Noutăţi auto

strategia nationala pt siguranta rutiera

Noutăţi din lumea automobilistică

Moderatori: KomandantuR, adicristea

strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde adispan » 07 Oct 2009, 06:01

in ziarul Gandul: http://www.gandul.info/news/guvernul-in ... la-4966645

ce ati zice daca asociatia noastra / membrii forumului ar trimite un punct de vedere?

LE: atasez si "materialul de discutie"
Fişiere ataşate
proiect.pdf
(476.59 KiB) Descărcat de 229 ori
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde isotech_ro » 07 Oct 2009, 06:12

de la mine ai o semnatura ... de fapt eu sustin, de mult timp, acest mod de a putea spune parerea si de ce nu in a ne face cunoscuti
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde adispan » 07 Oct 2009, 06:41

pai inainte de a semna, sa cetim propunerea legislativa, sa vedem ce-i de dezbatut in ea, sa dezbatem ... si sa vedem care-i concluzia

partea proasta pe care o vad e ca fiind multi implicati in discutie, punctul nostru final de vedere va fi obtinut prin poll - care mi se pare cea mai proasta metoda de a obtine o solutie

sper macar sa castigam la nivelul intelectual prin dezbateri civilizate
adispan
 
Mesaje: 10608
Membru din: 06 Iul 2006, 20:35
Localitate: Bucuresti
Maşina: FF2 2006 hatch 1.4i 80 CP
VIN: WF03XXGCD36M19528

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde isotech_ro » 07 Oct 2009, 07:10

oricum ar fi ... nu ar fi rau, sa putem discuta pe proiectul legislativ, in faza lui actuala, pentru a ne spune punctul de vedere concret pe articolele de lege propuse
eu personal, nu sunt de acord in acest moment, pe cel putin 2 aspecte ... atributiile ANCA (mai creem iar o "agentie") si necorncordarea "strategiei nationale" cu "codul rutier" si celelalte reglementari legislative in domeniul transportatorilor, spre exemplu
Avatar utilizator
isotech_ro
1nsane Member
 
Mesaje: 2296
Membru din: 04 Mai 2008, 08:59
Localitate: Galati
Maşina: Ford S-max Titanium 2.0TDCI Powershift
VIN: WF0JXXWPCJGE25511

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde dexim » 07 Oct 2009, 07:32

Cred ca multe s-ar rezolva pe sosele daca politia nu ar mai sta la pinda cu radarele si ar avea masini "civile" echipate cu aparatura necesara ( radar +foto etc ) si ar identifica "bizonii" acolo unde nimeni nu se asteapta IN TRAFIC ( depasiri aiurea. neacordari de prioritate......)

Eu zic ca numai asa s-ar mai putea face ceva in traficul acesta bezmetic unde la un drum de 250Km am avut parte de nu mai putin 4 depasiri ale unor inconstienti care mi-au pus viata in pericol.
Noroc ca fiesta mea este ingusta si am putut face triplari!

Pe zi ce trece mersul cu autoturismul devine o loterie a vietii....
Avatar utilizator
dexim
Member
 
Mesaje: 351
Membru din: 09 Iul 2009, 22:12
Maşina: New 2009 FORD Fiesta 1,4 BENZINA / 96CP

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde adicristea » 07 Oct 2009, 08:10

Eu nu-s de acord cu aceasta reglementare. Si nici nu-s de acord cu baietii care depasesc viteza legala cu peste 50 de km/h. Dar de aici pana la a confisca masina e cale lunga. Nu mai bine ar lua ei carnetele intr-o veselie, ar da examene mai dure, nu ar mai lua spaga, ar controla toti politistii care iau spagi la examene, ar baga la inchisoare, nu i-ar trimite in concediu, ar iesi pe strada sa dirijeze traficul, ar lucra la semaforizare? Nu mai bine s-ar construi autostrazi sa pot merge si eu normal pana in capatul celalalt al tarii (stiu, asta nu tine de Politie)?
\\\ Cumpara "romaneste"! Salveaza-ti slujba! ///
Nu fi zmeu, s-ar putea sa zbori!
Nemulţumirile oamenilor nu vin din ceea ce li se întâmplă, ci din diferenţa dintre ceea ce li se întâmplă şi aşteptările lor. ™Ciugu®
Imagine
Avatar utilizator
adicristea
 
Mesaje: 6108
Membru din: 18 Ian 2008, 13:01
Localitate: Reading, UK
Maşina: Citroen C4 Picasso 1.6 eHDI
VIN: 00000000000000000

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde alexandrusavu » 07 Oct 2009, 08:32

Am citit în diagonală textul strategiei și articolul din ziar.

Dacă se aprobă în forma actuală vai și amar de capul nostru. Dacă nici BPR nu e de acord atunci e grav.

Problema cu traficul și accidentele nu o reprezintă lipsa unor consecințe legale dure(gen confiscat mașina, sau alte aberații) ci mai degraba lipsa impunerii legii pe stradă de către BPR în mod consecvent și unitar.
Atunci când polițistul stă în intersecție și pe lângă el trec șoferii pe roșu, pe linie dublă continuă fără să-i amendeze poți să ai ce penalizări vrei tu.
Pentru că tot fraierii ăia mici fără pile și bani de șpagă o să rămână fără mașini și cu conturile golite.

@adispan - dar oare membrii asociației nu pot formula o poziție oficială coerentă(altfel decât un sondaj) de câteva fraze(maxim 2 pagini să zicem) ?

Un brainstorming ceva între consiliul administrativ+membrii și rezultă ușor câteva nuvele de trimis mai departe.
Imagine
<photo-blog actualizat bianual>
Cars :
Ford Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi ~115cp, 275Nm [90cp, 215Nm stock]
Avatar utilizator
alexandrusavu
 
Mesaje: 4750
Membru din: 23 Aug 2007, 02:11
Localitate: Bucuresti
Maşina: Focus Trend CL '07 Hatch 1.6 TDCi 90CP
VIN: WF05XXWPD57U35570

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde DanielArdelian2 » 07 Oct 2009, 08:37

$1 scrie:$2entru că tot fraierii ăia mici fără pile și bani de șpagă o să rămână fără mașini și cu conturile golite.


BINGO!

Politistii sunt incompetenti si corupti si nimic nu se va schimba pe strada. Nu fac nimic, nu au nici un fel de initiativa, doar minimul necesar sa mai treaca o zi de lucru. Cei de la Accidente Usoare te trateaza cu o scarba si un dezgust total si se plang intr-una de salariile mici.
Puteti cauta pe forum direct de pe Google. Exemplu: [ revizie ford fiesta site:clubford.ro ]
Avatar utilizator
DanielArdelian2

Brainiac
 
Mesaje: 10723
Membru din: 19 Feb 2007, 18:11
Localitate: Timisoara
Maşina: Ford Mondeo 2004, Sedan, Trend, 1.8i 125 CP, pachet nefumatori.
VIN: WF04XXGBB44E42077

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 07 Oct 2009, 09:07

Eu nu prea sunt de acord cu infiintarea niciunei agentii care sa faca ceva fac deja alte institutii - e o cheltuiala nejustificata, spatii de birouri, personal, centre de arest, etc.

Cred ca existe si rezolvari ceva mai usoare, care trebuie propuse de Parlament, cum ar fi transformarea depasirii vitezei legale peste 50km/h in infractiune.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde ionutz » 07 Oct 2009, 09:12

Nu cred ca vor obtine nimic cu aceste sanctiuni. Eu as vrea sa vad confiscate R8-uri, Bentley-uri, dar nu cred. Tot noi vom fi cei care vom avea de suferit.

Introducerea obligativităţii obţinerii permisului de conducere pentru a putea conduce mopede pe
drumurile publice;
asta clar da
Parcul meu auto: Mondeo mk5 2.0 TDCi AWD; Escort XR3i Cabrio 130cp; Consul 2300V6; Sierra RS Cosworth 4x4; Scorpio 24v Cosworth Ultima; Fiesta RS1800; Escort RSturbo; Puma 1.7 VCT; Fiesta mk1 0.9 - Albalux
Avatar utilizator
ionutz
 
Mesaje: 4528
Membru din: 18 Dec 2004, 20:44
Localitate: Bucuresti
Maşina: Ford
VIN: WF0EXXGBBEAA11103

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde muzica9 » 07 Oct 2009, 09:12

cuprinde aberatia aia cum ca nu mai ai voie cu martori. pai cum sa ramii la mina unui militian??!!!

si ca iti confisca masina daca depasesti cu 50km/h viteza legala. pai numai in RO gasesti portiuni de drum cu limita de 20km/h.

alta aberatie: cica sa sanctioneze proprietarul si nu soferul. probabil ca sa nu mai declari ca ti-a condus masina bunicul.

Stau si ma intreb, unde se regaesc drepturile omului??!!! :-??

Le: acest guvern probabil ca va ramine in istorie numai prin masurile antisociale pe care le-a propus. dar de fapt ei sunt atit de prosti incit nu fac decit sa isi atraga ura din partea tuturor claselor sociale.

de 8 luni ameninta ca dau afara bugetari, ca reduc pensiile nesimtite, isi pun lumea in cap, dar n-am vazut pe nimeni sa se plinga ca a fost dat afara din sectorul bugetar, sau ca a pierdut pensia de 30 000 lei.
Avatar utilizator
muzica9
1nsane Member
 
Mesaje: 3817
Membru din: 11 Dec 2006, 10:18
Localitate: Bucuresti
Maşina: FULL FARA PIELE

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 07 Oct 2009, 09:58

O inasprire a legislatiei este necesara, asta e sigur. Eu zic ca cel mai simplu ar fi dublarea valorii punctului-amenda si urcarea la rang de infractiune a inca catorva incalcari.

Io inca nu am vazut limita de 20 decat in zonele in care se lucreaza, dar in toate tarile exista 30 in zonele rezidentiale. Iar limita legala e pusa cu un motiv, daca o incalci, platesti, nu vad ce alte comentarii ar fi de facut. Confiscarea este prea mult, pe motiv ca masinil au valori diferite.



L.E. : Sa lasam politicianismele si sa ne concentram asupra actului de fata.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde verga_Cip » 07 Oct 2009, 13:45

Sunt de acord cu innasprirea, insa in anumite conditii:
1. Sa se modifice limitele de viteza pe anumite sectoare: exemplu: intrarea in Bacau, desi are cativa km buni, sosea foarte buna, 4 benzi, limita 50! Instalat camere, pus 70. Execmplele pot continua;
2. Amenzile sa fie platibile in 30 zile, si apoi executati, la nevoie. Corect!
3. Introducerea suspendarii dreptului de a conduce in anumite situatii pana a 3 ani .. foarte corect. C.Ronaldo si-a furat-o in Anglia dupa ce a fost prins cu peste 250 km/h conducandu-si "jaful" de masina :D

Adiacent:
1. introducerea subcategoriilor la motociclisti: primul an, maxim 250 cc, intre 1-3 ani, maxim 500, intre 3-6 ani maxim 750, peste 6 ani restul. Sau pe puteri!
2. taximetristii sa plateasca RCA triplu!! Pedepsele pentru incalcari ale codului rutier sa fie duble!!

RCA este legat de masina si nu de conducator, deci eu as merge pe RCA pe masina. Totusi, dauna, desi pe masina, sa fie inregistrata pe sofer.
Avatar utilizator
verga_Cip
1nsane Member
 
Mesaje: 12705
Membru din: 17 Apr 2006, 11:04
Localitate: Bacau
Maşina: Ford Focus Mk2 2.0 TDCi 100 kw 2005

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 08 Oct 2009, 09:07

Am putea sa discutam pe seama modificarilor legislative propuse :
$1 scrie:$2odificări legislative care pot fi avute în vedere:
- Împuternicirea Jandarmeriei Române şi a Poliţiei Comunitare în ceea ce priveşte sancţionarea
contravenţiilor la legea circulaţiei rutiere;
- Mutarea responsabilităţii săvârşirii contravenţiei de la şoferul care a condus vehiculul la
proprietarul vehiculului, în cazul determinării contravenţiei prin mijloace electronice (camere
video de supraveghere a traficului), pentru simplificarea încasării amenzii contravenţionale;
- Eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, actualmente Poliţia Rutieră, în
calitate de reprezentant al statului român fiind în inferioritate faţă de cetăţeanul român în faţa
puterii judecătoreşti (cetăţeanul se reprezintă singur, iar Poliţia Rutieră are nevoie de instituţia
martorului);
- Considerarea ca ilegală a comercializării şi folosirii dispozitivelor de detecţie a aparatelor radar;
- Introducerea obligativităţii obţinerii permisului de conducere pentru a putea conduce mopede pe
drumurile publice;
- Sporirea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte vehiculele care circulă cu o viteză de
cel puţin de două ori mai mare decât viteza legală precum şi în ceea ce priveşte alte abateri grave
cum ar fi: reţinerea la secţia de Poliţie pentru 24 de ore şi suspendarea permisului între 1 an şi 3
ani în cazul constatării stării de ebrietate la volan;
- Testarea alcoolemiei, de către agenţii de poliţie, de fiecare dată când aceştia opresc
autovehiculele;
- Înăsprirea legii prin acordarea mai multor puncte contravenţionale şoferilor profesionişti, a celor
tineri şi a celor începători comparativ cu alte categorii de şoferi;
- Introducerea permisului probator pentru şoferii începători, care poate fi suspendat la mai puţine
puncte contravenţionale şi care îndeamnă la un condus mai prudent;
- Modificarea legislaţiei naţionale privind stationarea si oprirea, precum şi privind procedurile de
ridicare a vehiculelor staţionate ilegal, în sensul extinderii competenţelor aferente şi către Poliţia
Comunitară şi permiterea stabilirii de către autorităţile administrative locale de regulamente
proprii asupra acestei activităţi, urmată de urgentarea adoptării hotărârilor de Consilii Locale /
Consiliu General privind procedurile de ridicare a vehiculelor parcate ilegal, în paralel cu
reglementarea parcării pe locurile legale;
- Extinderea sistemului de management al traficului din Capitală şi pentru funcţiunea de
supraveghere a traficului de către Poliţia Rutieră.
- Admiterea ca probă legală a măsurării vitezei medii pe un sector de drum
- păstrarea ca probă a buletinului de analiză a concentraţiei de alcool din aerul expirat şi
eliminarea obligativităţii analizei de sânge şi specificarea faptului că, dacă şoferul supus
controlului doreşte analiza sângelui, plata să se facă de către acesta;
- Elaborarea de către Poliţia Rutieră împreună cu procuratura şi puterea judecătorească a
procedurilor de reţinere a contravenienţilor sau persoanelor suspecte, de imobilizare/confiscare a
vehiculului, de folosire a forţei împotriva agresorilor;
- Interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV – în marea majoritate a
statelor europene, accesul aceste vehicule este permis numai în afara drumurilor - off road
- Oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru reducerea amenzii contravenţionale prin
participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală sau consiliere
psihologică referitoare la siguranţa rutieră.


Trebe avut in vedere ca sunt doar propuneri.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde octav_m » 08 Oct 2009, 17:10

$1 scrie:$2unt de acord cu innasprirea, insa in anumite conditii:
1. Sa se modifice limitele de viteza pe anumite sectoare: exemplu: intrarea in Bacau, desi are cativa km buni, sosea foarte buna, 4 benzi, limita 50! Instalat camere, pus 70. Execmplele pot continua;
2. Amenzile sa fie platibile in 30 zile, si apoi executati, la nevoie. Corect!
3. Introducerea suspendarii dreptului de a conduce in anumite situatii pana a 3 ani .. foarte corect. C.Ronaldo si-a furat-o in Anglia dupa ce a fost prins cu peste 250 km/h conducandu-si "jaful" de masina :D

Adiacent:
1. introducerea subcategoriilor la motociclisti: primul an, maxim 250 cc, intre 1-3 ani, maxim 500, intre 3-6 ani maxim 750, peste 6 ani restul. Sau pe puteri!
2. taximetristii sa plateasca RCA triplu!! Pedepsele pentru incalcari ale codului rutier sa fie duble!!

RCA este legat de masina si nu de conducator, deci eu as merge pe RCA pe masina. Totusi, dauna, desi pe masina, sa fie inregistrata pe sofer.

de acord cu tine...mai ales la faza cu taximetristii =D>
Avatar utilizator
octav_m
Gold Member
 
Mesaje: 682
Membru din: 30 Sep 2007, 03:27
Localitate: Bucuresti
Maşina: -

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 09 Oct 2009, 16:30

Am inteles eu gresit sau cineva a fost demis pentru proiectul asta?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Nic_Bv » 09 Oct 2009, 17:42

soferii sunt indisciplinati in trafic dar nu la ei e problema.

O comisie formata din reprezentanti ai societatii civile sa evalueze periodic in diverse zone modul in care se respecta regulile de circulatie. Calificativul acordat de aceasta comisie sa influenteze direct salariile factorilor de decizie din politia rutiera.

Sa fim sinceri: vina cea mai mare pentru ceea ce se intampla apartine politiei rutiere. Din cauza lor, cei 10% idioti din trafic antreneaza alti 30-40% care s-au saturat sa fie "baieti buni" si isi cauta singuri dreptatea, in functie de indemanare si numarul cailor putere.

Radarele fixe NU sunt o solutie.
Radarele in boscheti NU sunt o solutie.

Daca ar fi o patrula permanenta, numai pe Predeal-Brasov s-ar lua cel putin 100 de carnete pe zi.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 09 Oct 2009, 18:02

Cum poate sa NU fie la soferi problema? :)) NUMAI la soferi e problema.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Nic_Bv » 09 Oct 2009, 18:14

@toxicristi: mi-e greu sa elucidez la ora asta daca asta e parerea ta sau ai facut o afirmatie ironica... :-??
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 09 Oct 2009, 18:24

Pai e parerea mea, din timp ce am scris-o, dar nu se vrea ironica.

Ziceam ca soferii indisciplinati sunt problema. Politia, legea si alte elemente incearca sa o rezolve. Pe banii nostri, bani care aparent nu sunt de ajuns pentru a sustine o politie performanta. As propune chiar dublarea amenzilor, jumatate din suma dublata sa se duca la politie.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Florin Dumitrescu » 09 Oct 2009, 18:25

Modificări legislative care pot fi avute în vedere:
- Împuternicirea Jandarmeriei Române şi a Poliţiei Comunitare în ceea ce priveşte sancţionarea
contravenţiilor la legea circulaţiei rutiere; astia sunt prosti facuti gramada, au intrat pe pile sau la gramada prin comunitara, nu stiu nici sa scrie, si acum vor sa fie politisti? pai atunci hai sa facem politisti si vacarii si ciobanii si toti prostii romaniei
- Mutarea responsabilităţii săvârşirii contravenţiei de la şoferul care a condus vehiculul la
proprietarul vehiculului, în cazul determinării contravenţiei prin mijloace electronice (camere
video de supraveghere a traficului), pentru simplificarea încasării amenzii contravenţionale; ce-ar fi daca ar face ei strazi conform taxelor pe care le platim, ca sa putem si noi conduce pana la sinaia fara sa rupem 2 jante, sau sa stam ca prostii in coloana de la bragadiru la predeal?
- Eliminarea instituţiei martorului din procedura contravenţională, actualmente Poliţia Rutieră, în
calitate de reprezentant al statului român fiind în inferioritate faţă de cetăţeanul român în faţa
puterii judecătoreşti (cetăţeanul se reprezintă singur, iar Poliţia Rutieră are nevoie de instituţia
martorului); politistul de obicei opreste pe unul de pe strada si il ameninta cu amenda daca nu semneaza pe procesul verbal ce a mazgalit el acolo; in cazul asta, cine e in inferioritate?
- Considerarea ca ilegală a comercializării şi folosirii dispozitivelor de detecţie a aparatelor radar; daca nu ar pune radare pe loganuri galbene cu geamuri negre pitite printre copaci, poate nu am avea nevoie de detectoare de radar... daca am avea strazi bune si limite de viteza de bun simt, chiar ca nu am mai avea nevoie de detector
- Introducerea obligativităţii obţinerii permisului de conducere pentru a putea conduce mopede pe
drumurile publice; aici da, pentru ca au dat la toti prostii posibilitatea de a te baga in puscarie ptr ca mopedurile au numai drepturi iar masinile numai obligatii
- Sporirea gradului de intransigenţă a legii în ceea ce priveşte vehiculele care circulă cu o viteză de
cel puţin de două ori mai mare decât viteza legală dar daca ar face ei strazile dintre orase in afara oricarei localitati, cum ar fi? as putea sa fac si eu de la bucuresti la targoviste o ora fara sa evit radare, sa evit cai pe carosabil noaptea, caini care iti sar in fata si betivani care dorm pe drum precum şi în ceea ce priveşte alte abateri grave
cum ar fi: reţinerea la secţia de Poliţie pentru 24 de ore şi suspendarea permisului între 1 an şi 3
ani în cazul constatării stării de ebrietate la volan; betivii la puscarie, da
- Testarea alcoolemiei, de către agenţii de poliţie, de fiecare dată când aceştia opresc
autovehiculele; nu ma deranjeaza, nu am baut niciodata la volan, de 6 ani de cand am permis
- Înăsprirea legii prin acordarea mai multor puncte contravenţionale şoferilor profesionişti, a celor
tineri şi a celor începători comparativ cu alte categorii de şoferi; asta e incalcare a drepturilor omului.... e ca si cum ai spune ca unii din noi sunt mai egali ca altii
- Introducerea permisului probator pentru şoferii începători, care poate fi suspendat la mai puţine
puncte contravenţionale şi care îndeamnă la un condus mai prudent; suna frumos, dar e o porcarie... daca ii ia tac'su RS, ii da blana pushtiu... nu ca mine, cu scoala de soferi pe tico, cu 2 ani pe aro, 2 pe dacie, si restul pe masini de la 100 de cai in sus; experienta si responsabilitatea se obtin in timp, cu rabdare si talent
- Modificarea legislaţiei naţionale privind stationarea si oprirea si parcari cand faceti, nemernicilor?, precum şi privind procedurile de
ridicare a vehiculelor staţionate ilegal, în sensul extinderii competenţelor aferente şi către Poliţia
Comunitară şi permiterea stabilirii de către autorităţile administrative locale de regulamente
proprii asupra acestei activităţi, urmată de urgentarea adoptării hotărârilor de Consilii Locale /
Consiliu General privind procedurile de ridicare a vehiculelor parcate ilegal, în paralel cu
reglementarea parcării pe locurile legale; la targoviste in fata la seminar e parcarea privata a lui Safta, "proprietarul" seminarului ortodox, mare mafiot local si preot care are 2 A6 de 3.0 L diesel full options, urmarit dar necondamnat in anii '90 pentru perversiuni cu minori si homosexualitate
- Extinderea sistemului de management al traficului din Capitală şi pentru funcţiunea de
supraveghere a traficului de către Poliţia Rutieră. vrem drumuri bune, cu destule benzi pe sens si limite de viteza de bun simt, ca sa nu mai fie nevoie sa facem slalom printre cretinii care merg cu 30 la ora si lasa 5 lungimi de masina in fata, cand si asa faci 3 ore minim ca sa traversezi mizeria aia de Capitala europeana
- Admiterea ca probă legală a măsurării vitezei medii pe un sector de drumasta ce mai vrea sa zica?
- păstrarea ca probă a buletinului de analiză a concentraţiei de alcool din aerul expirat şi
eliminarea obligativităţii analizei de sânge şi specificarea faptului că, dacă şoferul supus
controlului doreşte analiza sângelui, plata să se facă de către acesta; nu ca judecatoarea aia de la targoviste care a scapat ptr ca nu i s-a luat proba de sange cu trusa standard, cand ea mergea moarta de beata cu masina; ca deh, judecatorii si smecherii sunt mai egali decat prostii ca mine care si-au luat motor de 2 litri ca sa poata sa ajunga mai repede la munca, fara sa fi baut
- Elaborarea de către Poliţia Rutieră împreună cu procuratura şi puterea judecătorească a
procedurilor de reţinere a contravenienţilor sau persoanelor suspecte, de imobilizare/confiscare a
vehiculului, de folosire a forţei împotriva agresorilor; pai parca era vorba ca nu are politistul voie sa imi dea una in bot doar ptr ca i s-a parut lui ca ma uit stramb; atunci, hai sa ne batem, frate: da' o dam parte in parte, nu eu sa stau si el sa dea
- Interzicerea accesului pe drumurile publice a vehiculelor de tip ATV – în marea majoritate a
statelor europene, accesul aceste vehicule este permis numai în afara drumurilor - off road aici iar le-o dau, ca multe din ATV-uri au anvelope de strada, nu off-road
- Oferirea posibilităţii şoferilor de a opta pentru reducerea amenzii contravenţionale prin
participarea în centre autorizate la programe de reabilitare comportamentală sau consiliere psihologică referitoare la siguranţa rutieră. aha, adica sus-amintita judecatoare poate sa faca un curs de 2 saptamani si in loc de suspendare pe 3 luni a permisului ptr ca a mers beata-moarta, sa isi ia inapoi permisul dupa o luna jumate? pai si eu? sunt mai prost, sau ce? atunci hai sa beau si eu, daca tot merge asa


Spune Si Tu!!! punct ro

ca poate si voi v-ati saturat de mosi de 60 de ani, care nu vad, nu disting culorile, merg dupa ureche, cu 30 la ora, blocheaza intersectia, intra pe interzis si iti omoara prietenii motociclisti care merg regulamentar

sau poate v-ati saturat de limita de viteza de 10Km/h de la iesirea din sinaia spre Bucuresti, sau de fosta restrictie de 10 Km/h devenita 30 Km/h de la iesire din Brasov spre bucuresti, langa Peco, unde apoi sta radarul pitit dupa gard si ia permise sau da amenzi ptr nerespectarea limitei de viteza

eu m-am saturat de drumurile proaste, stramte, pline de gorpi, de cai, de caini, de pisici, de canale descoperite, fara linii de demarcare a benzilor, pline de betivi pe marginea drumului/pe biciclete/clatinandu-se pe drum/carutasi fara lumina de avertizare, etc.

si lista poate continua, dar trebuie sa spuneti si voi!
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj

0728 395 935 sau 0740 021 784; pe messenger, mykedany
B 68 RZF
Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Gold Member
 
Mesaje: 532
Membru din: 04 Apr 2008, 20:06
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford New Focus Ghia X 2007, 2.0 TDCI, 136 CP, full options, on 18" machined rims
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde jo_2k » 09 Oct 2009, 19:36

Mie unul mare parte din prevederile stipulate in planul ala de lege mi se par mai mult decit ok.
Colegul toxicristi a punctat mai mult decit bine soferii sunt de vina pentru grozaviile pe care le vedem in trafic sau media, nu politia, nu judecatorii, nu senatorii sau cine mai vreti.

NOI alergam de bezmetici, NOI mergem cu 90kmh cind e limita 50, NOI ne punem csenoane si in fund daca ne-am putea pune, NOI mergem cu faza lunga, NOI mergem cu proiectoare aprinse cind nu e cazul, NOI nu semnalizam, NOI toti ne grabim, trecem pe rosu, ne doare in p#$a si blocam intersectii doar ca mai putem merge 1 metru in fata, ne oprim la chiosc cu avariile, ascultam manele/slagare/hiphop/rock/populara/..../clasica la maxim de nu mai auzim cind trece o salvare, si cite si mai cite.

Numai de aratat cu degetul si sa ne detasam (de aia), ca noi suntem cuminti, nu bem, nu mergem cu viteza si ne doare cind dam intr-o groapa.
Aia de afara cum doamne sunt in stare sa mearga cu 40kmh ca atit ii zice panoul? Cum poate sa nu intre pe banda rezervata pentru autobuze/biciclete/tramvai samd? Cum de nu se bat tot timpul cu pumnul in piept ca-s mai catolici decit papa si li se incalca cine stie ce drept mai mult sau mai putin imaginar?

Nu exista nici o tara in lume in care problemele de genul asta s-au rezolvat prin pur simt civic. Este nevoie de masuri draconice ca sa ne potolim. Daca asta inseamna sa ajungem ca in state sa traga garcea daca i se pare ca te uiti strimb, atunci eu sunt de acord.
97 Escort MkVI-MkVII 1.6 16v
Imagine
__________________________________________________
www.eprotejat.ro - Protejaza-ti copilul!
www.6vineloto.ro - Generator numere loto
Avatar utilizator
jo_2k
1nsane Member
 
Mesaje: 2437
Membru din: 03 Apr 2006, 15:46
Localitate: Bucuresti
Maşina: 97 Escort Mk6 1.6 16v
VIN: WF0AXXGCAAVA24836

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 09 Oct 2009, 21:01

Florin, mereu pe langa, ca de obicei... Se uita in ograda tuturor, numa in a lui nu. Poate ca sunt si din aia, mai in varsta, dar nu cred ca ti-ai dori sa facem un calcul cati omoara ei pe drumuri publice si cati omoara idiotii care cred ca limita de viteza sau orice valoarea macar usor tangentiala acesteia e pentru fraieri.

Si limita aia la iesirea din Brasov nu a fost niciodata zece, eu inca nu am auzit de limita de 10km/h si cu atat mai putin de amenda pentru 25km/h, dar banuiesc ca unii tre sa isi justifice frustrarile cumva. E o zona de 50 de metrii, periculoasa, cu limita de 30 (cred ca a fost introdusa din cauza unui numar mai mare de accidente), nu am auzit pe nimeni sa moara ca a respectat-o, mai ales iarna unde apare polei si te-ai duuuuus. Daca vrei facem si un poll sa vedem cati intalnesc celebra limita de 10km/h.

Sunt de acord cu orice norma de inasprire a legii, atata timp cat este egala pentru toti (confiscarea masinii nu e chiar egala, din cauza plajei foarte mare de valori).

Sunt din start impotriva prevederilor cu care CSM nu a fost de acord - trebuie respectate drepturile fiecaruia (cea in care detinatorul este amendat in locul soferului - cu toate ca se pot inaspri amenzile pentru detinatorii care nu comunica soferul care a condus masina ; cea cu martorul).

Cu testarea alcoolemiei la fiecare oprire nu sunt de acord, cred ca din cauza costurilor implicate. De asemenea, pentru aflarea unei alcoolemii mai exacte prin sange, sa plateasca soferul doar daca este sub 0.4 , la peste sa fie obligatorie pentru incadrarea exacta (era scris pe undeva ca se propune ca soferul plateasca in orice situatie, daca vrea testare prin sange).

Sunt de acord cu permisul de proba, cu totii am trecut prin varsta aia, stim cum e :)

Detectorul de radar nici nu inteleg de ce l-au legalizat, era an electoral?
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde dexim » 09 Oct 2009, 22:08

Ce nu inteleg eu este de ce trebuie sa mergem cu 50Km/h prin minunatele sate romanesti care in ultimii ani au devenit o colectie de case pustii prin plecarea aiurea, sau in nefinta, a locuitorilor!

In rest de acord ca trebuie masuri ferme dar.... avem si dreptul la drumuri bune, macar EXPRES daca autostrazile vor fi pentru o alta generatie !.....cind probabil se va circula mai mult cu "avionul".
Avatar utilizator
dexim
Member
 
Mesaje: 351
Membru din: 09 Iul 2009, 22:12
Maşina: New 2009 FORD Fiesta 1,4 BENZINA / 96CP

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Nic_Bv » 09 Oct 2009, 23:03

Cristi, nu pot nega faptul ca si soferii sunt de vina. Insa nu rezolvam nimic observand doar efectele, trebuie sa analizam si cauzele. Daca nu schimbam sistemul, geaba!

Vina soferilor e doar efectul. Cauzele sunt altele, cele mai importante fiind lipsa drumurilor si carentele in aplicarea legii de catre cei insarcinati cu asta.

Stii unde am auzit cele mai multe claxoane pe mp si am vazut cei mai nervosi soferi, in 16 ani de condus?

Langa Viena, pe autostrada. Era sambata seara, un stau de toata frumusetea, cred ca am stat aproape 2 ore pe loc. Sa vezi austriecii cum s-au dezbracat de caracter si au inceput nervii sa-si faca simtita prezenta ...

Altminteri, oameni civilizati. Dar nu pentru ca ar avea trei perechi de cojones, ci pentru ca au infrastructura iar legea e lege.
Ford C-Max Ghia 2008, 1.6 TDCi 110 CP.
Blog personal: Îmblânzitorul de fantasme

"Cred cu fermitate că există o singură formă de educație, autoeducația" - Isaac Asimov
Avatar utilizator
Nic_Bv
1nsane Member
 
Mesaje: 1675
Membru din: 11 Sep 2007, 22:53
Localitate: Braşov
VIN: WF0EXXGCDE8Y55186

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Florin Dumitrescu » 09 Oct 2009, 23:38

la iesirea din orasul sinaia, partea centrala, aia cu pub-uri si cluburi, spre Comarnic sau ce vreti voi, acolo unde se intalneste strada cu centura orasului, pe partea dreapta cum cobori e un indicator de 10 Km/h

daca nu vezi, inseamna ca esti unul din aia despre care vorbeam mai sus

nu sunt deloc pe langa si nu am provocat niciun accident pana acum

doar mi-am rupt rotile prin gropile patriei asteia de 2 bani

asa ca, toxicirsti, revizuieste-ti atitudinea si nu te mai auto-pozitiona intr-o aura de intangibilitate, pentru ca nu esti mai bun decat noi, ceilalti colegi de forum

;)
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj

0728 395 935 sau 0740 021 784; pe messenger, mykedany
B 68 RZF
Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Gold Member
 
Mesaje: 532
Membru din: 04 Apr 2008, 20:06
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford New Focus Ghia X 2007, 2.0 TDCI, 136 CP, full options, on 18" machined rims
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 10 Oct 2009, 00:14

Romania are locul ei pe harta mondiala, si anume in lumea a doua, nu avut niciodata banii celor din vest, e ca si cum ma gandesc eu, privind spre Becali, "normal ca Becali poate conduce legal, el are Maybach". Si dupa ce o sa imi permit Maybach, Becali o sa aibe Veyron si o sa imi spun "normal ca Becali poate conduce legal, el are Veyron"...

Asta combinata cu guvernare slaba rezulta un cocktail fatal pentru infrastructura din Romania, dar care nu este de ajuns sa motiveze felul in care se circula.

Daca DOAR guvernantii sau drumurile ar fi de vina, atunci am fi toti vinovati de accidente grave in aceeasi masura. Dar totusi, nu suntem...Sa fie DOAR noroc? Sau sa mai fie ceva? Respectarea unui minim de cerinte cand suntem la volan? Neasumarea de riscuri inutile? Sofatul preventiv? Respectarea legii?

Siguranta circulatiei este un produs al mai multor factori, cei mai importanti dupa mine fiind infrastructura si comportamentul soferului. Cred ca e musai sa se lucreze la amandoua in paralel pentru un rezultat cat mai bun, si in niciun caz sa nu se incerce compensarea uneia cu imbunatatirea alteia (adica nici sa nu ai pretentii ca pe un DN sa fie tot atatea accidente ca pe autostrazi doar prin masuri legislative si actiuni in teren, dar nici sa faci autostrazi doar pentru siguranta rutiera, cand de exemplu traficul nu ar justifica chelutuiala) .

Blamez in egala masura infrastructura de proasta calitate si legea prea blanda pentru numarul de victime de pe sosele.

Si, cat timp drumurile vor trece prin sate, trebuie sa ne gandim si la cei care stau in acestea si sa respectam o limita legala de bun-simt, sa ajungem cu 30 de minute mai tarziu la un drum de 400km. Eu nu as fi fost de acord cu ridicarea limitei de viteza de la 50 la 70 in satele de pe DN1, avand in vedere cresterea riscului de accidente intre aceste doua viteze. Nu se castiga mai mult de 10 minute si nu vad de ce ar expune satenii la un pericol mai mare in caz de accident din cauza (1) lipsei infrastructurii care sa ocoleasca aceste sate (incapacitatea guvernantilor) si (2) cererii ridicarii limitei de viteza de catre soferi (incapacitatea soferilor de a respecta limita). Nu gasesc logic dupa nicio mentalitate sa ma expun pe mine si pe colegul de trafic la un risc mai mare ca sa ma ... razbun pe guvernanti?!

@Florin, nu cred ca eu sunt cel care tre sa isi revizuiasca atitudinea, sincer.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde Florin Dumitrescu » 10 Oct 2009, 00:30

la 50 km/h o opresc in 7 metri garantat

la 70, o opresc in vreo 10

la 100, viteza mea de croaziera, o ingenunchez in maxim 15 metri, daca observ tarziu problema

deci... de ce sa merg cu 50? sau... ca sa fim realisti... de ce sa nu merg eu prin acele sate macar cu a 4-a la 2000 de ture (70Km/h) ? ca nu risc nimic!!!

din cunostintele mele, atat pietonii, cat si biciclistii, conducatorii de moped si scuter si cei de atelaje cu tractiune animala trebuie sa respecte legile in vigoare pe principiul ca necunoasterea legii nu exonereaza de la respectarea acesteia pe nimeni

cu toate ca, daca o mama nu isi supravegheaza copilul, iar el sare in fata masinii... e dureros

daca unii dau drumul la caini, cai, oi, gaini, etc., ( si gaini si caini am cam omorat), nu prea imi asum vina

doamne fereste de situatii de-astea... dar civilizatia nu trebuie sa ma preocupe numai pe mine... tre sa se civilizeze si restul lumii, ca daca merg eu legal si preventiv, iar un idiot ma ia pe sus cu cine stie ce atelaj si mor ca prostul, tot mort sunt...
Asta-i tot, ne vedem pe strazi / Te las sa iti combini mashina cu ce crezi
avem doua roti la sol, mereu e una dintre ele / avem un motor si-o viata intreaga fara portiere
avem demnitate, ingenunchiem doar in viraj / avem urlete-n pistoane, in loc de basi in portbagaj

0728 395 935 sau 0740 021 784; pe messenger, mykedany
B 68 RZF
Avatar utilizator
Florin Dumitrescu
Gold Member
 
Mesaje: 532
Membru din: 04 Apr 2008, 20:06
Localitate: Targoviste
Maşina: Ford New Focus Ghia X 2007, 2.0 TDCI, 136 CP, full options, on 18" machined rims
VIN: wf05xxgcd57s01178

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde toxicristi » 10 Oct 2009, 10:26

15m la 100km/h?!?! =)) =)) =)) "daca observ tarziu problema" =)) =)) =)) De cand ziceai ca ai permis? Cu fizica cum stai?

Viteza de circulatie - Timp de reactie(1.5sec, observare obstacol -> apasare pedala -> franare efectiva ) + Distanta de franare = Distanta totala de oprire
050km/h - 21m + 10m = 31m
070km/h - 30m + 20m = 50m
100km/h - 42m + 40m = 82m
140km/h - 60m + 80m = 140m

Daca ai un timp de reactie foarte bun (oameni antrenati ca sa aibe timp de reactie mai bun), poti sa mai tai MAXIM 5 metri la 50km/h, 10 la 70 si 20 la 100. Un sofer obisnuit sa zicem ca ar putea taia 2.5/5/10.

Am colorat valorile ca sa demonstrez ceva : un accident evitat la mustata la viteza de 50km/h este un accident cu viteza de impact de 70km/h daca ai fi avut 70km/h. Daca ar fi sa o luam doar pe considerentul asta s-ar impune limita de 5km/h, problema e ca trebuie gasit un echilibru intre beneficiile de timp aduse soferilor de o limita mai mare si in acelasi timp pastrarea sigurantei in localitati - aici se pare ca avem un consens international, si anume limita de 50km/h in localitati.
Imagine "Aici, pe forum, eşti ceea ce scrii!"
Avatar utilizator
toxicristi
 
Mesaje: 7689
Membru din: 02 Ian 2007, 23:53
Localitate: Bucuresti / Brasov
Maşina: Focus 2002 1.8TDDi 90CP Bouvagon

Re: strategia nationala pt siguranta rutiera

Mesajde luciusss » 10 Oct 2009, 12:25

Toxi cum mai sa nu fie posibil ????? sunt multi care la 100 / h au oprit masina instantaneu ......... intr-un pom ...
FF Trend Coll., 1.6 - 100 hp, sedan, sea grey
<< 2007 >>
Avatar utilizator
luciusss
Member
 
Mesaje: 277
Membru din: 19 Ian 2008, 17:49
Localitate: Bucuresti

Următorul

Înapoi la Noutăţi auto

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Cine este conectat

În total sunt 3 utilizatori conectaţi :: 0 înregistraţi, 0 invizibili şi 3 vizitatori (date care se bazează pe utilizatorii activi în ultimele 5 minute)
Cei mai mulţi utilizatori conectaţi au fost 2573 pe 30 Sep 2024, 17:07

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori

Zile de naştere

Nicio zi de naştere astăzi

Site Login