Switch to full style
Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

toyota gt 86

02 Oct 2012, 08:34

Am facut un drive test cu toyota gt 86.
Plusuri :
- arata foarte bine si p-afara si la interior (la interior are un stil purist cu putine gadgeturi, potrivit pentru cei care vor doar masina si adrenalina)
- Sunetul motorului in plaja 5000-7000 rpm e gutural, bine armonizat si impresioneaza
Minusuri :
- Aia 200 cp si 200 nm nu se simt deloc pe nici o plaja de turatie (masina , probabil, pleaca ultima de la semafor. Dupa cum arata ai zice ca pleaca prima...)
- Cutia de viteze este imprecisa, necesita forta mare (foarte mare) la actionare.
- Nu e asa de stabila pe cit pare si cit ar trebui pentru un coupe cu rwd. Oricum iti trebuie zapada pe jos ca s-o poti derapa din motor (care motor ?). Un focus 3 nu fuge de spate la schimbarea brusca a benzilor la 140 km/h,ci sta frumusel pe traiectorie, asta la 130 te inscrie primul pe lista la pompe funebre.

Deci luati-va gindul, nu merita decit daca vrei sa te dai mare in fata liceului si n-ai ce face cu banii.
Fişiere ataşate
index.jpg
index.jpg (8.48 KiB) Vizualizat de 2579 ori

Re: toyota gt 86

09 Noi 2012, 14:11

Foarte interesant review-ul!

Sper totusi sa vorbim despre aceeasi masina deoarece am facut si eu cativa km cu GT 86 si pot spune urmatoarele:
1. Pentru un motor aspirat de 2 litri trage foarte bine.
2. Cuplul nu este impresionat (sa nu uitam despre ce vorbim), insa masina este ajutata de transmisie.
3. Greutatea de pana in 1200kg se simte in momentul in care vrei sa franezi la viteze foarte mari, dar daca nu esti sperios atunci nu ai probleme.
4. Distributia aproape perfecta a maselor face ca masina sa fie foarte manevrabila.
5. Pozitia la volan si zgomotul motorului sunt foarte placute. Are cateva detalii care fac diferenta (oglinda centrala fara rama, aripile fata care iti spun unde esti cu rotile, schimbatorul precis, geamurile care se deschid putin la deschiderea usii etc.).
6. Daca stii si vrei, poti face masina sa derapeze pentru a te distra, dar, in acelasi timp, daca nu iti doresti atunci nu va pleca spatele. Cel putin nu pe carosabil uscat (astept o ploaie marunta prin Pitesti si atunci o sa vad).
7. Sistemul VSC (ESP la alti producatori) are si o pozitie "intermediara" (numita SPORT) unde permite masinii sa plece un pic, ABS-ul intra mai tarziu si astfel iti ofera cateva senzatii placute, dar ramane in zona de siguranta. Cand il opresti de tot se dezactiveaza si ABS-ul , iar asta ajuta atunci cand vrei sa te joci cu masina.
8. Prezenta unui LSD pe punte spate iarasi contribuie la manevrabilitatea masinii.
9. Centrul de greutate foarte jos contribuie iti da o senzatie de stabilitate.

Cine nu intelege scopul masinii poate fi dezamagit de ea, dar dupa ce intelegi cui se adreseaza atunci iti dai seama ca este foarte reusita. O parere foarte buna despre masina a avut-o si Vali Porcisteanu, cel mai bun pilot roman al ultimilor ani in raliuri.

styx1, cand ai drum prin Pitesti da-mi un semn si refacem DT-ul cu GT-86.

Re: toyota gt 86

09 Noi 2012, 21:23

Eu am mers cu ea pe centura Constantei intre Valul lui Traian (reprezentanta toyota) si Agigea dus-intors de 2 ori (drum tip autostrada) pe asfalt uscat la aprox 20 grd afara. Mie mi-a fugit spatele la 130 in timp ce faceam testul elanului cu nici un sistem dezactivat. La ff3 , in aceleasi conditii (aceeasi temp, 2 insi in masina, acelasi traseu) spatele a plecat la 145. De unde si concluzia ca ff3-ul in viraje la limita sta mai bine. N-am facut nici o smecherie tip transfer de masa , frina in acceleratie, sau alte porcarii.
Ambele masini aveau contisportcontact 3.
Masinii i-ar mai trebui vreo 60-80 nm si vreo 50 cp ca sa-si indeplineasca menirea de masina sportiva retro. Frumusetea cupeului rwd e sa derapezi controlat si sa mai si ai o rezerva de putere (destul de apreciabila) pentru mici artificii. Cu GT86 nu poti decit sa contrabrachezi si sa mentii masina in derapaj, insa din motor nu poti face absolut nimic. Poate pe ud sa fie mai interesanta...

Re: toyota gt 86

12 Noi 2012, 10:36

Eu am mers cu ea pe centura Pitestiului (A1), pe cateva drumuri virajate din apropierea Pitestiului, prin Pitesti si pe traseul de VTM de la Campulung Muscel de anul acesta (cel spre cabana Voina, nu cel de la fabrica de ciment).
Menirea masinii nu este de sportiva retro, chiar daca in prezentarea facuta de Toyota ei aduc aminte si de "fostele glorii". Menirea masinii este de a fi "jucausa" intr-un buget acceptabil.
Nu inteleg ce vrei sa spui prin "nu poti decat sa contrabrachezi si sa mentii masina in derapaj, insa din motor nu poti face absolut nimic". Doar din motor o poti tine in derapaj si tot din motor o faci sa inceapa derapajul (nu e nevoie de frana de mana).
Răspunde