Switch to full style
Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Ford Kuga vs Renault Koleos

18 Sep 2008, 13:10

Am pus faţă în faţă proaspăt lansatele Ford Kuga şi Renault Koleos, pentru a vedea ce înseamnă polivalenţa în viziunea celor doi constructori şi cum se comportă pe teren accidentat două modele care au doar un job part-time în offroad.
Au nume fără sens, au un job în offroad doar part-time, dar au cam întârziat la petrecerea aşa-ziselor modele softroad şi reprezintă tentativa de pionierat a constructorilor Ford şi Renault într-un segment extrem de disputat. Sunt Ford Kuga şi Renault Koleos şi îşi măsoară forţele într-un test comparativ.Primul venit în peisajul automobilistic românesc, cât şi în cel european este Ford Kuga, model care duce mult pomenitul curent kinetic în dimensiunea 4x4 şi o face surprinzător de bine, rezultând un model care aspiră la titlul de chipeşulclasei.Linii expresive, forme bine proporţionate şi un aspect dinamic - sunt acele elemente care îl fac pe Kuga remarcat imediat.
Crossoverul Ford pare un metrosexual care nu se sfieşte să îşi suflece pantalonii şi să iasă de pe drumurile asfaltate. Totodată este clar că avem un Ford din noua generaţie, asemănările cu Focus şi Mondeo fiind mai mult decât evidente: aceeaşi "gură" trapezoidală, bosaje largi şi aceleaşi nervuri puternice ale capotei.Kuga are un profil zvelt, un ampatament de 2,69 metri, console destul de scurte, o linie laterală ascendentă şi geamuri fumurii în standard pentru versiunile Trend şi Titanium, fiind clar adresat tinerilor. Posteriorul este ferm, cu linii bine definite, blocuri optice mici şi un spoiler în genul luiFocus, străpuns de două evacuări, cam subdimensionate totuşi.
De partea cealaltă, Renault Koleos arată destul de cuminte, ne-am fi aşteptat la ceva mai îndrăzneţ din partea extravaganţilor francezi, dar designerii Renault au fost cam convenţionali în realizarea acestui SUV compact. Ba chiar, dacă am dezlipi rombul argintiu şi celelalte elemente de identitate, paternitatea Renault ar putea fi pusă la îndoială, Koleos rămânând doar unul din multele modele din a sa clasă.
Unde s-a dus stilul franţuzesc Renault? Probabil de vină este parteneriatul cu Samsung, care oferă pe piaţa asiatică un frate aproape geamăn, Samsung QMX. Nu este vorba că arată dezagreabil, dar parcă mai multă fantezie şi forme care să curgă în mod fluid ar fi fost mai plăcute ochiului, în locul designului uşor greoi. Totuşi, dacă ne uităm mai atent, putem observa că primul SUV Renault tinde ca stil spre MPV-uri.
Deci la capitolul estetică Kuga priveşte de sus la inexpresivul Koleos. Totuşi, în spatele banalităţii vizuale a SUV-ului Renault se ascund abilităţi offroad peste media clasei şi un spirit practic demn de un monovolum.
În interior, Ford Kuga va încânta clar orice admirator de Ford, având un design familiar (mai ales pentru fanii Focus) şi materiale dintre cele mai bune, plus finisaje de calitate. De la hatchbackul compact, Kuga moşteneşte planşa de bord, scaunele cu suport lateral excelent, ca părţi bune, dar şi lipsa spaţiilor de depozitare, ca punct negativ pentru o maşină care ar trebui să aibă o latură familistă mai pronunţată.
Poziţia la volan este bună şi poate fi adaptată oricăror exigenţe, comenzile fiind amplasate la îndemâna celui aflat la volan, mai puţin cele ale sistemului audio regăsite destul de în spatele volanului. Pasagerii din spate nu vor avea probleme de claustrofobie, dar nici nu se vor lăfăi, spaţiul fiind exact cât trebuie. De efect este plafonul de sticlă, element de care copiii exilaţi pe bancheta din spate se vor îndrăgosti imediat. Portbagajul are 360 de litri şi hayonul se deschide atât în întregime, cît şi doar luneta, dar nu excelează la capitoul modularizare.
Interiorul lui Koleos apelează la subiectivism: ori îţi va plăcea, ori vei fi dezamăgit. Planşa de bord are aspectul unei brioşe, cu partea superioară într-o tonalitate mai închisă, o margine proeminentă şi o parte inferioară ce conţine majoritatea comenzilor. Plasticul este de calitate bună, dar acest aranjament necesită oarece adaptare vizuală din partea tradiţionaliştilor.
Poziţia la volan este confortabilă şi insuflă un aer autoritar celui aflat la volan, probabil generat şi de suprafaţa vitrată generoasă. Scaunele sunt relaxante, dar nu oferă suportul necesar unei escapade pe un drum sinuos, mai ales că ruliul este la el acasă pe curbe. Koleos excelează însă la capitolul spaţii de depozitare, având o grămadă de compartimente şi buzunăraşe, despre care Renault spune că totalizează 70 de litri.
Tot la plusuri, mai ales pentru melomani, putem trece excelentul sistem audio Bose, device care aduce atmosfera marilor săli de concerte mai aproape de urechile noastre, chiar în drum spre birou.
Caracterul practic este mai evident şi în spaţiul dedicat exclusiv bagajelor, partea superioară a hayonului ridicându-se, iar cea inferioară prin coborâre se poate comporta ca o rampă de încărcare. Câştigarea spaţiului prin rabatarea banchetei nu mai înseamnă nervi tociţi şi degete accidentate, totul făcîndu-se prin acţionarea unei singure manete, simplu şi eficient.
Pe şosea Kuga se face remarcat prin fluiditatea caracteristică Ford. Suspensia este excelentă, filtrând bine denivelările chiar şi pe cele mai vitrege drumuri, dar oferă siguranţă având un ruliu reţinut şi previzibil. Totuşi, deşi este strâns înrudit cu Focus, nu vă aşteptaţi să fie la fel de manevrabil - este un automobil mai înalt cu 80 mm şi mai greu cu 230 kg, prin urmare pe viraje gabaritul îşi spune cuvântul.
Renault Koleos se află la polul opus, pe asfalt oferind o experienţă diferită, dar plăcerea de a conduce nu vine din sportivitate, ci dintr-o anumită recursie. La bordul lui
Renault Koleos vei adopta un stil mai relaxat, bucurându-te de puterea motorului diesel de 170 CP, livrată liniar, asta după ce te obişnuieşti cu ambreiajul destul de brutal, ce necesită o talpă fină.
Totuşi direcţia excesiv asistată - meteahnă specifică Renault - şi ruliul deloc neglijabil în curbe cenzurează din start intenţiile sportive. La drumuri lungi (şi drepte) veţi descoperi însă un automobil foarte odihnitor, cu o ţinută de drum rafinată şi un propulsor foarte flexibil.
Spuneam că aceste modele vor fi angajate doar part-time în escapade off-road, dar asta nu înseamnă că nu o pot face decent. Clar remarcat aici este Renault Koleos. De fapt, din acest punct de vedere, SUV-ul este mai mult Nissan decât Renault, fiind dezvoltat pe platforma lui X-Trail şi elaborat minuţios de specialiştii niponi. Prin urmare, aceleaşi moduri de tracţiune ca la SUV-ul japonez sunt disponibile, 4x2 cu tracţiune faţă, 4x4 automat şi 4x4 permanent pentru sarcinile grele. Modelul vine dotat cu un diferenţial controlat printr-un ambreiaj electromagnetic, care intervine înainte ca ESP-ul să intre în acţiune.
Unghiul de atac de 27 de grade şi cel e degajare de 31 şi sistemele de asistenţă la urcare în pantă şi coborâre în rampă nu îl fac o alternativă la un Land Rover, dar cu siguranţă îl recomandă printre premianţii din clasă. Un mare dezavantaj îl reprezintă însă frâna de mână la buton, care nu este de prea mare ajutor la o pornire în coastă.
Ford Kuga se bazează exclusiv pe ajutoarele electronice în offroad, intervenţia şoferului fiind minimă. Ca majoritatea SUV-urilor compacte, sistemul de tracţiune Haldex, cu o repartizare a cuplului de până la 50:50, reprezintă principala sa armă în lupta cu terenul accidentat. Rigiditatea şasiului nu îl recomandă însă pentru pivotarea între diferenţe de nivel foarte mari şi nu se va simţi prea în largul său nici în vaduri sau noroaie.
Totuşi, Ford Kuga ar trebui să facă faţă cu brio cerinţelor unui client tipic crossover, care urmăreşte mai degrabă un model capabil să facă faţă gropilor urbane şi bordurilor decât adevăratelor obstacole din mediul natural.
Ford Kuga are un preţ aferent versiunii Trend cu tracţiune integrală de 22.650 de euro (fără TVA) şi beneficiază de 4 ani garanţie. Modelul de test în versiunea Trend avea ca opţional scaunele de piele, element ce mai adaugă la preţ încă 1.134 de euro, Pachetul Sezon ce includea acoperişul panoramic, încălzirea în scaune şi parbrizul cu barieră termică, care mai adaugă încă 1.000 de euro.
Renault Koleos costă 25.536 de euro (fără TVA), dar prezintă o ofertă mai generoasă, pentru aceşti bani clienţii primind echiparea de vârf Privilege şi 35 CP în plus. Modelul testat de noi a avut în plus Pachetul Silver (vopsea metalizată, faruri bi-Xenon şi sistem de spălare faruri) şi trapa cu acţionare electrică, elemente care mai încarcă nota cu încă 1.800 de euro.
Un verdict categoric nu poate fi trasat, cele două modele adresându-se unor categorii de public distincte. În mediul urban şi pentru cei care pun mare preţ pe stil şi aparenţe, decizia potrivită nu poate fi decît Ford Kuga. În schimb, Renault Koleo este mai adecvat pentru o familie care are nevoie de un caracter practic pronunţat şi preferă ieşirile dese în natură, forţând graniţele spaţiului rutier amenajat.

Sursa "Promotor"

Re: Ford Kuga vs Renault Koleos

20 Sep 2008, 16:34

nu stiu ce parere au cei de la promotor insa eu azi am vazut primul kuga real.
e absolut superb!!!
pozele sunt vax pe langa realitate :-"

Re: Ford Kuga vs Renault Koleos

20 Sep 2008, 19:44

Cel mai bun test intre suv-urile compacte ramane master testul care poate fi gasit in ultimul AMS. Desi Ford castiga la mai toate capitolele evident ca, castigator este declar noul Tzigan aa pardon Tiguan. Dar oricum s-a descurcat excelent din toate cele 12 suvuri compacte aflate pe piata a iesit pe locul doi.
Răspunde