Switch to full style
Prezentari cu masini, poze, biografii, liste
Răspunde

Ford Consul 2300V6, 1974

14 Mai 2014, 19:05

De cateva zile (6) am intrat in posesia noului meu proiect. Este vorba despre un Ford Granada mk1 (sau Consul, ca sa fiu mai exact). Masina a fost achizitionata de la utilizator de pe forum, tocmai de la Timisoara, cu ajutorul unui alt coleg de forum (DGAlexandru), caruia ii si multumesc pentru ajutorul enorm pe care mi l-a dat (si inca mi-l da :D ).

Cate ceva despre masina: are varianta de caroserie cu 2 usi (care m-a si atras foarte mult), motorizare 2.3 V6 YYH de 108cp si conform seriei de sasiu, este fabricata in decembrie 1974. Se prezinta in stare relativ buna pentru varsta ei, avand in trecut ceva interventii facute in tara. Candva i-au fost adaugate geamuri electrice, consola centrala si volan de Granada mk2. Acum, eu si DGAlexandru lucram de zor la ea ca sa fie gata pana la ZCF14.

Cateva poze facute acum o luna cand am fost sa o vad:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Si interiorul (cu volan si consola centrala de Granada mk2):
Imagine
Imagine
Imagine

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

14 Mai 2014, 19:13

Poze de pe drum:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Apropo: jantele RS de 16" 5x112 sunt de vanzare. Le am pe toate 4.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

14 Mai 2014, 19:20

Intre timp (pana sa iau masina), eu am cumparat cateva piese:
Imagine

Si am mai luat cateva:
Imagine

Am cumparat set complet de frane (cilindri receptori, saboti, chit arcuri, garnituri etriere, placute, discuri, lichid DOT3, set montaj placute, garnituri pompa centrala), pompa de apa Hepu, pompa de benzina Pierburg, filtru aer, filtru ulei si ulei. Scopul este sa trec ITP-ul ca sa pot merge cu masina la mare pe 7-9 iunie.

De asemenea, am mai luat volan si consola originale de mk1 si cateva tampoane din cauciuc de pe motomobil.de .

De peste mari si tari, cu ajutorul lui Mihai R (Multumesc!) am facut rost de o maneta de semnalizare, 2 grile si o lampa pentru numarul de inmatriculare (imi lipseau):
Imagine

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

14 Mai 2014, 19:24

frumos model, frumos proiect! iti doresc mult succes la lucru, la intinerire! sa devina o frumusete!

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

14 Mai 2014, 19:49

Multumesc.
Am inceput deja lucrul la masina. Am trimis jantele originale din otel la sablat si vopsit electrostatic (ElSpa, aici pe forum) in vederea obtinerii atestatului de autovehicul istoric. Am schimbat pompa de apa si pompa de benzina iar Alex a desfacut instalatia electrica:
Imagine
Imagine
Am mai schimbat senzorul de presiune de ulei si senzorul de temperatura a lichidului de racire.

Am reconditionat si alternatorul (rulmenti si carbuni noi, rectificat zonele de contact):
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Am curatat pompa de ulei (al carei sorb era plin de silicon folosit in exces la o reparatie anterioara a motorului):
Imagine
Imagine

Si am curatat baia de ulei, schimband garnitura si simeringul arborelui cotit.
Urmeaza, in weekend, revizia completa a sistemului de franare.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

14 Mai 2014, 22:42

Frumos proiect, sunt convins ca o vei readuce la viata si sper, cat mai aproape de starea originala.
Pentru fetele de usi ai vreo solutie in vedere? Se mai gasesc in stare buna de vanzare sau va trebui gasita o alta solutie?

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 08:39

Voi reface tot interiorul. Am gasit o firma in Campulung care, cel putin din poze, lucreaza foarte bine. Au restaurat masina unui coleg de aici de pe forum. Ar mai fi si un tapiter in Bucuresti, la care am refacut volanul Ford-ului Mondeo, pe la care voi trece.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 08:55

Salut ionutz si bine ai venit pe forum. Multi km fara probleme iti urez.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 11:39

Succes si hai s-o vedem pe sosele! :D

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 11:40

Super! Sper sa fie mai norocoasa decat Capri-ul.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 19:56

Proiect granada mk1 , un nou capri-ciu marca ionutz :) .
Imi aduc aminte ce investitie ca timp si munca era sa restaurezi complet o dacie de 20 de ani: tinichigerie,motor,interior...etc ...daca ma gandesc la un ford sau o alta marca ma sperie si investitia financiara sau "goana dupa piese".
Voi, doctorii de babe(masini), aveti tot respectul meu ...mai ales acum cand multi nu mai sacrifica nici macar 15min din pretiosul timp ca sa isi schimbe uleiul unde mai pui ca se si "murdaresc" pe maini dar se dau "pasionati de masini".
Mult succes cu acest proiect !

P.S. Ce faci cu motorul de capri ?
A. Il pui la scuter
B. Il vinzi
C. Va urma proiect capri ver. 2.0

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 20:55

D. Poate 2.3-ul nu e suficient :D

@zvony
e cel putin la fel de norocoasa ca si Escortul... ca e functionala.. si deja ne-am apucat de treaba...
Daca e vreme frumoasa, poate saptamana viitoare terminam si franele... si se poate merge la ITP.

Azi au iesit rotile de la vopsit, a primit si niste anvelope super bune.. dar am uitat de poze :P

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 21:43

Rotile:
Imagine

Astazi am montat alternatorul, ventilatorul, radiatorul si noua curea trapezoidala.

@cip02: am pastrat actele si motorul Capri-ului. Voi lua o caroserie, dar la momentul potrivit.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 21:59

uuu shiny, tinem pumnii sa treaca de ITP si sa ajunga pe roti la ZCF :D

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

15 Mai 2014, 22:48

=D> , spor la munca si vremea sa tina cu voi.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

16 Mai 2014, 07:39

Si daca nu trece ITP .... just YOLO it pana la ZCF! :)))

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

16 Mai 2014, 08:28

Un proiect frumos. Felicitari. Astept sa vad cum va atata la final.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

16 Mai 2014, 17:01

Ma bucur ca te-ai miscat asa de repede si ca apuca o a n-a viata mult mai buna decat pana acum.

S-a lucrat frumos si rapid, felicitari Ionute!

Motorul la Fagaras sau BV a fost reparat, schimbat cateva supape, sigur de acolo provine siliconul, bine ca nu a stricat nimic #:-S

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

18 Mai 2014, 20:34

Tot respectul pentru astfel de proiecte, mai ales in ziua de azi in care majoritatea alearga dupa masini de ultima generatie. Sper ca vara asta sa faci furori cu "batranica" ta.
Sa te bucuri de ea fara incidente.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

02 Iun 2014, 21:32

andrei.r scrie:Salut ionutz si bine ai venit pe forum. Multi km fara probleme iti urez.


Maxim :))

Se pare ca masina a ajuns la Jupiter, felicitari!

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

03 Iun 2014, 07:28

=D> =D> =D>

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

03 Iun 2014, 07:41

Exact. Toata masina este in Jupiter.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

03 Iun 2014, 14:00

poze, poze :)


Ca si an fabricatie cam toate masinile din occident sunt fabricate cu un an in urma inregistrarii in acte, deci 75 banuiesc ca a fost anul primei inmatriculari. Oricum piesele nu difera cu nimic intre 74 si 75, de fapt 75 este ultimul an cu acele tipuri de ceasuri de bord, deci momentan totul este corect chiar daca ramane 75 in acte sau o modifici tu la RAR in 74.

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

04 Iun 2014, 00:56

Ah, mai are o problema in acte, tot RAR-ul e vinovat, scrie model Granada L-GL...ceva inexistent dar sigur rezolvi daca mergi la ei cu un catalog al vremii ;)

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

11 Iun 2014, 14:33

Intre timp, masina m-a dus si adus de la ZCF14. Cam 650km in total, cu un consum mediu de ~9%, fara "surprize" pe drum. Acum, sa reluam firul restaurarii. Cum am descris mai sus, cateva elemente le-am dus la sablat si revopsit (cu pistolul): etrierele, tamburele, protectiile discurilor de frana precum si capacele tachetilor. Etrierele au fost apoi complet reconditionate, cu set nou de garnituri. Am cumparat si furtunuri de frana noi pentru puntea din fata. Pentru puntea spate, am cumpara saboti noi, cilindri receptori noi si set complet de arcuri pentru montaj.

Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Cat timp piesele au fost la sablat, Alex a sculptat in plastic, reparandu-mi un corp de semnalizator:
Imagine
Imagine
Imagine

Piesele sablate si revopsite:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Montajul franelor la puntea din fata:
Imagine
Imagine
Imagine
ImagineImagine
Imagine
Imagine

Montajul franelor la puntea din spate:
Imagine
Imagine
Imagine
Imagine

Ambele planetare au fost curatate, grunduite (3 straturi), vopsite (Performance Blue, by ST220, 2 straturi) si lacuite (3 straturi), fiecare articulatie primind burduf, inele de strangere si vaselina noi de la Febi (un chilipir la 19 lei / bucata):
Imagine
Imagine
Imagine

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

11 Iun 2014, 15:21

Alex m-a ajutat enorm (Multumesc!) cu instalatia electrica pe care a verificat-o si reimbracat-o in banda izolatoare (gri, precum originalul).
Pe ultima suta de metri am cumparat chedere noi pentru usi (care acum se inchid la linie cu caroseria), portbagaj si geamurile rabatabile. Am mai luat furtunuri noi pentru vacuum si pentru traseul lichidului pentru parbriz, brate stergatoare din inox OE Motorcraft si buson pentru radiator marca Gates. De pe http://www.motomobil.com am luat cate doua suruburi, tampoane din cauciuc si bucse de ghidaj pentru capota, care acum se inchide perfect, la linie.
Imagine
Cu aceste reparatii, masina a fost readusa la o stare decenta de functionare. O puteti vedea mai jos, ruland cu demnitate pe strazile din Mangalia:
Imagine
Imagine

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

11 Iun 2014, 23:37

Cu placere :) (mi-am facut si eu mana pe oldtimere :D)

In ultima poza nu se vede acea linie la usa, dar asta pt. ca cel ce era atunci la volan nu a tras bine de usa ... Trebuie sa tragi / impingi usa cu ceva mai multa forta (decat in mod normal) pt. a inchide usa - pana se aseaza / uzeaza un pic chederele.

PS. Update semnatura pe cand?

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

13 Iun 2014, 13:43

pompa de apa a fost noua, deci pastreaz-o pt viitor, n-o arunca ;)

frumos, cel putin la frane ai facut-o noua toata.
Dar i-ar trebui niste baloane mai amri la roti, parca sta cam jos.

Ionutz, fiscalul a plecat spre tine, ai un email in inbox, astept un raspuns ;)

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

18 Iun 2014, 19:18

Frumusel Frumosel, bravo!

Ce "nisip" ai folosit pentru sablat? ca nu stiu de unde sa cumpar.

Stima!

Re: Ford Granada mk1 2.3 V6, 2-door, 1974

25 Iun 2014, 11:56

Nisip fin, de finisaje - Dedeman :P
Răspunde