au rezolvat-o imediat in baza garantiei. Nota 10!
Tot la lumini semi-inutile, am adaugat inca o lampa de lumina in portbagaj pe partea stanga. Cablul e tras de la cea din dreapta.
Folia de pe geamurile din fata a fost schimbata cu una cu opacitate mai mare, 50%. Inainte aveam aproximativ 30%. Acum e diferenta mai mica intre geamurile spate si cele din fata, exact cum trebuie sa fie.
Am inlocuit plasticele stalpilor din fata cu unii negri de la un RS (cred).
Boxele au fost inlocuite cu unele premium cu membrana albastra. Tot aici si tweeter-ele fata au fost inlocuite iar pe spate, unde nu existau deloc, au fost adaugate.
Dupa vreo 3 ani de folosire, duzele perdea mutate in grila de sub capota de la baza parbrizului inca functioneaza corespunzator si declar inovatia ca fiind reusita. Rezultat: capota "clean look".
Acum caut un set de faruri negre cu Xenon pentru prefacelift. Xenon de la Ford, nu aftermarket. Destul de greu de gasit sau n-am eu noroc sa le gasesc.
Alte modificari de viitor ar fi sistemul audio, isonorizare completa, posibil niste distantiere mici (5 si 10mm) pentru a aduce rotile in linie perfecta cu aripile. Si altelte.
In mare, cam atat pentru aceasta masina care va ramane in mare parte pentru plimbari si distractie. Pretul de vanzare ar fi mult prea mic pentru cat a fost investit in ea si, mai ales, pentru atasamentul emotional. Da stiu, sunt doar fiare...
Langa ea o sa fie parcata o alta masina mult mai potrivita pentru drumurile lungi prin tara si in afara, pentru caratul unui caine maricel si altele ce necesita spatiu. Da, va fi break! Dar va fi unul frumos, economic, confortabil, silention etc.