„Mi s-a oprit motorul la viteza de 120 km pe oră”
La sfatul lui toxicristi am postat aici ,daca un moderator considera incorect ,rog mutati!
EVZ scrie:Mi s-a oprit motorul la viteza de 120 km pe oră”
Mirabela Anghel
Joi, 04 Martie 2010
O femeie acuză service-ul Ţiriac Auto Constanţa că nu i-a explicat de ce s-a defectat maşina aflată în garanţie şi că a refuzat să plătească tractarea acesteia.
De mai bine de un an şi jumătate, Maria M., 50 de ani, din Constanţa, aşteaptă un document de la service auto în care să i se spună de ce i s-a oprit maşina în timp ce mergea cu o viteză de 120 de km la oră şi de ce nu i-a fost oferit ajutor atunci când l-a solicitat, deşi maşina era în garanţie.
Aerul condiţionat s-a stricat după o săptămână
În iulie 2008, Maria M. şi-a cumpărat un Ford Focus, cu 16.000 de euro, de la reprezentanţa din Constanţa a firmei. După o săptămână, i s-a stricat aerul condiţionat, susţine ea: „Am dus maşina într-un service autorizat. După alte câteva săptămâni, a apărut o semnalizare pe bord «defecţiune la motor» şi am dus-o din nou la reparat”.
Pe 31 iulie 2009, Maria M. a făcut revizia de 30.000 de km, deşi avea la bord doar 26.000 de kilometri. Urma să plece în vacanţa în Grecia şi nu voia să rişte să parcurgă mai mult de 30.000 de km şi să piardă garanţia. După revizie, au apărut problemele: „Pe autostrada spre Atena, motorul s-a oprit în mers. Aveam 120 de km/oră, apoi efectiv nu a mai pornit. Toată lumea ne claxona. Puteam să murim”, spune Maria.
Cum maşina era în garanţie, a telefonat la service-ul autorizat Ford - Ţiriac Auto Constanţa. „Nimeni nu a vrut să ne ajute. Am fost nevoită să tractez maşina pe banii mei. Cei de la Ford ne-au spus că ei nu fac tractări în străinătate. Cineva ne-a tras cu o funie şi a sunat o platformă să ne ducă până la cel mai apropiat service Ford. Ne-a costat 200 de euro”, spune constănţeanca.
Pe 11 august 2009, Maria a depus plângere la Ford - atât în Constanţa, cât şi în Bucureşti. „Am descris toate pro blemele maşinii şi le-am cerut să-mi spună de ce s-a oprit maşina şi dacă viaţa o să-mi mai fie pusă în pericol”, adaugă Maria. N-a primit decât un răspuns sec, de la Bucureşti: că reprezentanţa Ford nu suportă contravaloarea remorcării.
„Problema urmează să fie rezolvată amiabil”
Oficialii companiei nu au dorit să facă prea multe precizări legate de acest caz. „Problema urmează să fie rezolvată pe cale amiabilă”, ne-a spus Oana Stănculescu de la departamentul de marketing al firmei Ţiriac Auto Constanţa.
„Ne-a spus să venim miercuri cu maşina în service, ca să ne facă o revizie gratuită şi să ne plătească tractarea”, adaugă Maria.
„Vânzătorul trebuie să ramburseze cheltuielile”
Reprezentanţii organizaţiilor care se ocupă de protecţia consumatorilor spun că, potrivit Legii 449/2003, vânzătorul e obligat să aducă produsul la conformitate.
„Suma cheltuită cu tractarea automobilului până la service reprezintă un cost apărut în procesul aducerii la conformitate a acestuia, prin urmare vânzătorul ar trebui să vă ramburseze cheltuielile”, spune Mihai Titichi, şeful Serviciului juridic al Asociaţiei pentru Protecţia Consumatorilor.
"Le-am cerut să-mi spună de ce s-a oprit maşina şi dacă viaţa mea o să mai fie în pericol.”
FOCUS TOURNIER 2002 TDDI -90CP
-
DanielT - Ford Freak
- Mesaje: 174
- Membru din: 01 Apr 2006, 12:21
- Localitate: Brasov