05 Mai 2014, 20:56
05 Mai 2014, 22:01
06 Mai 2014, 10:48
06 Mai 2014, 23:15
Pentru efectuarea manevrei de mers înapoi conducătorul unui vehicul este obligat să se asigure că manevra se poate efectua fără pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic şi să semnalizeze. Semnalizarea se realizează în mod automat, la introducerea manetei de viteze în treapta corespunzătoare mersului înapoi, prin aprinderea unei lumini speciale (albe) în spatele vehiculului
07 Mai 2014, 13:35
07 Mai 2014, 14:31
07 Mai 2014, 14:59
07 Mai 2014, 17:05
08 Mai 2014, 07:35
08 Mai 2014, 19:38
09 Mai 2014, 22:31
11 Mai 2014, 14:54
12 Mai 2014, 00:23
B0gd4n_r scrie:Pentru efectuarea manevrei de mers înapoi conducătorul unui vehicul este obligat să se asigure că manevra se poate efectua fără pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic şi să semnalizeze. Semnalizarea se realizează în mod automat, la introducerea manetei de viteze în treapta corespunzătoare mersului înapoi, prin aprinderea unei lumini speciale (albe) în spatele vehiculului
12 Mai 2014, 21:31
mybambucha scrie:2. In cazul in care amandoua masinile erau in miscare, atunci era culpa comuna; daca masina celuilalt nu avea avarii, asigurarea mea tot crestea deoarece se deschide dosar de dauna de ambele parti. Se deschidea un dosar la compania mea de asigurari si unul la compania lui dupa care urmau toate hartogaraiele, poze si declaratii. Firmele de asigurari suportau 50% din valoarea reparatiilor.
12 Mai 2014, 22:08
adicristea scrie:Cedează sau la Stop ești la fel de obligat să oprești și să cedezi trecerea
13 Mai 2014, 10:04
adicristea scrie: Și ca să continuăm „experimentul”, la Cedează sau la Stop ești la fel de obligat să oprești și să cedezi trecerea [u]TUTUTOR celor care circulă pe drumul prioritar, indiferent că merg în față sau dau cu spatele[/u] (iar în intersecții mersul cu spatele este permis - în anumite condiții, dar e). Deci tatăl tău, din punctul meu de vedere, avea dreptate.
B0gd4n_r scrie:Am zis mai sus cum as proceda daca as fi in situatia lui mybambucha, dar poate sa se intample sa nu il vezi pe cel care da cu spatele,
dar daca nici el nu te vede ca tu iesi din parcare atunci cum poate sa demonstreze ca tu erai in miscare ? Tu declari ca ai iesit din parcare, celalalt dadea cu spatele, te-ai oprit cand l-ai vazut, dar el a continuat manevra si te-a lovit.
Nu vreau sa creada cineva ca vreau doar sa ma laud sau sa par mai presus...
13 Mai 2014, 12:14
adicristea scrie:sunt sigur că știi că de fapt Cedează și Stop au aceeași valoare, nu sunt diferite din punct de vedere al priorității.
Codul rutier
Capitolul I
Dispozitii generale
Art.6. - În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles:
1. acordare a prioritatii – obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea îi obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
Codul rutier
Capitolul V
Reguli de circulatie
SECTIUNEA a 2-a
Reguli pentru circulatia vehiculelor
6. Reguli referitoare la manevre
Art.54. - (1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
(2) Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice a fost aprobata, cu modificari si completari, prin Legea nr.49/2006 si republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.670/03.08.2006.
b) 3 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
nerespectarea regulilor privind manevra de întoarcere, mersul înapoi, schimbarea benzii de circulaţie sau a direcţiei de mers, dacă prin aceasta s-a produs un accident din care au rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;
14 Mai 2014, 14:35