Totul despre membri

2013 Focus sedan mk3

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 04 Aug 2013, 11:38

Salutare la toata lumea,

Bine v-am gasit!

Desi sunt un membru mai vechi al clubului (datorita unui focus 2 din familie), acum am trecut si eu personal la Ford, 'dezertand din tabara adversa, VAG'. Unii dintre voi probabil ma stiti de pe alte forumuri mai mult sau mai putin concurente. dar sa trecem la ale noastre.

Dupa un VW Golf (la care am intampinat cateva probleme; per total satisfacut de comportamentul masinii) si un Seat Leon 1P de care am fost extrem de multumit in cei 5 ani de utilizare, acum la a treia masina am decis sa fac o schimbare iar suspectul in cauza era Focus mk3. Dupa lungi discutii cu cativa dealeri, am reusit sa ajung la un punct comun in privinta raportului dotari/motorizare/pret si sunt posesor al unuia de aprox 3 saptamani. Dupa drive-test-uri efectuate si punand in balanta necesitatea masinii in traficul cotidian, am renuntat la ideea initiala (motorizarea 1.6 150) si am trecut pe 1.0 125 cp. Asta dupa ce m-a impresionat placut la drive-test, nu m-as fi gandit vreodata ca un motor de o asemenea cilindree poate sa traga atat de bine (fie el si turbo). Asa ca la motorizare ma hotarasem (1.0) si am avut noroc sa gasesc pe stoc si culoarea dorita (Lunar Sky). Programul Rabla tocmai incepuse, eram constient ca voi plati pe tichet un pret mai mare decat ar fi acum, insa am hotarat sa nu mai astept.

Asa ca am platit si am luat masina imediat. E 1.0 125 cp, e sedan, e Trend cu optionale (3 pachete care includ printre altele Ac automat dual-zone, cotiera, frana de mana in forma de Z, senzori de lumina si ploaie, jante de aliaj, faruri cu follow me home, vopsea metalizata, geamuri electrice spate, proiectoare, oglinzi incalzite, comenzi pe volan etc). Probabil cunoasteti pachetele mai bine decat mine. In plus fata de asta am negociat primirea gratuita si a garantiei Ford Protect 2+3. Ce imi lipseste fata de vechea masina ar fi pilotul automat, mai ales pt drumurile pe autostrada.

Momentan Focusul are 850 km si sunt foarte multumit de cum se comporta. Consumul extra-urban este neasteptat de bun pt o masina pe benzina nerulata (la leon mi-a mai scazut cu aprox 0.5 dupa vreo 18-20 mii de km; in oras a scazut cu aprox 1-1.5). Despre consumul urban nu scriu foarte multe, pt ca el variaza foarte mult, deoarece stiti cum e Bucurestiul. Cu A/C activat variaza intre 6.2 si 10.2 in functie de aglomeratie. 6.2 in trafic mai redus (nu chiar liber) si 10.2 am obtinut in trafic infernal (vit medie 13 km/h). Intr-un trafic peste medie am observat ca se invarte pe la 7.6-8.2 in functie de alti factori. Asta ca o idee, eu niciodata nu mi-am luat masinile strict pt consum (leonul a fost 1.6 benzina si consuma 12-15 in Bucuresti). In timp va mai scadea cu siguranta, dar nimic spectaculos, probabil cu ~10%.

Atasez si cateva poze de cand masina era cu numere rosii (via link, sunt ceva probleme la atasarea lor ca imagini din cauza resize-ului). Voi reveni periodic si cu update-uri in ce priveste evolutia ei. Si va doresc o zi cat mai placuta :)

http://postimg.org/image/s35pwlbz1
http://postimg.org/image/9o3r527gd
http://postimg.org/image/u535zromp/
http://postimg.org/image/6wp9q009t/
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde popaionutcatalin » 04 Aug 2013, 22:10

Felicitari pentru alegere!
Ai o masina foarte frumoasa,sa te bucuri de ea multi ani fara evenimente.
Avatar utilizator
popaionutcatalin
Member
 
Mesaje: 455
Membru din: 18 Oct 2010, 17:56
Localitate: Iasi
Maşina: FORD FOCUS 2007 1.6 TDCI 66kw FORD C-MAX 2008 1.6 TDCI 66kw

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 09 Aug 2013, 14:46

Multumesc. Cochetam mai demult cu achizitionarea unui automobil Ford, in cele din urma am lasat grupul VAg in urma.

Nu e mare activitate pe aici pe aceasta arie a forumului se pare :)
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde BogdanFSB » 09 Aug 2013, 16:55

Cum ti se pare Focusul fata de Golf? Cum se prezinta masina, esti multumit de motorizare? Ce consum ai in regim de autostrada?
Avatar utilizator
BogdanFSB
Moderator
 
Mesaje: 3641
Membru din: 23 Iun 2008, 14:29
Localitate: Bucuresti
Maşina: Renault Kadjar Intense EDC

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 12 Aug 2013, 15:56

Salutare,

Diferente majore nu sunt, doar ca golf-ul are materiale o idee mai bune la interior, in partea superioara a plansei de bord, din apropierea parbrizului. nu ca as sta cu mana pe plastice, cat timp nu scartaie si nu scot alte zgomote, totul e perfect pt mine intr-o masina. Ambele sunt ergonomice la interior; la focus mi se pare mai bine pozitionata cotiera centrala (la golf 5,6 si chiar 7 mereu a fost plasata mai in spate, dar culisa). Designul este subiectiv, mie unul imi place mai mult focus-ul. Dpdv tehnic masinile sunt foarte apropiate si impreuna cu Opel Astra domina cls compacta la vanzari (desi opel-ul a fost mereu cu un pas in urma la diverse aspecte ce tin de comfort, directie, stabilitate, precizie, cutie etc). Cutia mi se pare si ea mai precisa la Focus pt R si treapta 1 (unde la Golf agata).

La mine a fost si o situatie de dublu castig in fata Golfului pt ca ford-ul l-am luat si cu mult mai ieftin la dotari similare - asta mai ales pt ca Golful avea un pret aberant & indecent de mare (1.0 ecoboost vs 1.2 tsi pretul iesea cu ~4600E mai scump la golf dupa toate discounturile aplicate, incluzand si suportul de 500E de la importator; 1.6 ecoboost vs 1.4 tsi pretul iesea cu ~5200E mai scump la Golf dupa toate discounturile aplicate; cu mentiunea ca la Ford vorbim de masini de pe stoc, iar Golf 7 e de abia aparut: ma astept sa apara candva in cursul urmatorului an o noua oferta de Golf Edition, ca la vechea generatie; oferta de 2200E discount din pretul de lista). Probabil preturile se vor mai stabiliza, acum nefiind un moment prielnic pt achizitia unui Golf (dar oricum, nici pe ultima echipare - Highline - masina nu are AC automat sau radio cu touch, ceea ce mi se pare deja prea de tot).

Masina se prezinta perfect pana acum, nici nu ar avea cum altfel avand in vedere ca nu are nici 1000 km la bord. Desi initial am plecat pe ideea achizitiei 1.6 150 cp, dupa ce am facut drive-test cu ambele motoare am ales in cele din urma 1.0 care este o motorizare surprinzatoare (ca idee de motoare conduse de mine: 1.4,1.6, 2.0 aspirat; 1.2, 1.4, 1.6, 1.8 turbo si 1.7, 1.9, 2.2 diesel de la concurenta, ori masini din familie/de la rude ori drive-test). Pt oricine vine de pe o motorizare de 2.0 benzina aspirat (sau mai mic), atunci motorul 1.0 este o alegere foarte buna in termen de performante, mai ales pe treptele inferioare unde trage foarte bine pt dimensiunile sale. Motorul are resurse la care nu m-as fi gandit cand m-am urcat la volan pt prima data la drive-test.

Fiind inca in rodaj, nu am mers mai sus de 130 km/h pe autostrada; consum resetat la intrare pe A1, 75-80% din timp mers cu 120 km/h restul cu 130 si AC ~1/3 din timp: consum 5.6. Tot pe A1, viteza 130 km/h pe 75-80% din drum, AC 3/4 din timp, consum 6.5 (intampinat si ceva trafic pe autostrada, nu a fost un mers liniar, ci a alternat viteza destul de des din pricina masinilor care mergeau ori mai repede ori mai incet; asta sigur s-a reflectat si in consum). Din experienta masinilor anterioare, ma astept ca undeva dupa 15-18-20 mii de km sa mai scada consumul cu aprox ~0.5% in afara si ~1.5% in oras.
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde claudiuvuta » 12 Aug 2013, 19:27

Felicitari pentru achizitie!

Focusul este o masina deosebita si concurentul nr. 1 al Golfului. Puse fata in fata, in unele teste castiga Golful, in alte teste se detazeaza in castigator Focusul.
Modelul Ford nu este in spatele Golfului decat din punct de vedere subiectiv.

Pentru mine Golful este ca un contabil care s-a imbracat in niste haine stramte, impecabile, calcate la dunga, cu nod la cravata, contabil ce indeplineste sarcinile de serviciu fara a scoate un zgomot de razvratire. Se trezeste dimineata, nu scoate un cuvant si apoi se culca, dupa ce si-a facut treaba in decursul zilei.

Spre deosebire de contabilul ferchezuit, Focusul este ca un tanar in haine largi, ce zambeste tot timpul, dispus oricand pentru o aventura sau o nebunie. Pur si simplu, cand te uiti la Focus vezi o masina fresh, in care de abia astepti sa te urci pentru un drum de dragul unei excursii neprogramate sau a unui concediu prin tara sau strainatate.
Iar modul cum sta pe viraje.... Da, aici bate mar Golful. Focusul are cea mai buna stabilitate din clasa compacta.

De acord cu tine, Golful are niste preturi nesimtite. Daca configurezi o masina pe site-ul lor ajungi usor la 25.000 de euro, in cazul in care se opteaza macar pentru un motor decent, de genul 1.4 TSI 122 cp, care este foarte bun din punctul meu de vedere. La 25.000 de euro te uiti la BMW Seria 1, Mercedes A Klasse, Audi A3 sau masini de clasa medie de genul Mondeo, Insignia sau Passat. In fine, este decizia lor, insa nu cred ca vor vinde prea multe masini la acest nivel al preturilor.

Inca o data, felicitari pentru achizitie si sa ai parte numai de bucurii la volanul Focusului! :)
claudiuvuta
1nsane Member
 
Mesaje: 1756
Membru din: 11 Iul 2010, 10:36
VIN: WF0KXXGCBKBM75419

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 20 Aug 2013, 10:54

Multumesc Claudiu. De acord cu majoritatea punctelor expuse de tine, mai putin cu ultimul privind vanzarile VW: tin preturile sus pt ca sunt multi care cumpara brandul indiferent de pret. Nu zic ca nu sunt masini bune si Vw-urile, dar raportul calitate/pret este inferior raportului de la Ford, unde iei o masina cel putin la fel de accesorizata si cu aceleasi inovatii tehnologice dar cu un pret mult mai mic (unde castiga VW cateva puncte, dar nu extrem de relevante: la calitatea interiorului, este o idee mai bun, cu mai putin plastic dur). Iar fiabilitatea este comparabila per total (cu toate ca eu la VW am avut ceva probleme tehnice intampinate pe la 21 mii de km la bord, la 30, la 35 mii; masina exploata putin, ca eu nu merg mult)
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 20 Aug 2013, 11:12

Dar sa lasam asta. On-topic: masina a depasit borna de 1000 km, evident totul ok si fara probleme. A trebuit sa citesc cum functioneaza start-stop, pt ca la Ford este activ doar intre 0 si 30 grade si nu citisem asta in manual.
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 02 Mai 2014, 10:12

Nu am mai facut update pe aici ca nu prea am cu ce. Benzina si kilometri, nici o problema aparuta. Sunt in proces de cautare a unei navigatii pt a inlocui unitatea stock.
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti

Re: 2013 Focus sedan mk3

Mesajde Sylver » 07 Aug 2014, 11:25

A trecut si primul an, in care nu am mers mult. Masina are aproximativ 9000 de km. Revizie la Neste, multumit de ei.

Nici o problema tehnica. Singurul lucru (minor) aparut este faptul ca oglinda retrovizoare are o mica problema la sistemul mecanic, nu ramane asa cum am fixat-o eu prea mult timp. Mers in service pt reglat/schimbat acel plastic de reglare pe garantie (deocamdata la service-ul Plus Auto am intampinat probleme si am escalat problema la importator).
Sylver
Ford Freak
 
Mesaje: 199
Membru din: 14 Aug 2007, 12:41
Localitate: Bucuresti


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 9 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 9 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 9 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login