Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Ford Focus - din nou campional mondial la raliuri

20 Noi 2007, 18:05

"Ford cîştigă cel de-al doilea titlu consecutiv al constructorilor în WRC"

http://www.autof1.ro/index/Ford_cistiga ... a_tit.html

Ford câştigă cel de-al doilea titlu mondial consecutiv prin asigurarea supremaţiei în FIA World Rally Championship cu Focus RS World Rally Car 07. Echipa BP-Ford World Rally a terminat Raliul Irlandei cu un avantaj de 21 de puncte care asigură prestigiosul titlu, rămânându-i un singur eveniment din seria de 16 runde.

Echipa a condus acest campionat care se desfăşoară pe cinci continente, pe suprafeţe diverse ca zăpadă, asfalt sau pietriş, de la cea de-a treia rundă din Norvegia, din februarie. A strâns suficiente puncte care îi asigură titlul anului 2007, chiar dacă mai rămâne runda din Anglia de desfăşurat.

Din nou primii în 2007
Marcus Grönholm şi Timo Rautiainen au triumfat în Suedia, Italia şi Grecia în prima jumătate a sezonului, în timp ce colegii de echipă, Mikko Hirvonen şi Jarmo Lehtinen au câştigat în Norvegia – toate cu vehiculul cu specificaţiile anului 2006, Focus RS World Rally Car. Grönholm a asigurat victoria de debut pentru Focus RS World Rally Car 07 în Finlanda la începutul celei de-a doua părţi a sezonului şi a adăugat o altă victorie în Noua Zeelandă în septembrie, după cel mai strâns final din istoria WRC. Hirvonen a adăugat a doua sa victorie în Japonia, luna trecută.

Ambele maşini Focus RS World Rally au fost dezvoltate de compania britanică M-Sport şi inginerii specialişti la Ford TeamRS, divizia Ford de maşini de performanţă şi sporturi cu motor condusă de directorul TeamRS, Jost Capito în ultimii patru ani.

John Fleming, preşedinte şi CEO al Ford of Europe, a vorbit despre realizările echipei şi despre ceea ce înseamnă titlul pentru Ford. „Suntem încântaţi de acest rezultat. Câştigarea campionatului mondial în 2006 cu o maşină nouă a fost o realizare superbă, dar să ne apărăm cu succes titlul anul acesta şi să ne asigurăm titlul de campioni deşi a mai rămas încă un eveniment de desfăşurat este remarcabil şi ridică realizările noastre pe noi culmi. Ford se mândreşte cu succesul maşinii şi al echipei şi aş dori să mulţumesc tuturor membrilor echipei BP-Ford World Rally pentru dăruirea de care au dat dovadă anul acesta. Aceştia pot spune încă o dată cu mândrie că sunt cei mai buni din lume.”

„Este emoţionat să vezi Ford din nou în fruntea tuturor”, a spus Capito. „În tot acest sezon, am oferit în permanenţă performanţe şi rezultate de înaltă calitate. Lucrăm împreună ca o echipă şi ceea ce ne leagă reprezintă mult mai mult decât talentele dovedite ale lui Marcus, Timo, Mikko şi Jarmo. Se ajunge până la inginerii care au oferit un vehicul de bază superior sub forma vehiculelor rutiere Ford de la care am dezvoltat Ford RS WRC. Eu sunt mândru de acest rezultat şi pot prelua un nou rol în cadrul companiei de la începutul anului 2008.

Titlul din 2007 subliniază încă o dată parteneriatul care se bucură de un imens succes între Ford of Europe şi M-Sport, care a dus la programul Blue Oval WRC, sub conducerea lui Malcolm Wilson.

Ford şi raliurile – o moştenire de succes
De mai bine de un secol, Ford este sinonim cu sporturile cu motor. La 10 octombrie 1901, Henry Ford îl învingea pe faimosul pilot, Alexander Winton şi câştiga Grosse Pointe Race cu un 26PS pe care l-a dezvoltat el însuşi. În anii 30’, Ovalul Albastru (Blue Oval) a câştigat faimosul raliu de la Monte Carlo şi din acel moment, lista maşinilor Ford dezvoltate pentru a lupta şi a câştiga în cel mai dur campionat este impresionantă. Aceasta include inovatorul Zephyr, Cortina care a triumfat în incredibil de dificilul raliu Safari din 1964, puternicul Falcon şi, la sfârşitul anilor ’60, legendarul Escort care a repurtat prima din cele 21 de victorii WRC ale sale în sezonul inaugural al campionatului din 1973.

În 1979, Bjorn Waldegard a condus un Escort RS1800 şi a câştigat primul titlu al constructorilor pentru Ford şi de asemenea titlul pentru piloţi. Doi ani mai târziu, Ari Vatanen a asigurat un al doilea titlu pentru piloţi cu aceeaşi maşină. Focus World Rally Car şi-a făcut debutul în 1999 şi de atunci a câştigat 31 de raliuri internaţionale. A câştigat primul său titlu sezonul trecut când Ford şi-a asigurat primul titlu de campion al constructorilor în 27 de ani cu Focus RS World Rally Car 06, în sezonul său de debut.

12.11.2007

20 Noi 2007, 19:55

Numai ca au ghinionul sa concureze contra unui Sebastian Loeb imbatabil :P.

20 Noi 2007, 20:10

Ghinionul a fost ca Marcus a iesit in decor... Am incredere insa ca ultima etapa va aduce si titlul la piloti!

13 Dec 2007, 13:20

Si nu l'a adus! Oricum, Marcus Grönholm e cel mai tare, numai o iesire in decor il poate trage inapoi, in rest masina il ajuta!

13 Dec 2007, 15:46

Engine: Ford 2.0-litre Pipo built I4 Duratec WRC engine. Four cylinders, 16 valves, two litres. Pi electronic engine management system. Garrett turbocharger (with FIA required 34 mm inlet restrictor). Air intercooler. Catalytic converter.

Power: 300 bhp at 6000 rpm
Torque: 550 Nm at 4000 rpm

Transmission: Permanent four-wheel drive with M-Sport designed active, centre differential. Pi electronic differential control units. M-Sport / Ricardo five speed sequential gearbox with electro-hydraulically controlled shift. M-Sport / Sachs multi disc carbon clutch.

Suspension:
Front and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear) with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound. Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars. Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings.

Brakes:
Gravel (front and rear): 300mm Brembo ventilated discs with Brembo four piston monoblock calipers.
Asphalt (front and rear): 370mm Brembo ventilated discs with Brembo eight-piston monoblock calipers.
Hydraulic handbrake: Adjustable front / rear bias.

Steering: Power-assisted high-ratio (12:1) rack and pinion. One and a half turns lock to lock.

Wheels:
Gravel: 7in x 15in (magnesium) wheels with BF Goodrich. 650mm tyres.
Asphalt: 8in x 18in (magnesium) wheels with BF Goodrich. 650mm tyres.


Bodyshell: Unitary construction. Unique composite side panels. Welded T45 steel safety roll cage. Aerodynamic rear wing. Unique front ‘bumper' treatment.

Electronics: Full Pi chassis and engine data acquisition for on-event diagnostics and performance development.

Advertisement [Go Advertisement Free]
Fuel tank: FIA FT3 tank, 94 litre capacity, located centrally.

Dimensions:
Length: 4362mm.
Width: 1800mm.
Wheelbase: 2640mm.
Weight: 1230kg minimum.
Fişiere ataşate
galleria_focus2007lr.jpg
(36.7 KiB) Descărcat de 141 ori
galleria_focus2007kr.jpg
(29.75 KiB) Descărcat de 140 ori
galleria_focus2007jr.jpg
(32.3 KiB) Descărcat de 142 ori
galleria_focus2007ir.jpg
(33.25 KiB) Descărcat de 142 ori
galleria_focus2007gr.jpg
(21.29 KiB) Descărcat de 141 ori
galleria_focus2007fr.jpg
(39.59 KiB) Descărcat de 141 ori

13 Dec 2007, 15:51

ua ce ventilatoare are.
cat o tine un motor d-asta ?

13 Dec 2007, 15:55

300 de cai din 2.0 nu e chiar mult problema e regimul de rulare si conditiile.

13 Dec 2007, 16:18

Nu e chiar mult 300 din 2.0. Dar pentru macadam e foarte mult 300.

21 Dec 2007, 03:58

$1 scrie:$200 de cai din 2.0 nu e chiar mult problema e regimul de rulare si conditiile.


Nu au 300cp, atata e anuntat pentru ca s-a impus restrictie nu la cai ci la duza de la turbina (34mm) prin care se presupunea ca se pot scoate cam 300cp (de fapt maxim).Lucrurile evolueaza insa, asa cum si in F1 motoarele de 2400cc aproape au egalat in performante cele de 3000.WRC-urile au in jur de 350-360cp real.Daca aici pw wikipedia se "transpira" deja de 340, in realitate sigur lucrurile sunt si mai "suparate" http://en.wikipedia.org/wiki/World_Rally_Car

oricum WRC-urile sunt cu totul alta poveste fata de masinile de serie, Subaru WRC fata de Subaru WRX Sti pare de putere dubla puse la lucru alaturi.Un mic exemplu ar fi asta http://www.youtube.com/watch?v=pyj88OZABgY

22 Dec 2007, 17:10

http://www.youtube.com/watch?v=2S9nf5Ew ... re=related asta spune tot :)
Răspunde