Totul despre membri

Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Prezentari cu masini, poze, biografii, liste

Moderator: Cornel001

Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Paul V » 15 Feb 2014, 14:57

Salut tuturor!

Vreau sa transmit celor interesati, "mica aventura" prin care am trecut din momentul in care m-am hotarat sa cumpar un SUV compact (crossover)si pana in prezent, cand am ajuns la 5000 km cu aceasta masina. Experienta mea cred ca este interesanta si pentru altii prin faptul ca nu am plecat de la o hotarare deja luata, de a cumpara X sau Y marca, sau un model anume, ci mi-am rezervat un an intreg pentru a testa (de mai multe ori) toate marcile existente, am citit tot ce se putea despre fiecare, am intrebat si am ascultat toate parerile. Am vrut doar sa fie noua si sa respecte urmatoarele criterii:
1. sa aiba garda la sol cat mai mare : obsesia mea este muntele, iar masinile avute anterior nu au facut fata pe drumurile de munte din cauza garzii la sol, tot timpul loveam scutul motorului;
2. dimensiunea: am vrut o masina ceva mai mare, nu vreau sa ma simt inghesuit;
3. pretul : banii i-am strans muncind 12 ore pe zi, timp de mai bine de 3 ani (+ am vandut masina veche), deci pretul a fost un factor esential;
4. design interor si exterior;
5. numele si "notorietatea" pe piata: nu m-am gandit aici la "fite" , ci doar la revanzare, cum este si normal vreau sa pierd cat mai putin bani la momentul vanzarii.
6. motor max. 2000cmc : pt. un motor de 2l impozitul este de 160 lei , iar daca cumperi un 2.2l impozitul sare deja la aproape 800 lei!! Nu mai vorbesc de asigurari etc. Am considerat ca nu merita pentru un plus de 200cmc sa platesc atatia bani de pomana statului.
Astfel stabilite criteriile am inceput sa exclud pe rand din modele si au "picat":
La pct. 1: Opel Mokka si fratele Chevrolet Trax;
La pct. 2 : Nissan junke, Suzuki SX4 si Jimny;
La pct. 3 : BMW X1 si X3 , Mercedes etc.
La pct. 4 : Tiguan . Aici ar fi multe de spus, Tiguan a ajuns in "finala" cu Kuga, dar a pierdut din mai multe considerente : pret mai mare la aceleasi dotari cu aprox. 1500-2000euro, nejustificat de mare in opinia mea (atentie, vorbesc de preturile negociate , nu de cele de catalog), design interior cu aer de anii 90, exterior mult invechit, spatiu mai mic etc.
La pct. 5 : Hyundai IX35 , Kia Sportage, un alt semifinalist, a pierdut totusi la acest punct;
La pct. 6 : Opel Antara, Chevrolet Captiva, Mitsubishi Outlander.
Prezentarea de mai sus este o sinteza a tuturor datelor stranse intr-un an intreg, ar fi foarte multe de spus la fiecare punct. Esential este un singur lucru: castigator a fost noul Ford Kuga. Am stiut ca este castigator in momentul cand m-am suit prima data in masina, interiorul este de nota 10, exteriorul este exact ce cautam: sobru, masiv si foarte placut ochiului, chiar frumos. Tin sa mentionez ca am mai avut pana acum 8 masini, 5 second-hand si 3 noi in ultimii ani, o singura data prin '95 am mai avut Ford (Sierra), dar nu mi s-a mai intamplat pana acum sa fiu atat de convins ca am facut exact alegerea potrivita (poate si datorita faptului ca pana acum nu am mai testat timp de un an piata, de obicei cumparam mult mai repede ce gaseam pe moment).

Pretul negociat a fost 25500 euro pentru urmatoarea configuratie: noul Ford Kuga, Trend, 4X4 , 2.0 TDCI, gri metalizat, cu pachet edition : jenti, clima dubla, volan si schimbator piele, sine pe plafon, ecranul de pe bord este LCD color mare, dar ecranul de la sistemul audio este monocrom, a venit cu cauciucuri all-season, comenzi pe volan, busola, cruise control (se seteaza viteza maxima, care se mentine indiferent cat apesi pe acceleratie sau se poate accelera si decelera din butoanele de pe volan fara a mai folosi pedalele), comenzile sistemului audio si telefonic se pot face verbal (si trecerea de la cd la usb sau mobil, de exemplu), suna la 112 automat in caz de accident, are cotiera fata cu grila de aer pt locurile din spate etc.

Trebuie sa mentionez aici experienta neplacuta avuta cu dealer-ul, care mi-a adus masina cu 6 km la bord (am vazut-o cand au descarcat-o de pe platforma), iar peste aproape 2 saptamani cand au fost "actele gata", masina avea deja aproape 12 km!!! Inadmisibil, dupa parerea mea, dar nimanui nu i s-a parut ceva deosebit, nici macar celor de la Ford Romania carora le-am facut mai multe sesizari.

Acum am aproape 6000 km si pot sa va spun ca sunt inca la fel de incantat ca in prima zi. Ergonomia este perfecta, inca o data subliniez ca interiorul este pe departe cel mai reusit din clasa sa, modern, placut, volan deosebit, scaune comode, plastic moale si de calitate peste tot, inclusiv usi (tot bordul este moale, mai putin partea unde este sistemul audio). Excelenta ideea de a pune mai multe guri de aerisire decat im mod obisnuit. Cele din stanga si dreapta bordului au 3 cai separtate: pt geamuri laterale, pentru fata si separat una pentru partea de mijloc a soferului si pasagerului, aerul "bate" undeva spre burta sau chiar mai jos; pe mijlocul bordului sunt 4 fante de aer separtate: 2 orientate spre fata pasagerului si soferului si 2 spre partea mediana a bustului. Total 13 "guri" (fante)de aerisire , incluzand aici cea de la parbriz si 2 la picioare. Ok este si faptul ca spatarul banchetei din spate este culisabil, poti astfel sa "te lasi" mai comod pe spate sau poti sa stai mai drept, marind astfel capacitatea portbagajului. Computerul de bord este foarte complex, poti afisa in acelasi timp mai multe functii (eu am numarat la un moment dat vreo 14!!, fara cele de climatizare sau audio !!)sau doar cateva in format mai mare. O functie a computerului iti afiseaza niste flori care pierd sau castiga frunze in functie de felul cum conduci. Adaugi frunze daca anticipezi franarea (deci daca mergi mai mult fara sa franezi), daca schimbi vitezele la momentul ideal etc. sunt mai multe criterii. Eu personal m-am straduit si "am pus" toate frunzele pe fiecare floare, dar la sfarsit mi-a aparut un mesaj in care imi spunea ca nu sunt soferul ideal pt. ca am mers 30% din timp cu motorul mai rece decat trebuie!... ce sa fac? lucrez aproape de casa... Cand am plecat in concediu am eliminat si aceasta ultima "problema" si am fost recompensat cu Cupa Ford pt condus ecologic! Chiar mi-a aparut pe bord o cupa desenata!

Acestea sunt primele impresii, sper ca nu am plictisit pe nimeni! O sa revin cu informatii pe masura ce voi acumula km. si deasemenea cu punctele slabe sesizate. Daca mai sunt si alti posesori de noua Kuga, mi-ar face placere sa citesc si parerea lor, cum au ajuns sa cumpere aceasta masina, primele impresii etc.
Toate cele bune!
Paul V.
Paul V
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde flavius006 » 15 Feb 2014, 15:07

Foarte frumoasa descrierea,sa stapanesti sanatos masina si multi km fara probleme.
flavius006
Incepator
 
Mesaje: 75
Membru din: 26 Apr 2011, 20:24
Maşina: ford focus 1.8 16v zetec

Noul Ford Kuga, TDCI 140cp, 4x4 - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Paul V » 16 Feb 2014, 01:53

Multumesc foarte mult pentru urari!

In alta ordine de idei, am vazut ca mai exista un topic pentru noul Ford Kuga, dar este pentru versiunea cu tractiune fata si benzina de 1.6. Deci, cred ca prezentul topic poate fi folosit pentru orice discutii referitoare la modelul 4X4, diesel de 140 cp.

Si pentru ca am pomenit de cele doua versiuni ( benzina 1.6 ecobust tractiune fata si diesel 2,0 TDCI cu 4x4) o sa adaug cateva cuvinte despre alegerea pe care am facut-o si de ce am preferat tdci-ul si tractiunea 4x4.

Si eu am plecat de la ideea de a cumpara 1.6 cu tractiune fata. L-am probat cand a fost disponibil in showroom-uri si mi-a placut foarte mult. Desi, asa cum am mai spus, sunt un impatimit al muntelui, totusi merg pe drumuri forestiere numai vara, pe cat posibil pe timp uscat, fara ploaie. Deci, am considerat ca nu am nevoie de 4x4. Benzina o preferam datorita obisnuintei (toate masinile pe care le-am avut anterior au fost pe benzina, in afara de un golf diesel la mana a doua care mi-a facut numai probleme), datorita pretului mai mic si a taxelor mai reduse.
Pana aici totul ok. Surpriza a venit in momentul cand am negociat pretul. Varianta pe benzina si tractiune fata mi-a fost oferita la pretul de 23500 euro, iar tdci-ul cu 4x4 la 25500 euro, deci o diferenta de doar 2000 euro pentru un motor diesel + o tractiune integrala ( preturile prezentate includ vopseaua metalizata, echiparea trend cu pachet edition si cauciucuri all-season). Asta inseamna nici 10% mai mult!... Nu am putut refuza aceasta oferta si asa am ajuns sa conduc un diesel 4x4.

IMPORTANT : Cateva remarci trebuie facute si cu privire la sistemul 4x4. Am citit ca multi considera ca fiind un sistem nepermanet de tractiune integrala, care cupleaza puntea spate numai atunci cand este nevoie. Nu este total adevarat. Pe computerul de bord este o functie care arata exact fiecare roata cum si cand "trage". Am observat in primii 5000 km ca in treptele I-a si a II-a de viteza spatele ajuta in permanenta fata cu 30-50%, deci o distributie uneori egala intre punti chiar si pe drum uscat. De la treapta a III-a in sus este cuplata numai fata, dar daca accelerezi mai tare intra imediat si spatele. Mai interesant este cand urci sau cobori. Cum panta devine mai abrupta la urcare, in treapta I-a si a II-a spatele trece la peste 70% din tractiune si urca pana la aproape 90%. La coborare abrupta se intampla un fenomen curios, cel putin la prima vedere. Arata ca se cupleaza fata aproape complet. Cred ca explicatia este data de faptul ca la coborare nu ai nevoie de tractiune, ci doar de frana de motor care, prin cuplarea puntii fata, este mai eficienta. Deci, rezumand, cuplarea puntii spate "atunci cand este nevoie" nu trebuie interpretata ca o cuplare "cand fata aluneca", ci ca un ajutor permanent dat puntii fata de cea din spate, chiar in conditii normale, fara pierderi de aderenta.

Diesel-ul se comporta peste asteptarile mele ca om care am condus numai benzina pana acum. Trebuie sa mentionez de la inceput ca sunt un sofer extrem de moderat. Am acum o medie a consumului de 6.3%, dar obtinuta pentru un parcurs de 80-90% condus in afara, 2 persoane cu bagaje, la viteze de max. 110-120 pe autostrada si 80-100 km/h in rest (sunt inca in perioada de rodaj). Totusi pentru 140 cp cuplati la 4x4 cred ca este un consum foarte bun.

Paul V.
Paul V
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde DanielArdelian2 » 18 Feb 2014, 21:15

Paul,
Multumim pentru prezentare.

Am o propunere pentru tine: noi aici pe forum avem o sectiune separata in care membrii isi prezinta masinile si discutiile aferente asa ca ti-as propune sa mutam si topicul tau acolo.

Link catre sectiunea "Totul despre membri": viewforum.php?f=15

Am vrea ca restul sectiunilor pe forum sa ramana pentru discutii mai tehnice, mai concentrate pe un singur subiect.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Paul V » 22 Feb 2014, 02:00

Ok, cum credeti ca este mai bine...
Paul V
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Mircea-Si » 03 Mar 2014, 10:50

Salut!

Ai facut cea mai buna alegere! Este o masina frumoasa!
FORD FOCUS TITANIUM 1.6 ECOBOOST 2014 ~ 200CP - SOLD
FORD C-MAX TREND 1.5 TDCI 2015 120CP
Avatar utilizator
Mircea-Si
Ford Freak
 
Mesaje: 121
Membru din: 16 Dec 2013, 11:52
Localitate: Constanta
Maşina: Ford

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde vlad_ionut » 06 Mar 2014, 22:12

Felicitari pentru alegere!
Noua Kuga (ca si vechiul de altfel) est ma sina foarte frumoasa. Parerea mea - una dintre cele mai frumoase din clasa. Multi km fara probleme. Asteptam poze, poze cand ne dai?
Avatar utilizator
vlad_ionut
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 29 Oct 2012, 13:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford 1.4 80CP 2007 hatchback
VIN: WF05XXGCD57S07732

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Paul V » 11 Mar 2014, 21:49

Multumesc tuturor!

Incerc sa atasez o poza, pentru a verifica daca reusesc...
Fişiere ataşate
1.1.jpg
Paul V
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde edy105 » 11 Mar 2014, 21:51

superba masinuta. Mai multe poze???
edy105
Incepator
 
Mesaje: 14
Membru din: 04 Sep 2013, 09:41
Localitate: Cluj-Napoca
Maşina: Ford 1.6L Duratorq TDCi (110PS) - DV6
VIN: WF0WXXGCDW6B76644

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde vlad_ionut » 11 Mar 2014, 23:11

Foarte frumoasa!
Dar vrem mai multe poze :)
Avatar utilizator
vlad_ionut
Incepator
 
Mesaje: 2
Membru din: 29 Oct 2012, 13:56
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford 1.4 80CP 2007 hatchback
VIN: WF05XXGCD57S07732

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde cornel_2014 » 17 Mai 2014, 21:57

Salut Paul,
Te felicit pentru alegerea facuta.
De o luna de zile sunt si eu posesorul unui Ford Kuga, 2.0, 163 CP, diesel, 4x4, powershift.
Am facut deja 4000 de Km (intr-o luna de zile !)
Am si eu o intreaga istorie privind alegerea marcii.
Am cochetat un an intreg cu Honda CRV (dar este 2.2 !)
Ce ma deranjeaza pana acum: consumul.
In afara orasului, la 100 Km/h,7 litri/100 Km, cam mult.

Oare nu era mai bine sa-mi iau un CX5 ? (dupa carte consuma mai putin, desi este un 2.2)
Astept comentarii de la tine si de la altii.

Cu stima,
Cornel
cornel_2014
Incepator
 
Mesaje: 6
Membru din: 17 Mai 2014, 20:49
Maşina: Ford
VIN: WF0AXXWPMAES71027

Re: Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat

Mesajde Paul V » 12 Iun 2014, 21:49

Salut Cornel!

Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea!
Ce culoare e?

Si eu am luat in calcul Honda CRV, dar pana la urma tot Kuga a fost alegerea. Pe scurt, CRV-ul a punctat in minus datorita motorului de 2.2 litri ( impozit de aprox. 800 lei/an fata de 160 lei/an la Kuga + RCA mai scump etc.), datorita pretului mai mare oferit dupa negocieri (CRV mai scumpa cu aprox. 2500 euro la aceleasi dotari) si la garda la sol care, conform site-ului official, este de doar 165 mm, extrem de putin chiar si pt un crossover. (http://crv.hondatrading.ro/_res_feb2014 ... b_2014.pdf). Loganul are 155 mm garda la sol, deci practic la CRV este cu doar un cm mai mare.

In legatura cu consumul, nu pot sa imi dau seama de ce este asa de mare. Eu am motorul de 140 CP cu transmisie manuala 4x4 si am acum pe bord un consum mediu de 6.2 litri (mers majoritar in afara orasului, dar si putin in Bucuresti). Eu sunt multumit. Poate sa fie si datorita cutiei de viteze, oficial PowerShift-ul consuma cam cu 0.2-0.3 mai mult decat manuala ... totusi nu te uita la consumul instantaneu, vezi consumul mediu: daca este in jurul la 6.5-7 pt mers in afara si 8-9 in oras nu este chiar foarte mare pt un 4x4 de 163 CP cu cutie automata si 1.7 tone! Plus ca este inca foarte noua! Cred ca o sa mai scada in timp...

La CX5-ul de la Mazda sunt foarte multe comentarii si pareri referitoare la consumurile date de ei... Intr-adevar, sunt mai mici pe hartie, dar am vazut comentarii ca in realitate sunt practic doar cu 0,3-0,5 mai mici in medie fata de Kuga sau Tiguanul de 140 CP. Avand in vedere ca si la CX5 trebuia sa platesti un impozit mai mare cu aprox. 640 lei + RCA-ul mai mare cu inca 100-150 lei, rezulta ca mare economie nu faceai, cheltuielile pe an erau destul de apropiate. Oricum, daca vorbum de bani, trebuie spus ca si CX5-ul este mai scump decat Kuga cu destul de mult, cred ca tot cu aprox. 2000 euro...

In final, ce sa spun, pana la urma diferentele la consumuri/preturi/calitate sunt destul de mici, nu cred ca poti sa iti cumperi o masina stric numai dupa socoteli financiare... dupa parerea mea masina trebuie in primul rand sa iti faca placere sa te urci in ea si sa o conduci! Din acest punct de vedere eu raman la parerea mea ca, la momentul de fata, Ford Kuga are cel mai bun interior ca design si ergonomie. Daca la exterior mie mi-au placut si CRV/CX5/RAV4 si Sportage, totusi la interior Kuga este singurul care este la nivelul anului 2014. In cele 3 japoneze am avut atunci cand m-am urcat un sentiment care mi-a adus aminte de anii '90! Ceva nu a fost ok si efectiv am renuntat fara nicio strangere de inima. Kuga are si cele mai multe dotari standard, iar pretul (atentie, eu am negociat dur 2 luni de zile si am obtinut la plata cash un discount de aprox. 10% fata de oferta speciala de pe site), deci pretul este chiar ok, de bun simt. Desi, o spun inca o data, nu am vrut neaparat Ford Kuga, totusi si acum la mai bine de un an de la achizitie ma bucur ca in prima zi cand ma urc in ea... si asta cred ca este esential pana in final, indiferent de ce masina ai!
Paul V
Incepator
 
Mesaje: 4
Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4


Înapoi la Totul despre membri

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 5 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 5 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 5 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login