Ford Fiesta mk4 1.25 16 V turbo
Ziua buna, dupa ceva timp ca membru clubford am decis sa prezint aumoturismul personal aflat inca in stadiul de proiect.
Ca baza am pornit in 2009(primul meu automobil) cu un Ford Fiesta 1.25 16 V de care m-am indragostit instant desi gandul meu era sa imi cumpar un Hyundai Coupe. Pe parcursul anilor, am schimbat consumabile, dar si alte componente precum amortizoare, discuri si tamburi de frana, ba chiar un motor (motorul original l-am gripat din prostia mea). Am inlocuit motorul cu unul asemanator (1.25). Asa au trecut 3 ani.
In septembrie 2012 i-am pus gand rau... Vazand ce a reusit un "coleg" din Polonia cu un escort mk5, am hotarat ca nu ar strica sa fac si eu ceva original.
Dupa intense cautari pe internet inclusiv youtube si site-uri dedicate Ford Fiesta din Anglia am hotarat sa supraalimentez mica broasca. Numai bien ca eram ultimul an la Facultatea de Transporturi si imi trebuia un proiect de final foarte bun ca sa iau un 10.
A inceput freamata pe mine, fa rost de bani, cumpara piese, gaseste ceva care s-ar potrivi, incearca sa te gandesti cum sa faci...
Constant visam cu ochii deschisi la ce o sa iasa iar cand ma gandesc inapoi nu imi vine sa cred ca am reusit. In fine ca sa nu va mai tin in suspans s-au facut urmatoarele modificari:
- Taiat catalizator, oricum dupa 18 ani nu prea isi mai indeplinea rolul
- Cumparat Turbocompresor la mana a 2-a de pe un Peugeot 405 1.9. TD (KKK K14-2064GGB3.51GAASD)
- Cumparat intercooler de la acelasi Peugeot dar care a fost inlocuit cu un intercooler de Opel Astra Caravan 1.7 TD)
- Cumparat kit distributie, curea accesorii, ulei, racord flexibil evacuare, teava evacuare
- Injectoare Ford Escort 1.8 16V - pe care nici in momentul de fata nu le am puse pe masina
Am trecut iarna 2012-2013 avand piesele, urmand ca in aprilie sa ma apuc de treaba.
Deoarece trebuia sa fac naveta la Bucuresti a trebuit sa imobilizez automobilul cat mai putin deci operatiunea trebuia sa fie facuta repede si bine. Prin aprilie am avut o saptamana libera si am zis sa ma apuc de lucru. Alaturi de doi mesteri foarte priceputi, un sudor si un domn care m-a ajutat la montaj am inceput sa ne facem nervi ca nu se potriveste, ca nu incape etc. Dar cum era sa iasa ca noi sau ca ea(masina)?
Dupa chinuiri groaznice cu conducta de ulei de la pompa de ulei la turbocompresor ( s-a rupt de vreo 4 ori, plesnita din sudura de inca 2 ori) am reusit sa o facem sa stea acolo unde vrem!
Rezultate.... Inainte de toate trebuie spus ca din lipsa de fonduri am renuntat la injectoare sa le mai pun intrucat imi trebuia si o pompa de benzina, un soft (ECU programabil)... Oricum rezultatele sunt multumitoare zic eu avand in vedere ca motorul este stock si doar supraalimentat.
Date concrete: ~100 CP de la 75 si 143 Nm de la 101/110 la o suprapresiune in turbocompresor de 0.5 Bar.
Pe viitor: - ECU
- doua pompe de benzina
- injectoare de 1.8
- Rollcage (Cusca)
- Suspensie Sport
- Bari stabilizatoare fata si spate
- Scaune sport.
Am atasat cateva poze ca sa va deschid putin apetitul pentru proiect. Avand in vedere ca nu am mai vazut pe internet o conversie pentru 1.25 16 V consider ca sunt unul dintre putinii care au facut.
O duminica minunata va urez!
Ca baza am pornit in 2009(primul meu automobil) cu un Ford Fiesta 1.25 16 V de care m-am indragostit instant desi gandul meu era sa imi cumpar un Hyundai Coupe. Pe parcursul anilor, am schimbat consumabile, dar si alte componente precum amortizoare, discuri si tamburi de frana, ba chiar un motor (motorul original l-am gripat din prostia mea). Am inlocuit motorul cu unul asemanator (1.25). Asa au trecut 3 ani.
In septembrie 2012 i-am pus gand rau... Vazand ce a reusit un "coleg" din Polonia cu un escort mk5, am hotarat ca nu ar strica sa fac si eu ceva original.
Dupa intense cautari pe internet inclusiv youtube si site-uri dedicate Ford Fiesta din Anglia am hotarat sa supraalimentez mica broasca. Numai bien ca eram ultimul an la Facultatea de Transporturi si imi trebuia un proiect de final foarte bun ca sa iau un 10.
A inceput freamata pe mine, fa rost de bani, cumpara piese, gaseste ceva care s-ar potrivi, incearca sa te gandesti cum sa faci...
Constant visam cu ochii deschisi la ce o sa iasa iar cand ma gandesc inapoi nu imi vine sa cred ca am reusit. In fine ca sa nu va mai tin in suspans s-au facut urmatoarele modificari:
- Taiat catalizator, oricum dupa 18 ani nu prea isi mai indeplinea rolul
- Cumparat Turbocompresor la mana a 2-a de pe un Peugeot 405 1.9. TD (KKK K14-2064GGB3.51GAASD)
- Cumparat intercooler de la acelasi Peugeot dar care a fost inlocuit cu un intercooler de Opel Astra Caravan 1.7 TD)
- Cumparat kit distributie, curea accesorii, ulei, racord flexibil evacuare, teava evacuare
- Injectoare Ford Escort 1.8 16V - pe care nici in momentul de fata nu le am puse pe masina
Am trecut iarna 2012-2013 avand piesele, urmand ca in aprilie sa ma apuc de treaba.
Deoarece trebuia sa fac naveta la Bucuresti a trebuit sa imobilizez automobilul cat mai putin deci operatiunea trebuia sa fie facuta repede si bine. Prin aprilie am avut o saptamana libera si am zis sa ma apuc de lucru. Alaturi de doi mesteri foarte priceputi, un sudor si un domn care m-a ajutat la montaj am inceput sa ne facem nervi ca nu se potriveste, ca nu incape etc. Dar cum era sa iasa ca noi sau ca ea(masina)?
Dupa chinuiri groaznice cu conducta de ulei de la pompa de ulei la turbocompresor ( s-a rupt de vreo 4 ori, plesnita din sudura de inca 2 ori) am reusit sa o facem sa stea acolo unde vrem!
Rezultate.... Inainte de toate trebuie spus ca din lipsa de fonduri am renuntat la injectoare sa le mai pun intrucat imi trebuia si o pompa de benzina, un soft (ECU programabil)... Oricum rezultatele sunt multumitoare zic eu avand in vedere ca motorul este stock si doar supraalimentat.
Date concrete: ~100 CP de la 75 si 143 Nm de la 101/110 la o suprapresiune in turbocompresor de 0.5 Bar.
Pe viitor: - ECU
- doua pompe de benzina
- injectoare de 1.8
- Rollcage (Cusca)
- Suspensie Sport
- Bari stabilizatoare fata si spate
- Scaune sport.
Am atasat cateva poze ca sa va deschid putin apetitul pentru proiect. Avand in vedere ca nu am mai vazut pe internet o conversie pentru 1.25 16 V consider ca sunt unul dintre putinii care au facut.
O duminica minunata va urez!
-
12cim - Incepator
- Mesaje: 96
- Membru din: 09 Sep 2009, 12:26
- Localitate: Baicoi
- Maşina: