Noutăţi din lumea automobilistică
Răspunde

Discutie interesanta despre siguranta si piese after-market

21 Feb 2008, 11:27

http://www.europarl.europa.eu/comparl/j ... ign_en.pdf
Fişiere ataşate
defects.JPG

Re: Discutie interesanta despre siguranta si piese after-market

23 Mar 2008, 23:20

Avand in vedere cifra de 31% pentru anvelope .. cei ce le cumpara la mana a doua ar trebui sa stie la ce sa se uite:
Data fabricatiei; tot ce este fabricat dupa 2000 are un chenar in care sunt scrise 4 cifre .. ultimele 2 reprezinta anul de fabricatie, iar primele 2 reprezinta saptamana din acel an (in care au fost fabricate).
Niciun producator nu recomanda folosirea unei anvelope cu o vechime mai mare de 4 ani de zile.
Transportul/depozitarea anvelopelor este iar important/a, structura interna putand fi grav afectata (chiar daca nu este vizibil) in conditiile in care sunt stivuite una peste alta.
Majoritarea anvelopelor au sens de rotatie, care trebuie musai respectat - altfel scade drastic aderenta la inaintare si la franare; frecarea la inaintare este mai mare => consum mai mare, fortele ce actioneaza in interiorul cauciucului sunt mai mari, ceea ce duce la o uzura mai mare si mai rapida.
Nu este recomandata folosirea de anvelope de iarna pe timp de vara, deoarece acestea sunt facute sa fie mai moi la temperaturi joase, dar la temperaturi mai mari devin mult prea moi. Cele de vara, inafara de faptul ca nu au aderenta pe zapada/gheata, devin mult prea tari la temperaturi joase. Cele all-seazon sunt bune in zonele unde nu se ajunge la extreme cand vine vorba de temperaturi (-15..+45).
Montarea/demontarea anvelopelor de pe jante duce iar la deteriorarea structurii interne; se recomanda folosirea a 2 seturi de jante, una de iarna si una de vara, pentru a se evita montari/demontari repetate.
Deci.. respectati aceste reguli.. si veti fi cu 31% mai in siguranta.

P.S. daca mai aveti de completat/modificat, va rog sa interveniti. SIGURANTA la volan dar si ca pieton ne priveste pe toti.

Re: Discutie interesanta despre siguranta si piese after-market

01 Mai 2008, 13:29

Un lucru foarte important: respectarea presiunii recomandate in pneuri!
Si verificarea uzurii lor (schimbarea pneului cand s-a ajuns la o adancime a profilului de sub 1,5mm).

Re: Discutie interesanta despre siguranta si piese after-market

01 Mai 2008, 23:48

Vad ca de sistemul de frinare nu zice nimeni nimic inca, asa ca o sa comentez eu citeva aspecte;
-sint la mare ''moda'' o mare varietate de asa zise ''tunnig parts'' ce se pot comanda de la orice magazin mai rasarit de piese auto straine, care are un vinzator mai bun de gura,precum discuri cu gaurele de aspect sau de racire, sau nu stiu ce sistem ce face frinarea mai eficienta...,la fel si placheti de competitie facuti de cine stie ce firme de n-a auzit nimeni de ele...Feriti-va de ele si cumparati numai marfa de calitate, nu neaparat piese de origine, dar macar de la firme cunoscute in domeniu.
-Aveti grija ce lichid de frina folositi, mai ales pt completari sau aerisiri accidentale,100ml de DOT3 folosit peste DOT4 duce la pierderea proprietatilor de fierbere, lucru care nu-l doresc nimanui sa-l constate pe pielea proprie la vreo coborire cu frinare prelungita pe la munte.
-Incercati sa aveti o intretinere cit mai bine facuta la sistemul de frinare, simpla inlocuire a placutelor sau a sabotilor nefiind suficienta,trebuie verificate in permanenta ghidajele de etrier, etansarile lor precum si garniturile antipraf de la pistonase, sistemul de autoreglaj la saboti,precum si reglajul frinei de stationare si cablurile de actionare. Mai sint si altele,da e tirziu si miine am sevici..
Răspunde