Trebuia sa ii mai dai 2-3 ciocane ca sa fie sigur dauna totala . In mod cert dauna totala e varianta perfecta , adica banii+epava .
Nefiind vorba de o masina in garantie nu o sa iti aprobe reparatia cu piese originale si nici in reprezentanta ford .
Astra e o firma de kkt cand vine vorba de despagubit.
Hai sa spun si eu povestea mea cu astra prin 2011.
O fata a dat , cu masina, cu spatele ,cu carligu' in bara mea spate si s-a crapat insesizabil 10cm ...nu era mare paguba dar nu am vrut sa o iert pentru ca avea 15m latime drumul unde intorcea si tot nu a avut loc de intoarcere din 3 miscari .
Ea conducea un opel ASTRA si avea asigurare la ASTRA ...spre ghinionul meu .
Pe la sediul astra 7 ore de stat la coada si cand ajung imi cer reconstituire cu ambele masini ... ma duc sa isi ia tipa masina , fac reconstituirea si ...ca parca e 1cm mai jos , ca parca e prea inclinat etc ...era chitit sa nu imi dea paguba ...i-am scris pe amiabila ca era pe bordura si l-am pus cu botu' pe labe pan' la urma pe agentu' "gica-contra" .
Mi-au dat o lista cu cateva service-uri unde pot sa merg sa rezolv. Principiul meu de baza e: "Nu lasa masina in service decat daca e absolut necesar!" , deci pentru o bara crapata nu lasam masina . Acum a inceput distractia , devizul suplimentar de service -firul de la senzorul de parcare taiat + suport bara crapat ... au trimis catre aprobare la astra si eu am tot asteptat vreo 2 sapt ...au primit acceptul si au dat comanda de bara + senzor+suport ...dupa vreo 10 zile ma duc la service ca a venit comanda , iar demontat bara si hop cand sa puna bara cea noua era deja putin crapata ...cica "tre' sa ne aprobe astra returul" practic astra furnizeaza multe piese service-urilor cu care colaboreaza chiar daca asta nu e prea normal . Trec inca 10 zile si vine o alta bara , merg pentru montaj dar nu prea se potrivea exact ...le-am zis: -eu asa nu o iau si nu e vina mea ca nu comandati piese originale ...problema e ca nici vina lor nu era ci a celor de la astra. Drept urmare am incalzit bara la feon ca sa pice oarecum la linie . Montat bara veche plecat acasa si reintors a doua zi cand era gata vopsita bara . Tot ce prind ei prind cu nituri , cica "alea de plastic nu tin" ...le-am zis: -daca la suport nu zic nimic ca nu se vede mie la bara nu imi prindeti nituri ...drept urmare au gasit 2 cleme de plastic de la un opel si dupa ce am largit o idee gaura s-au potrivit. Senzorul de parcare era alt model si nu se potrivea ...baietii amabili: -lasa ca impletim noi firele la cel vechi si il punem tot pe ala ...zic: -ba da destepti sunteti voi aici ma ...eu vin cu masina originala si plec impletit si cu nituri si fara sa calce la linie lufturile bara-caroserie si asta ca am avut dauna o amarata de bara , daca era mai grav ce ma faceam? ...La plecare le-am zis frumos: -sper ca nu e vreo problema sa imi dati piesele vechi , oricum voi nu ati pus piese originale si ati improvizat... acum sa vezi coate prin service ca nu se poate ca daca ne verifica astra , ca trebuie sa dovedim, ca trebuie vorbit cu sefu ...bla bla ...golanii facusera deja planurile la bara , avand in vedere ca era 99% ok . Am facut pe duru , m-am dus la sef , i-am zis daca vrea dovezi sa faca poze acum , are numarul meu de tel deci daca are vreo problema cu astra o sa le confirm ca reparatia a fost efectuata ...am bagat piesele in masina bara veche originala+senzor nou + suport rupt si am plecat acasa . De vopsea nu am ce sa zic , e aceeasi nuanta si e bine vopsita bara ...dar de restu...
Practic am asteptat cam 6 saptamani si pierdut multe ore si zile cu drumuri la service pentru o amarata de bara (un moft) reparata prin rca astra la unul din service-urile lor de cartier . La plata de daune rivalizeaza cu carpatica si euroins , sper acum de cand cu CSA activ sa fie ceva mai bine.
PS: am o bara spate de fiesta mk6 gri facelift+ghia+gauri se senzori la oferta
Punctual :
-In service trebuie sa fii atent la ABSOLUT tot !
-Te-ar avantaja dauna totala dar e cam greu de scos avand in vedere ca deja ai facut evaluarea . Se poate totusi strica ceva suplimentar pana la evaluarea finala din service dar diferentele sa nu fie prea mari. Conteaza mult si din ce an e , de ex 2005 vs 2008 ...au alte criterii de evaluare la dauna totala , 40% din valoare de catalog vs 60% sa zicem . Daca masina e ceva mai veche e mult mai usor ca suma totala a reparatiilor sa depaseasca procentul estimat (valoarea ei) de asigurator . La tine nu pare enorma dauna , totusi trebuie sa fii atent la componentele A.C.(sunt scumpe) in special in dreapta fata unde ai lovit-o de masina parcata. Daca nu merge dauna totala ar fi o varianta daca accepta imediat plata daunei si tu sa o faci ulterior in regie proprie ...daca suma este peste 10.000ron se merita zic eu , o repari asa in mare cu 5000 si o vinzi DAR daca suma este sub 10.000 nu se merita pentru ca e mai mare bataia de cap. >10.000cash e decent(+epava) avand in vedere ca pe la 15.000 gasesti o fiesta mk6 facelift trend aproape ca a ta iar la 20-25K ron gasesti mk7. Daca masina functiona impecabil , a fost cumparata noua , nu are multi km si nu vrei sa te doara capul cu combinatii vandut/cumparat alta poti sa o repari la ei , neaparat verifici atent tot INAINTE sa semnezi si sa iei masina(reparata) din service.
-Degeaba faci scandal pentru piese originale(zic eu) , majoritatea nu aproba decat pentru masinile aflate in garantie ...totusi merita macar incercat.
-Tot ce nu e original e putin altfel si e mai slab calitativ , tot ce e montat de romani in service e montat prost "pe fuga" si daca ai norocul sa para ok pe moment , in timp incepe exfolierea vopselei + pacaneli +greierasi +apa la chedere . Si problema nu e ca nu au cu ce , pur si simplu 70-80% dintre muncitori nu isi dau interesul sa iasa masina perfect.
Tot incerc sa realizez cum ai reusit ... seamana a manevra de NFS ce ai facut tu acolo trecand peste dauna si peste faptul ca in momentul impactului nu a fost vina ta . Daca venea din cedeaza era pe dreapta , daca venea cu forta mare perpendicular se stramba tabla mult mai rau , daca te atingea asa usor cand "tanti" schimba banda catre dreapta si implicit catre tine nu te arunca asa de rau DECAT daca ... aveai viteza
.
Estimez >60kmh cu a4-a
, asta asa fara sa vad urme sau distanta.