Switch to full style
Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Autostrada Soarelui

27 Apr 2007, 09:52

De astazi s-a redeschis tronsonul de autostrada Fetesti-Drajna. Restul pana in 2010.
Asa ca va asteptam la mare.

Re: Autostrada Soarelui

27 Apr 2007, 10:15

$1 scrie:$2e astazi s-a redeschis tronsonul de autostrada Fetesti-Drajna. Restul pana in 2010.
Asa ca va asteptam la mare.


Pai ne plimbam intre fetesti si Drajna.... la mare in 2010 venim. :lol:

27 Apr 2007, 10:51

Daca baga taxare eu pe langa autostrada o sa ajung pana in 2010 :D

27 Apr 2007, 14:23

Ne laudam si noi cu 37 amarati de km de autostrada. Ar trebui sa faca vreo 500 si apoi sa se laude cu ei. Mi se pare penibil. In fine... bine ca i-au facut si pe astia. Distractie faina celor care mergeti la mare de 1 mai.

27 Apr 2007, 20:08

Am inteles ca se discuta o varianta sa nu mai faca autostrazi ci "sosele express". Adica asa cum e DN1 intre Bucuresti si Ploiesti.

Vestea buna ar fi ca nu am mai plati taxa de autostrada... pt ca nu e autostrada :). Veste rea e ca tot gasesc ei o solutie sa ne ia banii.

27 Apr 2007, 20:13

In 2010 o sa inceapa reparatiile pe primul tronson de autostrada, ca doar suntem in Romania :lol: . Asa ca tot ca curu o sa fie.

27 Apr 2007, 21:56

Drumurile expres sunt altceva decat dn1 intre buc si ploiesti. Ala nu e drum expres. Din cate stiu eu, drumul expres este ala cu parapet pe mijloc dar fara banda de urgenta, doar cu acostament ceva mai larg decat in mod obisnuit.

27 Apr 2007, 22:34

Citat dintr-un ziar :

Diferenţa dintre drumul expres şi autostradă este că primul trece şi prin unele localităţi si se intersectează cu alte drumuri. Ambele au două benzi pe sens, separate, însă viteza maximă diferă: 130 km/oră pe autostradă şi 90 km/oră pentru drumul expres.

Cred ca va fi 100 viteza (ca or fi drumuri europene totusi ..)

30 Apr 2007, 21:53

Eu cand am dat examen acum 3 ani am invatat ca in afara orasului viteza limita este 100 si pe drumurile expres 110. Deci nici vorba de 90

01 Mai 2007, 01:47

Mai scade 10! :wink: 90km/h drumuri extraurbane si 100km/h drumuri europene si expres, conform codului rutier de anul trecut. E drept ca finalmente se ajunge la valorile maxime cu care poti efectiv circula de 100 si respectiv 110, cu cei 10km/h pt care nu se da nicio pedeapsa. Ce-i interesant (am verificat chiar ieri) este ca nici in Cod, nici in Instructiuni nu se da definitia drumului expres...

01 Mai 2007, 01:59

ptr mine limita de viteza este n+49,(9)km/h ,n=limita pe sectorul respectiv :))

04 Mai 2007, 07:05

http://www.bicau.ro/static/normative/no ... 1_1998.pdf
poate va este de folos

06 Mai 2007, 08:13

e penibil ce se intampla in tara noastra ..ne laudam cu cativa km de autostrada intr-o tara de 23 mil locuitori?...jenant...altii construiesc in cateva saptamani parcari cu 5 etaje,iar noi??inventam focul...cand vezi ce e afara iti dai seama cat de inapoiati santem..pacat ca o tara asa frumoasa e asa putin exploatata in sensul bun al lucrurilor

06 Mai 2007, 09:36

pai ai impresia ca mai mult de 30 de oameni lucreaza la autostrada aia?
ppe cand la nemti .....

06 Mai 2007, 10:37

De ce nu drumuri express (conform normei tehnice) :

1. Sensurile nu sunt despartite :
  • vom beneficia in continuare de minunatele impacturi frontale la +100km/h;
  • vom fi deranjati de farurile celor care vin din sensul opus.
2. Drumul trece prin localitati :
  • probleme grave de securitate;
  • restrictii de viteza;
  • regim de deplasare localitate-2km-localitate;
  • prezenta tractoarelor/carutelor care nu au pe unde altundeva sa mearga;


3. Nu exista banda de urgenta.

4. Viteza de proiectare poate sa ajunga pana la 40km/h, in cazul drumurilor express cu 2 benzi in regiune montana.


Romania nu are nevoie de astfel de drumuri. Nicaieri in vest nu o sa vezi o asemenea aberatie. Sper sa renunte la ideea asta si sa continue lucrarile de autostrazi. Mai ales Bucuresti - Brasov si Brasov - Bors :) .

06 Mai 2007, 12:36

In Germania sunt o multime de drumuri expres (la ei se numesc "Superstrasse"), dar nu le folosesc decat doritorii de peisaje, pt ca altfel ai traseu neintrerupt pe autostrazi intre oricare doua orase mari (si nu numai). Oricum, decat drumurile de acum, pe care trebuie sa stai la coada in spatele fiecarui camion/tractor/carute, mai bine drum expres. Ca ai nostri nu le vor face nici pe astea in numar suficient, si ca cele pe care totusi le vor face se vor strica in timp record, este alta poveste! :twisted:

06 Mai 2007, 12:48

Drumurile express vor sa le faca peste drumurile nationale existente (adica intre intersectii ale acestora). Deci tot vor trece prin localitati! Iar camioanele/tractoarele/carutele pe unde vor merge oare?

Eu sunt de acord cu abordarea de pana acum a Ministerului Transporturilor (Berceanu) : se repara ce avem si construim autostrazi. Noul director CNADNR, Grecu (sustinut de Orban), vrea sa modernizeze drumurile existente ca solutie de compromis. Dupa 4-6 ani sa ne trezim la realitate ca nu ne folosesc la nimic drumurile express, si ne vom pune pe construit autostrazi dupa ce am cheltuit miliarde de euro pe drumuri express.

06 Mai 2007, 13:06

Sunt perfect de acord cu Cristi. De la "drum" (oricum ar fi el) la "autostrada" este o diferenta enorma in ceeasi ce priveste:
-oboseala acumulata
-siguranta
-viteza medie
...si nu numai. Sunt clar in urma cu autostrazile si nu inteleg de ce trebuie sa mai intarziem? Sa nu uitam ca, spre exemplu, Ungaria a reusit sa aiba o autostrada care sa o traverseze de la un capat la celalalt. Cand am venit dinstre Germania in ianuarie, nu am simtit oboseala dupa Austria si Ungaria, cat am simtit dupa ~50-75km de Romania. Diferenta intre un drum national si o autostrada europeana (fie ea si din Ungaria) este enorma.

06 Mai 2007, 13:07

Conform legii, carutele nu au voie pe drumuri expres. Camioanele si tractoarele (cred ca) da. Dar oricum, drumul expres are doua benzi pe sens, deci e semnificativ mai usor sa depasesti asemenea obstacole umblatoare decat pe un drum monobanda...

06 Mai 2007, 13:33

In normativul postat mai sus de mihai24msu scrie clar ca un drum express poate avea 4 benzi sau 2 benzi. Decat sa largeasca un drum deja existent de la 2 benzi la 4 benzi (in localitati nu se va putea, avand in vedere ca in unele sate, casele sunt aproape de sosea), mai bine construiesc inca un drum tot cu 2 benzi, dar care nu trece prin localitati (sa stii ca poti merge pe un drum drept, constant cu 100km/h tot e mai bine). Iar cand vor mai fi alocati bani, langa drumul astfel facut, se vor mai construi inca 2 benzi, separate de primele printr-un spatiu verde, drumul devenind astfel autostrada.

06 Mai 2007, 15:41

O sa fiu cinic, dar de pe urma drumurilor expres or sa aibe de castigat cei cu stirile de la ora 5, spitalele, preotii, cimitirele (groparii). De ce? Pentru simplul motiv ca accidentele vor fi mult mai spectaculoase. Pacat ca nu toti romanii nu sunt constienti de pericolele pe care le spunem pe topicul asta.

PS: Spitalele nu vor castiga. Majoritatea medicilor buni au plecat, iar majoritatea celor ramasi nu dau 2 bani pe viata pacientului. Asta daca mai ramane ceva din pacient...

06 Mai 2007, 20:32

$1 scrie:$2ajoritatea medicilor buni au plecat, iar majoritatea celor ramasi nu dau 2 bani pe viata pacientului.


Scuze de interventie (si de off-topic), dar cam vorbeste gura fara tine. NICIUN medic bun nu a plecat din tara (tampit sa fie, altfel pt ce sa-si abandoneze pacientura existenta?!), ci numai cei care n-au fost in stare sa demonstreze nimic pe plan local sau cei foarte tineri (dintre care doar cam 1% si-au dat sanse pe parcursul pregatirii profesionale generale sa devina in timp "medici buni"). APROAPE TOTI cei ramasi dau DE RUTINA mai mult pt victimele accidentelor rutiere decat o fac victimele insele si/sau apartinatorii acestora. Limiteaza-ti, rogu-te, aprecierile privind domenii despre care in mod evident nu ai habar pt propria persoana!

06 Mai 2007, 21:25

Ideea este sa faci autostrada ca sa nu ajungi in situatiile astea :D

06 Mai 2007, 23:20

Normal ca e de preferat autostrada, dar... de unde nu e, nici Dumnezeu nu cere! Nu-s bani, asta e! Nu comentez MOTIVELE pt care nu sunt bani (tre' sa aibe si cei de la conducere de un'sa fure, nu? :twisted: ), dar cert este ca nu avem posibilitatea financiara de a umple tara de autostrazi in timp util (pt mine asta ar insemna "atata timp incat sa ma pot folosi si eu de ele"...).

Sincer, nu sunt convins ca un drum expres predispune la accidente rutiere mai mult decat unul normal (exista argumente si pro, si contra, si nu sunt in masura sa cantaresc greutatea tuturor) - dar daca, asa cum scria cineva mai sus, conform normativelor in vigoare drumul expres poate avea si doar o singura banda pe sens, nu prea mai pricep care este marea diferenta fata de unul non-expres???

07 Mai 2007, 08:11

Prin drumuri express, politicieni/ministrii se refera la drumuri nationale cu 4 benzi. Adica largirea drumurilor nationale cu 2 benzi existente. Discutia apare in momentul in care unii vor largirea drumurilor nationale existente (care, sa fim seriosi, sunt pe trasee de carute, adica scopul lor este sa lege toate satele intre ele, si nu orasele!!) iar altii spun, ca de aceeasi bani, putem face un drum nou, tot cu 2 benzi (pe alt traseu, tot intre orase mari, dar care nu va trece prin sate si va avea un traseu mult mai lin, unde se poate, cu mai multe aliniamente). Diferenta dintre cele 2 este ca, atunci cand traficul o cere, cel din urma se va putea transforma intr-o autostrada, pe cand primul enuntat, nu.

07 Mai 2007, 11:24

Sunt de acord cu "toxicristi" la ce folos daca din 100 km. de drum 40 sunt in localitate si esti limitat la 50, sa nu mai vorbim de carute, biciglisti, tractoare care vor face cate o intoarcere pe 4 benzi de-ti ingheata sangele in tine. :evil:

07 Mai 2007, 11:35

Intrebare: exista radare pe Autostrada Soarelui?

07 Mai 2007, 12:32

Exista si radare pe autostrada soareliui. Unele sunt in mers, altele stau parcate. Dar mult mai putine decat pe alte drumuri.

07 Mai 2007, 18:27

@leontet, off-topic: Scuza-ma daca te-am atins asa tare. Dar in conditiile in care 2 membri ai familiei (frate si tata) iti mor din cauza unor erori de diagnostic facute de catre medici din Romania, nu pot trage decat doua concluzii:

1. Ori majoritatea medicilor buni au plecat din tara iar majoritatea celor ramasi aici sunt doar niste vraci care iti ghicesc starea pe banii si sanatatea ta;
2. Ori scoala de medicina din Romania scoate numai rebuturi.

In plus, cum te-ai simti cand ar veni medicul (dintr-un spital bucurestean considerat foarte bun) care trebuia sa iti opereze mama sa iti spuna: "Am amanat operatia pe maine pentru ca azi au venit baietii sa instaleze aerul conditionat in sala de operatie"? Asta dupa ce au pregatit-o de operatie si au anesteziat-o...

Pe de alta parte prietena mea lucreaza intr-un spital arhicunoscut din Bucuresti (altul decat cel despre care am pomenit mai sus), si imi confirma calitatea execrabila (ca sa fiu bland in caracterizare) a actului medical romanesc.

PS: Daca am zis "majoritatea" am zis tocmai in speranta ca au mai ramas pe-aici si medici buni. Nu vreau sa cred ca ai vrut sa ma jignesti cu expresia "vorbeste gura fara tine". Dar poate imi explici tu unde este calitatea actului medical... (evident in alt topic, pe mail sau in PM) asta asa, ca pe viitor sa nu mai "vorbeasca gura fara mine". Iti doresc doar sa nu ajungi sa iti lasi sanatatea si viata in mana unor astfel de... (ma opresc aici).

07 Mai 2007, 20:52

$1 scrie:$2u vreau sa cred ca ai vrut sa ma jignesti cu expresia "vorbeste gura fara tine". Dar poate imi explici tu unde este calitatea actului medical... (evident in alt topic, pe mail sau in PM) asta asa, ca pe viitor sa nu mai "vorbeasca gura fara mine". Iti doresc doar sa nu ajungi sa iti lasi sanatatea si viata in mana unor astfel de... (ma opresc aici).


@mihai2k1: Referitor la expresia folosita in citatul de mai sus, acum, la rece, imi pare ca in ceea ce ma priveste a vorbit gura fara mine. Indiscutabil nu am avut intentia de a jigni, dar tinand cont de raspunsul calm si mai mult decat explicativ, iti prezint cele mai sincere scuze!

Restul pe PM, aici e ultimul meu off-topic! (Scuze si pt el!)
Răspunde