In primul rand: scuze pentru teoria care a plecat rau "off topic". Era o chestie teoretica, prezumtiva, etc cand am indicat varianta cu drum secundar si intersectie. Uite unde s-a ajuns.. dar e bine ca totusi s-a declansat discutia asta. Daca va continua, o voi face separat subiect de discutii pro si contra.
toxicristi,613804 scrie:Daca stii legea, zi in ce intersectii e interzisa depasirea
Amice, nu am chef de chestii scolaresti. Poti face ce vrei, dar nu ii induce in eroare pe ceilalti. Ai articolul cu depasire in intersectii. Tu, daca vrei, poti sa faci ce vrei, nu am timp si chef de care-i mai tare in teorie. Eu sunt si patit si de principiul ca desteptii invata si din greselile altora.
@verga_cip: Legea e lege, cand faci stanga oricum, aiurea, ca vrea muschiul tau, esti vinovat. Daca faci insa stanga pe un drum care e marcat corespunzator si care este o intersectie, ITI GARANTEZ ca legea iti va da dreptate ORICAND. Nu oricum, depinde si de "muschii" fiecaruia. Gandeste-te altfel, vad ca esti mai linistit si mai cerebral decat celalalt coleg de-al tau: stai in intersectie, drum cu prioritate, cu semnal, dai prioritate la cei din fata, ai liber si faci stanga. Vine un bizon pe stanga "care are prioritate ca e pe drum cu prioritate si tu faci stanga pe un drum secundar" si te loveste. Tu platesti pentru asta?? Da, este posibil, daca esti fraier, daca ala influenteaza politistul si tu nu iti cunosti drepturile. Dupa asta sa mutam scena intre localitati, la o intersectie cu un drum fara prioritate. Sa-mi spui acum daca politistul va spune ca tu esti de vina ca ai vrut sa faci stanga deoarece acolo era un drum si aveai inainte un semn cu "intersectie cu un drum fara prioritate".
INTERSECTIE. A nu se confunda drumurile de tara din pamant care nu intra in definitia unei intersectii: " intersectie - orice incrucisare, jonctiune sau bifurcare de drumuri, inclusiv spatiile formate de acestea;"
Politistul va aplica .. de obicei ... legea:
Art. 32. - Depãsirea este interzisã:
a) în intersectii cu circulatia nedirijatã;
SI alte chestii "plictisitoare":
Intersectii nedirijate
Regula principala de trecere intr-o intersectie nedirijata este prioritatea de dreapta. Aceasta regula mentioneaza: in situatia in care intr-o intersectie nedirijata sosesc simultan doua sau mai multe vehicule ale caror traiectorii se intersecteaza, primul va intra in intersectie cel care pe tot timpul deplasarii nu are pe nimeni in dreapta. Atentie la cele doua particularitati specifice intersectiei nedirijate:
1) vehiculele trebuie sa soseasca simultan pentru a se aplica prioritatea de dreapta, lucru care nu este valabil la intersectiile dirijate;
2) intra primul in intersectie cel care pe tot timpul deplasarii nu are un alt vehicul in dreapta, aceasta insemnand ca prioritatea de dreapta nu se aplica static, nu se aplica in punctul in care sunt desenate vehiculele in chestionar, ci se aplica dinamic. Se merge punct cu punct pe traiectoria vehiculului (pe acea sageata desenata) si daca cel putin intr-un punct are pe cineva in dreapta nu va putea intra in intersectie.
Orice intersectie, indiferent daca are sau nu marcaje,indiferent daca este in localitate sau in afara ei, are o zona de preselectare de 50 m lungime inainte de coltul intersectiei, pe fiecare drum care patrunde in intersectie. In zona de preselectare nu se mai poate schimba pozitia autovehiculului, deci, soferul va trebui sa se inscrie, pina la intrarea in aceasta zona, pe pozitia dorita.
Pentru a efectua un viraj la stinga intr-o intersectie nedirijata conducatorul auto trebuie sa respecte urmatoarele :
Sa hotarasca dinainte traseul pe care il va urma si directia de schimbat ;
Sa observe cu atentie indicatoarele si marcajele si sa le respecte semnificatia;
Sa fie atent la semnalele speciale de avertizare, la semnalele politistului sau la semnalizarea temporara si sa le respecte ;
Sa semnalizeze intentia de schimbare a directiei cu 50 m inainte de a o efectua in localitati si 100m inainte in afara localitatilor si pe tot timpul cit se circula in zona de preselectie ;
Sa semnalizeze noaptea prin schimbarea luminilor de intilnire cu cele de drum, in intersectiile nedirijate prin semnale luminoase sau de politisti;
Sa se incadreze linga axul drumului inainte de intrare in zona de preselectare;
Sa reduca viteza la cca 30 m de intersectie ;
Sa schimbe viteza intr-o treapta inferioara la 10 m de intersectie ;
Sa se asigure si sa acorde prioritate tuturor vehiculelor care vin din dreapta, celor care vin din sens invers si tramvaielor ( tramvaiul care schimba directia de mers spre stinga pierde prioritatea);
Sa aplice regulile de prioritate a pietonilor ;
Sa acorde prioritate biciclistilor care circula pe o pista semnalizata ca atare ;
Se interzice depasirea in intersectiile nedirijate ;
Daca in intersectie exista blocaje de circulatie nu este permisa patrunderea .
Pe timp nefavorabil, cind carosabilul este alunecos, manevrele se vor face la viteze mai
mici pentru a evita derapajele.
Este necesara o atentie marita pentru a intui intentiile conducatorilor auto care au uitat
sa semnalizeze sau semnalizarea nu functioneaza.
Virajul la stinga se executa astfel :
a. Asigurare ;
b. Semnalizarea stinga cu 50 m inainte de intersectie;
c. Incadrarea linga axul drumului;
e. Reducerea vitezei la 30 m de intersectie;
f. Schimbarea vitezei intr-o treapta inferioara ;
g. Asigurarea dinspre partea dreapta si din fata ;
h. Se acorda prioritate tuturor vehiculelor care vin din dreapta si din fata precum si
tramvaielor (mai putin tramvaiul care schimba directia de mers spre stinga) si
biciclistilor aflati pe o pista speciala;
i. Executarea virajului cu viteza redusa, prin stinga centrului intersectiei, fara a se
intersecta cu traiectoria vehiculelor din sens opus care vireaza la stinga;
j. Acordarea prioritatii pietonilor aflati pe marcaj:
q. Accelerare si schimbarea vitezei intr-o treapta superioara.
Nu mai vreau sa plictisesc, atentie la legislatie! Comportamentele tupeiste gen "stiu eu mai bine" nu lasa decat doliu in urma.