Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

10 Ian 2014, 13:04

Salutare,
Din noiembrie 2013 sunt si eu proprietarul unui Ford Focus 3, de 1600 cmc TDCi si 115 cai putere. Am tot cautat anul trecut sa imi schimb masina si am dorit sa fie una noua, intrucat nu aveam incredere in ce se vinde pe piata. Stiti foarte bine cu totii ca ce gasesti pe mobile.de la 200.000 de km si pret X, il gasesti la acelasi pret in Romania dar la jumate de km in bord. Nimeni nu stie sa iti spuna nimic despre masina, ca e al nu stiu catelea vanzator. Cu exceptia cazului in care iei masina second din reprezentata nu ai un istoric de incredere, dar si pretul de reprezentata e altul.
Am cautat deci masini noi, iar in gama de pret pe care il puteam aloca, nu prea am vazut decat Focusul, Skoda Rapid, Skoda Octavia, Dacii (Dusterul era o optiune), Kia Sportage, Renault Captur si cam atat. IN primul rand mi-ar fi placut Sportage-ul, dar la noi reducerea de pret fata de pretul de lista era prea mica si nu se incadra la pretul meu, iar preturile de pe mobile.de, care s-ar fi incadrat in bugetul meu, nu stiu daca erau reale, caci le-am scris la 2 dealeri pentru programare de test si eventual contract dar nu mi-au raspuns. Am fost sa intreb la Dacia de noul Duster si de Captur, dar desi era lansat de mai bine de o luna Dusterul, iar Capturul chiar mai mult de atat (la Captur chiar era zi de porti deschise pentru testare, dar ei nu aveau masina- la Oradea era asta), nu aveau nimic in reprezentata, nici pentru drive test, dar nici macar expus sa poti vedea cum arata, de ce spatii de pasageri si bagaje beneficiezi, confort, etc… Skoda mi-a placut, atat versiunea Rapid, cat si Octavia. Rapidul se incadra usor in buget dar era mai mic decat masina de familie pe care mi-o doream, iar la Octavia nu faceau chiar atat de mari reduceri pe cat mi-as fi dorit sa ma pot incadra si cu ceva optionale.
Asa am ajuns la Ford, la care mi-a placut din prima aspectul exterior, bordul la interior, marimea portbagajului, consumul (declarat) si discountul mare care se facea inca de la producator. Cu discounturi de la producator deci, impreuna cu discountul de la reprezentanta si cu programul rabla am reusit sa configurez o masina cu pret de lista de 22.650 euro, al carui pret final a fost 15.900 euro. Masina a sosit intr-o saptamana intrucat exista pe stoc in tara, iar discutia cu reprezentatul de vanzari de la configurare si pana la predarea masinii a fost foarte buna.
Pana aici toate bune si frumoase. Inainte sa trec mai departe fac precizarea ca inainte de aceasta masina am avut un Audi A4 break, 90 de cai, euro 3 din 1999, luat in 2007 si vandut anul trecut, dupa ce a facut la mine in 6 ani circa 75 de mii de km.
Acum revenind la Ford, trebuie sa spun ca in cele 2 luni si 2000 de km efectuati am mai multe nemultumiri la care nu ma asteptam de la o masina noua. In primul si in primul rand consumul. Oricum as conduce, si in oras si in afara, nu reusesc sa ma apropii la mai putin de 1 litru de consumul declarat de Ford. Am consum in oras de 7,2 % in oras si de 4,7-5,3 in afara (astea sunt consumuri din luna noiembrie cand era cald, pentru cei care vor sa puna pe seama frigului acest consum). Acest consum il aveam si cu Audi-ul din 1999, cu motor de 90 de cai, euro 3 si mai greu cu 40 de kilograme decat Fordul de acum si obtineam consumurile alea, fara a avea computer de bord care sa ma faca sa conduc in frana de motor, sa il calc mai putin agresiv la accelerare ca sa nu vad consum de 35 de litri instantaneu, deci in general consumuri cu mai putina grija din partea mea in privinta condusului sportiv. Pai dupa 14 ani de progres tehnologic, nu reuseste Ford cu noile turbine si injectoare si pompe de injectie, grile fata de inchidere automata si mai stiu eu cate sa scoate un consum mai bun decat Audiu-ul de acum 14 ani. Sau oare minciunile astea trecute in cartile tehnice in privinta consumului sunt practicate de toti producatorii. Totusi, in 2010 am ami cumparat o Toyota Yaris care se incadreaza la consum (marja de maxim 0,5 litri), la fel, fara prea mare deranj din partea mea in privinta stilului de condus.
Trecem de consum si mergem mai departe. De multe ori, cand pornesc de pe loc (deci nu cand bag in treapta intai) se aude un zgomot metalic, asa ca de arc sau foaie de tabla care vibreaza. Am vazut ca si altii au problema aceasta si nu prea i-au dat de cap. Voi merge cu urmatorul drum la Oradea sa verifice masina, caci la telefon cum le-am explicat nu pareau sa stie cam ce ar fi problema.
Alta problema: cat de mare trebuie sa fie costul la un amarat de lampa de plafoniera, de nu ii pui si intrerupator la cea de la pasagerii din spate? Adica daca aia din spate vor sa se uite peste ceva, sa citeasca ceva, sau copiii sa se joace cu ceva la un drum mai lung, trebuie sa imi bata si mie, soferului lumina in ochi? Si mai mult de atat, la lampa asta de la sofer, nu puteau sa ii puna si un led la intrerupatorul ala sa nu bajbai dupa el pe intuneric si sa ma enervez si sa ma distraga de la drum? Masina asta e facuta la Koln, dar se pare ca sunt alta foaita de nemti decat cei de la Audi, BMW sau Mercedes.
Mai am doar 2 nemultumiri, deci va rog sa aveti rabdare: capacul de la rezervor, de ce nu se inchide atunci cand inchizi masina? Chiar avem nevoie de surprize sa ne bage cine stie cine, cine stie ce prin rezervoare? Era si ala un effort prea mare sa ii faca incuietoare?
Iar ultima nemultumire ar fi in privinta spatiului pentru picioare a pasagerului din dreapta si a ergonomiei tetierei, care il tine pe pasager cu capul in piept, lucru inconfortabil si la drumuri mai scurte, daramite la drumuri de concedii facute la mii de kilometri. Masina asta are cu 8 centimetri mai mult decat Audi-ul vechi, iar motorul este mai mic, doar 1,6 la Ford fata de 1,9 la Audi si totusi la Audi puteam intinde picioarele la maxim chiar si eu la 1,80 metri, dar la Ford nici macar nevasta de 1,70 nu poate, decat daca da scaunul in spate de nu mai lasa loc pentru pasagerul din spate de pe bancheta. Cat despre tetiera … ce sa mai si zic; mare chestie inginereasca sa o faca flexibila sa o poti aseza dupa cum iti place. Cine vrea sport sa si-o aplece in fata, cine vrea confort si sta stea cu capul drept sa o lasa mia pe spate (iar zic, probabil v-ati saturat deja, dar la Audi asa era, de acum 14 ani).
Astea le-am constatat la mine. Mai vad pe altii ca se plang pe aici pe forum de multe chestii. Cineva zicea chiar de pete de rugina pe dedesubt dupa 2 ani de utilizare. Sper sa fie caz izolat, chiar singurul, ca totusi la Audi nici dupa 14 ani nu aveam pic de rugina pe dedesubt. Desi daca ma gandesc la vecinul care are Ford din 2000 si anul trecut i-a sudat alte praguri si ceva la podeaua de la pasager parca nu de la sofer, poate ca totusi ar trebui sa ne asteptam si la din astea.
Acuma intelegeti de ce topicul se numeste asa cum se numeste. Stiu ca sunteti multi fani carora nu o sa va placa faptul ca, sigur, putin denigrez aici marca, dar nu pot sa nu refulez din nemultumirile astea, la care nu ma asteptam dupa 14 ani intre o generatie si cealalta. Ca materialele nu sunt la interior cum erau in Audi, sigur, nici pretul nu e la fel. Tabla nu trebuie peticita nici dupa 14 ani; sigur, nici pretul nu e la fel. Ca atunci cand trec peste denivelari nu se aude zgomotul acela infundat, de directie solida, nu un zgomot de bucsaraie de Dacie; sigur, nici pretul nu e la fel.
Dar sunt lucruri care imi plac, pentru a termina intr-o nota mai optimista si pentru a mai tempera multele injuraturi la care ma astept sa mi le aud: masina e mai stabila in curbe (Audi-ul nu avea nici ESP, nici alte sisteme de stabilitate, doar un banal ABS); am 8 airbaguri, fata de doar 4 la Audi; Fordul trage mai bine, caci are 115 cai, nu doar 90; portbagajul e mai mare cu ceva, atat cat sa conteze pentru mine; am N-Sync, foarte comod de vorbit la telefon in timpul mersului si chiar sunt surprins ca functioneaza bine; se aude si sunt auzit excelent. Si de ce sa nu spun, masina e mai frumoasa decat modelul din 1999 al Audi-ului.
Cam asta ar fi asa pe scurt experienta mea de pana acum cu Focusul 3. Nu prea incurajator pentru viitor, dar va fi masina mea pentru urmatorii 10 ani, cel putin la nivel estimativ. Dupa … daca nu voi avea buget de masina noua si probabil nu voi avea, caci oricum nu vreau sa investesc intr-o masina cat intr-o casa aproape, chiar daca am banii, decat daca voi ajunge sa ma arunce banii afara din casa, va fi un second Audi (Q3, A4-A6 combi / allroad). Voi mai scrie despre Focus incercand sa tin un jurnal de bord, poate util si pentru altii. Numai bine.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

10 Ian 2014, 13:29

Ai facut o descriere foarte obiectiva. Nu cred ca o sa iti sara lumea in cap. Stii fiecare are propriile asteptari de la masina asa ca e greu sa impaci toti clienti. Eu o sa spun ce am zis si alta data. La banii pe care i-ai dat nu mai gasesti o masina noua ca aia pe care ai luat-o. In momentul asta aceste este punctul forte la Ford. Sa ai parte de ea :). PS: cu timpul o sa vezi ca o sa iti placa din ce in ce mai mult :p

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

10 Ian 2014, 13:38

O descriere corecta si obiectiva. Nu-ti sare nimeni in cap (aici nu e forum VAG - apropo citeste pe acolo topicul cu probleme la O3).

Nu exista nici o masina perfecta si stii foarte bine. Cat despre partea cu consumul, mie unul mi se pare extraodinar. Gandeste-te numai ca ai 25 cp in plus. Pentru restul "problemelor" o sa gasesti rezolvari cu siguranta.

S-o stapanesti sanatos si te asteptam cu poze.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

10 Ian 2014, 14:31

- despre consum pot sa zic ca el va scadea dupa ce vei trece de 10k km, asa se intampla la masinile noi.
- despre lampa plafon, tetiera, spatiu la genunchi nu pot sa zic decat ca asta tine de design-ul masinii, toate marcile au neajunsurile lor, din pacate, si orice masina ti-ai lua tot va trebui sa faci compromisuri.
- treaba cu clapeta de la rezervor ma mira si pe mine, au renuntat la blocarea ei inca de la mk2 facelift, de ce? :-??

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

10 Ian 2014, 19:41

In primul rand sa o stapanesti sanatos si sa te duca fara incidente oriunde vrei tu.
Cat despre chestia cu "usita" de la rezervor sunt un pic nedumerit. Ok, usita se deschide, dar tablita aia de pe gatul rezervorului intelesesem ca se blocheaza cand e masina incuiata. Gresesc? Ca daca nu se blocheaza atunci chiar e o ciudatenie maxima.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

11 Ian 2014, 10:01

Salut,

Bine ai venit pe forum. Din punctul meu de vedere esti putin cam drastic, insa aici este clubford, nu VAG, deci nu o sa iti reproseze nimeni nimic. Ai platit un ban, ai tot dreptul sa iti exprimi nemultumirea.
Ce-ti pot spune este ca trebuia sa testezi masina inainte de a o achizitiona. La un nivel de pana in 16.000 de euro sa stii ca nu puteai achizitiona ceva mai bun, nu ai cum.
Te asteptam cu poze si impresii viitoare, iar legat de consum, acesta clar va scadea.

Cele bune.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

12 Ian 2014, 23:04

Ai putea adauga si ceva poze.

Legat de consum eu zic sa mai astepti putin. Ai doar 2000Km si poate o sa mai scada consumul. (la a mea nu a scazut dar zic si eu...)

De obicei o masina dintr-o clasa superioara are mai multe elemente de calitate si gandite pentru confort chiar daca este de generatie mai veche. Din acest motiv si la mine urmatoarea masina va fi un sh premium.

P.S. Nu-s chiar asa de rai oameni de pe forumul VAG :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

12 Ian 2014, 23:53

descriere obiectiva dar cu pretentii destul de mari de la o masina care nu se vrea premium spre deosebire de .... AUDI. cum spuneau si colegii multe din aspectele pe care le reclami acum puteai sa le identifici la un test drive si poate nu mai ajungeai sa cumperi Focusul si luai un Duster care are plastic de pix la interior...sa fi vazut apoi comparatii cu vechiul Audi :)) eu zic ca este o masina care isi merita banii si nimic mai mult. Audi-ul acela pe care il lauzi probabil a fost peste 30k ceea ce inseamna dublu fata de Focus, trebuia sa se vada undeva si diferenta asta, nu? acum ca sa invart cutitul si mai tare in rana, sa stii ca la partea cu rugina speranta iti va fi naruita in urmatorii ani si te asigur eu daca tii masina 10 ani, cand te vei uita pe sub ea o sa ai o permanenta temere: oare s-o rupe ceva pe dedesubt de la rugina care e acolo? iti spun sigur ca la asa ceva se ajunge in cativa ani (cel putin la ff1 si ff2 asa au stat lucrurile si nu cred ca la ff3 vor sta altfel, la BDT Vest pe postament mai pun diversi Focusi si stateam si ma uitam pe sub ei si deja bratele spate erau ruginite - vopseaua data foita si la cea mai mica zgarietura sare si rugina apare instantaneu). succes cu Focusul...

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

13 Ian 2014, 12:48

sa stapanesti sanatos masina!
gandeste-te ca la concurenta (VW, Skoda) mai dai cateva mii de euro in plus si nu ai nici macar suspensie spate independenta; :) Skoda nu are nici macar material textil pe usi; un Golf configurat ca lumea sare de 20k euro; Golful 1.6 TDI are doar 105 CP si 5 trepte, iar tinuta de drum este sub cea a Focusului

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

13 Ian 2014, 13:03

Mie mi se pare putin fortata comparatia dintre Audi de acum 14 ani si Focus MK3 din 2013. Motoarele diesel de pe absolut toate marcile s-au modificat radical in ultimii 15 ani. Probabil un motor diesel din anii '90 are sanse mici sa sa strice, pe de alta daca acele motoare nu mai pot fi oferite pe absolut nicio piata, nemaindeplinind nici cele mai permisive norme de poluare. Cu Audi din ’99 lasi o dara de fum in spate de cate ori apesi acceleratia.
Chiar daca un astfel de motor ar fi oferit spre vanzare, putini l-ar cumpara, sunt foarte zgomotoase. Cumnatul meu are o Skoda Octavia 1.9 TDI/105 cp. Nu as da niciodata Focusul meu pe benzina cu motor de 105 cp pe Skoda TDI. Skoda diesel nu este deloc o masina silentioasa, cel putin nu cu acest motor, tremura toate plasticele din masina. Pentru ce as cumpara o masina diesel? Consumul la o masina pe benzina se afla la un nivel mai mult decat acceptabil, costurile de intretinere sunt mai reduse, iar fiabilitatea este superioara unei masini pe motorina.
In afara de asta, pot aparea problem pe parte de DPF, EGR, Turbo, sistemul de injectie.
La benzina ai sanse mici sa se strice ceva.
Si totusi, Mircea, ar trebui sa fii bucuros de alegerea ta. Cele mai performante motoare diesel de pe piata sunt cele ale grupului PSA si Ford. Puterea si curba de cuplu de pe Focus sunt invariabil superioare celei ale motorului TDI.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

13 Ian 2014, 20:49

Skoda ... Claudiu cum ai putut sa il primesti in familie? :))))

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

13 Ian 2014, 21:04

Am si eu defectele mele :))

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 00:41

$1 scrie:$2a stapanesti sanatos masina!
gandeste-te ca la concurenta (VW, Skoda) mai dai cateva mii de euro in plus si nu ai nici macar suspensie spate independenta; :)

Haide sa dam informatia completa. Pe Octavia, 1.8 TSI-ul are suspense independenta pe spate. La Golf, suspensia independenta spate este de la 1.4 TSI in sus (inclusiv 2.0 TDI)
Sunt de acord cu tine ca tinuta Octaviei este sub cea a focusului. (cel putin fata de Focus 1 care l-am avut. Nu ma pot pronunta despre Focus 3 deoarece n-am condus; dar nu cred ca sta mai prost decat Focus 1)

$1 scrie:$2Cumnatul meu are o Skoda Octavia 1.9 TDI/105 cp. Nu as da niciodata Focusul meu pe benzina cu motor de 105 cp pe Skoda TDI.

1.9 TDI nu se mai pune pe Octavia de la inceputul lui 2009. S-a schimbat cu 1.6 TDI care este CR si mult mai silentios. Tot din 2009 si 2.0 TDI este tot CR. Dar, oricat de silentios ar fi un diesel, tot nu se compara cu un motor pe benzina la capitolul vibratii si zgomot.
Sunt de acord cu tine ca 1.9 TDI-PD pus pe Octavia il simti ca si cum l-ai tine in brate.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 01:26

Salutare din nou. Revin cu cateva informatii mai intai:
1. La inchiderea masinii nu se inchide nici capacul exterior al rezervorului si nici clapeta aceea de protectie. Am incercat azi si am putut introduce imediat stutul acela de plastic pentru alimentarea din bidon a masinii. Deci se poate fura motorina si pune nisip in rezervor daca vrea de oricine.
2. Am incercat sa intorc invers tetiera pasagerului, dar nu intra pana la capat. La prima treapta se opreste si nu mai coboara ca sa poti fi cu capul sprijinit de tetiera daca vrei sa dormi putin.
In privinta celor spuse de ceilalti colegi, imi pare rau dar chiar nu am vrut sa fie aici un topic "Vag contra Ford". Pur si simplu asta am avut inainte (Audi) si asta am acum (Focus). Daca aveam Mercedes, faceam comparatia cu Mercedesul, daca aveam BMW, faceam cu BMW, si sigur, dac aveam Dacie, faceam cu Dacia. Sigur, cineva avea dreptate, ca in comparatie cu Audi-ul, poate toate din marja mea de pret erau inferioare, dar eu nu m-am asteptat deloc la asta (poate cu exceptia Daciei; de la ei ma asteptam), ca masinile noi sa nu rivalizeze cu o masina de 14 ani, decat la capitolul fiabilitate prin prisma faptului ca e noua, caci sigur, nu am vandut Audi-ul de bun ce era, ci fiindca nu ma mai puteam increde la el la drumuri lungi. Dar nici nu poate sa imi spuna nimeni ca ce am scris acolo mai sus ca si pretentii, ca ar fi doar pentru masini premium. Adica un intrerupator pe lampa spate si leduri la ele ca sa le gasesti usor noapte, ca doar atunci le cauti, nu cred ca e premium. Ca sa pui tetiera aia sa poti sta confortabil la drum, iar nu e ceva foarte costisitor. Ca sa nu ma minti in privinta consumului, iar nu trebuie masina sa fie premium. Ca sa nu rugineasca pe dedesubt, tot nu ar trebui sa fie premium, ca nici la Opel nu rugineste (taica-meu are o Astra din 2004), si nici ala nu e premium. Doar nu ne-am luat Dacii 1310 ca sa le izolam de noi.
Premium e o caroserie de aluminiu sau tabla galvanizata, materiale fine, placute la atingere, sonorizare premium cu sunet care umple habitaclul si urechea ascultatorului, nu sunet mono de radio cu ceas cum am eu la versiune Trend (poate Sony-ul de pe Titanium sa fie ceva diferit), premium sunt suspensiile multilink care iti ofera un confort si o incredere de masina solida cand treci peste gropi sau drumuri valurite.
Iar Fordul si oricare alt producator, trebuie sa concureze si cu masinile second care se afla pe piata. Iar eu la 16.000 de euro gaseam un Audi de 3-4 ani, din reprezentanta de afara, deci cu istoric real, care sa imi dea fiabilitate, fara compromis la ergonomie (lampile alea de noapte de care vorbeam si tetierele si spatiul de picioare), fara compromis la confort (suspensii mai bune - desi si acestea sunt bune, doar ca pe gropi se aud mai tare, altfel cum am mai spus sunt multumit de stabilitatea masinii si cum se aseaza pe drum; materiale interioare mai bune, sonorizre audio mai buna) si fara temere ca va trebui sa dau masina la peticit cand va incepe sa rugineasca prematur. Asta e problema mea, ca nu ma asteptam ca un second sa bata un Ford nou. O Dacie (Logan, Duster, etc.) da, dar nu si pe Ford. Credeam ca e un blazon mai inalt. Opel nu e premium si nu rugineste. Toyota Yaris nu e premium si nu rugineste si nu minte la consum. Sunt dezamagit. Nu aveam nevoie de lectia asta pe atatia bani.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 01:36

A, si Claudiu, Audi-ul meu de 14 ani si 300k km, nu scotea nici un pic de fum. Dar nici un pic. Mi s-au spart 3 furtune in ultimul an (unul de intercooler, unul de la racire cu antigel, chiar cu o zi inainte de plecarea in concediu si a venit sarbatoare de Sfanta Maria de nu am putut face reparatia, ca era intr-o zona de aveai nevoie de mecanic sa iti desfaca si alternator si curele si nu mai stiu ce a mai desfacut pe acolo, oar al treilea furtun a fost de la turbo). Apoi mi-au facut scurt 2 fire de curent, bine ca nu am luat foc. Mi s-a defectat egr-ul, l-am anulat ca a fost mai ieftin si uneori auzeam si bataie de tacheti, Asa ca probabil acuma iarna i-as fi auzit mai mult si trebuia sa schimb de vreo inca 10 mil. ax cu came, tacheti, culbutori si ce se mia vedea la desfacerea motorului). Dar fum nu scotea masina deloc.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 09:35

$1 scrie:$2a sa nu ma minti in privinta consumului, iar nu trebuie masina sa fie premium.


Nu te minte nimeni cu consumul, am vrut să intervin chiar de la primul mesaj, dar am renunțat, am preferat să las alți colegi mai pricepuți. Consumul ăla din manual este în condiții ideale, nu făcut în trafic (dacă nu mă-nșel, ești din București, nu?). Iar 1L peste manual eu zic că e foarte bine.

Mie mi se pare că îi cauți defecte și acolo unde nu-s, orice mașină ai fi luat ai fi găsit ceva care să te nemulțumească.

(PS. Ca să nu fiu acuzat de subiectivism: sunt fan Ford, dar conduc Hyundai și Smart, iar mașina de familie preferată e Skoda Octavia/Superb :) ).

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 09:48

@mirceaZL
Ce versiune de Focus ai? Completeaza, daca ai posibilitatea, VIN-ul masinii la profil.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 11:08

VIN-ul la ce ti-l trebuie Clau? Masina e un Trend cu faruri de ceata, climatizare automata, N-Sync, senzori pe spate si carlig de remorcare, bare pavilion cromate si cam atat.
Poze mai incolo, ca trebuie sa le redimensionez. Sa vad ce program gasesc pentru asta ca vad ca Paint-ul nu mai e cea fost.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 11:27

Vroiam sa ma uit in ETIS sa vad exact cum e masina ta.
Pentru editarea/redimensionarea pozelor poti utiliza cu usurinta editorul din Microsoft Office 2010.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 11:43

Poze, ca am reusit cu Paint-ul.
FiÅŸiere ataÅŸate
foto 2 web.jpg
foto 1 web.jpg

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 11:55

$1 scrie:$2
$1 scrie:$2a sa nu ma minti in privinta consumului, iar nu trebuie masina sa fie premium.


Nu te minte nimeni cu consumul, am vrut să intervin chiar de la primul mesaj, dar am renunțat, am preferat să las alți colegi mai pricepuți. Consumul ăla din manual este în condiții ideale, nu făcut în trafic (dacă nu mă-nșel, ești din București, nu?). Iar 1L peste manual eu zic că e foarte bine.
Ba eu cred ca sunt mintit. Daca la consumul in oras (apropo sunt din Zalau, oras mic, consumuri mici) nu ma asteptam sa imi arate 5,7, ci da, pe undeva pe la 7, la consumul in afara chiar voiam sa il vad undema pana in 4,5, dar cand am vazut ca pe la 110 imi da 5,3-5,4, atunci la 140 ce o sa scrie, 6? E mult. Eu am condus vechea masina cu 4 adulti si un copil, cu portbagajul plin la combi ca am ridicat si plasa (plasa care nu o am la Ford ca e optionala asta) ca sa nu cada bagajele in cap oamenilor si inca au mai avut bagaje la picioare cu 6,2 %. Cand am fost doar 2 adulti am avut 5,2.

Mie mi se pare că îi cauți defecte și acolo unde nu-s, orice mașină ai fi luat ai fi găsit ceva care să te nemulțumească.
Da, sunt chitibusar (chitzibushar), recunosc, dar nici chiar asa ca le caut unde nu-s. Ma rog, parerea fiecaruia.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 12:01

Mircea,

Toata stima pentru tine, dar consumul ala nu este mare, din contra.... Este mai mult decat ok.
De ce faceam comparatie cu Skoda Octavia 1.9 TDI/105 cp? Este motorul cel mai apropiat de cel al Audi-ului pe care l-ai avut. La 120 km/ora consuma 6%. Asta am vazut eu, cand am mers pe autostrada, spre Bucuresti.
Cu o masina pe benzina, la 120 km/ora scot in jur de 7% si sincer, nici asa nu mi se pare mult, ci rezonabil.
Daca Focusul tau ar lua doar 6% la 140 km/ora ar fi exceptional de bine.

Salutari de la Constanta. Poate bem candva o palinca pe la Zalau :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 12:55

Cand faci o iesire spre Europa, daca o faci pe la Bors, ori te bagi prin Zalau, ori vin eu la Oradea si bem si palinca aia. Adica eu, tu o pui in straita si o bei cand nu esti la volan. :)
Pana una alta gata cu subiectul, ca o sa fiu prost inteles. O sa scot masinuta la vara la drum de Europa si o sa vad atunci cum se incadreaza la autostrada. Pana una alta e masina noua. Daca ma voi bucura de ea 2 ani, 5 ani sau 10 ani fara reparatii si retusuri, viitorul va decide. Consumuri si alte asteptari de la masinile proprii, fiecare are pretentiile, asteptarile si criteriile proprii de comparare.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 13:01

Foarte bine atunci :)
Sfatul meu este sa nu o menajezi deloc si sa o calci de cate ori ai ocazia, masina sta foarte bine pe sosea, indiferent de viteza, iar pe viraje este o incantare. Focusul diesel cere talpa, adica daca o s-o subturezi sau altceva s-ar putea sa apara anumite inconveniente, specifice motoarelor diesel moderne.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 13:12

Păcatul comparației între o mașină fără pretenții și un sh premium l-am săvârșit și eu.
Însă am fost adus pe calea cea bună atunci când am început să aflu costuri de revizii, reparații ale problemelor clasice pt. modele premium. Care nu se compară cu cele ale mașinilor noastre.

Eu acum 7 ani mi-am luat mașină cu 16k nouă , bani cu care puteam să-mi aleg lejer din 2-3 branduri premium o mașină sh puternică dar la care orice intervenție mai serioasă m-ar fi lăsat falimentar vreo 2 luni de zile.

Așa în schimbul a 16k, am primit o mașină care de 7 ani nu m-a lăsat baltă niciodată.

Eu de exemplu îmi fac reviziile la reprezentanță în provincie pt. că în Buc e destul de scump și degeaba.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 14:27

referitor la opelul care nu rugineste permite-mi sa te contrazic. cand am fost in service cu masina era saltat pe rampa un insignia din 2010 si crede-ma ca masina mai praf pe dedesubt nu am vazut...evacuarea era atat de ruginita incat proprietarul se astepta sa inceapa sa rasufle in orice moment, ca sa nu mai zic si de restul care erau sub orice critica. omul era disperat insa nu prea vroia sa scoata bani ca sa rezolve problema ca doar na, masina o luase de cateva luni si motorul mergea de rupea, dotari avea etc...pe la exterior arata bine in schimb :D lasa ca te obisnuiesti tu cu focusul nu-i problema, defecte se gasesc la orice masina.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 17:51

Clau, pai tocmai ca am observat ca masinii (sau poate doar computerului de bord) ii place ca la 2000 de ture sa schimbi viteza. Cel putin in bord iti apare sa dai schimbare de treapta. Si daca de la Audi eram obisnuit sa schimb mai sus, 2200-2300, a fost nevioe de o perioada de acomodare cu stilul de condus al Ford Eco Mode si computerului de bord. Am 5 stele la "Gear shifting" si la "Anticipation", ca v-am zis ca pentru a scoate un consum bun m-am dat peste cap sa conduc masina foarte preventiv, cu frana de motor care sa imi reduca la zero consumul instantaneu si sa il reduca evident si pe cel mixt. La viteza am doar 2 stele, dar cred ca de cand am resetat ultima data valorile respective, am facut doar drumuri in oras. De aceea imi si da 92% din drumuri facute la rece.
Acuma daca aia de la Ford zic sa schimbi la 2000, adica un condus nesportiv, noi sa zicem ca stim mai bine si ca trebuie turata masina? Cu reprezentantele nu ati discutat niciunul aspectul asta?
Multumesc de incurajari celorlalti. Kilometri multi, fara probleme va doresc tuturor. Cu toate masinile si marcile pe care le aveti in dotare.
P.S. Clau, daca vii cu mana in buzunarele din spate si nu aduci un Murfatlar, nu din ala de 10-15 lei, ci de la 25 in sus, nici palinca nu primesti. :)

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 18:12

Ha ha! :))
Sa stii ca nici Murfatlar nu mai este ce a fost candva. Singuelel vinuri meseriase de la ei sunt Arezan si M1. Mie imi plac vinurile rosii, seci.
Daca vrei ceva bun, iti recomand Rotenberg, sunt vinuri exxxxtrem de bune. De exemplu, Rapsod Ceptura, care este un vin ce costa pana in 25 de lei sticla de 0,75 litri, se poate lua usor de gat cu vinuri considerate premium. Uite aici mai multe informatii despre Rotenberg. Istoria acestei crame este si ea foarte frumoasa.

Legat de modul in care recomanda Ford sa schimbi vitezele, aceste recomandari sunt bune de luat in seama doar daca vrei sa obtii 5 petale si cam atat. Cand Focusul meu era nou schimbam vitezele exact cum imi recomanda calculatorul de bord. Eram constant Eco Champion si Eco Driver. In ultimul an am inceput sa schimb vitezele spre 3000 rpm si nu mai obtin cele 5 petale. Insa nu asta este ideea, ci faptul ca imi place sa simt masina, nu sa merg ca o tanti ce si-a luat carnetul de jumatate de an.
Daca vrei sa schimbi la 2000 rpm, nu este nicio problema cred. Insa, asa cum ai spus si tu, poate este mai indicat sa schimbi spre 2300 rpm. E spre binele motorului. Iar daca imi spui ca 92% dintre drumuri le faci cu motorul rece, permite-mi sa aplaud cifrele de consum pe care le ai.

Cele bune.

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 18:17

Nu stiu cum e la focus 3, dar la masina lui tata (seat altea), in momentul in care demarezi mai in forta, si acel indicator de schimbat viteza arata sa schimbi treapta superioara la turatie mai ridicata, adica e ca si cum ar cunoaste daca vrei sa conduci economic (schimbi la turatie mai joasa) sau sportiv (schimbi la turatie mai mare). E de observat asta si la focus, poate stie si el asta :-??

Re: De la Audi la Ford (Focus MK3) ... and probably back.

14 Ian 2014, 20:18

E in functie de apasarea pedalei si viteza cu care este apasata, coroborate cu sarcina pe motor.
Răspunde