Switch to full style
Ai fost implicat intr-un accident si ai nevoie de un sfat?
Răspunde

Tamponare cu daune doar de o parte

05 Mai 2014, 20:56

Salut

Am o nelamurire legata de o tamponare usoara intre mine si un alt conducator de Ford :). Eu am iesit cu masina, cu fata, din parcarea din stanga iar acesta iesa cu masina, cu spatele, de pe locul golfului cu sageata, moment in care eu am clacsonat, m-am oprit iar acesta m-a lovit cu carligul si a spart bara pe lateral.

Nelamurirea mea e urmatoarea: cine este de vina? se poate pune problema de culpa comuna?

Daca e culpa comuna, eu am daune si el nu are daune deoarece m-a lovit cu carligul, asigurarea mea va creste?

Untitled.jpg

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

05 Mai 2014, 22:01

Vinovat este cel care a iesit cu spatele. Tu nu ai nici o vina. Cum sa fie culpa comuna... cine ti-a zis asemenea aberatie... ?!

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

06 Mai 2014, 10:48

nici o culpa comuna
"golful" care da cu spatele e vinovat 100%

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

06 Mai 2014, 23:15

Pentru efectuarea manevrei de mers înapoi conducătorul unui vehicul este obligat să se asigure că manevra se poate efectua fără pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic şi să semnalizeze. Semnalizarea se realizează în mod automat, la introducerea manetei de viteze în treapta corespunzătoare mersului înapoi, prin aprinderea unei lumini speciale (albe) în spatele vehiculului


Asadar, nu ai nici o vina... la fel a patit si tatal meu, doar ca el a considerat ca amandoi ieseau din parcare si ca ar fi culpa comuna si deaia nu s-a dus la asigurari... m-am contrazis cu el, dar degeaba...

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

07 Mai 2014, 13:35

De vina e cel care dadea cu spatele. Atentie in ce sectiune deschizi topicuri noi!

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

07 Mai 2014, 14:31

In cele din urma am lamurit situatia si sta in felul urmator:

@ Florin21, B0gd4n_r, aeon07, Officer: aveti perfecta dreptate; aceasta este si opinia mea

1. Vinovat a iesit celalalt sofer deoarece in momentul impactului eu eram oprit si el a inceput sa dea inapoi. (daca amandoi eram in miscare in timpul tamponarii). A trebuit sa recurgem la proces verbal deoarece nu am putut cadea la un acord comun. Eu eram de parere ca doar el e vinovat si el era de parere ca amandoi. A durat in jurul la 1h30min sa fie lamurit de politist ca el e singurul vinovat.

2. In cazul in care amandoua masinile erau in miscare, atunci era culpa comuna; daca masina celuilalt nu avea avarii, asigurarea mea tot crestea deoarece se deschide dosar de dauna de ambele parti. Se deschidea un dosar la compania mea de asigurari si unul la compania lui dupa care urmau toate hartogaraiele, poze si declaratii. Firmele de asigurari suportau 50% din valoarea reparatiilor.

3. Asigurarea acestuia este la Carpatica (firma neserioasa din review-urile de pe net); sper sa nu am o experienta proasta cu ei.

@ Officer: Imi cer scuze daca am postat gresit si sper ca subiectul sa fie mutat in topicul adecvat, poate fi benefic si altora cu tamponari usoare.
Fişiere ataşate
603692_552323618221052_7159995190236805381_n.jpg

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

07 Mai 2014, 14:59

Daca respectivul avea asigurarea la Carpatica sa nu te mire daca iti refuza dosarul pe motiv de incercare de fraudare si sa zica ca ai vrut sa inscenezi totul... sau... in cel mai optimist caz iti vor repara bara... nu cred ca vor fi de acord sa-ti dea alta noua la schimb...

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

07 Mai 2014, 17:05

Pe mine m-au surprins cand mi-au zis ca daca o repar la ei in service o sa o inlocuiasca cu una originala...am refuzat si am spus ca vreau regie proprie :D

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

08 Mai 2014, 07:35

daca ai proces verbal de la politie nu prea comenteaza, taraganeaza ei plata dar pana la urma platesc

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

08 Mai 2014, 19:38

Întrebare, totuși, că nu văd pe asfalt: există vreun indicator sau vreun marcaj de Cedează la ieșirea din parcare? Că dacă da, ești și tu vinovat. Dacă nu, nu prea înțeleg de unde culpa aia comună în caz că amândouă erau în mișcare. El trebuie să se asigure PE TOATĂ durata manevrei, nu doar un pic când iese.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

09 Mai 2014, 22:31

Asa zicea si tatal meu ca el avea cedeaza cand iesea din parcare si celalalt dadea cu spatele.

Din punctul meu de vedere nu exista asa ceva, din moment ce dai cu spatele esti obligat sa acorzi prioritate !!! Nu are rost sa intram in discutii contradictorii mai ales ca si politistul i-a dat dreptate colegului nostru de forum.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

11 Mai 2014, 14:54

Discuțiile astea, din pct meu de vedere, ajută la înțelegerea regulamentului rutier și a situațiilor ce pot apărea. Prefer să fiu contrazis cu argumente și citate din lege decât să cred că știu și să mi-o iau în bot în cazul unui eveniment neplăcut.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

12 Mai 2014, 00:23

B0gd4n_r scrie:
Pentru efectuarea manevrei de mers înapoi conducătorul unui vehicul este obligat să se asigure că manevra se poate efectua fără pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic şi să semnalizeze. Semnalizarea se realizează în mod automat, la introducerea manetei de viteze în treapta corespunzătoare mersului înapoi, prin aprinderea unei lumini speciale (albe) în spatele vehiculului


Ceilalti participanti la trafic

Banuiesc ca daca exista vreo exceptie, ar fi fost precizata si nu s-ar fi lasat loc de interpretare... nu cred ca se aplica "metoda" egalitatii si se merge pe prioritatea de dreapta chiar si in cazul in care mybambucha ar fi avut cedeaza trecerea...

Daca politistul i-a dat dreptate lui mybambucha, ce alte argumente mai doresti? Politistul a fost de la rutiera, nu a fost vreun politist de sectie care poate ar fi incurcat regulile... nu zic ca cei de la politia rutiera ar fi atot stiutori, dar oricum cred ca au mai multe cunostinte despre legislatia rutiera decat un politist de sectie... mai ales cei de la departamentul accidente...

Daca as fi pus intr-o situatie asemanatoare si l-as vedea pe cel care da cu spatele ca nu ma vede, ori l-as claxona(moment in care oricine cred ca ar frana, mai ales cand merge cu spatele) ori l-as lasa sa termine manevra si sa imi vad de drum dupa aceea.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

12 Mai 2014, 21:31

Bogdan, uite unde e nelămurirea mea

mybambucha scrie:2. In cazul in care amandoua masinile erau in miscare, atunci era culpa comuna; daca masina celuilalt nu avea avarii, asigurarea mea tot crestea deoarece se deschide dosar de dauna de ambele parti. Se deschidea un dosar la compania mea de asigurari si unul la compania lui dupa care urmau toate hartogaraiele, poze si declaratii. Firmele de asigurari suportau 50% din valoarea reparatiilor.


Am și explicat că mă interesează să știu de unde treaba cu culpa comună. Și ca să continuăm „experimentul”, la Cedează sau la Stop ești la fel de obligat să oprești și să cedezi trecerea TUTUTOR celor care circulă pe drumul prioritar, indiferent că merg în față sau dau cu spatele (iar în intersecții mersul cu spatele este permis - în anumite condiții, dar e). Deci tatăl tău, din punctul meu de vedere, avea dreptate.

Încă o dată, pe mine mă interesează în situația de față, cine a afirmat că dacă ambele mașini erau în mișcare era culpă comună și de ce.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

12 Mai 2014, 22:08

adicristea scrie:Cedează sau la Stop ești la fel de obligat să oprești și să cedezi trecerea


Aici gresesti:
- la indicatorul stop esti obligat sa opresti si sa te asiguri, indiferent ca vine masina sau nu.
- la indicatorul cedeaza trecerea esti obligat sa opresti si sa cedezi trecerea in cazul in care vine vreo masina/bicicleta/motocicleta

O greseala care multi soferi o fac! Si cred ca majoritatea dintre ei nu au luat in seama orele de legislatie de la scoala de soferi, ori au lipsit de la ele...

Sa nu ma intelegi gresit, nu incerc sa te critic sau sa te jignesc.

Am zis mai sus cum as proceda daca as fi in situatia lui mybambucha, dar poate sa se intample sa nu il vezi pe cel care da cu spatele, dar daca nici el nu te vede ca tu iesi din parcare atunci cum poate sa demonstreze ca tu erai in miscare ? Tu declari ca ai iesit din parcare, celalalt dadea cu spatele, te-ai oprit cand l-ai vazut, dar el a continuat manevra si te-a lovit.

Daca as fi in situatia celui cu golful, as opri fara sa mai stau pe ganduri si as termina manevra in momentul in care nu as incurca pe nimeni... cand iesi cu spatele de undeva, automat te uiti in oglinzi sau in cel mai bun caz intorci capul... asa cred ca ar face un sofer cu ceva ani de experienta...

Nu vreau sa creada cineva ca vreau doar sa ma laud sau sa par mai presus... dar asa vad eu lucrurile... daca nu ii respecti pe ceilalti participanti la trafic, nu te astepta sa fii respectat...

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

13 Mai 2014, 10:04

adicristea scrie: Și ca să continuăm „experimentul”, la Cedează sau la Stop ești la fel de obligat să oprești și să cedezi trecerea [u]TUTUTOR celor care circulă pe drumul prioritar, indiferent că merg în față sau dau cu spatele[/u] (iar în intersecții mersul cu spatele este permis - în anumite condiții, dar e). Deci tatăl tău, din punctul meu de vedere, avea dreptate.



Să-mi zici unde se contrazice ce am zis eu cu ce ai zis tu :). Apoi, sunt sigur că știi că de fapt Cedează și Stop au aceeași valoare, nu sunt diferite din punct de vedere al priorității.

B0gd4n_r scrie:Am zis mai sus cum as proceda daca as fi in situatia lui mybambucha, dar poate sa se intample sa nu il vezi pe cel care da cu spatele,


Dacă nu îl vezi într-o intersecție ca cea prezentată de inițiatorul topicului e nasoală treaba.

dar daca nici el nu te vede ca tu iesi din parcare atunci cum poate sa demonstreze ca tu erai in miscare ? Tu declari ca ai iesit din parcare, celalalt dadea cu spatele, te-ai oprit cand l-ai vazut, dar el a continuat manevra si te-a lovit.


Păi dacă tu aveai Cedează sau Stop și ai intrat în intersecție, cum să spun... nasol! La întâlnirea ambelor indicatoare TREBUIE să te oprești înainte de a intra în intersecție (în majoritatea există și un marcaj alb continuu perpendicular pe direcția de mers. Ai trecut de el, iar ăla când a dat cu spatele te-a atins... culpă comună, el nu s-a asigurat, tu nu ai facilitat trecerea. Te-a atins când tu erai înainte de linie... el e vinovat 100%, tu ai respectat marcajele și indicatoarele, dar el nu s-a asigurat.


Nu vreau sa creada cineva ca vreau doar sa ma laud sau sa par mai presus...


Doar că așa pare, puțin mai multă înțelegere și un ton mai puțin acuzator nu ar strica. Pentru că și noi am putea veni cu acuzații, pe care nu le poți combate, cum că ai greșit exprimarea în anumite situații.


Și acum l-aș ruga pe mybambucha să-mi răspundă și mie la întrebări, dacă poate: cine i-a zis treaba cu mașinile în mișcare = culpă comună și dacă există indicator de cedează sau nu?

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

13 Mai 2014, 12:14

adicristea scrie:sunt sigur că știi că de fapt Cedează și Stop au aceeași valoare, nu sunt diferite din punct de vedere al priorității.


Eu nu am contestat asta, am spus ca la semnul stop esti obligat sa opresti indiferent daca vine vreo masina sau nu, lucru care la cedeaza trecerea nu esti obligat sa il faci decat daca vine vreo masina... si ca nu toata lumea stie lucrul asta, si te trezesti cu cate un idiot in fata ta care opreste la semnul cedeaza chiar daca drumul prioritar este liber...

Imagine


Codul rutier
Capitolul I
Dispozitii generale
Art.6. - În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles:

1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;


Codul rutier
Capitolul V

Reguli de circulatie
SECTIUNEA a 2-a

Reguli pentru circulatia vehiculelor
6. Reguli referitoare la manevre

Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.


Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost aprobata, cu modificari si completari, prin Legea nr.49/2006 si republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.670/03.08.2006.

b) 3 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;



mybambucha deplasandu-se inainte, avea prioritate fata de cel care mergea cu spatele, nu? Atunci ce mai conteaza daca mybambucha avea indicator de cedeaza trecerea? Din poza nu se vede asa ceva, dar e clar ca trebuia sa acorde prioritate vehiculelor care circulau pe drumul respectiv, dar comparand manevrele facute de fiecare in parte, consider si sustin ca mybambucha avea prioritate fata de cel cu golful.

Treaba asta vad ca este FOARTE discutabila, si nu vreau sa intru in conflict cu nimeni, consider ca daca esti pus intr-o asemenea situatie, lasa de la tine, ca nu obtii nimic pozitiv daca te incapatanezi.

Repet, personal, in cazul in care ies cu spatele de undeva, consider ca trebuie sa acord prioritate indiferent de ce indicator au ceilalti.

Re: Tamponare cu daune doar de o parte

14 Mai 2014, 14:35

La iesirea din parcare eu nu avem nici un semn de cedeaza trecerea sau stop. Din cate stiu parcarea se considera drum secundar (in caz ca nu are indicatoare clare) iar eu ca si conducator pe drum secundar trebuie sa ma asigur din toate directiile inainte de a intra pe drumul principal(str. Emil Cioran). Asta am si facut insa celalalt conducator nu s-a asigurat.

Eu nu l-am condamnat ca m-a lovit. In traficul si aglomeratia de pe acea strada se poate intampla si celor mai experimentati soferi. Ce nu mi-a placut mie e ca tot timpul a spus ca e si vina mea, ca eu nu am oprit, fapt care m-a determinat sa ajung pana la politie pentru a face proces verbal.
Răspunde