Re: Accident Focus - virare la stanga (si daca merita reparat)
Iar complicati cazul, si niciun politist nu va judeca asa. Haideti sa simplificam:
1. Focus da semnal si intra pe banda 1. NU are prioritate fata de masinile pe sensul lui, deci TOYOTA are prioritate si s-a angajat in depasire. Semnalul de stanga al Focusului l-a considerat ca fiind pentru reintrarea in circulatie a Focusului. Vinovat: Focusul, a incurcat o alta masina care are prioritate fata de el.
2. Focus da semnal si intra pe banda. Sa zicem ca Toyota era departe si totul era legal, dar totusi Toyota s-a hotarat sa depaseasca. Aceeasi problema semnalata de Mihai: semnalul stanga la plecarea de pe loc cum e diferentiat de cel stanga pentru intoarcere? Oricum, la intoarcere ai alte articole care iti interzic sa intorci... nu le mai pun, dar stii, asigurare stanga, fata, spate. Focusul vinovat.
3. Sa zicem ca Toyota e nesimtit(a) si depaseste chiar daca Focusul are semnal stanga. Se intalneste cazul frecvent pe drumurile din Romania, plus altele. Toyota, vinovata.
Cred ca mai sunt cazuri. Legea trebuie sa fie clara.
Dar sunt convins ca nu stiti cum functioneaza legile in Romania (si nu numai). Fara martori, fara filmari cu camere abilitate, cazul se judeca plecand de la premisa nevinovatiei astfel: toate autovehicolele antrenate in accident au semnalizat, s-au incadrat si erau corect echipate, daca expertiza tehnica nu dovedeste altfel. Expertiza tehnica se uita la masini si conchide: Focusul e lovit in stanga fata, deci a initiat manevra de schimbare a directiei de mers ULTERIOR actiunii de depasire initiata de TOYOTA, fapt care contravine articolului..... care prevede ca la schimbarea directiei de mers trebuie sa te asiguri, pierzand prioritatea fata de un autovehicul care se afla deja in depasirea ta (tot Mihai a mai spus asta mai sus). Totul se descompune pe baza unui principiu numit suprapunerea actiunilor - deriva din suprapunerea actiunilor din fizica Newtoniana.
Ca sa concluzionez, vinovat moral e una, vinovat legal e alta. Uneori nu coincid, tocmai pentru ca legea vede altfel faptele. Rece. Obiectiv. Puteai sa fii corect, sa semnalizezi, sa te asiguri, si sa vina cineva sa ti se infinga in stanga. Si Politia sa te scoata vinovat. E plin tribunalul de astfel de cazuri, si legea nu sta la discutii. Si umbli ca dreptatea cu capul spart, pe banii si nervii tai.
Oricum a-i da-o, Crystian, fratele tau a gresit. E dureros sa accepti, dar faptul ca a incalcat nenumarate articole legale nu e scuzat de probabila nesimtire a Toyotei care a depasit chiar daca Focusul avea semnalul pus. Putem sa dezbatem la infinit, niciodata, in niciun tribunal, nu vei avea castig de cauza. La fel cu spunea Mihai, iti poate sari unul in fata, il lovesti in spate si te judeci cu el cautandu-ti dreptatea. Un lucru mai precizez: sa nu credeti ca legea si vitezele plus manevrele sunt reglementate aiurea. E aproape imposibil in ziua de azi sa pacalesti un expert in legatura cu ele, in cazul unui accident. Asa ca mare atentie!
1. Focus da semnal si intra pe banda 1. NU are prioritate fata de masinile pe sensul lui, deci TOYOTA are prioritate si s-a angajat in depasire. Semnalul de stanga al Focusului l-a considerat ca fiind pentru reintrarea in circulatie a Focusului. Vinovat: Focusul, a incurcat o alta masina care are prioritate fata de el.
2. Focus da semnal si intra pe banda. Sa zicem ca Toyota era departe si totul era legal, dar totusi Toyota s-a hotarat sa depaseasca. Aceeasi problema semnalata de Mihai: semnalul stanga la plecarea de pe loc cum e diferentiat de cel stanga pentru intoarcere? Oricum, la intoarcere ai alte articole care iti interzic sa intorci... nu le mai pun, dar stii, asigurare stanga, fata, spate. Focusul vinovat.
3. Sa zicem ca Toyota e nesimtit(a) si depaseste chiar daca Focusul are semnal stanga. Se intalneste cazul frecvent pe drumurile din Romania, plus altele. Toyota, vinovata.
Cred ca mai sunt cazuri. Legea trebuie sa fie clara.
Dar sunt convins ca nu stiti cum functioneaza legile in Romania (si nu numai). Fara martori, fara filmari cu camere abilitate, cazul se judeca plecand de la premisa nevinovatiei astfel: toate autovehicolele antrenate in accident au semnalizat, s-au incadrat si erau corect echipate, daca expertiza tehnica nu dovedeste altfel. Expertiza tehnica se uita la masini si conchide: Focusul e lovit in stanga fata, deci a initiat manevra de schimbare a directiei de mers ULTERIOR actiunii de depasire initiata de TOYOTA, fapt care contravine articolului..... care prevede ca la schimbarea directiei de mers trebuie sa te asiguri, pierzand prioritatea fata de un autovehicul care se afla deja in depasirea ta (tot Mihai a mai spus asta mai sus). Totul se descompune pe baza unui principiu numit suprapunerea actiunilor - deriva din suprapunerea actiunilor din fizica Newtoniana.
Ca sa concluzionez, vinovat moral e una, vinovat legal e alta. Uneori nu coincid, tocmai pentru ca legea vede altfel faptele. Rece. Obiectiv. Puteai sa fii corect, sa semnalizezi, sa te asiguri, si sa vina cineva sa ti se infinga in stanga. Si Politia sa te scoata vinovat. E plin tribunalul de astfel de cazuri, si legea nu sta la discutii. Si umbli ca dreptatea cu capul spart, pe banii si nervii tai.
Oricum a-i da-o, Crystian, fratele tau a gresit. E dureros sa accepti, dar faptul ca a incalcat nenumarate articole legale nu e scuzat de probabila nesimtire a Toyotei care a depasit chiar daca Focusul avea semnalul pus. Putem sa dezbatem la infinit, niciodata, in niciun tribunal, nu vei avea castig de cauza. La fel cu spunea Mihai, iti poate sari unul in fata, il lovesti in spate si te judeci cu el cautandu-ti dreptatea. Un lucru mai precizez: sa nu credeti ca legea si vitezele plus manevrele sunt reglementate aiurea. E aproape imposibil in ziua de azi sa pacalesti un expert in legatura cu ele, in cazul unui accident. Asa ca mare atentie!
Focus Futura Turnier TDcI 2002, 85 kW
- tatyflorin
- Gold Member
- Mesaje: 562
- Membru din: 03 Dec 2008, 00:53
- Localitate: Bucuresti
- Maşina: ford focus futura 2002 tdCI