Switch to full style
Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 15:04

http://www.youtube.com/watch?v=vPq1exwMaUs

ce parere aveti de noua inventie ? :)

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 16:31

Pai nu e deloc noua.
Problema cu acest sistem este cantitatea enorma de energie care se consuma in procesul de fabricatie a catalizatorului (a nu se confunda cu catalizatorul anti-poluare), material implicat in conversia oxigen - electricitate.

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 17:58

http://www.youtube.com/user/ZeroFossilFuel

Un sistem ceva mai accesibil care poate fi folosit pe motoarele clasice si se pot obtine economii substantiale de combustibil.

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 18:07

http://answers.yahoo.com/question/index ... 551AAfEy9G

Eu nu inteleg de unde rezulta surplusul de energie.
Toate sistemele, pana la urma, produc oxigen si hidrogen.
Energia rezultata prin recombinarea celor doua gaze (ardere) este mai mica decat energia necesara pentru separarea lor din apa.
Apoi, arderea in motor are un randament de vreo 20 %.

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 18:24

amestecul de hidrogen si oxigen este introdus in motor prin galeria de admisie. Hidrogenul arde iar oxigenul intretine arderea. Pur si simplu avand un amestec mai bogat si mai eficient ai nevoie de mai putina benzina/motorina pentru a obtine aceeasi putere.

energia necesara pentru electrolizor e undeva la 20A la 13V in conditiile in care un alternator normal de masina scoate de la 50A in sus pana la 90 100 (s-ar putea sa nu fie cifre prea exacte dar incercam sa explic ca sistemul electric al masinii face fata)

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 19:33

Da, domnule, dar suplimentul produs prin arderea cu hidrogen este consumat de alternator.
Un alternator de Fiesta duce maxim 70A la 3000 RPM, cel de Focus 90A, samd. Dar pentru a produce energie electrica, alternatorul consuma si mai multa energie mecanica de la motor, randamentul acestuia fiind probabil undeva pe la 70 %.
Deci pentru a produce 20A * 13V = 260 W, alternatorul consuma 370 W din puterea motorului.

LE: Am uitat sa precizez, prin arderea *completa* a hidrogenului obtinut cu 260 W, va rezulta o energie mai mica decat cea consumata in electroliza.

Re: Masina care merge cu H2O

25 Iun 2008, 22:04

Eu cred ca este o diferenta intre energia folosita de sistemul de electroliza si cea care spui ca se foloseste din puterea motorului, pentru ca alternatorul nu e alimentat direct de energia motorului ci de un lucru mecanic. In special la un motor diesel care are un cuplu mai mare. Ideea e ca folosind acest sistem scade consumul de combustibil cu 10 - 15% pentru sisteme mai rudimentare si poate ajunge si la 40%.

Re: Masina care merge cu H2O

26 Iun 2008, 08:02

$1 scrie:$2u cred ca este o diferenta intre energia folosita de sistemul de electroliza si cea care spui ca se foloseste din puterea motorului


Acea diferenta este data tocmai de randamentul alternatorului, care este de vreo 70 %.
Adica pentru 100 J de energie consumata de la motor, alternatorul produce aproximativ 70 J energie electrica disponibila pentru electroliza, restul fiind pierderi mecanice (frecari) si electrice (rezistenta ohmica a bobinelor, putere disipata pe diode, etc.).
Electroliza in conditii industriale are un randament de vreo 85 %. Deci sa zicem un 80 % pe o masina. Asta inseamna ca in urma electrolizei rezulta un surplus de energie de 56 J sub forma de oxigen si hidrogen.
Motorul cu combustie interna are un randament de vreo 20 %, deci arzand in totalitate hidrogenul si oxigenul vei obtine un surplus de energie de vreo 11.2 J.
Pentru a produce acesti 12 J de energie mecanica, ai consumat cam 100 J.

$1 scrie:$2lternatorul nu e alimentat direct de energia motorului ci de un lucru mecanic


Ceea ce spui tu nu are sens.
Alternatorul consuma energie de la motor, pe care o primeste sub forma de lucru mecanic.
Putea sa o primeasca si sub alte forme, de ex. energie termica, dar nu e cazul, alternatorul nu merge cu caldura.
Rata (viteza) de transfer a energiei de la motor la alternator se numeste putere si se masoara in KW sau CP.

$1 scrie:$2n special la un motor diesel care are un cuplu mai mare.

Cuplul, oricat de mare, nu te ajuta sa incalci legile fizicii.
Ca sa obtii cuplu, folosesti energie. Energia rezulta din arderea combustibilului, care dilata aerul, care produce lucru mecanic.
Energia din combustibil este la randul ei preluata de la Soare in cea mai mare parte si a fost inmagazinata pe parcursul multor milioane de ani.

Energie = Putere * Timp
Putere = Cuplu * VitezaUnghiulara

$1 scrie:$2deea e ca folosind acest sistem scade consumul de combustibil cu 10 - 15% pentru sisteme mai rudimentare si poate ajunge si la 40%.


Stiati ca 79 % dintre statistici sunt inventate pe loc ?

Re: Masina care merge cu H2O

05 Noi 2012, 00:23

Nu ma pronunt asupra masinii care merge cu apa. Vreau insa sa va supun atentiei ca se fac pasi in directia "Hidrogen":

http://www.esa.int/esaCP/SEMM8T52Q8H_Protecting_0.html

Re: Masina care merge cu H2O

09 Noi 2012, 16:53

Omule, hidrogenul este intradevar o sursa de energie viabila dar la ora actuala este foarte neprofitabila. Iti spun ca un fost lucrator intr-o fabrica ce folosea hidrogenul ca materie prima.
In primul rand, materialele folosite pe traseele unde circula hidrogenul sunt confectionate, chiar in variantele industriale din niste oteluri inoxidabile speciale.
Tot sistemul de stocare si alimentare de pe masina trebuie sa fie perfect etans, nu este permisa cea mai mica scurgere sau macar posibilitatea aparitiei unei scurgeri. Chiar as fi curios sa vad cum ar arata un sistem de alimentare de la pompa, spre exemplu.
Stocarea, transportul si alimentarea hidrogenului impune niste masuri de protectie si siguranta extreme. Orice scapare, cat de mica ar fi, rezulta intr-o explozie instantanee. Chiar as fi curios, ce autoritate de pe lumea asta ar da aprobare unei statii de alimentare in zonele urbane.
Producerea hidrogenului este deocamdata scumpa. Cea mai rentabila este tot obtinerea acestuia din hidrocarburi, prin cracare termica si separare moleculara. Hidroliza implica un consum foarte mare de energie, separarea oxigenului este destul de dificila si periculoasa, ai practic un amestec foarte exploziv (H2 +O2), prin cracarea hidrocarburilor se obtine H2+CO+CO2, care este mult mai usor si mai sigur de separat.
Mai mult ca sigur, autoritatile oricarui stat nu ar permite transportul hidrogenului cu cisterna, traversand localitati, etc. O cisterna cu hidrogen daca este implcata intr-un accident rade jumatate de oras fara discutie.
Si ar mai fi multe de luat in calcul, nu este chiar asa de simplu cum pare la prima vedere.
Răspunde