Switch to full style
Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Jenti si anvelope pentru Ford

24 Feb 2005, 09:32

Un thread pe care il consider foarte util, in contextul in care oferta - atat de anvelope cat si de jentzi - este abundenta, doritorii de modificari si upgrade-uri sunt si ei destui iar subiectul este ceva mai complicat decat pare...

Voi incepe prin a va indruma catre un link de nota 10 - care stie sa explice mai pe intelesul tuturor care si cum e treaba cu gumele si jentzile.

http://www.chris-longhurst.com/carbibles/tyre_bible.html

24 Feb 2005, 22:58

4x108 distanta intre prezoane. Masini de pe care se potrivesc jante:
Citroen: Saxo, C3+pluriel, c5
Lancia : K
Peugeot toate in 4 prez
Volvo 850
Audi 100,80-90,80 quattro,q coupe, cabriolet 80,s2 quattro

25 Feb 2005, 13:39

Sierra mea este echipata - din fabrica - cu jenti 6J 14' si gume 185/65 R14. Solutia este super OK in sezonul rece (am jenti de tabla si anvelope GoodYear Ultra Grip 6), cand sunt indicate gume mai inguste si e util sa ai ceva loc "de manevra" la oale / pasajul rotilor (stiu pe cineva care s-a dat iarna pe niste roate cam mari si la un moment dat - din cauza zapezii / ghetii depuse in pasajele rotilor nu a mai putut lua curba... nashpa!!!).
Vara, insa, se schimba situatia si asteptarile... sunt in cautarea unor jenti pe 15' care sa poata incaltza 195/60 R15. Teoretic ar trebui 195/55 R15 da' mi-e teama de gropelnitzele patriei...
Am gasit jentzile de Focus Trend (5x2 spitze) care par sa se potriveasca... stiu ca sunt 4x108... stie cineva ce ET au? La Sierra ET-ul este 36...
10x

28 Feb 2005, 09:51

Pacat ca la noi majoritatea soferilor NU acorda importanta cauciucurilor... daca sunt de vara sau de iarna! Eu folosesc mereu cauciucuri de iarna - iarna, si cauciucuri de vara -vara! Si nu numai pe Ford ci si pe cealalta masina (pe oltcit!). Merita investitia! Nu se compara o masina echipata corespunzator cu alta echipata sa zicem cu cauciucuri de vara - fie ele chiar si noi-noute pe timp de iarna!
Folosesc pana si jenti separate. Iarna de tabla, vara de aluminiu. Am observat ca cele de aluminiu nu sunt mai usoare, sunt chiar mai masive si mai grele. Toata chestia tine de aspect. In plus, la o groapa seroasa, cele de al/mg se crapa, aerul se pierde instantaneu la cauciucurile tubeless, pe cand cu cele de tabla se mai poate rula pana se desumfla.

numai bine!

07 Mar 2005, 16:01

Corect: vara de vara si iarna de iarna... mai mult, e foarte indicat sa fie de acelasi tip, pe ambele punti... stiu mai multi baietani care - iarna - s-au "rezumat" la gume de iarna pe puntea fatza, au ramas cu gume all season / de vara pe spate si, la o frana mai acatarii, s-au rasucit de nu le venea sa creada... :oops:

07 Mar 2005, 17:50

eu la a mea am de all-season ,iarna nici nu merg cu ea...daca da foarte rar cand nu e zapada pe strada

07 Mar 2005, 18:37

Stii cum e cu gumele all season? Sunt cele mai scumpe si nu sunt bune nici vara si nici iarna... Reprezinta un compromis cu efecte mai degraba ptr. psihicul stapanului mashinii... eu recomand niste gume de vara luate de noi, cat mai bune cu putintza (oricum, repet, vor fi mai ieftine decat varianta all-season) si gume de iarna sh, ptr. cine nu vrea sa cheltuiasca prea mult. Gasesti la dezmembrari anvelope de iarna super ok, cu carne pe ele, crampoane tot ce vrei, deloc scumpe. Ca e cauciucul ceva mai imbatranit etc. nu-i mare filosofie ca oricum nu faci curse iarna...

14 Mar 2005, 17:18

Apropo de gume / anvelope / cauciucuri - voi ce folositi, ce ati avut si ce vreti pe viitor? Experiente placute si neplacute...

Incep eu... dupa cum am scris mai sus, iarna sunt un fan al GoodYear UltraGrip 6, un profil de nota 10. Compania ptr. care lucrez si-a echipat intreg parcul auto cu UG6 in sezonul rece iar feedback-ul de la utilizatori a fost la superlativ.
Vara m-am dat pe Dunlop SP Sport 01 (super OK si atat) iar Sierrutza a venit incaltzata cu Continental Premium Contact (BV75NOR zice ca sunt bune). Vanez, insa, un set de GoodYear Eagle F1 - taticul gumelor de vara de ultra inalta performantza, cred eu.

15 Mar 2005, 09:32

mie mi-au placut conti....am prin 200km/h cu ele, am mers cu 150 pe ploaie serioasa si sunt beton...au stabilitate foarte buna si poti sa-i dai in goarna la masina cu incredere...pe Poiana foarte rar sa piarda aderenta in viraje, si asta doar in ace de par cand exageram eu...Elikratos stie :lol:

mi se par foarte bune pe virajele de viteza mare se aseaza super ok...

all in all sunt cele mai tari gume de vara pe care le-am avut eu pe o masina...

15 Mar 2005, 09:50

Sa vezi ce o sa iti placa Eagle F1 de la GoodYear... sunt belea, credeti-ma, am avut ocazia sa ma dau cu un Mondeo astfel echipat (dupa ce in prealabil se daduse pe GY NCT5 (si ele considerate f. bune)). Senzatia era divina, de parca masina era lipita de asfalt!

25 Apr 2005, 14:02

Spuneti-mi, pe ford escort merg fara probleme anvelope cu latimea de 195? (/60/R14).

25 Apr 2005, 14:40

$1 scrie:$2m gasit jentzile de Focus Trend (5x2 spitze) care par sa se potriveasca... stiu ca sunt 4x108... stie cineva ce ET au? La Sierra ET-ul este 36...
10x


ce`i ala ET? 4x108 e distanta intre prezoane la sierra?
thx.

25 Apr 2005, 17:02

adica ANTRAXUL...asa se numeste

25 Apr 2005, 17:45

excelent...
si antraxul ala ce e?

25 Apr 2005, 17:56

pai asta e antraxul: distanta intre prezoane in mm

26 Apr 2005, 15:00

uneori e nevoie a mi se explica asa ca pentru prosti.
so, m`am luminat.
thx.

26 Apr 2005, 16:33

stai linistit, eroarea mea ca n-am fost suficient de explicit... :icon_razz:

03 Mai 2005, 04:52

$1 scrie:$2puneti-mi, pe ford escort merg fara probleme anvelope cu latimea de 195? (/60/R14).

La 195 am impresia ca se pun rotzi pe 15- 16 cu talon mai mic, Eu am 205 /40 ZR17 si pot spune ca sunt EXACT la limita. Nu freaca nimic doar buza de la aripa spate cand am masina incarcata cu oameni si sar hopuri mai mari, oricum am buza la cauciuc dar sapt asta rezolv problema .
Intra aici http://www.tyresave.co.uk/tyresize.html si itzi vei raspunde singur la intrebare. Ca sa-ti dai sema ce zic eu incearca sa compari 185/65 r14 si 205/40 r17 si ai sa vezi ca eroarea e 0
http://www.falkentire.com/tires_451.htm :icon_razz:

03 Mai 2005, 15:55

S-a strecurat o eroare si nimeni nu baga de seama - intre cele scrise mai sus. ET-ul nu este antraxul (distanta intre prezoane) ci off-set-ul jentzii (adicatelea cat de mult janta este in interior sau in afara - cu cat este off-set-ul mai mic, cu atat sunt mai iesita in afara jentile, raportat la caroserie).
:icon_exclaim:

03 Mai 2005, 16:20

aha... :icon_exclaim:

deci hai sa o luam metodic:

antrax = distanta intre prezoane in mm
ET=off-set-ul jentzii (adicatelea cat de mult janta este in interior sau in afara - cu cat este off-set-ul mai mic, cu atat sunt mai iesita in afara jentile, raportat la caroserie).


:icon_exclaim: :icon_exclaim: :icon_exclaim:

mersi elikratos :icon_biggrin:

14 Noi 2005, 03:59

Nu trageti, ca pe asta n-am stiut-o !!! AL ce draq iti trebe distanta intre prezoane, asta nu e standard la orice car ? Ca io stiu de Golf 3 cu jante de Logan si Cobre cu jante de VW .... Ca-s 3 , 4 , 5 prezoane, ce conteaza ?

14 Noi 2005, 14:15

nu e standard. ai sa fii uimit cate "dimensii" exista.
@NOR, elikratos: si eu mi`am pus pe vectra continental premium contact 2 si am fost supermultumit de ele. aveam 205 si acum am trecut pe 195 dunlop de iarna, iar efectele nu au intarziat sa apara: aseara in curba de la unirii, de la fantani, am fortat virajul si am derapat, am incercat sa iau virajul asa cum il luam cu continentalele de 205. urmarea: era sa ies in decor... so, numai de bine despre conti...

20 Noi 2005, 03:08

Distanta intre prezoane la Focus e 108mm ?

22 Noi 2005, 16:27

$1 scrie:$2istanta intre prezoane la Focus e 108mm ?


dap...4x108

23 Noi 2005, 21:19

Eu, la una din roti, cred ca am 107 ca se chinuie toti mecanicii cand umbla la ea :icon_biggrin:
Apropos pe topic: sunt in cautare de set aliaj 205fata-215spate/40/ZR17 jenti+anvelope vara la pret superavantajos; daca aflati ceva va rog sa-mi dati de stire
pot oferi la skimb 195/60/R15 Dunlop sport SP01 pe jenti de aliaj Ford (purtate 7000km anvelopele 57000km jentile)
Ultima oară modificat de ferocus pe 24 Noi 2005, 15:19, modificat 1 dată în total.

24 Noi 2005, 01:44

$1 scrie:$2u e standard. ai sa fii uimit cate "dimensii" exista.
@NOR, elikratos: si eu mi`am pus pe vectra continental premium contact 2 si am fost supermultumit de ele. aveam 205 si acum am trecut pe 195 dunlop de iarna, iar efectele nu au intarziat sa apara: aseara in curba de la unirii, de la fantani, am fortat virajul si am derapat, am incercat sa iau virajul asa cum il luam cu continentalele de 205. urmarea: era sa ies in decor... so, numai de bine despre conti...



Acum 4 seri si eu m-am invartit cu masina in aceeasi curba :icon_mrgreen: .

12 Mar 2006, 18:00

Are cineva pe Focus 215 si nu freaca/iese in afara ? trebe alt offset la janta? Am jantele standard de aliaj Ford 5x2 R15 ET52. Ochiometric in sus are loc, cred ca cursa arcuri/telescoape permite, stinga/dreapta inteiorului aripii e prolblema MAcar pe spate ca alea nu iau curba...

14 Mar 2006, 03:48

OF, OF, OF, of, of, of,...... :icon_rolleyes:

14 Mar 2006, 10:35

TSW CONTRAATACA !!!

15 Mar 2006, 12:35

Nu, nu am actiuni la AEZ.
Pe mine nu ma intereseaza acum comtraaatacul altei firme, ci cum arata.
Scumpisoare (de fapt un pic peste medie) dar faine rau, nu ?
Tot pun eu mana pe un set.

:XXGMC:
Răspunde