Noul Ford Kuga - cum si de ce l-am cumparat
Salut tuturor!
Vreau sa transmit celor interesati, "mica aventura" prin care am trecut din momentul in care m-am hotarat sa cumpar un SUV compact (crossover)si pana in prezent, cand am ajuns la 5000 km cu aceasta masina. Experienta mea cred ca este interesanta si pentru altii prin faptul ca nu am plecat de la o hotarare deja luata, de a cumpara X sau Y marca, sau un model anume, ci mi-am rezervat un an intreg pentru a testa (de mai multe ori) toate marcile existente, am citit tot ce se putea despre fiecare, am intrebat si am ascultat toate parerile. Am vrut doar sa fie noua si sa respecte urmatoarele criterii:
1. sa aiba garda la sol cat mai mare : obsesia mea este muntele, iar masinile avute anterior nu au facut fata pe drumurile de munte din cauza garzii la sol, tot timpul loveam scutul motorului;
2. dimensiunea: am vrut o masina ceva mai mare, nu vreau sa ma simt inghesuit;
3. pretul : banii i-am strans muncind 12 ore pe zi, timp de mai bine de 3 ani (+ am vandut masina veche), deci pretul a fost un factor esential;
4. design interor si exterior;
5. numele si "notorietatea" pe piata: nu m-am gandit aici la "fite" , ci doar la revanzare, cum este si normal vreau sa pierd cat mai putin bani la momentul vanzarii.
6. motor max. 2000cmc : pt. un motor de 2l impozitul este de 160 lei , iar daca cumperi un 2.2l impozitul sare deja la aproape 800 lei!! Nu mai vorbesc de asigurari etc. Am considerat ca nu merita pentru un plus de 200cmc sa platesc atatia bani de pomana statului.
Astfel stabilite criteriile am inceput sa exclud pe rand din modele si au "picat":
La pct. 1: Opel Mokka si fratele Chevrolet Trax;
La pct. 2 : Nissan junke, Suzuki SX4 si Jimny;
La pct. 3 : BMW X1 si X3 , Mercedes etc.
La pct. 4 : Tiguan . Aici ar fi multe de spus, Tiguan a ajuns in "finala" cu Kuga, dar a pierdut din mai multe considerente : pret mai mare la aceleasi dotari cu aprox. 1500-2000euro, nejustificat de mare in opinia mea (atentie, vorbesc de preturile negociate , nu de cele de catalog), design interior cu aer de anii 90, exterior mult invechit, spatiu mai mic etc.
La pct. 5 : Hyundai IX35 , Kia Sportage, un alt semifinalist, a pierdut totusi la acest punct;
La pct. 6 : Opel Antara, Chevrolet Captiva, Mitsubishi Outlander.
Prezentarea de mai sus este o sinteza a tuturor datelor stranse intr-un an intreg, ar fi foarte multe de spus la fiecare punct. Esential este un singur lucru: castigator a fost noul Ford Kuga. Am stiut ca este castigator in momentul cand m-am suit prima data in masina, interiorul este de nota 10, exteriorul este exact ce cautam: sobru, masiv si foarte placut ochiului, chiar frumos. Tin sa mentionez ca am mai avut pana acum 8 masini, 5 second-hand si 3 noi in ultimii ani, o singura data prin '95 am mai avut Ford (Sierra), dar nu mi s-a mai intamplat pana acum sa fiu atat de convins ca am facut exact alegerea potrivita (poate si datorita faptului ca pana acum nu am mai testat timp de un an piata, de obicei cumparam mult mai repede ce gaseam pe moment).
Pretul negociat a fost 25500 euro pentru urmatoarea configuratie: noul Ford Kuga, Trend, 4X4 , 2.0 TDCI, gri metalizat, cu pachet edition : jenti, clima dubla, volan si schimbator piele, sine pe plafon, ecranul de pe bord este LCD color mare, dar ecranul de la sistemul audio este monocrom, a venit cu cauciucuri all-season, comenzi pe volan, busola, cruise control (se seteaza viteza maxima, care se mentine indiferent cat apesi pe acceleratie sau se poate accelera si decelera din butoanele de pe volan fara a mai folosi pedalele), comenzile sistemului audio si telefonic se pot face verbal (si trecerea de la cd la usb sau mobil, de exemplu), suna la 112 automat in caz de accident, are cotiera fata cu grila de aer pt locurile din spate etc.
Trebuie sa mentionez aici experienta neplacuta avuta cu dealer-ul, care mi-a adus masina cu 6 km la bord (am vazut-o cand au descarcat-o de pe platforma), iar peste aproape 2 saptamani cand au fost "actele gata", masina avea deja aproape 12 km!!! Inadmisibil, dupa parerea mea, dar nimanui nu i s-a parut ceva deosebit, nici macar celor de la Ford Romania carora le-am facut mai multe sesizari.
Acum am aproape 6000 km si pot sa va spun ca sunt inca la fel de incantat ca in prima zi. Ergonomia este perfecta, inca o data subliniez ca interiorul este pe departe cel mai reusit din clasa sa, modern, placut, volan deosebit, scaune comode, plastic moale si de calitate peste tot, inclusiv usi (tot bordul este moale, mai putin partea unde este sistemul audio). Excelenta ideea de a pune mai multe guri de aerisire decat im mod obisnuit. Cele din stanga si dreapta bordului au 3 cai separtate: pt geamuri laterale, pentru fata si separat una pentru partea de mijloc a soferului si pasagerului, aerul "bate" undeva spre burta sau chiar mai jos; pe mijlocul bordului sunt 4 fante de aer separtate: 2 orientate spre fata pasagerului si soferului si 2 spre partea mediana a bustului. Total 13 "guri" (fante)de aerisire , incluzand aici cea de la parbriz si 2 la picioare. Ok este si faptul ca spatarul banchetei din spate este culisabil, poti astfel sa "te lasi" mai comod pe spate sau poti sa stai mai drept, marind astfel capacitatea portbagajului. Computerul de bord este foarte complex, poti afisa in acelasi timp mai multe functii (eu am numarat la un moment dat vreo 14!!, fara cele de climatizare sau audio !!)sau doar cateva in format mai mare. O functie a computerului iti afiseaza niste flori care pierd sau castiga frunze in functie de felul cum conduci. Adaugi frunze daca anticipezi franarea (deci daca mergi mai mult fara sa franezi), daca schimbi vitezele la momentul ideal etc. sunt mai multe criterii. Eu personal m-am straduit si "am pus" toate frunzele pe fiecare floare, dar la sfarsit mi-a aparut un mesaj in care imi spunea ca nu sunt soferul ideal pt. ca am mers 30% din timp cu motorul mai rece decat trebuie!... ce sa fac? lucrez aproape de casa... Cand am plecat in concediu am eliminat si aceasta ultima "problema" si am fost recompensat cu Cupa Ford pt condus ecologic! Chiar mi-a aparut pe bord o cupa desenata!
Acestea sunt primele impresii, sper ca nu am plictisit pe nimeni! O sa revin cu informatii pe masura ce voi acumula km. si deasemenea cu punctele slabe sesizate. Daca mai sunt si alti posesori de noua Kuga, mi-ar face placere sa citesc si parerea lor, cum au ajuns sa cumpere aceasta masina, primele impresii etc.
Toate cele bune!
Paul V.
Vreau sa transmit celor interesati, "mica aventura" prin care am trecut din momentul in care m-am hotarat sa cumpar un SUV compact (crossover)si pana in prezent, cand am ajuns la 5000 km cu aceasta masina. Experienta mea cred ca este interesanta si pentru altii prin faptul ca nu am plecat de la o hotarare deja luata, de a cumpara X sau Y marca, sau un model anume, ci mi-am rezervat un an intreg pentru a testa (de mai multe ori) toate marcile existente, am citit tot ce se putea despre fiecare, am intrebat si am ascultat toate parerile. Am vrut doar sa fie noua si sa respecte urmatoarele criterii:
1. sa aiba garda la sol cat mai mare : obsesia mea este muntele, iar masinile avute anterior nu au facut fata pe drumurile de munte din cauza garzii la sol, tot timpul loveam scutul motorului;
2. dimensiunea: am vrut o masina ceva mai mare, nu vreau sa ma simt inghesuit;
3. pretul : banii i-am strans muncind 12 ore pe zi, timp de mai bine de 3 ani (+ am vandut masina veche), deci pretul a fost un factor esential;
4. design interor si exterior;
5. numele si "notorietatea" pe piata: nu m-am gandit aici la "fite" , ci doar la revanzare, cum este si normal vreau sa pierd cat mai putin bani la momentul vanzarii.
6. motor max. 2000cmc : pt. un motor de 2l impozitul este de 160 lei , iar daca cumperi un 2.2l impozitul sare deja la aproape 800 lei!! Nu mai vorbesc de asigurari etc. Am considerat ca nu merita pentru un plus de 200cmc sa platesc atatia bani de pomana statului.
Astfel stabilite criteriile am inceput sa exclud pe rand din modele si au "picat":
La pct. 1: Opel Mokka si fratele Chevrolet Trax;
La pct. 2 : Nissan junke, Suzuki SX4 si Jimny;
La pct. 3 : BMW X1 si X3 , Mercedes etc.
La pct. 4 : Tiguan . Aici ar fi multe de spus, Tiguan a ajuns in "finala" cu Kuga, dar a pierdut din mai multe considerente : pret mai mare la aceleasi dotari cu aprox. 1500-2000euro, nejustificat de mare in opinia mea (atentie, vorbesc de preturile negociate , nu de cele de catalog), design interior cu aer de anii 90, exterior mult invechit, spatiu mai mic etc.
La pct. 5 : Hyundai IX35 , Kia Sportage, un alt semifinalist, a pierdut totusi la acest punct;
La pct. 6 : Opel Antara, Chevrolet Captiva, Mitsubishi Outlander.
Prezentarea de mai sus este o sinteza a tuturor datelor stranse intr-un an intreg, ar fi foarte multe de spus la fiecare punct. Esential este un singur lucru: castigator a fost noul Ford Kuga. Am stiut ca este castigator in momentul cand m-am suit prima data in masina, interiorul este de nota 10, exteriorul este exact ce cautam: sobru, masiv si foarte placut ochiului, chiar frumos. Tin sa mentionez ca am mai avut pana acum 8 masini, 5 second-hand si 3 noi in ultimii ani, o singura data prin '95 am mai avut Ford (Sierra), dar nu mi s-a mai intamplat pana acum sa fiu atat de convins ca am facut exact alegerea potrivita (poate si datorita faptului ca pana acum nu am mai testat timp de un an piata, de obicei cumparam mult mai repede ce gaseam pe moment).
Pretul negociat a fost 25500 euro pentru urmatoarea configuratie: noul Ford Kuga, Trend, 4X4 , 2.0 TDCI, gri metalizat, cu pachet edition : jenti, clima dubla, volan si schimbator piele, sine pe plafon, ecranul de pe bord este LCD color mare, dar ecranul de la sistemul audio este monocrom, a venit cu cauciucuri all-season, comenzi pe volan, busola, cruise control (se seteaza viteza maxima, care se mentine indiferent cat apesi pe acceleratie sau se poate accelera si decelera din butoanele de pe volan fara a mai folosi pedalele), comenzile sistemului audio si telefonic se pot face verbal (si trecerea de la cd la usb sau mobil, de exemplu), suna la 112 automat in caz de accident, are cotiera fata cu grila de aer pt locurile din spate etc.
Trebuie sa mentionez aici experienta neplacuta avuta cu dealer-ul, care mi-a adus masina cu 6 km la bord (am vazut-o cand au descarcat-o de pe platforma), iar peste aproape 2 saptamani cand au fost "actele gata", masina avea deja aproape 12 km!!! Inadmisibil, dupa parerea mea, dar nimanui nu i s-a parut ceva deosebit, nici macar celor de la Ford Romania carora le-am facut mai multe sesizari.
Acum am aproape 6000 km si pot sa va spun ca sunt inca la fel de incantat ca in prima zi. Ergonomia este perfecta, inca o data subliniez ca interiorul este pe departe cel mai reusit din clasa sa, modern, placut, volan deosebit, scaune comode, plastic moale si de calitate peste tot, inclusiv usi (tot bordul este moale, mai putin partea unde este sistemul audio). Excelenta ideea de a pune mai multe guri de aerisire decat im mod obisnuit. Cele din stanga si dreapta bordului au 3 cai separtate: pt geamuri laterale, pentru fata si separat una pentru partea de mijloc a soferului si pasagerului, aerul "bate" undeva spre burta sau chiar mai jos; pe mijlocul bordului sunt 4 fante de aer separtate: 2 orientate spre fata pasagerului si soferului si 2 spre partea mediana a bustului. Total 13 "guri" (fante)de aerisire , incluzand aici cea de la parbriz si 2 la picioare. Ok este si faptul ca spatarul banchetei din spate este culisabil, poti astfel sa "te lasi" mai comod pe spate sau poti sa stai mai drept, marind astfel capacitatea portbagajului. Computerul de bord este foarte complex, poti afisa in acelasi timp mai multe functii (eu am numarat la un moment dat vreo 14!!, fara cele de climatizare sau audio !!)sau doar cateva in format mai mare. O functie a computerului iti afiseaza niste flori care pierd sau castiga frunze in functie de felul cum conduci. Adaugi frunze daca anticipezi franarea (deci daca mergi mai mult fara sa franezi), daca schimbi vitezele la momentul ideal etc. sunt mai multe criterii. Eu personal m-am straduit si "am pus" toate frunzele pe fiecare floare, dar la sfarsit mi-a aparut un mesaj in care imi spunea ca nu sunt soferul ideal pt. ca am mers 30% din timp cu motorul mai rece decat trebuie!... ce sa fac? lucrez aproape de casa... Cand am plecat in concediu am eliminat si aceasta ultima "problema" si am fost recompensat cu Cupa Ford pt condus ecologic! Chiar mi-a aparut pe bord o cupa desenata!
Acestea sunt primele impresii, sper ca nu am plictisit pe nimeni! O sa revin cu informatii pe masura ce voi acumula km. si deasemenea cu punctele slabe sesizate. Daca mai sunt si alti posesori de noua Kuga, mi-ar face placere sa citesc si parerea lor, cum au ajuns sa cumpere aceasta masina, primele impresii etc.
Toate cele bune!
Paul V.
- Paul V
- Incepator
- Mesaje: 4
- Membru din: 02 Feb 2014, 12:23
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: Ford Kuga2, tdci 140cp, 4x4